Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:25

Lief dat je dat even noemt charlotvanre. Het geeft niet dat het je nu even niet lukt. Dat hebben we allemaal wel eens. Hopelijk heb je vanavond een fijn gesprek met je psych.

Ben benieuwd maandag aikon! Hoe gaat het verder met je? En is Goofy alweer een beetje opgeknapt?

Maaike hoe is het verder met jou?

Bij de haptonoom was erg heftig. Het heeft in een uurtje emotioneel meer met me gedaan dan de afgelopen 3 weken de nieuwe deeltijd. Het lukt me even niet zo goed om er nu verder op in te gaan, maar ik ben blij dat ik de stap gezet heb om weer te gaan :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:18

He PW, lief dat je nog even er naar vraagt. Gaat wel, maar kan er op één of andere manier niet bovenstaan.. Deze dag mag snel voorbij zijn.
Weet ook niet goed waarom ik me nu zo voel.

Jij een beetje bijgekomen van de sessie bij de hapto?

Charlot, succes vanavond. Ben benieuwd hoe het was!

Aikon, nog 1 dagje, dan heb je je brace! *\o/*

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:32

wat een verduidelijkend gesprek bij de psychoog.
Terug een uur gepraat over mijn verleden! Ze stelde deze keer heel moeilijke vragen waardoor ik toch wel soms even moest nadenken!
Ze twijfelde of ik bipolair was. Maar nadat ik alles vertelde zag ze alle symptonen van ADHD. En het klopt, ik heb even aan mijn ma gevraagd of ik als kind getest was, en ja ik was getest en ik had het juist net niet. Dit omdat ik vaak wel nog kon stilzitten. Maar meisjes kunnen dat veel beter nog wegstoppen dan jongens.
Binnen twee weken praten we er verder over en dan komt er een behandelingsplan, eventueel medicatie en dergelijke. Goh wat ben ik blij, ik heb het gevoel dat alles in zijn plooi begint te vallen! Eindelijk weet ik wat ik heb. Daaruit komt dat ik een depressie heb, ik heb dyslectie ook, dat hangt daar ook mee samen, en ook dat mijn persoonlijkheid verstoord is.
Moet zeggen ik voel me echt zo wat opgelucht. eindelijk duidelijkheid!!!

Groetjes

Charlot

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:54

poeh wat gaat het snel hier...
PW, wat goed om te horen dat de haptonomie een goede keuze is geweest en dat je blij bent de stap te hebben genomen! Ookal was het heftig.. je reactie klinkt goed!

Sorry, het lukt me even niet om op iedereen te reageren..

Ik ben druk, en ik merk vooral weer voor anderen. Voel mijn verantwoordelijkheidsgevoel weer aan alle kanten voor iedereen (zowel mens als dier) omhoogkomen.. Maar op een of andere manier voelt dat 'goed' of misschien beter gezegd vertrouwd...? Heb wel het rijtje voorbij zien komen hier met de vragen voor jezelf om de emmer wat leger te maken. Handig en leerzaam! Het zet me wel aan het denken.. Maar zoals altijd ben ik voor mijn vakantie druk, en druk aan het regelen en van alles aan het doen, omdat ik op een of andere manier dan het gevoel heb daarna extra van mijn vakantie te kunnen/mogen genieten.. Tja het zit er nog steeds een beetje in.. :o

Verder maak ik me een beetje zorgen om bepaalde dingen, oa mijn pony die nu kreupel loopt.. Ze is 22, afgelopen dec hoefbevangen geweest, heeft zomereczeem, waarschijnlijk artrose, mag niet meer (lang) op het gras vanwege hoefbevangenheid, maar gaat snel hoesten van het hooi.. Bewegen is voor haar het beste, maar ze is nu kreupel. ze is aan de dunne kant maar durf haar ook weer niet teveel bij te voeren.. ben bang dat ik op een gegeven moment een beetje vast kom te lopen met alles..
Ze krijgt nu tijdelijk pijnstillers met ontstekingsremmers om te kijken hoe ze het daar op doet.. en maar blijven stappen..
Een beetje mijn zorgenkindje.. Vooral nu het net een half jaar is geleden dat mijn andere pony in is geslapen... Ik ben zo bang dat ik in een gat val wanneer zij ook weg zal vallen...

Mijn hoofd is er even snel vol van merk ik. Verder moet ik zeggen dat het redelijk goed gaat.. Het gaat zeker de goede kant op hoe ik me voel! En heb bijna vakantie, merk dat ik daar ontzettend naar uitkijk!

Nou, ik ben het weer even kwijt.. sorry voor de egopost.. Hoop ook snel even een reactie te plaatsen voor de rest..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:38

Zwelgje: Ik denk idd dat je oude patroon vertrouwd is en daardoor goed voelt. Je kan ook niet verwachten dat het nu al lukt om helemaal niet meer in je oude patronen te vervallen. Ik denk trouwens dat dat nooit gaat lukken. Maar je bent je er nu in ieder geval al bewust van en dat is al heel goed!

Logisch dat je je zorgen maakt om je pony. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wil je alleen even een dikke :(:) geven. Hopelijk knapt ze weer op!

Charlot: (Ga niet meer je hele boktnaam typen hoor als je dat niet erg vindt ;) ) Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik herken veel in jouw verhalen. Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis en daarbij een depressie gekregen. Fijn dat je eindelijk wat duidelijkheid hebt. Ben benieuwd naar je behandelplan.

Ik ben vanochtend niet naar zwemmen gegaan. Ga straks wel naar de groep, maar zie er vreselijk tegen op. Gisteren na de sessie bij de haptonoom echt even uit kunnen huilen bij mijn vriend. Weet nu ook beter waar ik tegen aanloop bij de nieuwe deeltijd. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit daar moet gaan aankaarten. Ik laat straks maar gewoon een beetje over me heen komen.

Doordat er in de nieuwe deeltijd geen ruimte meer is om dieper op je gevoel in te gaan, trek ik me steeds meer terug. Ik heb dat gewoon nodig. Eigenlijk wordt zo mijn oude patroon (gevoelens wegstoppen) alleen maar bevestigd. Daardoor word ik snel boos daar. Helemaal als ik me ook nog eens onbegrepen voel. Zo nog maar even wat dingen op papier zetten. Heb vanmiddag het gesprek met mijn behandelaar en de hoofdbehandelaar erbij. Bah, heb er nu al buikpijn van. Ben blij als het 5 uur is en ik weer naar huis kan :+

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:19

Wat een drukte hier zeg :Y)
Biieniie: Ik heb dat ook wel hoor dat ik makkelijke dingen eerst wil doen en vervolgens de lastigere dingen maar gewoon oversla. Ik probeer dan om iets leuks te doen nadat ik dat heb gedaan waar ik tegenop kijk (zelfbeloning dus). Zeg dus tegen jezelf, ik ga nu een uur aan mijn huiswerk zitten en als ik dat gedaan heb dan ga ik lekker paardrijden, of in de tuin zitten enz.
Lekker irritant van je kies zeg! Je zou hem er dan bijna zelf uittrekken :P
Ik zit zelf ook nog met verstandkiezen waarvan de tandarts wil dat ze eruit gaan. Ik heb er alleen zelf geen last van en vind dan ook dat ze lekker mogen blijven zitten. Ik heb er 1 laten trekken en daar heb ik zoooooooveel last van gehad dat de rest niet meer hoeft van mij :Y)

Marlien: Vervelend dat je je zo vervelend voelde. Hoe is het nu met je?
Wel lastig dat je niet zoveel durft te vertellen. Bekenden van mij zitten ook hier op bokt, weten dat ik een burnout heb maar daar trek ik me dus niks van aan. Ik moet zeggen dat ik er ook nog geen opmerkingen over gehad heb.

Charlot: Fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt bij je psych en dat je nu zo opglucht bent. Dat is het begin naar een betere tijd ;) Laat alleen de moed niet zakken als je een keer een dip hebt, die horen daar namelijk ook bij!!

Zwelgje: Lekker dat je bijna vakantie hebt! Ga je ook OP vakantie of heb je gewoon vrij?
Balen van je pony. Zeker op zo'n leeftijd is dat best om je zorgen om te maken. Het is heel vervelend maar het hoort helaas ook bij het leven.

PW: Wat fijn dat je zo'n goed gevoel bij de haptonomie hebt! Zeker ook dat je daarna zo goed bij je vriend terecht kon.
Lastig dat je je ei niet kwijt kunt in de deeltijd. Zeker als je daardoor het gevoel hebt meer achteruit te gaan dan vooruit. Misschien moet je een andere oplossing zoeken nu je bij de deeltijd niet dieper op je gevoel in kunt gaan. Als je dat ergens anders kunt doen dan kun je daar je ei kwijt en kun je misschien voor je gevoel toch op een goede manier mee doen aan de deeltijd en voel je ook minder frustratie.

Heb ik weer................. Krijg ik gister een brief van mijn advocaat dat ze tot een schikking willen komen. Dat zou mijn advocaat dan voorgestelt hebben aan de tegenpartij. Het kan zijn dat ik iets gemist heb maar dat kan ik me dus echt niet herinneren!
Ergens wel een pluspunt want dat betekent dan dus ook dat ik niet opnieuw helemaal onderzocht hoeft te worden (dit doen ze dan om erachter te komen hoeveel schade ik heb overgehouden aan alles wat er gebeurt is) Daar heb ik dus ook echt geen trek in. Kan ik weer alles vertellen en komt ook weer alles naar boven, waar ik dan vervolgens weer last van krijg. Ik weet dus even niet wat ik wil op dit moment :z

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:57

zillah_M
Mag ik vragen waar de rechtzaak over gaat?
In elk geval wel fijn dat het voor jou aardig positief voelt!

@iedereen
Ben blij met alle samenvattings die al gegeven zijn, want ik onthoud echt al die namen niet!

Maar las ook iets over een melktand en dan maar ff 5kiezen trekken...
Erg vervelend, maar kunnen ze het niet na je vakantie doen dan? Of in gedeeltes?

En las iets over een oude kreupele pony.
Mijn pony is 21 en ook al hoefbevangen geweest paar keer!
En ze heeft longemphyseem(of hoe je het ook schrijft!).Ging 3 jaar heel goed, 3 jaar geleden op het punt gestaan om haar in te laten slapen! Maar ze heeft gevochten en het gered! Rijdt nu een hele leuke lieve meid op. Maar sinds 2 maand is ze weer dampig, en ze vermagert weer erg. Gister dierenarts bij gehad, heeft nu corticosteroíden en een middel dat lijkt op ventipulmin maar net iets anders(of mss is het wel het zelfde maar stond iets andere naam op)
dus een maand lang aan de medicijnen!

Hoop dat het met jouw pony ook goedkomt! is niet niks om er 2 in 1 jaar te verliezen! En ze kunnen beter iets magerder zijn dan net te dik wanneer ze al gevoelig zijn voor hoefbevangenheid!
En anders gewoon even bellen met je DA!

Las ook iets over een haptonoom, mag ik vragen wat dat precies is en wat ie doet?
En las iets over deeltijd, was ook benieuwd naar wat dat is...

En verder weet ik het zo even niet meer!

En voor de rest, wou ik iedereen even een knuffel brengen die dat nodig hebben! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:13

bobomelo schreef:
Las ook iets over een haptonoom, mag ik vragen wat dat precies is en wat ie doet?
En las iets over deeltijd, was ook benieuwd naar wat dat is...

Even een stukje van internet over haptonomie (ook wel haptotherapie genoemd). Heb het even van internet (site van vereniging van haptotherapeuten) gehaald omdat ik zelf niet goed wist hoe ik het kon verwoorden:

In de haptotherapie wordt voelbaar gemaakt waar en op welk moment je blokkeert of jezelf terughoudt. Eventuele blokkeringen in je gevoel komen bij de haptotherapie gemakkelijker los, zodat gevoelens die zijn weggestopt, herkend en verwerkt kunnen worden en vervolgens een plaats kunnen krijgen in je leven. Bij de haptotherapie geeft de aanraking informatie over je gevoelsleven. Het geeft inzicht in hoe je in het leven staat en over hoe je je hebt ontwikkeld.

De GZ-Haptotherapeut begeleidt/adviseert mensen met vragen omtrent kwaliteit van leven en met emotionele problemen, waarbij er een verstoring is in het evenwicht tussen draagkracht/veerkracht en draaglast. In de haptotherapie wordt vaak gebruik gemaakt van de aanraking, waarbij de eigenheid van de cliënt gerespecteerd wordt. Via ervaringsmomenten - waarin de directe aanraking heel verhelderend kan zijn - wordt de cliënt de mogelijkheid geboden andere wegen te exploreren.

En van de site van mijn haptonoom:

De haptonomie gaat uit van het lichaam als drager van gevoelens.
Het ervaren van een respectvolle en bevestigende aanraking kan een opening bieden om ruimte te maken voor de eigen beleving, in plaats van aangeleerd of aangepast gedrag.

Wanneer u zich herkent in één of enkele van de volgende situaties:

- u weet goed wat er aan de hand is, maar daarmee verandert het niet
- praten alleen helpt niet (meer)
- als u wel wilt maar niet zo goed kan praten over waar u tegenaan loopt
- u kunt niet meer ontspannen of genieten
- u heeft het gevoel dat u onder een dikke deken leeft
- u heeft depressieve gevoelens
- u piekert (te)veel
- als u steeds maar moe bent of terugkerende lichamelijke klachten heeft
- u heeft vaak angsten
- u vindt dat u te weinig zelfvertrouwen heeft
- u kunt niet verder in rouwverwerking na een verlies

Dan kan haptonomische begeleiding voor u een handreiking zijn

In het contact met de therapeut kunt u uw eigen grenzen en mogelijkheden bewust ervaren.
Daarnaast kan haptotherapie u laten zien hoe u in relatie met anderen staat.
De benadering op haptonomische basis, van problemen, klachten of vragen, geeft de mogelijkheid deze
te onderkennen, aan te gaan en te verwerken.

En wat deeltijd is: Eigenlijk gewoon deeltijd behandeling, of ander gezegd: Dagbehandeling. Voor mij betekend het dat ik 3 dagen in de week bij het GGZ in behandeling ben. op ma - wo - vr van 8.45 uur tot 17.00 uur. De behandeling bestaat uit verschillende therapieën, waaronder vaktherapieën zoals muziektherapie, daarnaast ergotherapie en cognitieve therapie. Ik heb het in mijn posts wel eens over de 'nieuwe deeltijd'. Dat komt omdat bij de instelling waar ik in behandeling ben ze een nieuwe vorm van deeltijd hebben opgestart, de driedaagse deeltijd die ik nu volg ;)

Ik hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:31

Jeetje gaat weer snel..

charlot, fijn dat je wat duidelijkheid bij je psych heb gehad. Ik deel mede in het add. Heb er tijdelijk medicatie voor gehad, maar daar voelde ik me niet goed bij.

pw, hoe was het bij de groep?

zillah, zoals jij het beschrijft (dus eerst een uurtje was doen waar ik tegen opzie, en dan iets leuks) maar vind dat niet altijd even makkelijk :) maargoed.. oefening baart kunst zegt men.
Mijn kiezen kan ik onder narcose eruit laten halen. Moet morgen even bellen voor een afspraak bij de kaak chirurg. Ben benieuwd dus wanneer.. Normaal doen ze eerst links, en dan rechts een paar weken later, maar onder algehele narcose kan alles in 1x.. dus dan ben ik d'r sneller van af.
Als dat gedaan is gaat die melktand er pas uit en wordt er een implantaat geplaatst.
Op zich wel fijn dat ze niet weer helemaal van voren af aan de zaak gaan onderzoeken, maar neem jij genoegen met een schikking? Ook niet netjes dat je advocaat dat niet eerst met jou overlegd heeft, dat hoort wel volgens mij..

Vandaag voor het eerst sinds een jaar op mijn oude werk (manege) geweest. Was waanzinnig. Onwijs leuke reacties, heel veel interesse en de vraag wanneer ik weer terug kom. Dus dat was wel erg fijn. Ook een vertrouwde omgeving, goed gesprek gehad met mijn oude werkgever (is pas 28) dat was wel positief omdat we het nooit geweldig goed met elkaar konden vinden tot de laatste maanden.
Altijd fijn om nog even te horen hoe erg je gewaardeerd werd :)
Ik ga in ieder geval weer wat vaker langs en de vraag of ik mijn paard is meeneem, want ze zijn erg nieuwsgierig. Dus in Augustus neem ik d'r een keer mee..

Eigenlijk heb ik wel een goeie dag gehad al heb ik eigenlijk niet veel gedaan.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:42

Bobomelo: Ik heb 4 jaar geleden aangifte gedaan tegen een man die mij verkracht en misbruikt heeft. Daar heeft hij een celstraf van 3 jaar voor gehad. Die is inmiddels dus alweer voorbij. Nu zijn we bezig met een civiele zaak om een schadevergoeding los te peuteren.
Je rolt als het ware van de ene rechtzaak in de andere in zo'n periode en nu kreeg ik dus een brief over een eventuele schikking.

Biieniie: Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Het vraagt om zelfdiscipline en eerlijk gezegd heb ik dat zelf ook niet zo. Maar oefening baart kunst en het gaat steeds ietsje beter.
Ze gaan de zaak niet helemaal van voren af aan onderzoeken maar alleen mij om erachter te komen hoe groot de schade is. Het is alleen zo dat ik al verschillende keren helemaal binnenstebuiten gekeerd ben tijdens de hele procedure, in het belang van de rechtzaak. Ik moet zeggen dat me dat niet in mijn koude kleren is gaan zitten. Dit is ook voor een groot deel de oorzaak dat ik een burnout heb.
Wat heel vervelend is van het nederlandse rechtssysteem is dat het slachtoffer moet bewijzen dat de verdachte gedaan heeft waar hij van beschuldigd wordt. Je wordt als slachtoffer helemaal binnenstebuiten gekeerd, het gaat zelfs zo ver dat je op den duur het gevoel hebt dat je zelf ergens voor terecht staat en dat je dus gee slachtoffer bent maar dader.
In mijn geval (en ook dat van vele anderen) kreeg de dader zelfs de mogelijkheid om mij te ondervragen tijdens de zitting toen ik als getuige gehoord moest worden. Dat is verschrikkelijk!!!
In Amerika is het zo dat de dader moet bewijzen dat hij het niet gedaan heeft. Slachtoffers worden daar als slachtoffer behandelt en als de dader een celstraf krijgt dan is dat ook een celstraf en niet zoals hier in Nederland een veplichte vakantie met een meerkeuze menu, toetje en overdag een heel gala aan ontspanningsactiviteiten.
Als de celstraf er in Nederlad op zit worden ze zelfs geholpen met een huis, werk enz. enz.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:53

Ik heb vandaag een hele zware dag gehad bij de deeltijd. Misschien dat het me morgen even lukt om er wat meer over te vertellen.

Ook mijn gesprek met mijn behandelaar en hoofdbehandelaar was niet helemaal wat ik ervan gehoopt had. Morgen mijn behandelaar maar erover bellen, wil het er toch nog even over hebben...

Ik ben echt helemaal gesloopt. Lag om 8 uur al in mijn bed, maar kan niet slapen. Net maar twee slaappillen genomen, want ik ben wel even toe aan een fatsoenlijke nacht. Ben echt kapot...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:31

Ik heb me voorgenomen om straks mijn groepsbegeleider te bellen en mijn behandelaar. Met allebei heb ik nog wat dingen waar ik niet blij mee ben en die niet uitgesproken zijn. Daar zit ik mee. Ben wel zenuwachtig om te bellen, maar ga het zo wel doen...

Kon met mn twee slaappillen op nog niet slapen, dat ik in de nacht er nog maar een bij heb genomen. Vandaag maar lekker rustig aan doen verder...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:39

Oke, ik ga bellen... PFFFF Whish me luck

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:40

PW, hoe is het gegaan? Kunnen zeggen wat je wilde zeggen??

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:06

Succes pw!

Laat je ons weten hoe het is gegaan?!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:33

pw Dat deeltijd gebeuren was toch om je vooruit te helpen? Wat ik lees is dat je terug je oude patroon in gezet word. Hier ben je niet mee geholpen zeg. Volgens mij krijgt de haptonoom in korte tijd veel meer voor elkaar. Mijn psych blijft altijd hameren op "verwijder/verander wat je irriteert. Als dat weg is kan je verder" Ik krijg nou niet de indruk dat de deeltijd goed doet. Hoe zijn de telefoontjes geweest? Sterkte meis :(:)

charlot Goed te horen dat je tevreden bent over het gesprek. Mijn ervaring is dat je je niet te veel van die stempels moet aan trekken. Dyslexie heeft niets te maken met hoe je nu bent. Ik heb ook dyslexie (ik blijf erbij dat het een samenzwering is van grapjassen om moeilijke en lange woorden te bedenken, hoofdzakelijk voor scrabble en galgje :+ ) Gezien je verleden is het niet verwonderlijk dat je persoonlijkheid VERstoort is. Dat kost wel tijd om weer te weten wie je bent. Ik kijk vaak naar hoe ik als klein eterbakje was, en dan voor al wanneer ik alleen was. Dat geeft een goed beeld van wie ik toen eigenlijk was, waar ik van hield, wat me bezig hield. Zo ben ik stapje voor stapje bezig me zelf terug te vinden. En mensen om mij heen merken dat ik verander, ten goede. Familie zegt ook dat ze het kleine meiske weer beginnen te zien die ik ooit was.

zwelgje O, wat is dit verhaal herkenbaar. Ik heb een jaar lang met mijn oudste hond om getut, dan ging het slecht en dan knapte ze weer op en dat volgde mekaar steeds sneller op. Ik moet zeggen dat, sinds ik de knoop door gehakt heb, ik veel meer rust heb. Zo zat ik ook steeds in de zorgen vanwege mijn zusje en voor al haar kids. Ik zag dat het niet goed ging en maakte me daar erg veel zorgen over. Ze woont nu bijna een jaar samen met een leuke kerel, en het gaat met sprongen vooruit met haar kids. Ik ben niet meer bang dat ze voor galg en rad opgroeien. Ik hoop echt voor je dat je pony weer opknapt, want 2 binnen een jaar verliezen wens je niemand toe. En je verantwoordelijks gevoel voor anderen, ik denk dat dat moet slijten.

Nou ik heb mijn brace *\o/* Het is een groot ding geworden, had ik niet op gerekend, en toch wel wat lastig in gebruik. Ik moet dat ding steeds af doen om een potje jam of groente open te maken, met vegen/dweilen en mesten is ie ook niet handig. (ik gebruik mijn arm wel, alleen wil mijn hand niet) Door dat ie steeds af moet komt er weer te veel druk op de pols en krijg ik weer last. (was niet de bedoeling vandaar dat ding) Ik zweet giga veel erin. (komt ook wel door dystrofie) Maar hij is wel mooi knal blauw en 's nachts kunnen mij vingers geen kant op :D Lekker rustig. :z Ik ga vragen of ik voor overdag een kortere kan krijgen, deze zit nu tot de elleboog en is dus te lang.

Met goofy gaat het beter, bij stal moet ik haar constant in de gaten houden en steeds terug roepen, dat vreet energie, dus ik neem ze nu 1 keer per dag mee. Is weer veel te weinig voor mud, die kan haar energie niet kwijt. Lang wandelen doen we ook al niet meer omdat goofy dat niet aan kan. Handen binder, bah. Niks aan. Vast leggen bij stal is geen optie, ze piept/blaft en jankt de hele tent bij elkaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:07

Ik heb vanmorgen bij allebei de voicemail ingesproken en gevraagd of ze me snel terug willen bellen. Ik denk dat ik zo weer hun voivcemails in ga spreken. Ik trek het niet. Zit er helemaal doorheen. Voel me onbegrepen, niet gehoord. En daardoor voel ik me heel alleen. Vanmorgen even bij mijn zusje geweest en daar werd het ook niet echt beter. Ik vol me even heel eenzaam. Ga zo mn bed in, trek de deken over mn kop en kom er niet meer uit vandaag..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:42

Oh gats pollewoppy!
'k weet precies hoe je je voelt! en ik kan wel zeggen dat het maar tijdelijk is, maar dat hielp bij mij eerst ook niet!
Dacht dat het ook nooit weer overging, maar geloof me, je komt er weer bovenop hoor!
En voor iedereen die het nodig heeft natuurlijk ook veel knuffels!

Las ook iets over bekenden hier op bokt.

Ik heb wel wat bekenden hier op bokt.
Toevallig mijn 2 beste vriendinnen, nja die weten ook denk ik alles over mij. Al verhuisd 1 naar Suriname ooit....(baal baal)

En de rest die het wil lezen, die leest maar! het is zoals het is.

Heb nu ook weer brok in me maag, ik weet dat je dan juist iets moet gaan ondernemen, maar die stap is dan zo groot he...

En iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn vragen! weer wat geleerd!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:16

Ze hebben allebei gebeld.
Ik heb tegen mijn behandelaar uitgesproken dat ik vond dat er belangrijke dingen niet aan bod waren geweest gisteren in het gesprek. Dat het vooral over boosheid ging ipv over het gevoel dat ik niet begrepen word. Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik dat nu heel sterk heb. Ik voel me alleen, niet gehoord. Ik heb het idee dat ik moet schreeuwen maar het heeft geen zin. Ik voel me zo machteloos. Hij begreep het wel en kon een gesprek inplannen voor volgende week om het hier over te hebben.

Mijn begeleider van de groep heeft ook terug gebeld, maar dat voelde niet zo fijn. Ze vroeg of ik het door te telefoon wilde bespreken of een afspraak maken. Nou heb ik liever het laatste. Vind haar momenteel al wat bot en hard overkomen, door de telefoon helemaal. En ik lag nu in mijn bed, dus had ook niet alles meteen helder. Kan het pas 15 juni. Zucht. Kan ik dus eerst nog een week bij haar in de groep gaan zitten. Ik weet niet of ik daar zin in heb.

Zit er in ieder geval over te denken om mezelf morgen een dagje vrij te geven. Stiekem heb ik mijn besluit zelfs al genomen. Ik kan het gewoon even niet aan..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:25

PW, wat fijn dat ze vandaag nog hebben terug gebeld en dat in ieder geval je behandelaar wat sneller tijd voor je maakt. Neemt het iets van je gevoel weg dat je je ongehoord voelt?
Wel minder van je begeleider. Kan er weinig van zeggen behalve morgen WEL te gaan en een keer flink je scheur open te trekken om het eens plat te zeggen. Ik denk wel dat je het recht heb om een keer eens flink boos te worden en je daar je niet voor te generen. Het is toch ook om te leren met je gevoel om te gaan EN deze te uiten. Nou je bent boos en je voelt je onbegrepen en alleen. UIT HET. Het lucht op. (gemeen van mij nu he om dat te zeggen, het is zo moeilijk maar je zegt het zo makkelijk)

Aikon, hoe moet je met die brace omgaan, als advies dan? Zoveel mogelijk om laten. Of alleen als je last heb en als je gaat slapen.. Kan me voorstellen dat om te mesten dat ding onhandig is, maar ook ter ondersteuning en je hem dan beter om kan laten..

Vandaag een wisselende dag gehad tot nu toe. Eerst school, werd tijdens de les het gebouw ontruimd wegens een stroomstoring door kortsluiting en mede daardoor kans op brand. Maar wij moesten blijven want de docent wilde de les afmaken. Is een fijn gevoel als je op de 13e en hoogste etage zit..
Op de boot lekker opgeruimd omdat mijn moeder en gezin komt eten vanavond dus dat is wel gezellig. Had ook weer een zooi aas gehaald om te vissen vanavond want er zitten een paar flinke roofvissen die s'avonds op jacht zijn dus ik ben helemaal voorbereid..
Helaaas, de huidige havenmeester vind het leuk om ondanks dat de halve haven leeg is precies de ruimte achter mij he-le-maal vol te leggen met boten dat er geen plekje meer is om vanaf mijn bootje te vissen.. Nu moet ik op de steiger gaan zitten.. Heb gevraagd of ze ergens anders heen konden maar neee daar had hij geen zin in. Ben er zoo boos om terwijl het nergens op slaat.. maar vind het zo poedersuiker.. had me zo verheugd om lekker met me hengeltje te zitten vanavond. Is meteen zo'n domper als dat dan niet kan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:39

Ik zit er echt helemaal doorheen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:21

PW: Als ik iets voor je kan doen, al schrijf je al je zorgen, frustratie wat dan ook van je af, alsjeblieft laat het me weten meid! Ik ben er voor je! Een hele dikke knuffel!!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:49

PW: Hoe is het nu met je? Beetje kunnen slapen? Doe vandaag rustig aan, ga lekker even met Dink lopen, zoek afleiding op. Als ik iets voor je kan doen, zeg het he? Je mag me altijd mailen/pb sturen.

Aikon: Wat fijn dat je je brace binnen hebt. Jammer dat de maat tegenvalt. Ik denk ook wel dat het de bedoeling is dat je er niet zo makkelijk alles mee kunt doen, of niet? Je afspraak die je gisteren had kunnen verplaatsen?
Hoe is het verder met je?

Biieniie: Gaat inderdaad snel hier he, lastig he, om dan nog te reageren? Wat fijn dat je zo goed ontvangen werd op je oude manege, altijd leuk. Wat raar dat die docent de les af wilde maken, ondanks een ontruiming. Lijkt me niet helemaal de bedoeling!!

Hier wisselend. Ben de laatste week erg duizelig, de hele wereld lijkt te draaien. Weet niet of het opeens een bijwerking is van de medicatie (ondanks dat ik die al maanden gebruik), een teken dat ik teveel doe of gewoon wat anders. Heb contact gezocht met de huisarts, ben benieuwd of ik nog iets hoor..
Vervelend is het wel, durf echt niet in de auto te stappen. Vannacht erg rot geslapen..
Vandaag hou ik een lekker rustig dagje.. Niet teveel doen..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:57

@Maaaike, duizeligheid kan idd van beide dingen komen! Ik heb het ook nog steeds hoor, zal een combinatie zijn van medicatie en vermoeidheid, wordt het bij jou niet beter als je smiddags even een uurtje een dutje doet? bij mij nl wel!

@pollewoppy, fijn dat ze idd teruggebeld hebben, alleen jammer dat je pas over 2 week ofzo terecht kan!

@biieniie:
balen van je boot, wel achterlijk eigenlijks! geloof dat ik dan gewoon op die andere boot zou gaan zitten! :P

@aikon
wat voor brace heb je?(en waarom heb je die?)maar hoop in elk geval dat ie nog wat fijner gaat zitten!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:01

jammer biennie dat je niet gewoon lekker kon vissen. Maar miss was het zo ook wel leuk!

pw: ik ken dat gevoel maar al te goed, hoe het voelt je slecht te voelen. Maar geloof me ook jij raakt er weer uit. Probeer zoveel leuke dinge te doen. Vooral die jijzelf heel leuk vind.

aikon: wat is dat een brace? ik kan er mij niets bij voorstellen?

Bieniie; heb jij nog last van je add? hoe heb je er mee leren omgaan?

maaike en bomme, ik moet even meer tijd nemen om jullie berichten te lezen. Ik ben zelf onduidelijk en ik raak aan lange teksten niet uit.

Gisteren naar twee vriendinnen geweest! Ik mocht ze niet meer zien van mijn ex, die was jaloers. Ik moest er wel 120 km voor rijden maar dat vond ik niet erg!
Het was super om ze terug te zien. Eindelijk heb ik gezegd waar ik nu mee zit. En ze waren verbaasd dat ik het nog niet gezegd had. Ik mag altijd komen om te praten, om eens iets te doen of dergelijke. één van de twee zei, ja ik wil het niet meemaken dat ik één van mijn goede vrienden dood zie he, ze was heel direct.
En ik ben beginnen nadenken, eigenlijk heeft ze wel gelijk. ik heb men moed bijeengeraapt en probeer me wat positiever in te stellen. terug mezelf te zijn.