[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:54

ik zeg ook nergens dat jullie het verplicht zijn, zeg alleen dat de ene arts iets aanbied, zoals bij jullie, wat zo te horen niet best is. qua ziektebeeld van je moeder.

en een ander denkt ze zijn geen risicogroep dus krijgen ze het niet.
is maar een voorbeeld he.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:56

_Luziream schreef:
Er zijn mensen die vinden als je een gevaar voor anderen zou kunnen zijn je zou moeten enten, ik denk dat dat een eigen keuze altijd zou moet zijn.....

Ik vind dat als het iemand's keuze is om op een hart/longafdeling te werken dat het dan niet meer dan normaal is, moreel gezien, dat diegene zich laat enten omwille van de patienten. Wil je dat als verzorgende/verplegende niet, dan zijn er nog genoeg andere afdelingen waar je je werk kunt gaan doen. Orthopedie bijvoorbeeld :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:58

dobbel schreef:
ik zeg ook nergens dat jullie het verplicht zijn, zeg alleen dat de ene arts iets aanbied, zoals bij jullie, wat zo te horen niet best is. qua ziektebeeld van je moeder.

en een ander denkt ze zijn geen risicogroep dus krijgen ze het niet.
is maar een voorbeeld he.

Aaa zo ja, ik dacht dat jij dacht dat wij ons MOESTEN laten enten van die arts :D

Maar jij bedoelt dat de ene arts er anders tegenaan kijkt dan de andere. Ja, dat zou best kunnen :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:59

dat bedoel ik inderdaad.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:09

Maikeltje jij bent niet in de positie om te zeggen of ik er wel of niet doorheen kom, dat is aan mijn doktoren, die mij hier in de buurt als eerste hebben geent en hel wijs zeggen dat je het verder niet kunt ontlopen.
Iemand hoeft maar te hoesten, jij loopt erdoorheen en brengt het toch over, voorkomen kan niet..
En ik ben zo als ik er aan dood ga so be it, ik leef al in extra tijd dus geniet er zoveel mogelijk van

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:18

mijn moeder moest hem halen want werk met ouderen. ze was super misselijk en zit helemaal onder de uitslag ze mag hem dan ook NIET meer halen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:56

Echwel schreef:
Maikeltje jij bent niet in de positie om te zeggen of ik er wel of niet doorheen kom, dat is aan mijn doktoren, die mij hier in de buurt als eerste hebben geent en hel wijs zeggen dat je het verder niet kunt ontlopen.
Iemand hoeft maar te hoesten, jij loopt erdoorheen en brengt het toch over, voorkomen kan niet..
En ik ben zo als ik er aan dood ga so be it, ik leef al in extra tijd dus geniet er zoveel mogelijk van

Fijn dat jij extra tijd hebt en ik hoop voor je dat dat nog jaren mag duren. :j Ik ben geen dokter nee en ik kan van hieruit al helemaal jouw lichamelijke conditie niet beoordelen.

Maar mijn moeder mocht niet eens naar de praktijk komen voor de griepprik en MG-prik. Die heeft de arts ook thuis gegeven, die wilde het risico zo veel mogelijk beperken en we kunnen alleen maar blij zijn dat hij zo begaan is met mijn moeder.
Dat je dingen niet kunt voorkomen ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt inderdaad niet alles voorkomen maar er zijn echt wel mogelijkheden om besmettingsgevaar te minimaliseren, daarom zijn wij ook erg voorzichtig en blijven we weg bij een koutje/ hoestje. We willen haar nog zo lang als mogelijk bij ons houden dus we proberen daar alles aan te doen. Dat de arts daarin meedenkt is alleen maar fijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:19

Bij de reguliere inentingen (DKTP of BMR) treden incidenteel ook weleens bijwerkingen op. Dus ik vind het inderdaad ook een beetje stennisschopperij@ janderegelaa ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:47

Chelletju, wat vervelend dat je moeder zo'n allergische reactie heeft gekregen. Ik hoop dat het snel weg trekt en ze er verder geen last van heeft.

Jammer dat er verder zo op in gesprongen wordt, Janderegelaa. Zoals Maikeltje ook al zegt, er treden altijd wel wat reacties op bij elke enting die we hier in Nl geven.
Mensen die niet goed tegen kip-eiwit kunnen bijvoorbeeld kunnen dit soort reacties krijgen of misschien tegen een andere stof.
Maar om dan meteen te gaan roepen dat we hier het zelfde hebben als in Canada...
Beetje overdreven en beetje stemminmakerij hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:55

maikeltje schreef:
Bij de reguliere inentingen (DKTP of BMR) treden incidenteel ook weleens bijwerkingen op. Dus ik vind het inderdaad ook een beetje stennisschopperij@ janderegelaa ;)

Van de DKTPprikken heeft mijn dochter vele malen meer last gehad. 3 uur lang krijsen, enorm moe etc etc.
Van de MGprik heeft ze helemaal geen last gehad ;)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:29

alle inentingen te laat voor mij.
Zeer waarschijnlijk heb ik het nu :(

Veel hoesten, pijn in mn lijf, koortsig, hoofdpijn: ik voel me gewoon ***

Nu in bed, paracetamols slikken en maar hopen dat mn temp niet boven de 40 komt.

Pff.. Sucks echt! .

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:58

Net als Twiggy ben ook ik klaar met dit topic. Waar in het begin nog werd gepareerd tussen voor en tegenstanders, daar vind ik de patstellingen steeds meer verharden.
Zo voel ik dat, hoeft dus niet zo te zijn.
Ik heb nog steeds respect voor de mensen die voor zijn. Zeker als er goed over is nagedacht.
Zelf ben ik tegenstander van de vaccinatie, daar ik de hele MG een massa-hysterie vind.Negentig procent van de mensen die de enting halen, hebben er niet eens over nagedacht. Iedereen gaat, dus zij ook. Men leest zich niet in en wauwelt de rest gewoon na.
Op het andere topic hier bokt over de MG, zijn er zelfs bokkers die verpleegkundigen willen dwingen om de enting te halen! Zodra we gaan dwingen staan mijn haren overeind.

Zelf hoor ik tot de risicogroep en kreeg dus een oproep. Heb overal op internet informatie verzameld. En dat gaf voor mij de doorslag om m niet te halen.
Er zitten geen ënge"dingen in, maar men kan niet voorspellen wat de vaccinatie op de langere termijn doet.
Daar de Nederlandse regering er al eens vaker naast heeft gezeten met medicijnen, heb een vriendin die daar dagelijks nog de gevolgen van ondervindt, gaf dat voor mij de doorslag,
Nix complottheorieen, daar geloof ik niet in en die hoaxxsites vind ik schandalig.
Verder begrijp ik ook heel goed dat er mensen zijn die m wel halen. Zoals Dobbel (of was t Maikeltje) indien er iemand in je omgeving erg ziek is en kan overlijden indien jij m besmet met de MG. Maar dan is er tenminste wel over nagedacht.
Meesten roepen maar wat, op die andere boktsite wist men niet eens dat je ondanks enting de MG nog steeds kunt overdragen!!
Denk dat je dan niet eens de moeite hebt genomen om je in te lezen. Dit is namelijk 1 van de eerste dingen die je kunt terugvinden op de site van het Ministerie van Volksgezondheid.
En misschien neem ik wel een risico en ga ik de gemeenschap veel geld kosten, omdat ik het vaccin niet heb gehaald. De tijd zal het leren.......
Ik wens alle twijfelaars veel wijsheid toe met het nemen van een besluit, en wens iedereen met griepverschijnselen veel beterschap toe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:02

Dit bedoel ik, er worden zoveel mensen en kinderen geent en 1 persoon krijgt een allergische reactie en mensen willen direct hun gelijk hebben. Tot nu toe zijn er al heel veel mensen geent en is er niets aan de hand. Van de rijksvaccinatie kun je ook een allergische reactie krijgen. Wat een geneuzel om zo'n enting zeg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:11

Teddy dit topic gaat niet alleen over de voors- en tegen van de vaccinatie het in een centraal topic over alles omtrent de MG. Jammer dat je het andere topic erbij haalt, dat mag officieel niet eens over de MG gaan. ;)

Zelf ben ik nergens een voor- of tegenstander van, dat de sfeer wat grimmiger wordt komt doordat mensen zomaar wat neerzetten zonder erbij te zetten wat ze ermee willen zeggen.
Zie het voorbeeld van de allergische reactie en dan in kleine lettertjes het gebeuren in Canada aanhalen, dat is stemmingmakerij en maakt een discussie niet leuker.

Ik heb respect voor mensen die goed hebben nagedacht en alle voors- en tegen op een rijtje hebben gezet en daarop hun beslissing baseren, welke dat ook mag zijn.
Ik heb geen respect voor mensen die allerlei hoaxberichten hier plaatsen en zelfs daarbij zeggen de mensen de ogen te willen openen en daardoor proberen mensen een beslissing af te dwingen die ze zelf ook gemaakt hebben. Het enige wat die laten zien is dat ze zelf nog steeds twijfelen en medestanders nodig hebben.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:19

ThePast03 schreef:
Teddy dit topic gaat niet alleen over de voors- en tegen van de vaccinatie het in een centraal topic over alles omtrent de MG. Jammer dat je het andere topic erbij haalt, dat mag officieel niet eens over de MG gaan. ;)

Zelf ben ik nergens een voor- of tegenstander van, dat de sfeer wat grimmiger wordt komt doordat mensen zomaar wat neerzetten zonder erbij te zetten wat ze ermee willen zeggen.
Zie het voorbeeld van de allergische reactie en dan in kleine lettertjes het gebeuren in Canada aanhalen, dat is stemmingmakerij en maakt een discussie niet leuker.

Ik heb respect voor mensen die goed hebben nagedacht en alle voors- en tegen op een rijtje hebben gezet en daarop hun beslissing baseren, welke dat ook mag zijn.
Ik heb geen respect voor mensen die allerlei hoaxberichten hier plaatsen en zelfs daarbij zeggen de mensen de ogen te willen openen en daardoor proberen mensen een beslissing af te dwingen die ze zelf ook gemaakt hebben. Het enige wat die laten zien is dat ze zelf nog steeds twijfelen en medestanders nodig hebben.

Inderdaad ThePast03,dat ben ik geheel met je eens. Vond het met jou en nog een aantal anderen dan ook pretiig discussieren. Maar ik stop ermee omdat er mensen zijn die hele ongenuanceerde dingen plaatsen.En of dit nu voor opf tegenstanders zijn, daar ben ik niet van gediend.
Hoop je dan ook zeker nog eens tegen te komen in een ander discussietopic. *D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:12

Teddy321 schreef:
Inderdaad [*olduser*],dat ben ik geheel met je eens. Vond het met jou en nog een aantal anderen dan ook pretiig discussieren. Maar ik stop ermee omdat er mensen zijn die hele ongenuanceerde dingen plaatsen.En of dit nu voor opf tegenstanders zijn, daar ben ik niet van gediend.
Hoop je dan ook zeker nog eens tegen te komen in een ander discussietopic. *D

Ik vond het met jou (en de meeste anderen) ook prettig discussiëren en hoop dat je er toch nog over wil nadenken om niet weg te gaan omdat er een paar mensen zijn die ongenuanceerde dingen plaatsen.
Zo niet komen we elkaar vast wel weer tegen ergens. :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:36

Ik ben vorige week geënt omdat ik lang ziek ben geweest en te zwak ben om de MG aan te kunnen.

Wat doet mijn vriend????? ;(

Hij gaat lief op bezoek bij zijn moeder terwijl zij de Mexicaanse griep heeft?! Ik kan hem wel wat aandoen. -:(-
Wat kan ik doen om de schade te beperken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:45

dejavu schreef:
Ik ben vorige week geënt omdat ik lang ziek ben geweest en te zwak ben om de MG aan te kunnen.

Wat doet mijn vriend????? ;(

Hij gaat lief op bezoek bij zijn moeder terwijl zij de Mexicaanse griep heeft?! Ik kan hem wel wat aandoen. -:(-
Wat kan ik doen om de schade te beperken?

Alleen maar hopen dat je het niet krijgt en zorgen dat je gezond eet en voldoende frisse lucht krijgt denk ik. En jezelf goed in de gaten houden, goed naar je lijf luisteren en op tijd aan de bel trekken wanneer je het niet vertrouwt. Meer kun je niet doen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:49

Bedankt, Maikeltje. Ik baal hier zo van, maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Er is nog niks loos, dus geen paniek. (Was toch een gouden regel in dit topic? :D )

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:53

dejavu schreef:
Bedankt, Maikeltje. Ik baal hier zo van, maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Er is nog niks loos, dus geen paniek. (Was toch een gouden regel in dit topic? :D )

Of je laat je vriend de komende week op de bank slapen natuurlijk, om zeker te zijn }> ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:53

Ik dacht van de week ook dat ik de sjaak was...
Strontverkouden, kuchje, dan warm, dan koud, spierpijn maar heb geen koorts gehad tot nu toe, nies me alleen kapot. Gewoon strontverkouden dus :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:55

Dejavu je vriend kan ook boodschappen gaan doen en de griep meedragen.
Je kunt het gewoonweg niet voorkomen, sommige mensen denken dat je door massaal enten het kunt voorkomen, maar nogmaals de griep blijft.
Krijgt men hem niet dit jaar dan in een van de komende jaren wel..

Dat zou betekenen dat iedereen in de buurt van zieke mensen jaarlijks geent moet worden tegen de griep, want het is na deze enting niet over.
Heb ik weer de vraag, hoe bouwen mensen dan nog anti-stoffen op en waar eindigd het met enten.
Binnenkort ook tegen verkoudheid omdat daarmee veel ziekteverzuim is, tegen oorontsteking omdat dat ernstige bijwerkingen kan hebben..
Je kunt in het leven ziek zijn risico's niet voorkomen alleen heeft het nu een etiketje op als zijnde eng en onbekend (onbekend maakt onbemind).
Volgend jaar is men het vergeten en zegt iedereen ik heb griep en is het Mexicaanse etiketje weg..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:59

Echwel schreef:
Dejavu je vriend kan ook boodschappen gaan doen en de griep meedragen.
Je kunt het gewoonweg niet voorkomen, sommige mensen denken dat je door massaal enten het kunt voorkomen, maar nogmaals de griep blijft.
Krijgt men hem niet dit jaar dan in een van de komende jaren wel..

Dat zou betekenen dat iedereen in de buurt van zieke mensen jaarlijks geent moet worden tegen de griep, want het is na deze enting niet over.
Heb ik weer de vraag, hoe bouwen mensen dan nog anti-stoffen op en waar eindigd het met enten.
Binnenkort ook tegen verkoudheid omdat daarmee veel ziekteverzuim is, tegen oorontsteking omdat dat ernstige bijwerkingen kan hebben..
Je kunt in het leven ziek zijn risico's niet voorkomen alleen heeft het nu een etiketje op als zijnde eng en onbekend (onbekend maakt onbemind).
Volgend jaar is men het vergeten en zegt iedereen ik heb griep en is het Mexicaanse etiketje weg..

De komende jaren zal de entstof tegen de MG gewoon opgenomen worden in de jaarlijkse griepprik. Ook door te vaccineren bouw je anti-stoffen op.
Zoals jij het nu stelt hoeven de risicogroepen ook de jaarlijkse gripprik niet meer te halen.

Mensen die gezond zijn en verder geen risicogevallen in hun omgeving hebben worden nu ook niet opgeroepen. Sterker nog, die krijgen die vaccinatie niet zelfs al zouden ze het wel willen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:01

Ik heb het niet over de risicofactoren maar de mensen in de omgeving van die risicofactoren, die krijgen normaal ook geen griepinjectie, zou dat komende jaren dan wel moeten.
Je bouwt voor griep nooit voldonde anti-stoffen op omdat het virus muteert

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:02

Echwel schreef:
Ik heb het niet over de risicofactoren maar de mensen in de omgeving van die risicofactoren, die krijgen normaal ook geen griepinjectie,
Dat is niet waar.