Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:54

@ Chantal: gefeliciteerd! Haha, leonardo dicabrio!

Ik loop nu stage in een revalidatiecentrum en heb even een fysio aan haar mouw getrokken (aangezien ze zelf ook fanatiek hardloopt). Was namelijk wel benieuwd wat ik nu precies voor blessure heb gehad en het blijkt...een pes anserinus bursitis/overbelasting te zijn geweest.

Voor mensen met dergelijke klachten is de volgend link wel informatief: http://www.blessure-aanwijzer.nl/pes_anserinus.htm

Dit topic gaat wel weer als een speer zeg!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:57

iloveyah87 schreef:
Net 8x 2 min gerent met steeds een pauze van een minuut....
Was wel pittig, maar hoe langer het duurde hoe beter het ging!

Kwam 2x dezelfde jongen tegen precies op elk half rondje, dus we moesten wel lachen!

Die les heb ik eergister ook gelopen! Had echt een rode kop halverwege, maar het ging inderdaad wel steeds makkelijker.

Overigens hoop ik juist niet dat ik leuke jongens tegenkom onder het lopen, voel me nooit zo charming met mijn zweethoofd en sportkleding :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:03

voet lijkt weer heel, ik wacht het nog een paar dagen af en ga dan voorzichtig weer beginnen.

Twee weken niets kunnen doen daar gáát je conditie :(

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:14

patos schreef:
iloveyah87 schreef:
Net 8x 2 min gerent met steeds een pauze van een minuut....
Was wel pittig, maar hoe langer het duurde hoe beter het ging!

Kwam 2x dezelfde jongen tegen precies op elk half rondje, dus we moesten wel lachen!

Die les heb ik eergister ook gelopen! Had echt een rode kop halverwege, maar het ging inderdaad wel steeds makkelijker.

Overigens hoop ik juist niet dat ik leuke jongens tegenkom onder het lopen, voel me nooit zo charming met mijn zweethoofd en sportkleding :+

Haha, ach hij zag er ook niet moedersmooiste uit :+

Ik loop steeds tegen de stroming in, zodat ik niet ingehaald wordt hahaha (zo langzaam loop ik ook weer niet denk ik :+ , maar toch)
Weet iemand toevallig waar je goedkope goede loopschoenen kan vinden? Jullie willen niet weten op wat ik nu loop :+

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:21

Sorry dat ik kom binnenvallen. ;)

Vanaf 1 juni ga ik ook beginnen met hardlopen, opbouwend vanaf 0 dus wel rustig aan. Ik heb in elk geval dit topic al wat doorgekeken en dat is ook erg leerzaam, dus ik blijf even meelezen. +:)+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:40

Arabesk, getver zeg.. Het is te hopen dat je snel weer de oude bent.. 1 geluk, die conditie is ook zo weer opgebouwd... :D Komt goed... :j

Sander, welkom en alvast succes.... :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:06

Haha Patos, daarom ga ik altijd ergens hardlopen waar het zo afgelegen mogelijk is :+ (kan ook niet anders, moet echt op bos/gras rennen, is hier niet zo in de buurt..)

Omdat jullie allemaal van die mooie schema'tjes hebben met je eetpatroon waar je echt trots op mag zijn, hier mijn schema'tje van vandaag, om mezelf eens heerlijk te confronteren :+

O: 2 appelbollen (broodje met kaneel en appel van de C1000)
1 plakje ontbijtkoek
1 glas vifit drinkspul
T: 1 appel
1 plak ontbijtkoek
half liter flesje water (niet eens helemaal op..)
M: 4 volkoren boterhammen met slankie
T: Kop Cup-a-soup tomaat
A: Zalm, aardappelpuree, spinazie en een ei
Klein yoghurtje
T: Koffie en een koekje :+

Normaal ontbijt ik met twee boterhammen (meestal met pure chocopasta erop), dus ben nog aardig tevreden met dit schema. Voor m'n gevoel wel teveel gegeten, maargoed. Laat de deskundige er maar eens naar kijken _O-
Oja, ik drink véél te weinig, ga daar morgen maar vast mee aan de slag..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:17

Citaat:
Weet iemand toevallig waar je goedkope goede loopschoenen kan vinden? Jullie willen niet weten op wat ik nu loop :+

Ik zou je toch aanraden om je nieuwe schoenen niet te kiezen op prijs, maar op of ze voor jou geschikt zijn. Schoenen kan je op veel plekken min of meer aan laten meten. Ik heb de mijne in Dodewaard gekocht. Goeie service, je moet daar met standaardschoenen (of je oude) rennen over een baan, waar ze je voeten filmen (de afzet, het neerkomen en het afrollen). dan kijken ze hoe je gewrichten tijdens de beweging zich gedragen ( beetje naar binnen, recht boven je voet of een beetje naar buiten) en dan krijg je diverse schoenen die precies hierop zijn gemaakt om je voeten/enkels zoveel mogelijk recht te houden om zo blessures te voorkomen. Ik was rond de 100 euro kwijt.
Ze gaan geloof ik ongeveer 1.200 km mee (dus nog heeeel veel te lopen :+ ) dan is het echt weer tijd voor nieuwe!

Ook je andere gewrichten boven je enkels hebben baat bij een goeie schoen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:22

Jeannine schreef:
amazone77 schreef:
ik ben 17 maanden geleden gestopt met roken,18 jaar gerookt bijna 2 pakjes sigaretten per dag!
er is een zware last van mij afgevallen!
aanrader voor iedereen hier die nog rookt. ;)

jeetje mina, had je nog wel tijd voor iets anders :(:)
Wat goed dat je gestopt bent, jij moet echt wel goed verschil voelen nu volgens mij.
Vind je het niet moeilijk om andere mensen te zien roken? Of heb je er nu helemaal geen
behoefte meer aan. Echt knap van je!

als ik nu mensen zie roken denk ik ''je moest eens weten hoe het voelt om niet te moeten roken''......echt zo'n heerlijk bevrijd gevoel! :j
ik heb er gelukkig nu geen moeite meer mee,maar stoppen met roken was voor mij toch wel het moeilijkst wat ik ooit heb gedaan,ik wil ook never nooit meer een roker worden,voel mij nu ondanks de aangekomen kiloos (12 :o ) zoveel beter dan toen.
voel me kei goed! :+
ik rookte altijd en overal,je zag mij altijd met een peuk :o
maar dat is verleden tijd :D
hetbommeke@ is dat zo....start to bike :D ik ga het gelijk op zoeken *\o/*

ben net nog 20 minuten weeste lopen,het ging echt erg lekker,omdat ik gisteren 15 minuten gelopen had en nog 30 minuten gefietst vond ik het wel genoeg voor vandaag ;)
morgen rust dag!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:58

Nou, vandaag dus voor het eerst in mijn leven hardgelopen :P
Heerlijk rustig tempo, en 1.7 kilometer gelopen :)
Toch wel fijn gevoel na afloop, hopelijk morgen niet te veel spierpijn O:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:58

Goedemorgen.....

Vanavond ga ik echt !!!!!! :o

Gisteren neit geweest, moest even thuisblijven omdat de buurjongen is overleden. Ze zouden langskomen voor een advertentie van de buurt, maar vriendlief wist niet hoelaat en hij had al een afspraak staan.........

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:04

Ik zit vanaf vandaag thuis voor mijn blok (twee 'studeerweken' voordat de examens starten), dus ik mijn loopschema is wat aangepast: vanaf vandaag ga ik proberen om een keer of 5 per week smorgens een goed kwartiertje te gaan lopen, voordat ik begin te studeren. Eén keer in de week wil ik wat langer (45min) gaan lopen.

Vandaag voor de eerste keer, kleine twintig minuutjes gelopen, tegen een ietje hoger tempo dan anders. Heel fijn is dat ik hetzelfde rondje loop als tijdens mijn vorige blokperiode (december). Terwijl ik daar toen echt wel stikop van was, loop ik nu 2x dat rondje en zit ik echt nog fris !

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:08

@ Moon, wat lekker zeg :-) Goed voor de eerste keer!

*geeft Sakkia virtuele schop onder haar kont* :-)

@Amazone, echt heel knap van je!!

@ Arabesk, je conditie heb je zo weer opgepakt hoor.

Ik ben gisteren voor het eerst met de loopgroep meegeweest.
Ze gingen dus een keer naar het bos en ze hadden een stuk afgezet met en kris kras door het bos (langs de paden dan wel) nummers 1 tot en met 10 aan de bomen geplakt.

We moesten groepjes van 3 maken (waren met 30 man ongeveer) en dan dobbelen met een grote dobbelsteen en het nummer dat je gooide moest je zoeken in het bos en opschrijven (ook op het papier dat aan de boom hing) en dan terug om weer te gooien en dat 35 minuten lang. haha, was erg leuk! De winnende groep kreeg een banaan hahaha

Thuis heb ik nog 2.5 km met de hond gelopen :-)

We hadden ook nog een leuke warming up met muziek.
Dus ik vond het een leuke eerste keer en volgende keer ga ik weer.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:38

Gelukkig geen spierpijn vandaag... :) Morgenochtend voor ik ga werken nog even lekker lopen.. Ik merk dat ik het steeds leuker begin te vinden..!!

Ik zal dan ook maar even een lijstje maken... ;)

O: 3 crackers met boter, 30+ kaas en komkommer.
T: 200 gram winterpeen + bifi worstje
L: 3 crackers met boter, achterham en komkommer.
T: 200 gram komkommer
M: 300 gram ongepelde garnalen + rauwkostsalade

Beweging: Fietsen en oefeningen.

Ik drink gelukkig wel voldoende en heb daar totaal geen moeite mee... :) Ik eet normaal niet zo veel crackers hoor maar was mijn brood vergeten en op het werk stonden nog crackers... :)

Zijn jullie afgevallen door het lopen? Ik ben juist zwaarder de dag na het lopen!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:26

@ Smart, ben je komkommerverslaafd haha. Ik vind dat zo saai eten. Ik kan mij er niet toe zetten om zo een wortel te eten. Ik vind het wel lekker, maar ik weet niet.... het komt er gewoon niet van.
Wat eet jij gezond zeg, goed!!

Ik heb net mijn paardje maar weer even flink laten bewegen, die mag zeker wel een paar kilootjes eraf. :-)

Wat ik nu op heb:

2 koppen koffie met veeel melk
2 crackers met oude kaas
2 boterhammen met pindakaas
en net een chocomuffin naar binnen gewerkt
en een halve liter water.

Vanavond ga ik paella maken! Mjammie

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:35

Jeannine, uhm, nee geen komkommerverslaving hier.. Ik vind het wel een gezond en makkelijk tussendoortje voor op mijn werk... :)
Ik eet inderdaad best gezond maar ik heb dan ook 86 kilo gewogen en wil nooit meer terug...

Oeeee, lekker een chocomuffin.... Lekkurrr..!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:38

Oh neeh dat kan ik begrijpen. Het is inderdaad makkelijk om
te knabbelen en er zit zo goed als niets in en het vocht is goed. :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:44

Ik eet ook ongeveer 1 komkommer in de 2 dagen :j Vind het ook makkelijk om mee te nemen naar het werk :j En lekker op brood bij kaas of vleeswaren :j

Hoewel ik de kaas nu voor een week afgezworen heb :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:49

Hoi hoi, ik wil vanavond ook weer lopen! :j

Ik wil heel graag wat bewuster gaan eten maar het lukt me op dit moment gewoon niet... :n

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:54

Ik vind komkommer heerlijk tussen mijn brood. Ook met pindakaas of kaas of smeerkaas, maar ik doe het nooit. Stom eigenlijk! haha

@ MB Het komt vanzelf wel weer. Je bent iig goed bezig met hardlopen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:56

Vooral met pindakas :9 Heerlijk :D

Ik ga vanavond ook, wilde gisteren ook gaan....
Maar goed de buurjongen is dus overleden dus had even andere dingen aan mjn hoofd.
Kan er nog niet bij trouwens, hij was nog maar 25 :n

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:57

MamboBeach: ik ken het probleem.
Ik probeer nu om om de 3 uur wat te eten zodat ik wat meer regelmaat er in krijg.

Komkommer met kaas vind ik lekker voor op brood.

Sakkia: Gecondoleerd en sterkte ermee.

Ik ga eens richting manege, denk dat ik me paardje een plezier doe en naar buiten gaan.
Tenminste als ze niet veel met tractors zijn.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:19

@ Mambobeach, hier het zelfde heb om vier uur altijd een dip, en dan moet ik chips/redbull naar binnen werken.
(Ik mag 2x redbull in de week O:) )

Sakkia: Veel sterkte :)

Gister pas kwart voor zeven thuis, en aangezien de zon hier om zeven uur ondergaat, niks gedaan.

Vandaag maar eens beginnen aan start to run part 1 :)

Ik ben zondag al 3 weken gestopt met roken, maar ik ga vrijdag wel uit dus dan weet je het nooit met mij :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:23

SAKKIA schreef:
Vooral met pindakas :9 Heerlijk :D

Ik ga vanavond ook, wilde gisteren ook gaan....
Maar goed de buurjongen is dus overleden dus had even andere dingen aan mjn hoofd.
Kan er nog niet bij trouwens, hij was nog maar 25 :n

Oh, wat erg! Plotseling? Sterkte! :j :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:25

Hackie schreef:
@ Mambobeach, hier het zelfde heb om vier uur altijd een dip, en dan moet ik chips/redbull naar binnen werken.
(Ik mag 2x redbull in de week O:) )

Sakkia: Veel sterkte :)

Gister pas kwart voor zeven thuis, en aangezien de zon hier om zeven uur ondergaat, niks gedaan.

Vandaag maar eens beginnen aan start to run part 1 :)

Ik ben zondag al 3 weken gestopt met roken, maar ik ga vrijdag wel uit dus dan weet je het nooit met mij :')

En lekker op je zuiger zitten hè! :D :')

Ik had je eigenlijk wel moeten ontmoeten toen ik op Curacao was, hadden we samen kunnen hardlopen...
Alhoewel, ik was blij dat ik met dat weer de honden uit kon laten... :')