Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:04

Laureentje schreef:
Ik vind kinderen leuk, zeker in de leeftijd van 14 tot 18.

Ik vind ze juist leuk in de leeftijd 3 tot jaar of 14. Dat ze heerlijk onbevangen dingen kunnen vertellen over verliefd zijn of juist niet, over dingen die ze HEEL goed kunnen, en lekker met je willen knuffelen, heerlijk :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:09

IKbenEllen schreef:
Laureentje schreef:
Ik vind kinderen leuk, zeker in de leeftijd van 14 tot 18.

Ik vind ze juist leuk in de leeftijd 3 tot jaar of 14. Dat ze heerlijk onbevangen dingen kunnen vertellen over verliefd zijn of juist niet, over dingen die ze HEEL goed kunnen, en lekker met je willen knuffelen, heerlijk :D

Wil jij dan het knuffelgedeelte overnemen van mij, daar hou ik weer niet zo van :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:09

Karin schreef:
Van iets wat 'eigen' is heb je over het algemeen meer achtergrondinformatie waarop je je mening en je reactie kunt baseren. ;)

Dat is ook alleen maar menselijk IMO.

Maar is dit objectief? ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:10

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:
Ik vond ook wel dat jij een beetje door moest lopen! O:) ;)

:+ Maar de kassa juffrouw was niet sneller. ;(

Jaja... nu heeft de kassajufrouw het weer gedaan... :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:12

Ik wil ook wel zonder betalen verder hoor :) Dan stuur ik de rekening wel naar etter kindje en moeder die niks zegt. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:13

MamboBeach schreef:
Karin schreef:
Van iets wat 'eigen' is heb je over het algemeen meer achtergrondinformatie waarop je je mening en je reactie kunt baseren. ;)

Dat is ook alleen maar menselijk IMO.

Nee, dat zeg ik niet. Ik hang er geen waardeoordeel aan. Ik zeg alleen dat het gebeurt. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:14

Nee, waarom zou het objectief moeten zijn? Je kunt dingen realistisch inschatten. Maar kinderen hebben daarnaast bovendien wel nodig dat hun ouders vertrouwen in ze hebben. Niet blind - wel realistisch. Een kind dat alleen maar objectief beoordeeld wordt en niet gewoon ook het gevoel meekrijgt dat z'n ouders van hem houden en vertrouwen hebben groeit ook ongelukkig op.
En dat hoeft helemaal niet te leiden tot alles maar goedpraten of toelaten... Daar zijn gelukkig gulden middenwegen in te vinden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:16

_sparta_ schreef:
Ik wil ook wel zonder betalen verder hoor :) Dan stuur ik de rekening wel naar etter kindje en moeder die niks zegt. :P

Ik brand mijn vingers er niet aan... :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:17

Karin schreef:
MamboBeach schreef:

Nee, dat zeg ik niet. Ik hang er geen waardeoordeel aan. Ik zeg alleen dat het gebeurt. ;)

Oh ok! Ik ben het helemaal met je eens hoor! :j

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:17

Zo heet waren de boodschappen niet :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:20

Shadow0 schreef:
Nee, waarom zou het objectief moeten zijn? Je kunt dingen realistisch inschatten. Maar kinderen hebben daarnaast bovendien wel nodig dat hun ouders vertrouwen in ze hebben. Niet blind - wel realistisch. Een kind dat alleen maar objectief beoordeeld wordt en niet gewoon ook het gevoel meekrijgt dat z'n ouders van hem houden en vertrouwen hebben groeit ook ongelukkig op.
En dat hoeft helemaal niet te leiden tot alles maar goedpraten of toelaten... Daar zijn gelukkig gulden middenwegen in te vinden.

Maar wat wil je nu zeggen?

Als je over mijn kinderen begint ben ik ongetwijfeld ook niet objectief, dat is toch ook eigenlijk niet meer dan logisch? Dat is menselijk denk ik. En dat zie je ook bij mensen die dieren hebben. Hun hond/paard/kat zou nooit zoiets doen...

Objectief beoordelen en vertrouwen en ongelukkig opgroeien zijn allemaal andere zaken. Ik begrijp niet goed waar je heen wilt misschien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:23

MamboBeach schreef:

Dat het niet erg is dat niet alles objectief is.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:23

MamboBeach schreef:
Shadow0 schreef:

Als je over mijn kinderen begint ben ik ongetwijfeld ook niet objectief, dat is toch ook eigenlijk niet meer dan logisch? Dat is menselijk denk ik. En dat zie je ook bij mensen die dieren hebben. Hun hond/paard/kat zou nooit zoiets doen...

Objectief beoordelen en vertrouwen en ongelukkig opgroeien zijn allemaal andere zaken. Ik begrijp niet goed waar je heen wilt misschien.

Ik ben blij dat je dat schrijft, ik heb 'm ook niet. Maar ik dacht dat licht weer aan mijn kortzichtigheid en dat ik het steeds verkeerd zie en schrijf.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:26

Shadow0 schreef:
MamboBeach schreef:

Dat het niet erg is dat niet alles objectief is.

Dat is nu eenmaal zo.

Het zou wel fijn zijn denk ik, als iedereen zo objectief mogelijk is naar eigen kinderen, dieren enz. toe.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:27

Maar tussen niet objectief en niet objectief zit een groot verschil. Als mensen zeggen die van mij doet dat niet, dan weet je al dat een dergelijk persoon heel ver van de realiteit af zal staan. Of die moet er 24 uur per dag op de lip staan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:28

MamboBeach schreef:
Dat is nu eenmaal zo.

Het zou wel fijn zijn denk ik, als iedereen zo objectief mogelijk is naar eigen kinderen, dieren enz. toe.

Juist!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:28

_sparta_ schreef:
Ik ben blij dat je dat schrijft, ik heb 'm ook niet. Maar ik dacht dat licht weer aan mijn kortzichtigheid en dat ik het steeds verkeerd zie en schrijf.

Misschien ben ik nu ook wel blonT, en mis ik de link maar begrijpen doe ik het nog niet helemaal, maar ik doe mijn best! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:31

_sparta_ schreef:
Maar tussen niet objectief en niet objectief zit een groot verschil. Als mensen zeggen die van mij doet dat niet, dan weet je al dat een dergelijk persoon heel ver van de realiteit af zal staan. Of die moet er 24 uur per dag op de lip staan.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, het is denk ik ook een soort 'bescherming', ik bedoel, het is nooit leuk als iemand je probeert uit te leggen dat je een rotpaard hebt, of een klotehond of een vervelend kind.
Maargoed, als je objectief bent en eerlijk denk ik dat je wel een heel eind komt...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:32

maikeltje schreef:
Wil jij dan het knuffelgedeelte overnemen van mij, daar hou ik weer niet zo van :+

Oh heerlijk :D Mijn nichtje van 17 hangt af en toe nog tegen me aan :D
M'n katten liggen lekker bij me in bed, tis dat mijn paarden er niet bij passen :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:33

MamboBeach schreef:
_sparta_ schreef:

Misschien ben ik nu ook wel blonT, en mis ik de link maar begrijpen doe ik het nog niet helemaal, maar ik doe mijn best! :j

Ik ook, maar in tekst valt het niet altijd mee.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:35

MamboBeach schreef:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, het is denk ik ook een soort 'bescherming', ik bedoel, het is nooit leuk als iemand je probeert uit te leggen dat je een rotpaard hebt, of een klotehond of een vervelend kind.
Maargoed, als je objectief bent en eerlijk denk ik dat je wel een heel eind komt...

Maar wat voor jou een klotekind/paard/hond/hamster is, is voor de eigenaar/ouder waarschijnlijk het liefste van de wereld.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:36

MamboBeach schreef:
_sparta_ schreef:

Dat is niet leuk. Maar je kunt er wel wat mee. Meteen in de verdediging gaan en het niet geloven en hoofd in het zand steken heeft niemand wat aan. Je kunt er dan ook naar handelen. En dan kun je daarna best eens zeggen, die van mij doet het niet (meer). En dan ben je objectief. Het is niet eerlijk dat alleen van een ander fout is. want dat is niet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:37

IKbenEllen schreef:
MamboBeach schreef:

Maar wat voor jou een klotekind/paard/hond/hamster is, is voor de eigenaar/ouder waarschijnlijk het liefste van de wereld.

En dat is maar goed ook. Maar beetje eigenaar/ouder weet dan toch hopelijk wel dat het niet altijd een engeltje is? Ook al is het voor hen de liefste.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:39

_sparta_ schreef:

Tussen 'die van mij doet dat niet' en 'er is een reden voor dit gedrag' zit IMO ook een groot verschil.

Als ik een reden geef voor het gedrag van mijn paard/hond/kind, dan wil dat niet zeggen dat ik het goedpraat of dat ik het ontken dat-ie bepaalde dingen doet.

Ik vind 'jij hebt een rotpaard/rothond/rotkind' ook van een heel andere orde dan 'jouw paard/hond/kind doet iets waar ik een hekel aan heb'. Ik kan me niet voorstellen dat een paard, hond of kind 24 uur per dag rottigheid uithaalt.

Maar dat is weer die nuance, de wereld is niet zwart of wit. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-03-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:39

MamboBeach schreef:

Ten eerste: zou het mogelijk zijn om gewoon wat minder krachttermen te gebruiken?
Ten tweede: Ik heb ook eigenlijk nog nooit 'rotpaarden', 'klotehonden' of 'vervelende kinderen' getroffen. Wel honden, paarden en kinderen die zich flink misdragen... maar dat is gedrag. Ze zijn niet vervelend, ze doen vervelend.

Als iemand mij zou proberen uit te leggen dat ik een 'klotehond' heb, zou ik me verzetten (en ik heb niet eens een hond :) ). Waarom? Omdat je het verkeerde aan het uitleggen bent. Als iemand met een realitische opmerking komt: 'jouw hond/paard/kind doet dat en dat is niet goed', prima, daar kan ik wat mee. Maar 'jouw hond/paard/kind is een etter'... ja, daar zou ik me tegen verzetten. Dat is 'ie namelijk niet. Dat gedrag, daar gaan we dan wel mee aan de gang. Maar zulke oordelen als jullie geven :n Zo onvriendelijk. Daar is ook niks objectiefs aan...

(En ondanks dat veel mensen het moeilijk vinden om te geloven ben ik best streng voor de kids die ik onder mijn hoede heb. Ik geloof in hun goede kunnen - maar hun gedrag stuur ik wel!)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 07-03-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt