Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:09

Quellian schreef:
Sja, ik weet niet of je het topic hebt gelezen, maar dit is toch echt wel een geval van kont branden en blaren zitten. Kom op zeg... wel seks, maar niet de consequenties dragen omdat het ff niet uitkomt? Spijt me... ik geef enkel mijn mening.
Met 16 weken kun je zelfs al zien of het een jongen of een meid wordt, vind het tamelijk harteloos als je een zwangerschap dan afbreekt (en dan nog de manier waarop ze erover praat, draait mijn maag van om).

Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet over? Over de ts van het andere topic

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:10

Quellian schreef:
Vjestagirl schreef:
En dan? Dan komt het kind terecht bij een moeder die het niet hebben wil, depressief is en ruzie heeft met de vader. Is het dan echt zo veel beter af?

Sja, ik weet niet of je het topic hebt gelezen, maar dit is toch echt wel een geval van kont branden en blaren zitten. Kom op zeg... wel seks, maar niet de consequenties dragen omdat het ff niet uitkomt? Spijt me... ik geef enkel mijn mening.
Met 16 weken kun je zelfs al zien of het een jongen of een meid wordt, vind het tamelijk harteloos als je een zwangerschap dan afbreekt (en dan nog de manier waarop ze erover praat, draait mijn maag van om).

Ik heb een gedeelte van dat topic gelezen, niet alles.

Maar omdat zij er zo mee omgaat wil het toch niet zeggen dat dat voor iedereen geldt die op dit termijn een abortus ondergaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:14

YankeeBoy schreef:
Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet over? Over de ts van het andere topic

Daar heb je gelijk in, maar ik vind het ook hoor. Tijden seksen zonder voorbehoedmiddel, tja dan kunt ge verwachten dat er gescoord wordt, eventuele signalen ontgaan je dan toch niet? Ook niet door een onregelmatige cyclus of depressiviteit. Maar de TS zegt zelf dat ze abortus moet ondergaan, door haar eigen stommiteit en met het laatst ben ik het eens. Ze heeft een enorme stommiteit begaan met een abortus tot gevolg een late ook nog. Ik noem dat struisvogelpolitiek, maar goed, ik ga het er niet meer over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:16

Vjestagirl schreef:
Ik heb een gedeelte van dat topic gelezen, niet alles.

Maar omdat zij er zo mee omgaat wil het toch niet zeggen dat dat voor iedereen geldt die op dit termijn een abortus ondergaat?

Er is een klein gedeelte die laat aborteert gelukkig, maar of ze het nu allemaal niet wisten :o? dat vraag ik me dan af.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:30

BraveSpots, nee zo gaat het niet hoor :+ Denk ook niet dat veel mensen zo denken (of mensen zijn heel naief). En er zullen idd veel kinderen een ongelukkige jeugd hebben, maar is het niet aan de ouders om te zorgen voor een gelukkige jeugd? Als jij seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen, dan weet je dat je een grote kans hebt op 'jackpot'. Niet genoeg grote meid om de consequenties te dragen?

Het gaat niet om de persoon van het andere topic, al wordt die hier wel aangehaald (en is dit topic gebaseerd op haar topic) en vind ik het -net als Mindim- haar eigen stommiteit.

Vind het sowieso schandalig dat een abortus hier in NL tot 22 weken mag, vind het met recht barbaars en middeleeuws. Daar mogen ze weleens over gaan tokkelen in de tweede kamer :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:36

Weer dat plaatje. :( Weet je, er zijn heel gruwelijke plaatjes te vinden maar...dan ga ik toch ook weer mee met de verhalen over kost wat kost kind houden. Kinderen die veel groter zijn (zo rond de meter) zwaar verwaarloosd voorbij zien sjokken met hangende schoudertjes...dát vind ik nog veel erger.

Alleen...(komt de muts weer := ) ik vind het na een bepaalde periode , nl de eerste 12 weken, moreel niet aanvaardbaar. Met nadruk op IK. Simpelweg omdat er dan echt een andere fase ingegaan wordt en het kindje steeds meer ontwikkeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:37

ulysse1, dat is dan nog 'maar' 10 weken, maar met 16 weken kun je zien of het een jongetje of meisje wordt, is het +/- 20cm in lengte en 3,5cm in doorsnee, met 12 weken wordt de embryo een foetus, dan is ie 'klaar'. Hier in NL mag abortus blijkbaar tot 22 weken, dat is de ondergrens van levensvatbaarheid met hulp. Ik heb -denk ik- meer moeite met de duur van de zwangerschap dan met de reden van abortus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:37

Een hoopje ingewanden, wat wil je daar mee bereiken? :)
Ik ga mee met Adil!

Brainless

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:39

@Adil
Maar kun je dan wel "inleven" met vrouwen die heel verdrietig zijn als ze met 10 weken een miskraam krijgen of heb je dan ook zoiets van: het is nog maar een ding?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:39

Quellian schreef:
ulysse1, dat is dan nog 'maar' 10 weken, maar met 16 weken kun je zien of het een jongetje of meisje wordt, is het +/- 20cm in lengte en 3,5cm in doorsnee, met 12 weken wordt de embryo een foetus, dan is ie 'klaar'. Hier in NL mag abortus blijkbaar tot 22 weken, dat is de ondergrens van levensvatbaarheid met hulp. Ik heb -denk ik- meer moeite met de duur van de zwangerschap dan met de reden van abortus.

Ja mag zelf tot de 24e week abortus laten doen, maar dan wordt het moeilijk een kliniek te vinden. Dan moet je naar het buitenland....

Citaat:
In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting. Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven, waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:40

Brainless schreef:
@Adil
Maar kun je dan wel "inleven" met vrouwen die heel verdrietig zijn als ze met 10 weken een miskraam krijgen of heb je dan ook zoiets van: het is nog maar een ding?

Nee, dat vind ik erg triest, maar veel meer omdat dan die persoon verdriet heeft, vooral als ik die persoon goed ken zou ik dat erg sneu vinden..

050206051012

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:42

Adil, is dat tot de 24e week niet enkel als er een afwijking uit de 20 weken echo komt? 24 weken, ongelofelijk... dan zit je al ruim over de helft, bijna een half jaar. Vind het echt schokkend...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:43

Quellian schreef:
Adil, is dat tot de 24e week niet enkel als er een afwijking uit de 20 weken echo komt? 24 weken, ongelofelijk... dan zit je al ruim over de helft, bijna een half jaar. Vind het echt schokkend...

Zo staat het op wikipedia...

Edit: In Barcelona zit zelfs een kliniek die een abortus nog in de 30e week uitvoert...
Laatst bijgewerkt door Adil op 04-03-10 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:46

Ben net even goed over mijn nek gegaan toen ik las HOE het gebeurd.
Voor mij is het wel degelijk moord, hoe dat gedaan wordt in een later stadium, dat artsen dat kunnen en mogen doen :n echt verschrikkelijk voor woorden ;(

Die foto vind ik helemaal verschrikkelijk om te zien...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:50

Zouden we misschien ter bevordering van de discussie op kunnen houden elkaar moord in de schoenen te schuiven? :Y)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:50

Tallie1979 schreef:
ulysse1 schreef:
DIT http://www.webkey2.nl/sol/images2/nieuw ... _weken.jpg is wat de meesten hier geen probleem mee hebben? gaat er bij mij niet in, als je een geweten hebt en normale waarden en normen doe je dat toch niet ???

Nou, als jij een beetje normen en waarden hebt, laat je een ander in de waarde ipv zo onwijs te gaan zitten spammen met dit soort dingen. Je wint er echt niks mee op deze wijze.

Mij doet het niks. En nog steeds, ik heb gewoon een geweten hoor.. ;) Oh en een hart en normen en waarden die duidelijk afwijken van de jouwe :)

Heb jouw profiel(tje) eens bekeken ....

tja, denk dat je van iemand met meerdere abortussen niet veel meer kan verwachten en verder denk ik dat het beter is dat ik hier niet meer reageer want ik ben absoluut niet jullie mening, gaat er bij mij echt niet in

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:52

Vind het een tamelijk onsmakelijke foto trouwens, de embryo van 10 weken, bah bah.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:54

ulysse1 schreef:
tja, denk dat je van iemand met meerdere abortussen niet veel meer kan verwachten en verder denk ik dat het beter is dat ik hier niet meer reageer want ik ben absoluut niet jullie mening, gaat er bij mij echt niet in

Gezien jouw niet zo respectvolle manier van discussieren denk ik ook dat het beter is dat je niet meer reageert. Dit gaat jou duidelijk te veel aan het hart... :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:54

ulysse1 schreef:
Tallie1979 schreef:
Nou, als jij een beetje normen en waarden hebt, laat je een ander in de waarde ipv zo onwijs te gaan zitten spammen met dit soort dingen. Je wint er echt niks mee op deze wijze.

Mij doet het niks. En nog steeds, ik heb gewoon een geweten hoor.. ;) Oh en een hart en normen en waarden die duidelijk afwijken van de jouwe :)

Heb jouw profiel(tje) eens bekeken ....

tja, denk dat je van iemand met meerdere aortussen niet veel kan verwachten en verder denk ik dat het neter is dat ik hier niet meer reageer want ik ben absoluut niet julloe mening, gaat er bij mij echt niet in

Ik zal meteen even je aannames corrigeren ( en je text zou ik ook bijna aan beginnen ) maar bij mij kan je spreken over 1 abortus en officieel volgens mij zelfs een overtijd behandeling, daar ik niet verder was dan 3 weken.

En het zou zeker netter zijn als je hier niet meer zou reageren, daar je niks bijdraagt aan de discussie en alleen maar persoonlijk kunt worden omdat je de discussie niet kunt winnen :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:55

Adil18 schreef:
Quellian schreef:

Zo staat het op wikipedia...

Edit: In Barcelona zit zelfs een kliniek die een abortus nog in de 30e week uitvoert...

ja maar die kliniek staat al ter discussie vanaf ze daar mee zijn begonnen, etisch onverantwoord wat ze daar doen helaas kan je mensen niet verbieden om naar barcelona te gaan. Maar goed voor geld gebeuren er wel erger dingen

Je gaat hier geen medici vinden die met die praktijken akkoord gaat en gelukkig maar
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-03-10 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:56

Het gaat toch niet om een discussie winnen?
Het gaat om het geven van een mening.
Wel vind ik het jammer dat er vaak op de man af wordt gespeeld.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:56

Ayasha schreef:
weer dat profiel.. Misschien moet bokt die functie maar gewoon er af halen :x Wordt met enige regelmaat misbruikt om maar persoonlijk te worden en te stoppen met discussiëren.

Tja, en wat ze er nou aan informatie uithaalt? :') Er staat echt niks bijzonders in wat op deze discussie van toepassing zou zijn.. Maar dat terzijde.. :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:58

lesilla schreef:
ja maar die kliniek staat al ter discussie vanaf ze daar mee zijn begonnen, etisch onverantwoord wat ze daar doen helaas kan je mensen niet verbieden om naar barcelona te gaan. Maar goed voor geld gebeuren er wel erger dingen

Je gaat hier geen medici vinden die met die praktijken akkoord gaat en gelukkig maar

Vind dat ook te ver gaan hoor....

050206051012

Nou Ayasha, je profiel leeg halen is niet zoveel werk hoor :)

Brainless, inderdaad... das vaak zo op bokt he. En ik vind een abortus van 3 weken totaal niet te vergelijken met die van 17 weken of verder.

Tallie1979

Brainless schreef:
Het gaat toch niet om een discussie winnen?
Het gaat om het geven van een mening.
Wel vind ik het jammer dat er vaak op de man af wordt gespeeld.

Nee, dat lijkt mij ook, dit is een discussie waar geen einde aan zal komen, maar waar je wel normaal kunt blijven doen tegen elkaar.

Maar helaas ziet niet iedereen het zo en op het moment dat iemand niet direct de handen in de lucht gooit en direct gelijk geeft, gaan sommige mensen persoonlijk worden, wat in mijn ogen een teken van zwakte is.

Maar goed, dat is weer mijn mening :D