Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:25

Als het echt niet goed gedaan is, zou ik gewoon teruggaan naar de kapper. Laat het daar nog eens zien, vertel dat dit helemaal niet is wat je wou. Want als het echt zo amateuristisch is gedaan, vind ik dat ze het ook moeten oplossen...

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:27

Zilvershampoo is zeker het enigste wat ik er aan kan doen of weten jullie nog andere huis tuin en keukenmiddeltjes. Of misschien iets tegen breekbaar haar. Als ik een staart in heb krijg je een heel grappig effect van een gele onderlaag met oranje plukken er over, erg grappig maar ik wou liever niet op de dochter van Bassie lijken

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:17

silvana84 schreef:
Zilvershampoo is zeker het enigste wat ik er aan kan doen of weten jullie nog andere huis tuin en keukenmiddeltjes. Of misschien iets tegen breekbaar haar. Als ik een staart in heb krijg je een heel grappig effect van een gele onderlaag met oranje plukken er over, erg grappig maar ik wou liever niet op de dochter van Bassie lijken

ik zou eerst naar de kapster gaan waar je geweest bent geld terug vragen en vervolgens naar een andere kapper gaan
(iemand die mijn haar verpest gaat er daarna echt niet meer aan zitten :+ )

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:34

Doe na de ontkleuring altijd de eerste dagen een haarmasker in, een half uur lang.

Als er vlekken in zitten is het idd niet goed, maar verschillende gele stukken is normaal, zeker als je je hele haren gaat ontkleuren.
Heb het dan ook altijd.. als het bijgetrokken is zie je mooie kleuren blond.

Maar als je denkt dat het echt mis is, gewoon terug gaan.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:17

Ik ben van mezelf donkerblond met wat lichtere plukken blond en als ik veel in de zon heb gezeten word ik een beetje rossig, mn haar neigt altijd al snel naar warmere tinten. Maar verf mijn haar al jaaaren donkerbruin/roodbruin..

Begin dit jaar... Ik wou het al zo lang blond maar dat was volgens mijn moeder (kapster) onmogelijk omdat het dan geheid oranje zou worden omdat ik nou eenmaal veel rood pigment in mijn haar heb van mezelf. Tenzij we het helemaal zouden blonderen en dan een kleur erin zouden gooien, maar daar zou mn haar wel ontzettend lelijk van worden en mn moeder wou het ook niet doen. Eigenwijs als ik ben.. moeder overgehaald en ja hoor, mn haar was dus inderdaad oranje.. en hééél droog geworden. Nou nog maar eens geverfd om het oranje eruit te halen, toen werd het ook een hip kleurtje: geel.. was niet echt de bedoeling.. Mn haar had ondertussen de nodige marteling gehad, dat zag er niet meer uit, het was zo droog en touwerig geworden dat ik er echt niets meer mee kon. Toen besloten om het er maar af te knippen, ik ging..

van zo lang..http://img826.imageshack.us/img826/3787/sfeestjedenhelder013kop.jpg (hier had ik het overigens nog niet blond geverfd)

naar zo kort.. http://img46.imageshack.us/img46/4066/voedsel.jpg (let verder niet op de foto :o kon even geen betere vinden waarop je de lengte van nu goed kan zien)

Dus hupsakee, ong 25 cm van mn haar af en heb het weer gewoon mn eigen kleur geverfd en maar geaccepteerd dat ik gewoon nooit blond kan worden. Althans.. ik probeerde het te accepteren want het verlangen om blond te zijn bleef :') Ja, ik ben echt eigenwijs. Dus toch weer mn moeder lief aangekeken of we het niet nog één keer konden proberen want mn haar was nu toch al aardig opgelicht door de zon waardoor ik wel redelijk weer mn eigen kleur had, donkerblond. Dan zou het lichter maken ook een stuk makkerlijker zijn.

We lichten het nu gewoon op door middel van highlights en dat gaat echt goed! Ik heb nu een keer een stel highlights erin gekregen en ik word gelijk al door mijn omgeving bestempeld als "blond" haha. Morgen gaan we er nog eens blonde plukjes in doen en ik denk dat ik dan wel tevreden ben, zal dan wel even een foto maken van hoe het nu is, het ziet er nu gewoon heel natuurlijk blond uit.

Anyway, het is dus niet onmogelijk om blond te worden als je donker haar hebt of het al jaren donker verft mensen :D

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:38

@ Ninthe ja precies! Mijn haar is ook enorm goudbruin, en als de zon erin schijnt is er ook heel veel rood pigment te zien .. Maar bij mij lukte het gewoon hoor, en ook begonnen met highlights! Alleen met de verkeerde producten (zie terug :o ) werdt het oranje-achtig .. Alleen geel heb ik nog geregeld last van, ook al veel minder door de hulp van dit topic! :)

@Silvana84 jeetje, wat erg!! :oo Dan ga je bij de kapper om het goéd te laten doen ... Over de kleur kan ik je verder geen geheimen geven buiten herverven, maar als het in zo'n toestand is ... Wat ik je wel kan zeggen om je haar beter te maken: het klinkt vies maar olijfolie! Mijn haar was ook in barslechte toestand (omdat ik het vaak heb moeten herverven om mijn uitgroei er deftig uit te krijgen) en ik heb het gewoon 2 keer behandeld daarmee. Gewoon voor je gaat slapen een paar plukken bijeen nemen, hete olijfolie opdoen en aluminiumfolie rondwikkelen. Daarna doe je er beter een muts op (je ziet er absoluut niet uit maar het is iig aangenamer dan op die prikkende folie te gaan liggen :') )
De volgende dag heel goed uitspoelen en wassen met shampoo en conditioner (anders krijg je het niet droog) ev nog even een maskertje en dan is je haar al stukken beter !!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:12

Ninthe, ik word bang van jou verhaal := Ik ben van mezelf donkerblond en heb het ook jaren lichter blond geverfd. In april dit jaar heb ik het oranje-achtig geverfd (hier was het net geverfd: http://i14.photobucket.com/albums/a311/ ... smine1.jpg ). Heel fel dus :+ Was met een kleurshampoo die zogezegd 8 weken bleef zitten, maar nu zie je het nog altijd zitten. Ik heb gisteren een pakje blonde verf gekocht van Garnier om het weer blond te verven, maar als ik het zo hoor ben ik stiekem ook bang dat ik geel of oranje word :')

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:24

@jasminds olijfolie ken ik nog van vroeger, werkt inderdaad erg goed ga zo maar even halen.

Ik heb het inmiddels maar weer geverfd(ik weet het ik mishandel mijn zielige haar), het was zo lelijk dat ik amper nog de deur uit durfde, nu is het een nette midden/donkerblond ziet in sommige plukken nog iets het oranje door schijnen maar is zo stukken beter. Haar voelt nu met deze verf wel weer stukken beter aan(geen stro gevoel). Van de week misschien nog maar een stuk afknippen als de puntjes toch erg droog/beschadigd worden.

Durf gelukkig weer over straat.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:44

Nou, ben terug van de kapper hoor! :=

Had gezegd dat ik in laagjes wilde, en niet te kort aan de voorkant, en ook niet al te veel er af :+
Maar het is echt super kort nu, tot net na m'n schouder..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:34

Yasmine, nergens voor nodig om bang te zijn hoor :D Gister voor de tweede keer blonde highlights erin gedaan en ben gelijk alweern een stuk blonder en het ziet er een stuk natuurlijker uit dan wanneer je je hele haar één en al de zelfde kleur blond verft, vind ik :)

http://img820.imageshack.us/img820/2816/fotosss020.jpg

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:37

Dat ziet er inderdaad erg goed uit :) Ziet er ook heel natuurlijk uit!

Morgen is de grote dag, dan word ik weer blond(er) :Y) Ben van mezelf donkerblond en heb een pakje doe-het-zelf gekocht. Ben benieuwd :D

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:41

@ Ninthe heel mooi! Heel naturel :j
@ Yasmine veel succes! Komt helemaal goed! :)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:42

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:07

femke_harley schreef:
HELP, ik weet niet meer wat ik met mn haar moet doen. :+

ik wil iets anders, maar ik weet het niet meer. :=

* blond
* blonde highlights
* dik
* laagjes
* lang

http://94.100.118.211/1056700001-1056750000/1056734301-1056734400/1056734367_5_yAq1.jpeg

ik wil iets zodat ik meer volume en het liefste meer slag in mn haar krijg, maar hoe?! :$

zou niks aan je kleur doen, anders nog wat highlights erin(vind je kleur zo al heeel mooi)
als je wat meer volume wil zul je wat lagen erin moeten laten knippen.

beste kun je aan je kapster advies vragen wat je kunt laten knippen.

(een rechte pony zou jou volgens mij echt super mooi staan ;) )

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:46

Ik zou er persoonlijk niks aan laten doen, ik vind je haar prachtig := maar misschien zou schouderlengte + permanent je niet misstaan?? Is misschien ineens veel, maar volgens mij moet het je echt knap staan!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:41

Wat is jullie ervaring met kleurspoeling die er na een bepaald aantal wasbeurten uit is?

Ik heb namelijk donkerbrond/lichtbruin haar. Wil wel is mooi donkerbruin haar voor deze winter alleen dan wel uitwasbaar, heb mijn haar verder nog nooit gekleurd.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:00

ik heb een tijdje met een kleurspoeling mijn haar donkerder gemaakt..ging er of te vlug uit of het ging er lelijk uit bij mij(ligt ook wel aan soort haar dat je hebt)
verf het nu gewoon en moet zeggen dat dat mij veel beter bevalt..

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:04

@ NiNa_14 : ja ik heb al lagen in mn haar, maar mijn haar is zo dik, krijg er echt weinig volume in.
ik heb weleens een schuine pony gehad, was wel leuk, maar recht?! ben zo bang dat het niet staat :$

@Jasminds : ik heb het meerdere malen tot mn schouder gehad, was ook leuk. maar hou zo van mn lange blonde haren := hehhe.
maar permanent, daar wordt je haar toch zo droog van..

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:06

Megamutsj schreef:
Wat is jullie ervaring met kleurspoeling die er na een bepaald aantal wasbeurten uit is?

Ik heb namelijk donkerbrond/lichtbruin haar. Wil wel is mooi donkerbruin haar voor deze winter alleen dan wel uitwasbaar, heb mijn haar verder nog nooit gekleurd.

Ik heb al 3x mn haar bruin gehad, alleen in de winter. Als het goed is, was het deels kleurspoeling, deels verf
(dat zou ik na moeten vragen aan mn kapper), maar ik heb zelf blond haar en in de winter meestal donker bruin,
dit wordt steeds lichter en op een gegeven moment zie je er niets meer van, ja een héél klein beetje uitgroei,
maar ik heb dan ook blond haar, maar niemand die het eigenlijk zag, alleen ik..
Misschien dat een optie, zit er wel een aantal maanden in namelijk!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:17

Ik ga vandaag van bruin naar blond, dus ik ben eens benieuwd :+ Weet alleen niet of dat gebleekt moet worden?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:02

Vraagje :D

Ik heb krullen dus kam me haar eigelijk alleen onder de douch.. Maar meestal als ik klaar ben met kammen, en ik kijk naar me kam zit er een hele bos met haar ! Is dit erg ?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:31

Annettu_, je verliest zo'n 100 haren per dag. Als ik douche komt er ook gigantisch veel uit, maar mede ook doordat ik mijn haar de rest van de tijd eigenlijk vast heb zitten. Niet zo gek dus eigenlijk :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:33

En is het allemaal gelukt met blonderen? :D na mijn helse blonde (lees: oranje/geel) 3 maanden van afgelopen lente blijf ik de rest van mijn leven bruin, hahaha!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:22

Poeeeh ik weet niet wat ik met me haar wil :') Ik wil het wel verfen maar ik ben zo bang dat me haar ervan dood gaat...

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:59

Marliee schreef:
Poeeeh ik weet niet wat ik met me haar wil :') Ik wil het wel verfen maar ik ben zo bang dat me haar ervan dood gaat...

L'oreal glossy ofzo iets
gebruikte ik echt altijd is niet op ammoniak bassis(ruikt dus ook lekker)
heb ik tijd mijn haar mee geverft en mijn haar leed er helemaal niks onder!