Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:33

Voor de nieuwe stel je voor zover je wilt. Gewicht en waar je naar toe wil ? Is niet verplicht natuurlijk maar wel handig voor je zelf om een link in je hoofd te hebben van hoeveel kilo's je kwijt wilt!

Ik heb het feestje van de maand, voel me altijd dan zo'n opblaas pop omdat mijn buik echt een stuk boller is!
Had vandaag een verjaardag van zwager..

O: 2 gebakken kaiser broodjes met milder kaas
T: niets
L: stukje slagroom taart op...
T: wat komkommer met kaasjes & enkele frituurhapjes.
A: niets vanmiddag genoeg gegeten...
T: vanavond een muesli reep.

Zeer slechte dag!!!! Morgen ga ik mijn leven beteren en weer serieus aan de slag want ik voel me echt fouter dan fout!

Ik heb wel heel serieus water gedronken de hele dag op de verjaardag. :P

Mizoan

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:37

Vanaf morgen trek ik ook de broekriem aan :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:44

Ik ben deze week 3 kilo afgevallen.. Dat klinkt wel erg veel, maar was ook in zeer korte tijd (kerst/oud en nieuw) 4 kg aangekomen.. Vandaag heb is mijn zondigzondag.. Vanaaf lekker op de bank met een bakje chips en dropjes.. Morgen ga ik weer goed bezig..

O 2 broodjes halva jam
T -
L 1 knackbrod slankiekaas en 1 ei
T 2 mini eierkoekjes
D Rijst kip-kerrie
T Chips, drop

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:49

superrizzo schreef:
het valt mij erg op dat iedereen hier zoveel (slechts) pakt.

Jullie willen toch afvallen ???
wees dan sterk en laat het staan !!!!

Hier spreek een slanke den zonder dieetervaring zeker?
Je kunt dit wel zo makkelijk zeggen, maar snoepen is ook een soort verslaving. Om in 1 keer je eetpatroon om te zetten moet je wel heel sterk zijn. Dus vind dit een beetje een flauwe reactie..

EDIT: Ow oops, zie nu dat je zelf aan het afvallen bent. Dan snap ik niet helemaal dat je zo een reactie plaatst, dan weet je toch hoe moeilijk het is. Anders hoefde je nu zelf ook niet af te vallen.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 10-01-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:50

Ik lees wel eens in dit topic mee en nu vind ik het leuk om mee te gaan praten :).
Voor de feestdagen was ik 4 kilo afgevallen, van 68 naar 64 kilo. Maar deze zijn er allemaal weer bij gekomen :') ..
Over mij; ik probeer 3x per week te fitnessen, zowel cardio als kracht training. paardrijden 1 keer per week.
ik eet gewoon graag.. :o

nou mijn eten voor vandaag (uitzonderlijk weinig voor een zondag!)
O:1 boterham met tonijn+ketshup
T:lychees
L:/
T:appel
A:1 bord spaghetti en sla.
T:1 kop danio vla..

ik drink zeker 1,5 liter per dag, probeer eigenlijk alleen maar water te drinken, soms aanmaak limonade.. maar heel veel thee!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:55

Jeetje wat valt iedereen hier allemaal snel af!
Voel me echt een slak..ik ben 0,9 kilo afgevallen deze week.

Vandaag:
O: 2 knäckebröd volkoren met appelstroop
T: -
L: 1 boterham met kaas/tomaat/komkommer + 1 boterham met filet american + plakje krentenbrood
T: appel + sinaasappel
A: hutspot met klein stukje rundervlees + stoofpeertjes
T: yogurt met rozijnen

Deze week is de planning om ook weer meer te gaan sporten. Vorige week niet gesport ivm ziek zijn.

Wat leuk nog meer nieuwe mensen hier :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:57

Het ergste is als ik naar school ga, neem ik 3 sneetjes brood mee en een tussendoortje, maar heb vaak tussen uren en dan is mn eten al in de 2e pauze op! en dan is de verleiding heel groot om even naar de kantine te gaan.. maar ik ga nu echt mn best doen :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:21

Ik ga morgen pas weer wegen. Standaart op zelfde dag *knikt*
Iedereen gaat wel hard hier zeg!
Jullie weten dat 0.5 tot 1 kilo per week het meest optimaal is om af te vallen he?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:25

Uppojono schreef:
superrizzo schreef:
het valt mij erg op dat iedereen hier zoveel (slechts) pakt.

Jullie willen toch afvallen ???
wees dan sterk en laat het staan !!!!

Hier spreek een slanke den zonder dieetervaring zeker?
Je kunt dit wel zo makkelijk zeggen, maar snoepen is ook een soort verslaving. Om in 1 keer je eetpatroon om te zetten moet je wel heel sterk zijn. Dus vind dit een beetje een flauwe reactie..

EDIT: Ow oops, zie nu dat je zelf aan het afvallen bent. Dan snap ik niet helemaal dat je zo een reactie plaatst, dan weet je toch hoe moeilijk het is. Anders hoefde je nu zelf ook niet af te vallen.

hahahaha nou ik weet als geen ander waar ik over praat ik ben gestart met een gewicht van 103 kilo dus ja ik heb recht van spreken....
Zit nu op een gewicht van 100.03

en ik weet hoe moeilijk het is om af te vallen maar als je toch afspreekt met jezelf NU ga ik lijnen dan ga ik er ook voor !!!

Ik heb doomiddel van lijnen 65 kilo gewogen 2 jaar geleden en doormiddel van een grote gal operatie en een gebroken rug zitten alle kilo's er weer aan.

snap je ook van mij kant dat het niet helpt elke keer iets lekkers te pakken ?
Voor je het weet zit je weer in je oude patroon.

Ik wil gewoon tegen iedereen zeggen DOE HET NIET ZET M OP EN JULLIE KUNNEN HET (ook zonder chips etc)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:26

Nou dan ga ik me toch even voorstellen ;)
Ik ben dus Berdien 24 jr en woonachtig in Friesland. Ik ben sinds vorige week begonnen met een dieet/afvallen.
De bedoelings is niet zo zeer te teren op een blaadje sla (want dat houd ik misschien nog wel vol, maar als ik daarna weer 'normaal' ga eten zit 't er ook zo weer aan) te teren, maar gewoon wat meer op het soort eten letten, en meer aan fruit ed te beginnen ipv koekjes.
Ik ben 1.75 en weeg nu 83 kg. Ik wil toch wel terug naar de 75 kg.
Weekenden let ik iets minder op m'n eten, maar daar zal ik vast niet de enige in zijn ;)
Morgen ga ik er serieus weer voor :)

Ik zit er ook aan te denken om een dig. weegschaal aan te schaffen voor de motivatie.. Aangezien ik nu alleen maar in kg kan aflezen :P Ik ben afgelopen week 0,5 kg afgevallen. Ook niet zoveel dus..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:28

berdien85 schreef:
Nou dan ga ik me toch even voorstellen ;)
Ik ben dus Berdien 24 jr en woonachtig in Friesland. Ik ben sinds vorige week begonnen met een dieet/afvallen.
De bedoelings is niet zo zeer te teren op een blaadje sla (want dat houd ik misschien nog wel vol, maar als ik daarna weer 'normaal' ga eten zit 't er ook zo weer aan) te teren, maar gewoon wat meer op het soort eten letten, en meer aan fruit ed te beginnen ipv koekjes.
Ik ben 1.75 en weeg nu 83 kg. Ik wil toch wel terug naar de 75 kg.
Weekenden let ik iets minder op m'n eten, maar daar zal ik vast niet de enige in zijn ;)
Morgen ga ik er serieus weer voor :)

Ik zit er ook aan te denken om een dig. weegschaal aan te schaffen voor de motivatie.. Aangezien ik nu alleen maar in kg kan aflezen :P Ik ben afgelopen week 0,5 kg afgevallen. Ook niet zoveel dus..

Het is wel een halve pak suiker wat je bent afgevallen heel erg knap !!!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:28

Haha dankjewel :) Het motiveert ook wel moet ik zeggen :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:28

Ik weeg standaard op woensdag dus dan pas kan ik vertellen wat ik kwijt ben. Ik weeg maar 1x per week, op dezelfde dag en op dezelfde tijd.
Vandaag toch nog een goede dag gehad!

O: 1 bruine boterham met 20+kaas en een krentenbol
T: 2 lange vinger koekjes
L: 1 bruine boterham met een of andere light jam (geen idee welke)
T: 2 lange vingers
A: gebakken aardappeltjes (in becel hartleeftijd) sla (zonder dressing) en een kalkoekschnitzel.
Toetje: hihi enige zonde van de dag een lichee(hoe schrijf je het eigenlijk) ijsje..... het was maar 5 happen maar het was heerlijk. Normaal eet ik eigenlijk geen toetjes omdat ik een voedselallergie heb en dus zo min mogelijk koemelk binnen moet krijgen maar dat is soms oh zo moeilijk!
T: lu-crackertjes liggen voor mijn neus maar zit nog vol van mijn avondeten!

Gedronken: 2 glaasjes cola light, veel thee en water.

Startgewicht was (na oud en nieuw gewogen) 75,6kg....... nog altijd meer als 10kg minder dan toen ik de vorige keer ging lijnen net voor de zomer. Maar toch weer 3 kg zwaarder als toen ik het bijltje er bij neer gooide!

Ik heb een extra handicap en dat is dat ik niet meer zoveel mag sporten als dat ik tot maart afgelopen jaar deed ivm mijn knie, en tja dat gaat helaas niet meer goed komen. Dus ik zal altijd op moeten blijven letten. Streven is dat ik gewoon nooit meer boven de 75kg uit ga komen!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:15

Ja afvallen, dat ga ik echt doen dit jaar. Mijn knollie wordt straks een tijdje door iemand anders aangereden en toch wel fijn als die dikke kont straks weer in het zadel past en ik geen abonnement bij de ostheopaat voor mijn paard hoef te nemen straks.

zucht nu het ergste, ik weeg 88 kg en daar moet toch wel 15 kg van af.

zondag is trouwens een slechte dag voor lijstjes omdat we dan verse broodjes krijgen van de bakker :+

o: croissant en hard bolletje met light kaas en rauwe ham
t: 2 spekjes
l: zelfde als ontbijt :+
t: 1 poffertje gepikt van mijn zoontje
a: kop soep met 2 boterhammen

Ik ben nogal van de groene thee nadat ik ergens gelezen heb dat dat goed is om af te vallen. En met zoetjes is het nog best lekker ook :D

Maar staat genoteerd ik ben begonnen met afvallen ! over 3 maanden hoop ik aardig in de buurt van mijn streefgewicht te zijn, want dan moet ik zelf weer de knol op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:51

Ik stel me ook even voor: Ik ben Angela 26 jaar oud, en woon samen met mijn vriend en beestenbende. Ik ben 1.70 m. lang, en enkel jaren geleden woog ik 95 kilo... Toen ben ik ontzettend veel afgevallen met het south beach dieet. Ik woog toen rond de 72 kilo ongeveer. Langzaamaan kwamen er wel wat kilo's bij, tot een max van 75 ongeveer. Viel allemaal nog mee. Totdat ik een zware depressie kreeg en tja.. toen vlogen de kilo's er weer aan. Niet door medicijnen, want die gebruik ik niet, maar door te emo-eten. Ik at niet meer, ik vrat! En dat alleen om me beter te voelen. Ik moest doen van mijn psych runningtherapie volgen, en dat ben ik ook gaan doen. Ik ben in juni gestart, maar had nog steeds mijn zieke eetpatroon. Al met al ben ik toen wel wat afgevallen (merkte ik in mijn broekriem) maar ik durfde mezelf niet te wegen.

In september had ik het lef om op de weegschaal te gaan staan en die gaf bijna 83 kilo aan. Oei..

Vanmorgen heb ik me gewogen en toen zei de weegschaal 70 kilo! Ik eet gewoon normale porties, het enige verschil is iets meer fruit en vooral heel veel water. En ik heb geen zoetjes meer in mijn thee. Ik loop 4 keer per week hard, en dat is mijn geheim. Mijn lichaam veranderd er ontzettend door.

Waarom ik me hier toch aanmeld? Ik wil graag een stok achter de deur en die laatste kilo's wil ik er toch nog erg graag af hebben. (zie onderschrift)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:19

Wow Angela! Wat goed eigenlijk! En ik zou zeggen: ga zo door en die laatste kilo's gaat zeker lukken!

@Supersambo: wil je dan 15 kilo in 3 maanden afvallen? Is dat niet wat veel in korte tijd? En op zondag broodjes van de warme bakker? Dat klinkt goed! :9

Mijn schema van gisteren:

O: croissant met kaas en jam, zacht gekookt eitje en koffie
T: koffie
L: kop heldere ossenstaartsoep met twee cracottes met geitenkaas
T: thee
A: kop heldere ossenstaartsoep met afbakbrood
T: glas rode wijn

Van vandaag:

O: eierkoek met blueband en kaas en koffie
T: croissant en koffie
L: bruin pistoletje met filet american
T: thee
A: broccoli met aardappelen en stukje vlees (of ik skip het vlees een keer...)
T: niets

Vanavond eerst Curves en dan nog schaatsen op de kunstijsbaan.

Vanochtend gewogen en dat had ik niet moeten doen... halve kilo erbij. -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:29

Ik weeg me verlopig niet ik ga binnenkort weer op vakantie naar Frankrijk en dat is altijd een vreetfestijn...mhhhhhh st jackob schelpen, gewone schelpen kreeft, ganzenlever geitenkaas oooooooooooooo lekker

O glas orange mok thee
O1 manderijn
O2 1 boterham met speculaas
L 3 crackers met slankie, 1 boterham speculaas, opkikker
T manderijn
A spinazie met runderhamburger, ei, gekookte aardappels

sporten paardrijden en 20 min crosstrainer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:34

Mijn schema van gisteren:

O: Afbakbroodje met kaas
T: Niks, was laat op.
L:Afbakbroodje met kaas
T: Handje rozijntjes
L: 2 Mexicaanse wraps met gehakt, mais, paprika en ui
T: Koekje

Vandaag

O: 2 beschuitjes met kaas
T: Appel
L: Opkikker Groentefit Tomaat met een beschuitje met boterhamworst en een kiwi
T: Kop kruidenthee
A: Texaanse BBQschotel met kipfilet, krieltjes en paprika's
T: Kiwi

Sporten: 20 minuten hardlopen en een uurtje zwemmen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:56

@Duke 5 kilo per maand valt toch nog wel mee ? Maar het hoeft er niet precies af te zijn, als het maar de goede kant op gaat.

Is hier nog een trend qua afvallen, zie wel wat kenmerken van Sonja. Niemand aan het nieuwe DR. Frank dieet ? Ik vind het niks trouwens. Na twee dagen komen de eieren je de neus uit.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:36

Zucht, mijn wegen maakt me ook niet direct vrolijker. 87.7 dus 0.2 erbij. Nouja, dat valt nog te overzien:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:58

Mijn weekend was slecht! Hoe doen jullie dat met je vriend/man? Mijn vriend kan dus alles eten wat ie wil en doet dit ook.. Zaterdagavond uit eten geweest, gister patat gehaald... Vorige week een keer 's avonds toen ik bij hem was pakt ie een zak chips (toen heb ik het netjes bij 1 handje gehouden) Hij vindt het goed van me dat ik af wil vallen, maar helpt me hierdoor dus niet echt :+

Vandaag dus een mega balansdag :+

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:14

Mijn kerel mag zelf ook wel een paar kilotjes kwijt. Is in de loop van de tijd leuk met me meegegroeid zeg maar :))

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:16

Ik kom ook even inbreken, fijn een topic wat nog niet zo lang is!
Ben sinds vorig jaar (fijn vriend en gaan samenwonen) aardig wat aangekomen. Er moet nu zo'n 10-15 kg af (eerst maar eens 10 dacht ik zo)

Ben sinds vorige week begonnen met niet snoepen en niet meer 5 koppen wiener melange op mijn werk te drinken en er is 1 kg af, joehoe!
Schema van vandaag:
O: 2 volkorenboterhammen met hagelslag (puur, mag ik 1 x pw van mezelf. Water en vitaminepil :)
T: thee, volkorencracker, mandarijn
L: 2 volkorenboterhammen met filet americain, mandarijn, water
T: kiwi, volkorencracker, cappuccino
A: lasagne, rauwkost (paprika, komkommer, tomaat)
T: geen idee, avondeten wordt al later ivm lesgeven dus misschien niks.
Volgens de eetmeter kom ik rond de 1300 kcal, is dus niet veel. Misschien ook nog ergens bakje yoghurt of melk inlassen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:25

Oh, ja, dat is ruim een kilo per week. Valt inderdaad wel mee, supersambo. ;)

Qua trend: ik heb wel twee keer SB gedaan, maar nu wil ik gewoon meer alleen op m'n eetpatroon te letten. Ik hoef ook niet persé heel snel af te vallen, als ik maar kilo's kwijtraak. Daarom ook dat ik nog wel wat lekkere dingen eet. ;) Ik wil eigenlijk juist door vooral sport en beweging afvallen en niet zozeer door lijnen/diëten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:57

Ik ben de week sportief begonnen! Ben fietsend naar school, het is een half uurtje fietsen. Dus intotaal een uur fietsen deze dag.