[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:10

Heb drie weken geleden een minera laten plaatsen, en zit nog met men maandstonden?
Zou ik volgende week gynea bellen om te vragen wat er aan de hand is of wat zouden jullie doen?

Twee weken kan ik nog inkomen, maar drie weken en nog goed doorvloei vind ik echt irritant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:29

Hoe ernstig is het Lesilla? Licht bloedverlies (spotting) kan heel lang aanhouden, dat heb ik zeker 3 maanden gehad. Maar als je nog heel erg vloeit is het wel raadzaam om je arts te bellen, dan is er misschien iets anders aan de hand.

Anseltje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:05

Sinds ik de nuvaring heb - althans denk het, maar vind het wel verdacht - heb ik veel sneller last van mn darmen en mn maag.. Kan dat zo?
In bijsluiter staat wel dat het zelden voorkomt..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:13

Ik heb juist veeeel minder last van mn darmen en maag! Was k wel blij om ook, had soms echt van gebakken lucht al buikpijn bij wijze van spreken :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:57

Zonnetje81 schreef:
Nou mijn Nuvaring zit erin. Maar ik weet niet hoever dat ding bij jullie zit maar met een tampon erbij zitten de nuvaring en de tampon over elkaar heen en vanmorgen moest ik opletten dat ik daardoor de nuvaring met tampon er niet uittrok omdat de tampon achter de ring haakte.

Hoe diep zit dat ding bij jullie? Mijn vinger is niet langer dan kort en de nuvaring zit zeg maar achter het bot geschoten maar dieper gaat ie niet.

Dan zou je toch met de seks dat ding MOETEN voelen??

Verder voel ik em trouwens niet!

Bij mij zit ie ook helemaal niet diep, ook inderdaad zo achter het bot geschoten maar; je 'ingang' is ook maar 7/8 cm lang he! ;)

Maar inmiddels kan ik vertellen dat vriendlief hem tijdens de seks wel voelt, maar het is niet vervelend zegt hij. :) Ik zelf voel hem niet tijdens de seks, al zit de ring vaak wel wat dieper heb ik het idee wanneer we klaar zijn. :+

Mijn ring zakt alleen wel vrij snel naar beneden heb ik het idee, al is het niet zo'n probleem om hem naar boven te duwen...

En over de maag+darmklachten; ik heb er ook veeeel minder last van. Ik ben naar de nuvaring overgestapt omdat ik de pil niet vertrouwde in combinatie met al mijn darmproblemen (dus veel diarree), en nu heb ik er nog maar af en toe last van! :D :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:01

ik voel nuvaring met seks ook niet, mijn vriend ook niet. Hij zit idd niet zo diep, na die tijd soms wat dieper idd.
Het verbaasde mij trouwens ook enorm dat je hem niet voelt zitten (ook in het dagelijks leven niet) vind het toch wel gek!

Moet wel zeggen dat na overstap van de pil (microgynon 30) op nuvaring het afgelopen jaar m'n borsten wel bijna een cupmaat zijn gegroeid (niet helemaal gelukkig). Nou weet ik niet of dat direct van de nuvaring komt maar zoiets las ik wel op internet. Dat is wel beetje balen, voor mij dan.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:07

Ilsemarie schreef:
ik voel nuvaring met seks ook niet, mijn vriend ook niet. Hij zit idd niet zo diep, na die tijd soms wat dieper idd.
Het verbaasde mij trouwens ook enorm dat je hem niet voelt zitten (ook in het dagelijks leven niet) vind het toch wel gek!

Moet wel zeggen dat na overstap van de pil (microgynon 30) op nuvaring het afgelopen jaar m'n borsten wel bijna een cupmaat zijn gegroeid (niet helemaal gelukkig). Nou weet ik niet of dat direct van de nuvaring komt maar zoiets las ik wel op internet. Dat is wel beetje balen, voor mij dan.

Ruilen? ^)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:51

Nou voordat ik aan de nuvaring begon zijn mn tieten al behoorlijk gegroeid, dus ik hoop niet dat ze dat nou nog gaan doen. Dan prik ik ze lek hahaha ^)

Ja moet zeggen dat het nou steeds beter gaat met mn maag/darmen en ben ook al iets minder verkouder, dus misschien kleine buikgriep gehad, dat kan natuurlijk ook. :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:06

meiden, ik vroeg me iets af:
Kan ik als ik mn stopweek vroeger wil, een week eerder stoppen met de pil? (dus een strip van 2 weken ipv 3?)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:13

nee.
minimaal 3 weken slikken. je kan wel 1 week extra slikken uit een nieuwe strip als je ongesteldheid anders op een ongelegen moment komt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:02

Inderdaad. :) Je kan wel een week langer doorslikken (of een paar dagen) maar je kunt niet eerder stoppen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:35

WillemYntJee schreef:
Ik heb juist veeeel minder last van mn darmen en maag! Was k wel blij om ook, had soms echt van gebakken lucht al buikpijn bij wijze van spreken :P

Sinds ik ben gestopt met de pil gaat het juist weer beter met mn darmen! Ben er echt blij om!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:48

@puresilk: ja graag als je direct ook m'n rugpijn erbij neemt vind ik het prima :P Te kleine borsten is niet leuk maar te grote is ook echt niet zo leuk als iedereen denkt ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:52

RedPassion schreef:
Hoe ernstig is het Lesilla? Licht bloedverlies (spotting) kan heel lang aanhouden, dat heb ik zeker 3 maanden gehad. Maar als je nog heel erg vloeit is het wel raadzaam om je arts te bellen, dan is er misschien iets anders aan de hand.

Maar wat is licht bloedverlies dat vind ik zo moeilijk.
Bij mij is het nu gewoon bloedverlies wat je bv op dag drie hebt waardoor je drie keer per dag nieuw maandverband nodig hebt.
Pfff drie maand, buiten dat ik met de andere anticonceptie vormen niet veilig was, had ik minera gekozen om juist van die maandstonden af te zijn. Omdat ik overgevoelig reageer op maandverband en tampons gaat nog leuk worden :+

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:07

Ilsemarie schreef:
@puresilk: ja graag als je direct ook m'n rugpijn erbij neemt vind ik het prima :P Te kleine borsten is niet leuk maar te grote is ook echt niet zo leuk als iedereen denkt ;)

Ooh.. Ik hoef ook niet alles! Die ene cupmaat is wel genoeg O:)

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:42

Ik heb even een vraagje over het vergeten van de pil. Ik kwam er gisteren (heel handig) achter dat ik 2 dagen achterliep. 2 keer de pil vergeten dus, terwijl ik me niets kan herinneren en ik bij mijn weten alle avonden de pil heb geslikt. Nu heb ik in de bijsluiter gelezen dat ik contact op moet nemen met de dokter, ga ik ook zeker doen, maar dat kan pas weer maandag.
Ik vroeg me af of iemand wel eens hetzelfde heeft gehad en wat diegene toen heeft gedaan. Of wat voor advies je dan van de dokter krijgt (ik slik m'n pil maar gewoon dit weekend) ?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:46

Ik zou een test kopen... Dat gaat de dokter waarschijnlijk ook zeggen aangezien je niet kan achterhalen wanneer je het vergeten bent.
Twee vergeten kan trouwens niet heel veel kwaad.
Je mag in de eerste max 1 vergeten en dan zit je (vaak) nog goed. Als je twee keer de pil bent vergeten zou ik een testje halen. Als je denkt dat je geen pil bent vergeten in de eerste week is de kans heel klein!
Maar als je het echt zeker wil weten, even testen!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:57

Ik denk niet dat het in de eerste week is gebeurd. Ik denk in ieder geval eergisterenavond (zit bijna in de derde week). Tja, testje is dan inderdaad wel noodzakelijk denk ik. Bedankt voor je antwoord :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:03

Ik heb nu de Yasmin pil, toendertijd gekozen vanwege een eczeem/acne 'aanval'.
Yasmin pil bevalt me prima, alleen wordt ik er erg emotioneel van, en kost hij ook nog is wat!

Nou is mijn vraag, hebben jullie ervaringen met overstappen op een andere pil, en het kleiner worden van borsten?
Mijn borsten zijn sinds ik aan de pil ben gegroeid, los van dat het me wel bevalt heb ik dus ook allerlei nieuwe bhs en bikini aangeschaft :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:04

Ik heb de Nuvaring nu 1,5 week. Ik merk geen verschil, ja iets meer vochtverlies.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:56

Even een vraagje,

Ik heb sinds kort een nieuwe pil, de Lovette.
Ben nu bezig met de 1ste strip, moet volgende week ongesteld worden, maar zag vanochtend ineens dat het leek alsof ik al ongesteld was geworden? Is dat een bijwerking of een kleine bloeding? :o

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:44

Ik meld me ook weer eens.
Na bijna een jaar ups en downs met de mirena ga ik sinds gisteren kapot van de krampen.
Ben ook sinds de plaatsing niet ongesteld geweest dus denk ook niet dat ik dat nu ga worden.
Maar het is niet prettig.

Net een hele discussie gehad met de huisarts, ik wil een echo net zoals in het begin om te kijken of hij goed zit maar zij wil eerst zelf de onderzoeken doen.
Heb ik niet zon behoefte aan voel me er absoluut niet prettig bij om uit de kleren te gaan dus na een heftige discussie gaat ze toch een doorverwijzing schrijven.

Heb meer van jullie last van die heftige krampen door de mirena?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:53

Ik heb wel zo steken dat ik even echt niet meer kan stappen. Alsof het mijn baarmoeder in stukken snijd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:31

Lesilla, heb je ook nog steeds last van bloedverlies? Bij jou moet het inmiddels wel een keer gaan afnemen, anders even contact opnemen met je arts.

Jessica, heb jij alleen krampen of ook bloedverlies? Goed dat je hebt aangedrongen op een echo in elk geval!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:44

Nee echt alleen krampen, heb alleen de dagen na het plaatsen bloedverlier gehad en daarna nooit meer.

en inderdaad wat leslilla zegt, het voelt soms alsof je baarmoeder in stukken gescheurd word.