Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:05

Wanneer spreken we van een gave?

Ik twijfel, misschien is het eerder een aanvoelen:

Ik kan bewust toekomstvoorspellingen doen, voor mezelf. En mijn dromen (vooral nachtmerries) worden steeds weer realiteit.
Maar mijn belangrijkste aanvoelen is toch wel dat ik bij het eerste contact mensen en dieren volledig kan doorgronden, qua persoonlijkheid.

Daarbij ben ik erg pessimistisch. Ik geloof in geesten, heb steeds het gevoel dat ik bekeken wordt en als kers op de taart heb ik al jaren het gevoel dat ik vermoord ga worden. Raar maar waar.
Ik ben er dus echt (krankzinnig als ik ben) naar gaan leven. Zo laat ik steeds bewijsmaterialen achter en ben ik steeds op aan aanval voorbereid :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:06

Eh... Ik denk eerlijk gezegd dat je dan dringend begeleiding nodig hebt.
Bewust toekomstvoorspellingen doen is sowieso een gevaarlijk kunstje. Ook al kan je het, dan nog zou ik daar niet te veel gebruik van maken laat staan te veel op vertrouwen.

shadowflower

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:09

soms vind ik t wel leuk :P vragen of ik ooit nog n vriend krijg :P krijg dr ook wel antwoord op .... volgens mij is t een kwestie van veeeeeeel geduld . maar t mooie van mij is dat ik iets vraag en t vrgeet maar mn onderbewuste weet t wel ^^

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:09

Ik zie dit topic nu pas!

Ik kan als ik iemand een paar keer gezien heb, in zijn/haar ogen zien wat die persoon meegemaakt heeft, en hoe ze in elkaar zitten. Niet bij iedereen natuurlijk.

Ik kan ook mensen "genezen" van hun hoofdpijn bv.
Energie bollen maken met mijn handen, raar uitgelegd, maar weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven. Ik voel mijn vriend ook heel goed aan, als hij hoofdpijn heeft, heb ik het dus ook.
Ik weet niet of het allemaal een gave is, maar het kan soms erg handig zijn :)
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 18-01-10 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:10

pharagirlke schreef:

Hoe bedoel je?

Mn vriend lacht me steeds weer uit als we het erover hebben. Schaam me er ook niet voor.
Zo ga ik bijvoorbeeld nooit alleen in de douche en sluit nooit mijn ogen wanneer ik mijn haar afspoel onder de douche.

Als ik 's avonds met de wagen rij: spring ik meteen in mijn auto, doe de deuren op slot en check mijn achterbank. Vervolgens kijk ik nog voordurend in mijn achteruitkijkspiegel met het gedacht dat er iemand op de achterbank zit om me te wurgen.

Noem mezelf eerder gek als een 6de zintuig. Misschien foute topic, want het is eerder een last dan een gave :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:11

Als je pessismistisch wordt en je leven er op aan past, als je bang wordt om vermoord te worden en het een "last" is ben je niet goed bezig en heb je begeleiding nodig.... :) Als ik het zo lees ben jij jezelf gewoon gek aan het (laten) maken..... Da's niet goed.

SF: ja maar jij weet hoe er mee om te gaan... Zij kennelijk niet...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:12

SjilliejJj schreef:
pharagirlke schreef:

Hoe bedoel je?

Mn vriend lacht me steeds weer uit als we het erover hebben. Schaam me er ook niet voor.
Zo ga ik bijvoorbeeld nooit alleen in de douche en sluit nooit mijn ogen wanneer ik mijn haar afspoel onder de douche.

Als ik 's avonds met de wagen rij: spring ik meteen in mijn auto, doe de deuren op slot en check mijn achterbank. Vervolgens kijk ik nog voordurend in mijn achteruitkijkspiegel met het gedacht dat er iemand op de achterbank zit om me te wurgen.

Noem mezelf eerder gek als een 6de zintuig. Misschien foute topic, want het is eerder een last dan een gave :o

Ik denk niet dat dit een gezonde manier van leven is?? Jij voelt jezelf geen moment op je gemak joh. Ik zou er toch eens met iemand over praten. Ik heb dit ook een tijdje gehad, maar ben toch blij dat ik er over gepraat heb. Ben er inmiddels vanaf.
Je leeft dan in angst, en dat is het ergste wat er is, vind ik persoonlijk.
En niet alleen douchen? Hoe doe je dat dan in godsnaam?
En dat je vriend je uitlacht vind ook niet erg meelevend van hem!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:13

Daarom doe k nie aan de toekomst ... zien mensen vanzelf wel ... helaas als ze dat woude horen toch ... t verleden krijgen ze wel te horen .

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:17

Je moet geen koffie dik kijken ... paranormaal komt gewoon vanaf de gronding ...

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:18

Miracle_ schreef:

Ja klopt, ben nooit op mijn gemak.
Ik kan het wel erg goed verbergen hoor. Geen idee met wie ik er een ernstig gesprek over kan voeren. Gaan ze dadelijk nog denken dat ik aan de drugs zit ofzo, want zo voel ik mij ook in die situaties. Het is gelukkig maar met momenten (die helaas vaak terugkomen).
Enkel het douchen is een groot probleem. Een ander probleem is licht, ik ga echt nooit een kamer binnen zonder licht. Dan wordt ik ook super zenuwachtig. Zo slaap ik steeds met tv op, want 's nachts is het op zijn ergst. (nu dus)

Achja, je leert ermee leven he.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:19

Nee hoor, je negeert het tot je emmertje over loopt... Is een kwestie van tijd. Maar dat is jouw keuze. :)
Als ik jou was zou ik beginnen met te stoppen met mijn eigen toekomst te voorspellen. Het is geen spelletje... :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:21

SjilliejJj schreef:
Miracle_ schreef:

Ik kan het wel erg goed verbergen hoor. Geen idee met wie ik er een ernstig gesprek over kan voeren. Gaan ze dadelijk nog denken dat ik aan de drugs zit ofzo, want zo voel ik mij ook in die situaties. Het is gelukkig maar met momenten (die helaas vaak terugkomen).
Enkel het douchen is een groot probleem. Een ander probleem is licht, ik ga echt nooit een kamer binnen zonder licht. Dan wordt ik ook super zenuwachtig. Zo slaap ik steeds met tv op, want 's nachts is het op zijn ergst. (nu dus)

Achja, je leert ermee leven he.

Ik zou eens beginnen bij je huisarts!
Je leert er absoluut niet mee leven. Er komt namelijk echt een dag waarop dit alles je op gaat breken. En dan is echt de lol eraf, om het zo maar te zeggen.
Je moet hier echt mee op passen, zulke dingen kunnen je hardstikke gek maken.
Het is jouw leven, en jou keuze, maar ik zou er maar met iemand (huisarts, ggz, ggd) over praten voor het te laat is.
Die mensen zullen je heus wel serieus nemen, en echt niet gelijk denken dat je aan de drugs zit hoor.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:26

Miracle_ schreef:

Achja, je leert ermee leven he.[/quote]

Ik zou eens beginnen bij je huisarts!
Je leert er absoluut niet mee leven. Er komt namelijk echt een dag waarop dit alles je op gaat breken. En dan is echt de lol eraf, om het zo maar te zeggen.
Je moet hier echt mee op passen, zulke dingen kunnen je hardstikke gek maken.
Het is jouw leven, en jou keuze, maar ik zou er maar met iemand (huisarts, ggz, ggd) over praten voor het te laat is.
Die mensen zullen je heus wel serieus nemen, en echt niet gelijk denken dat je aan de drugs zit hoor.[/quote]

Om vervolgens alweer een heleboel medicijnen te moeten slikken?

Neen, dankje.
Geen idee hoe ik het oplos, wilde alleen even mijn gekke gevoel/gave aanhalen.
Volgens mij heb ik gewoon de afgelopen tijd teveel met de dood temaken gehad ofwel teveel horrorfilms gezien:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:27

ggz geeft je kalmeringspillen net als de dokter, heb je niks aan in dit geval, ze moet zichzelf een schop onder der gat geven en stoppen met te doen alsof het een spelletje is en zichzelf serieus beginnen nemen. Het is gewoon letterlijk levensgevaarlijk waar je mee bezig bent.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:30

pharagirlke schreef:
ggz geeft je kalmeringspillen net als de dokter, heb je niks aan in dit geval, ze moet zichzelf een schop onder der gat geven en stoppen met te doen alsof het een spelletje is en zichzelf serieus beginnen nemen. Het is gewoon letterlijk levensgevaarlijk waar je mee bezig bent.

Het zal wel aan mij liggen (en het feit dat ik een drukke werkdag achter de rug heb) maar ik begrijp eigenlijk echt niet waar je heen wil?

Ik beschouw dit helemaal niet als een spelletje of wat dan ook, of denk je soms dat ik dit gevoel fijn vind? Begrijp alleen het levensgevaarlijke niet, probeer mezelf zelfs extra veilig te stellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:31

Dat is het hem net, je bent jezelf krankzinnig aan het maken. Je bent hysterisch, hebt het idee dat je vermoord gaat worden... Lees je je eigen berichten wel? :) Je bent een tikkend tijdbommetje... :) Vervolgens reageer je met "het went"... Tja, dan neem je het ook niet serieus. Hier moet je mee aan de gang.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:33

Ok, in die zin.
Klopt, heb net toch aangehaald dat ik steeds mijn best doe om mezelf te kalmeren. Ik probeer zelfs af en toe mijn ogen te sluiten om me erover heen te krijgen.

De ene dag is het gewoon feller aanwezig dan de andere dag.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:39

Hoi, ik heb geen gave, maar ben wel reeeeuze geinteresseerd hierin!! Toevallig ben ik de afgelopen tijd aan het rond kijken geweest om een reading te laten doen bij een van m'n paarden. Hoe vaak ik al wel niet tegen 'm gezegd heb hoe graag ik zou willen dat ik met hem kon 'praten'... Wat zou ik het graag kunnen.. :o Ik ga nog even gezellig meelezen :j
p.s. Dat gevoel wat eerder al beschreven is in het topic, het gevoel hebbend dat er ergens iets gebeurd, met iemand, alleen niet weten waar en met wie, heb ik ook al vaker gehad. Zo wist ik het (nog) niet, maar op de verjaardag van mijn moeder kreeg ik om iets voor vijf een heel nerveus, zenuwachtig gevoel, bewust op de klok gekeken om de tijd te weten. Heb daarna naar m'n vriendin gebeld, zomaar, om niks. Kreeg d'r vader aan de lijn, nee ze kon niet aan de telefoon komen, ze had een ongeluk gehad!! Dus ik me gehaast naar haar toe, en kon haar dus zo vertellen dat dat om 5 uur was gebeurd. ja zegt ze, heb je de ambulance gehoord? ik zo, uhh ambulance? nee, niks gehoord, noch gezien... maar wist het dus wel te vertellen. Op het moment dat haar vader zei dat ze een ongeluk had gehad, viel alles op z'n plaats. heel vreemd, maar ik denk geen gave... tenzij iemand daar anders over denkt?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 09:40

soms ook gewoon instinct ... denk maar an de tsunamie waar geen dieren bij gewond zijn geraakt. of dood zijn gegaan. voelde dit al instinctief aan.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 09:46

Wat ik me wel eens af vraag, bv Derek hij krijg altijd mensen door, maar ik heb hem eigenlijk nog nooit over een dier gehoord die er zou zijn.

Zou een dier bv ook kunnen laten zien net zo als een mens, dat er bv een tekening of een speeltje met ze zijn meegegaan.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:00

ligt eraan ..... Zal zoiezo niet zo vaak gebeuren omdat een dier heel anders denkt dan een mens.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:43

SjilliejJj schreef:
Om vervolgens alweer een heleboel medicijnen te moeten slikken?

Neen, dankje.
Geen idee hoe ik het oplos, wilde alleen even mijn gekke gevoel/gave aanhalen.
Volgens mij heb ik gewoon de afgelopen tijd teveel met de dood temaken gehad ofwel teveel horrorfilms gezien:)

Je krijgt niet overal pillen in je gepropt hoor. Ik heb destijds ook met een psycholoog gesproken, en die propte me echt niet vol met die rommel.
Niet geschoten is altijd mis. En je kiest er altijd nog zelf voor om die medicijnen in te nemen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:17

Tsja gave ik weet niet ik er 1 bezit maar er is wel 1 voorgeval gekomen wat erg vreemd leek.

Ik was iets van 5 jaar en het was klas tegen klas met het voetbal. Ik zag op gegeven moment tijdens het voetballen de bal in de lucht onwijs langzaam ging en vreemd genoeg om hem snel makkelijk weg te kunnen trappen.
Wat bleek dat 2 personen achter mij niet oplette (met elkaar kletste) en anders nog een keiharde bal tegen hun hoofd aan hebben gehad.

Vedere gave heb ik niet en of het nou gave of adreline was ik heb geen flauw idee.

1 voorgeval was ook tijdens het fietsen toen het glad was. Ik ging al van links schuiven naar rechts en kon hem onder controle krijgen. Maar het leek of dat moment onbewust tijd langzaam ging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:01

onne schreef:
Wat ik me wel eens af vraag, bv Derek hij krijg altijd mensen door, maar ik heb hem eigenlijk nog nooit over een dier gehoord die er zou zijn.

Zou een dier bv ook kunnen laten zien net zo als een mens, dat er bv een tekening of een speeltje met ze zijn meegegaan.

Dat kan, ligt er aan of het dier dat "belangrijk" vond. Een speeltje waarschijnlijk al wat sneller dan een tekening. Tekening snapt een paard niet, speeltje kunnen ze zich wel aan hechten in die zin dat ze zich er mee kunnen bezig houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:04

Kensha, dit lijkt me typisch adrenaline.... net als bijvoorbeeld een ongeluk zien gebeuren, dat lijkt ook langer te duren dan het is.