Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:25

Had je daar trek in dan? Dat kunnen ze me zo voorzetten en dan hoef ik het echt niet......

Ben weer goed bezig vandaag, grappig dat je na zo'n offday toch weer heel snel in je gewone ritme zit. Dat had ik normaal nooit als ik aan het lijnen was, dan had ik altijd veel moeite om me er weer toe te zetten.

Uit eten is feest hier hoor, inderdaad lekker tapas eten of wokken, dan kun je echt heel veel verschillende dingen eten zonder dat je moeilijk hoeft te doen, ideaal!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:48

Ik ben van nature een echte zoetekauw. Vooral chocolade is mijn grote zwak. Voor- en na het warme avondeten had ik altijd heel veel behoefte aan zoet. Nu ik koolhydratenarm eet kan ik het gelukkig zonder al te veel moeite laten staan. Alleen als ik ongesteld moet worden en bij 'Heftige" emoties ga ik nog wel eens de fout in. Maar zoals je zegt, kost het geen moeite om de draad weer op te pakken.

Momenteel moet ik opppassen dat ik niet teveel amandelnoten eet. (5 kh per 100 gram). Ik haal bij de notenboer af en toe een zakje maar ze gaan af en toe wel erg snel op... :=

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:44

ja inderdaad dat is mij ook al opgevallen, ik was ook echt kh verslaafd en heb er echt minder behoefte aan. ook het volhouden is veel makkelijker dan welk ander "dieet" dan ook!
Vandaag gaat alles ook goed, vanmorgen gaf de weegschaal alweer 0.4 kg minder aan, ondanks etentje! Maar snap dan eigenlijk niet van mezelf dat ik toch soms de verleiding niet kan weerstaan, terwijl je eigenlijk als een tierelier kunt afvallen met deze manier van eten!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:46

Ik kan het ook goed volhouden,en moet mezelf soms dwingen iets te eten.Vanmiddag een biefstukje gegeten met wat oven friet.Ik ben ook weer afgevallen, stond een tijdje stil.Ben ook goed naar de wc geweest dus dat lucht ook op.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:47

Nou, als een tierelier afvallen wil ik niet zeggen. De eerste 5 kilo's waren er zo af maar daarna gaat het helaas niet meer zo snel bij mij. Maar ik vind het wel fijn dat mijn "drang" naar zoet veel minder is geworden en daarom ga ik er ook gewoon mee door.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:57

ik heb dus echt een piep dag en heb uit frustratie een paar borrels achterover geslaagen, maar ik vind dat dat mag als de liefde van je leven zegt dat ze bij je weg gaat ;(

oliebol wat heb ik zin in friet en bier |(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:11

Accccccccchhhhhh ja dan wil je wel wat eten he.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:15

ja en veel ook.... maar ik hou me in

zuip wel wodka daar zitten geen kh in

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:02

jeetje dat is wel effe heftig, van mij mag je hoor! :(:)
ik moet die 5 kilo nog halen dus zo snel gaat het eigenlijk niet eigenlijk :(

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:29

Alex, heel veel sterkte toegewenst. Als ik het begrijp kwam de beslissing voor jou onverwacht :(:) .

wat betreft de wodka.

Alcohol is niet toegestaan bij atkins in de inductieperiode(en daarna weet ik het niet). In Wodka zit alcohol. Alcohol wordt als eerste verbrand, daarna koolhydraten en daarna dus vet. Alcohol heeft hetzelfde effect als kH. Je raakt uit ketose en komt er van aan.

Sorry, dit wilde je vast niet horen.

:(:) :(:)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:55

geeft niet hoor ik ga me vandaag weer braaf gedragen.

onverwacht ja het ging juist heel goed de laaste tijd maar blijkbaar niet goed genoeg en zeg maar sandra tegen alex ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:10

Ik hang en hang en hang,en hoop toch deze week te kunnen roepen yes ik ben 5 kilo kwijt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:22

Oh das echt balen Sandra!!! Die wodka mag je dan best hebben, een kilo chocola naar binnen werken wil ook nog wel eens helpen ( in combi met wodka weet ik dan weer niet.. )

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:29

vanmorgen weer wat eraf maar na mijn Pinksterweekeinde dus nog steeds iets aangekomen, die 72 is weer uit zicht (nu 72,4 was eergister 72,9 ik schrok me rot) dus weer wat fanatieker aan de gang gaan..

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:21

Fijn dat er weer wat af is!

Ik weeg me niet elke dag hoor want ik schommel altijd en raak dan gedemotiveerd als het weer omhoog gaat. Op z'n hoogst 1x in de week

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:22

Dat doe ik ook hoor Nanda, als er dan in 1 keer weer wat meer af is stimuleerd veel beter!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:23

Ik sta er vrijdag pas op maar ik ben wel aan het tobben hoor, mijn darmen vinden niets meer grappig en ik heb erg weinig trek, moet mezelf echt dwingen om iets te eten.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:51

Ben lekker naar de Mac geweest,mag wel een keer hoor.En broekriem gaat 4 gaatjes strakker.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:23

Daphne dat heb ik ook, ik moet wel 3 a 4 keer per dag naar t toilet en het rommelt daarbinnen..zou dat aan de eiwitten liggen?terwijl ik niet extreem eiwitrijk eet eigenlijk gewoon zonder kh's..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:46

Het ging de hele dag super! Ontbeten met schaaltje yoghurt, tussen de middag roer ei met van alles en nog wat. 2 paarden gereden en wat op een neer gefiets naar stal.

Alleen... Nu gaan we patat eten. En dat vind ik dus echt te lekker om te laten staan.. Dan morgen maar weer wat strenger :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:51

Een keer naar de Mac en de verstopping is over,Mac loopt er uit dus dat is mooi.Scheelt misschien ook weer in gewicht?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:01

vandaag weer goed begonnen met eieren en spek.
maar ik ben vandaag vrij als ik moet werken dan schiet het ontbijt er bij in, ik krijg gewoon niets naar binnen om 5u `s morgens.

en nog vroeger opstaan om iets klaar te maken zie ik niet zitten dus dan neem ik maar blokjes kaas mee op de bus.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:53

Josefien, dat klinkt heel herkenbaar en ook ik eet niet bijster veel eiwitten. Alleen vandaag iets meer, ontbijt met griekse yoghurt, lunch met twee gekookte eitjes.

Alex, jemig zeg, kan me wel voorstellen dat je hoofd dan even niet naar lijnen staat.....sterkte!

Vanmorgen gewogen en precies hetzelfde als vorige week, was ik eigenlijk wel blij mee want ik heb er een zootje van gemaakt soms. Heb geloof ik 3 paashazen op (nu zijn ze op en kunnen ze niet meer naar me roepen :D ) en ik had ook koekjes liggen, die waren echt zalig. Heb het weekend ook een half pak stroopwafels weggewerkt dus al met al viel dit niet tegen!

Nu weer lekker verder en het weekend beetje rustig houden met de extra's dan ga ik er van uit dat het volgende week weer beter gaat.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:17

Oh doffodil, gelukkig ben ik niet de enige met zo'n vreetbui!! Soms kan ik het niet laten, maar het gaat alweer een week goed! Ga morgen wegen, zou eigenlijk vandaag, maar heb gisteravond patat gehad.. Dus moet nog een extra dagje om dat weer kwijt te raken :P

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:19

Weet je, als ik dit langere tijd wil volhouden moet ik zo nu en dan echt ergens aan toegeven hoor......ben allang blij dat ik daarna weer "gewoon" verder kan zonder mezelf er echt toe te moeten zetten!