En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:23

Nu vallen wel gelukkig de stukjes op hun plaats. Volgens mij blijf je zoeken naar het hoe en waarom.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:09

Nou ik hoef niet meer verder te zoeken,voor mij is het voor 99% duidelijk nu.Me zoon gelooft het niet,heb gezegd dat hij erop kan rekenen dat het weer gebeurt [als hij speed blijft nemen] en dan miss. helemaal niet meer wakker word.Niet om hem bang te maken maar het is wél de realiteit.Het is zijn lichaam,dus de keuze is aan hem nu.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:14

Gelukkig dat er geen afwijkingen zijn gevonden..wat een opluchting voor jullie.
Anderzijds is het wel dood en doodeng dat je lichaam zoiets kan doen, zonder een echte aanleiding, behalve de speed en oververmoeiheid natuurlijk.
Hoop dat hij er zorgvuldiger met zn lichaam om zal gaan, want het is niet niks, ook niet voor jou als moeder zijnde..mss was het net een verkeerde dat ie gbruikt heeft..een oude vriendin van mij werd ook bewusteloos gevonden en heeft daar ruim 5 uur in gelegen, ook door speed..is weliswaar rond 1995 geweest, maar tis en blijft zooi.

Veel sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:00

Ik snap het lichaam wel,dat is zo uit geput dat het jou in coma legt om schade te voorkomen.En het is een waarschuwing dat er iets fout gaat,negeer je die waarschuwing dan komt er op een dag iets uit wat zeer gevaarlijk is,b.v. een hart infarct of hersenbloeding.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:56

Ik ben blij ( voor mezelf dan) dat ik je heb kunnen helpen met die site en dat je nu meer duidelijk is geworden. Ik hoop echt dat je zoon ervan doordrongen raakt dat het zo niet langer kan en dat hij echt zal moeten stoppen.
Ik ben er net achter gekomen ( twee uur geleden) dat mijn niet-pratende neef eindelijk een stukje verhaal losliet en vertelde ( toen ik hem vroeg of hij wel eens wat meer deed dan blowen en alcohol drinken) dat hij wel eens cocaïne snuift... Heftig, zijn moeder is vorig jaar overleden, hij is verstandelijk licht achter, nu 31, wat moet er van hem worden... Hij schijnt het dus al jaren af en aan te doen, bah, troep!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 19:19

Nou "Jet" ik ben blij dat je me die link stuurde,ik heb ook gegoogled maar vond niet echt een antwoord.De site die jij me stuurde vond ik wél antwoorden die ik zocht.
Het schijnt dat half nederland blowt of snuift,lijkt wel in de mode?Nou ik vind het beide troep en zal er nooit aan beginnen.
Ik heb me zoon duidelijk gemaakt en hem de site laten lezen,dat zijn coma wel door drugs [speed] gebruik komt.
Hij zou voorzichtiger gaan doen,maar helemaal stoppen?ik ben bang van niet.
Ook blijken er zelfs advocaten en directeuren te zijn die blowen of snuiven,dat verwacht toch niemand?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:22

TS, ik begrijp dus dat hij aan de drugs is...
Ik had het al wel een beetje in mijn achterhoofd gehouden...

Ach die drugs dat gebeurt al jaren hoor, dat is echt niet van nu of de laatste ´paar´ jaar!

Hij weet nu wat er kan gebeuren en hopen dat hij ervan af blijft maar dat is aan hem, als hij een beetje slim is laat hij het wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:23

gohya schreef:
Nou "Jet" ik ben blij dat je me die link stuurde,ik heb ook gegoogled maar vond niet echt een antwoord.De site die jij me stuurde vond ik wél antwoorden die ik zocht.
Het schijnt dat half nederland blowt of snuift,lijkt wel in de mode?Nou ik vind het beide troep en zal er nooit aan beginnen.
Ik heb me zoon duidelijk gemaakt en hem de site laten lezen,dat zijn coma wel door drugs [speed] gebruik komt.
Hij zou voorzichtiger gaan doen,maar helemaal stoppen?ik ben bang van niet.
Ook blijken er zelfs advocaten en directeuren te zijn die blowen of snuiven,dat verwacht toch niemand?

Nee inderdaad, bijvoorbeeld in de AA nu iets anders maar mensen verwachten lager opgeleiden. Maar de helft die daar zit is hoog opgeleid.
Helaas inderdaad, maar dat is omdat men blowen als onschuldig verkoopt maar ga is langs op de afdeling neuro of psychiatrie je schrikt daarvan

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:57

Ik heb inderdaad wel gehoord dat ook veel hoger opgeleiden drugs gebruiken. Ik doe het niet en zal het nooit gaan doen, ik rook wel sigaretten, dat is natuurlijk ook een verslaving, maar voor mijn idee zit er toch een groot verschil tussen.
Vroeger had je ook wel drugsgebruik, maar in mijn jeugd was het echt nog niet op iedere straathoek te verkrijgen in de kleinere plaatsen. Nu is dat anders, dus het wordt ze wel makkelijk gemaakt. Mijn neef gebruikt het vooral om rustiger in zijn hoofd te worden, wel begrijpelijk met zo'n niet-prater, maar natuurlijk niet de goede weg. Is jouw zoon ook niet echt een prater?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 11:22

Mijn zoon heeft wél een vorm van autisme,niet echt een prater nee.Hij heeft heel lang altijd alleen maar op zijn kamer gezeten achter de p.c. Sinds enkele jaren heeft hij vrienden,helaas de verkeerde,daardoor is hij gaan blowen en speed gaan gebruiken.
Zijn enige reden om speed te gebruiken is dat hij het dan vol houd op zo'n hardcore feest de hele nacht.Buiten de feesten gebruikt hij geen drugs,maar blowt wel zo'n 3x per week.
Hij weet nu wat de consequentie's zijn van drugs gebruik dus de keuze is aan hem.Hij zei laatst wel,ik wil nog lang niet dood,nadat hij in coma had gelegen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:45

gohya schreef:
Buiten de feesten gebruikt hij geen drugs,maar blowt wel zo'n 3x per week.

Even voor de duidelijkheid blowen is net zo goed drugs gebruiken.
Had mijn zoon niet moeten zijn in elk geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 11:50

Ja sigaretten roken is ook een [soft] drug.
Ik heb liever niet dat hij blowt,maar hij is 22,kan het hem moeilijk verbieden?
Wat doe jij dan als je er achter komt dat je zoon blowt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:52

Dan mag hij zeker op die leeftijd toch echt het huis uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 11:54

Bedoel je dat je je zoon het huis uit zou zetten?
[als hij ook 22 jaar zou zijn].

marlijn20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:58

Hoi,

Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik begreep dat je het met name zoekt in het speed gebruik. Als ik dit zo lees, komt het mij bekender voor (van EHBO) van GHB gebruik. Kijk maar eens op deze site: http://www.drugsabc.nl/ghb.html

In elk geval heel veel sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 12:41

marlijn20
Ze hebben hem getest in het ziekenhuis op GHB,dat was het dus niet.
Er zit altijd wat in je bloed omdat het ook lichaams eigen is.
Iedereen heeft wat GHB in zijn lijf.

marlijn20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:03

Oke,
dan is dat inderdaad uitgesloten!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:04

Wiet/hasj idd softdrug, alcohol harddrug
Overigens gebruiken hogeropgeleiden bepaalde drugs vaker, maar niet meer drugs in het algemeen dacht ik. Maar vooral speed, coke en hasj zijn populair onder hogeropgeleiden geloof ik. Vanwege de oppeppende werking (voor de lange werkdagen) en coke/hasj voor de ontspanning :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:11

Heino schreef:
Wiet/hasj idd softdrug, alcohol harddrug
Overigens gebruiken hogeropgeleiden bepaalde drugs vaker, maar niet meer drugs in het algemeen dacht ik. Maar vooral speed, coke en hasj zijn populair onder hogeropgeleiden geloof ik. Vanwege de oppeppende werking (voor de lange werkdagen) en coke/hasj voor de ontspanning :)

Alcohol is ook softdrugs, helaas drinken erg veel jongeren alcohol.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:16

Alcohol is harddrug. Vandaar dat het zo ontzettend veel slachtoffers maakt want het wordt neergezet als softdrug. Maar qua effecten op de hersenen en consequenties is het een harddrug. Maar wel een heel sociaal geaccepteerde helaas.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:20

Ik dacht ook dat alcohol een softdrug was.
Maar dat ze het een harddrug noemen is wel waarheid.
Het maakt echt meer kapot dan je denkt.
En het ergste is dat degene die dronken achter stuur zit en een ongeluk veroorzaakt,een ander dood rijd en er zelf met lichte verwonding afkomt.Dát vind ik nog wel het aller ergste.
Ik heb vroeger veel alcohol gedroken,we hadden een café,tot ik op een dag wakker werd en zin had ik alcohol.Vanaf dat moment ben ik meteen gestopt en heb geen druppel meer gedronken.
Ik drink nu 1x per jaar beetje alcohol en dat is alleen met Oud en Nieuw,verder nooit geen druppel meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:54

Het ging afgelopen helemaal niet goed met hem,hij werd steeds wakker en had het eerst heel erg koud.Toen kreeg hij het opeens heel erg warm en in zijn hoofd voelde hij heel raar.
Hij vertelde me dat zijn hersens 'raar' deden.
Ik weet nu niet wat ik ervan moet denken.
Hij is afgelopen zaterdag wel weer naar een hardcore party geweest en heeft weer iets gebruikt [speed].Gister was het alweer woensdag,dus weer 4 dagen later.
Ik zeg tegen hem dat het komt door het gebruik v.d speed 1x per mnd.Maar wat nou als straks blijkt dat het helemaal niet daardoor komt?Vind het heel moeilijk en weet niet goed wat te doen.
Hij is vanaf de coma nog steeds niet de oude geworden,nog steeds moe en s'nachts wakker.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:55

Het ging afgelopen NACHT helemaal niet goed met hem.
Sorry typfoutje.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:57

Kan je niet tegen je zoon zeggen dat jij hem pas "serieus" gaat nemen als hij niet meer gebruikt?(al heb je dat waarschijnlijk al geprobeerd)
Dat "geld" ook voor het ziekenhuis vermoed ik, daar nemen ze hem waarschijnlijk ook pas serieus als hij drugsvrij is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:04

Ik heb hem gezegd dat het dus komt door die drugs,ook al weet ik dat niet zeker,ik twijfel er erg aan.
Ook heb ik gezegd dat als hij ermee doorgaat het zijn dood nog gaat worden.Klinkt hard maar is wél de realiteit.Hij neemt me wel serieus en zei dat hij bij de volgende party geen speed neemt maar [mijn tip] dextro energie gaat nemen.
Nu maar hopen dat dat gaat werken en hij fit blijft en wakker op dat feest.