[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:20

Jeuj! Net een neus-piercing laten zetten!
Ik vond het altijd een beetje een loze, lame, mietjes piercing :P (zoiets als oorbellen..)
Maar MY GOODNESS! wat een PIJN!!
Mijn tepelpiercing was er niks bij!
(oke.. lippiercing deed ook aardig zeer.. maar niks vergeleken dit!)

en mijn zusje van net 11 was mee haha.. die kreeg oor-gaatjes voor haar verjaardag van mij ;) die schrok zich een ongeluk!

Maar ben wel heel blij! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:43

Manon_V schreef:
Geeen idee,, moet dat dan? :=
(heb daar echt totaal geen verstand van )

als je allergisch bent voor nikkel is dat wel vrij verstandig ja. Nikkel allergie kan heel lelijk uit zien en flink pijn doen (ik kan het weten want heb het zelf helaas). Heel simpel op te lossen door nikkelvrije (edel)metalen er in te steken zoals bv titanium. :) Chirurgisch staal bevat weinig nikkel maar het bevat nog steeds nikkel. Ik hoef geen CS in mijn lichaam te steken want dan heb ik problemen. Normaal is je eerste juweeltje ook titanium net omdat heel veel mensen simpelweg niet weten dat ze een nikkel allergie hebben..

Manon_V

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:48

ooh oke ;)
ik heb echt werkelijk geen idee wat voor materiaal dit is, wat ik er nu in heb zitten.
maar de piercer die ik heb gesproken kon er ook even niks anders inzetten omdat die staafjs allemaal dikker zijn, en mijn gaatje is daar te klein voor geworden :=

Klijntuh,, mijn neuspiercing zetten deed amper pijn :oo
De problemen erna waren erger :')
Heeft je zusje nog wel gaatjes durven schieten? Of was die voor jou gegaan? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:49

:? Hoe kan je gaatje te klein "worden" als je er gewoon de juiste maat in hebt steken?

Heb je'm laten piercen of laten schieten?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:52

Hij is handmatig geschoten ofzoiets :?
Dus niet gepierced maar wel met een apparaatje :=
Het gaatje is kliner geworden, doordat de piercing die er nu al minstens een half jaar in zit, veel dunner is dan de eerste die erin geschoten is..

T is mijn eerste piercing, dus ga er maar vanuit dat dit allemaal juist is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:57

Dan is hij dus sowieso niet op de juiste maat gezet en bovendien is het je eigen schuld dat hij zo moeilijk is gaan doen, in je neus zit kraakbeen. Je bent vrij om dat risico te nemen hoor, ik heb het ook gedaan. Maar dan moet je achteraf niet tegen mensen zeggen "de problemen er na..." want dat is niet te vergelijken, da's gewoon het extra risico dat je neemt... Dan is het juweeltje ook geen titanium geweest maar een zweerknopje a.k.a chirurgisch staal. Bovendien doet het idd minder pijn omdat het er 1. sneller door geramt wordt (dat is ook meteen het nadeel overigens en 2. het juweeltje er meteen in zit, het is een seconde "awtch" en het zit... Bij piercen moet het juweel er nog door en gaat iets minder snel. Bovendien is het vaak een stuk goedkoper (tenminste, ik hoop dat ze je niet nog eens 50 euro hebben afgezet :=)

Als je je iets beter geïnformeerd had, dan had je mét weten van de risico's (zoals oa ontstekingen die niet weg te krijgen zijn, CS en een te kleine maat waardoor je moet gaan stretchen om op een normale maat te komen.) kunnen beslissen. :) Die schiettoestelletjes mogen enkel nog in de oorlellen vnl omwille van kraakbeen dat daar nogal rot op kan reageren al doen sommige het nog steeds. Hoe ze dat wettelijk doen weet ik niet en is ook mijn probleem niet. :) Jouw piercing was 0.8. De standaard maat van een oorbel... Een normale neuspiercing is 1.2...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:09

Uhm juist :?

Ik heb heel goed geinformeerd naar alle risico's
Mij is daar verteld dat de manier waarop hun het deden, niet de manier was waar al die verhalen de ronde over doen. Dat er dus weinig risico aan zat..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:11

schieten is schieten. Het is idd een nieuwe manier, de machientjes zijn anders, het is hygiënischer maar de werking is hetzelfde. In tegenstelling tot de vroegere machientjes moet je deze weg gooien na gebruik, zowel het juweel als het machientje is steriel verpakt. Maar voor de rest is er dus geen verschil. Het probleem met schieten is dat het kraakbeen niet weggehaald word en dat door de kracht waarmee het juweel er in geramt wordt stukjes kraakbeen verkeerd kunnen gaan zitten en dat kan gaan ontsteken en litteken vormen, zelfs tot misvormingen lijden. Hebben ze je dat ook verteld? ;) Je bent dus afgegaan op 1 persoon, de persoon die er geld aan ging verdienen :j Dat is gewoon niet slim. :) Beter had je je geïnformeerd bij een degelijke piercingzaak met goede referenties of bv heel simpel hier in het topic. :)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:14

Ik ben niet afgegaan op 1 persoon, heb heel goed geinformeerd, ook op bokt..
Heb juist voor deze zaak gekozen omdat ze er ook een arts hebben, en vanwege dat er natuurlijk altijd risico's aan een piercing zitten, leek mij het een goede keuze om dan ergens heen te gaan waar ze ook een medische achtergrond hebben..
Tjah achteraf zeg ik natuurlijk ook dat ik liever naar een andere zaak had willen gaan.

Even terugkomend op je vorige post, ik laat het gaatje echt niet stretchen,, lijkt me ten eerste niet veilig en sowieso veeeel te pijnlijk. Dan liever dichtgroeien en helemaal meer geen of ergens anders laten piercen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:17

Dat is prima, ik heb nu ook spijt dat ik hem heb laten schieten maar ik heb de risico's voor lief genomen. Het is echter niet eerlijk om vervolgens andere mensen, die wel voor de veiligere optie hebben gekozen bang te maken met problemen die gewoon bij de risico's horen van jouw keuze. :)

schieten is minder pijnlijk dan piercen. Ook dat is heel simpel. Logisch dus dat jij het minder gevoeld hebt dan kleintjuh.

Ik weet dat "men" hier áltijd het schieten af raad. Zelfs met oorlellen al... Dus het lijkt me dat je dan de raad van bokkers in de wind geslagen hebt. De meest ervaren piercingmensen hier zullen het afraden en kennen al de risico's... (en ik reken mezelf niet onder de meest ervaren piercingmensen voor je dat denkt.)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:23

Ooh nee maar dat was mijn bedoeling ook niet hoor!
Om haar bang te maken bedoel ik hea!
Nee dat zeker niet,,

Ik wist van te voren ook niet dat ze het met zo'n apperaat zouden doen,, ging er namelijk vanuit dat ie gewoon gepierced werd.
Toen ik daar op de stoel zat haalde ze zo'n schietapperaat tevoorschijn. Heb toen natuurlijk meteen gevraag wat ze daarmee van plan was, want ik had meer dan genoeg enge dingen gehoord en gelezen over schieten in kraakbeen.
Zij heeft mij toen helemaal uit lopen leggen dat er geen gevaar aan zat, blablabla,,

Maargoed,, ik denk niet dat dit door het schieten komt waar ik nu last van heb dan hea. Het is geen kraakbeen.

Wil trouwens zaterdag als ik daar ben geweest ook even langs de piercer van mijn zusje lopen, om te kijken wat die ervan zeg, is dat een goed plan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:24

Als in jouw neus geen kraakbeen zit dan ben je een medisch wonder... ;)

En naar een goede piercer gaan is zeker een goed plan :j Maar ik zou niet meer terug gaan naar de persoon die het geschoten heeft hoor... Die had je echt een hoop kunnen besparen... Als een piercer het gedaan heeft heb je waarschijnlijk ook volle pot betaalt? :\

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:25

Haha :P
Dat zou wat zijn,,

Nee ik bedoel dat deze ontsteking niet met het kraakbeen te maken heeft, nouja niets..
ach laat maar,, ik kijk zaterdag wel wat er van komt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:50

Manon_V schreef:
Maarja, vind het dan weer vreemd dat ik met mijn oren geen lst heb van oorbellen (maarja weet ook niet of die nikkelvrij zijn of niet)

Zijn je oren niet nikkelvrij nee? :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:46

Hoelang duurt het voor een tongpiercinggat dichtgroeit? Ik moet binnenkort namelijk geopereerd worden en dan moet ik onder gehele narcose en moet mijn piercing er dus uit. Maar ik ben bang dat hij dichtgroeit :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:48

Colorado schreef:
Hoelang duurt het voor een tongpiercinggat dichtgroeit? Ik moet binnenkort namelijk geopereerd worden en dan moet ik onder gehele narcose en moet mijn piercing er dus uit. Maar ik ben bang dat hij dichtgroeit :=

licht een beetje aan het persoon...
Ik ben vorig jaar ook geopereerd toen is die er een uurtje of 10 uit geweest en geheel dicht gegroeid :\
Ik heb hem pas weer overnieuw laten zetten.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:04

vervelend is dat he...
Ik ben al met het wisselen van het stokje en het lukt ff niet bang dat hij dichtgroeit hihi :=
Je zou het zo realtime kunnen filmen het gaatje die dichtgroeit en dat versnelt afspelen :P
*Idee!*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:05

zo snel gaat het hopelijk ook weer niet :+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:06

nee :P Wel heb ik gehoord van de piercer dat als je hem net hebt gezet hij binnen een uur weer dicht kan zijn..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:08

ja dat is waar, maar als die net gezet is mag je hem er ook niet uithalen ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:21

Oh maar hij zit er dan ong iets meer dan een maand in, en voor de operatie is hij er waarschijnlijk iets meer dan een uur uit, maar dat is dus niet heel erg? :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:28

als het goed is moet die dan nog open zijn :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:30

Ennn mag je geen plastic piercing in?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:33

bij een operatie doorgaands niet... ze moeten elk moment kunnen intuberen en dan zit de piercing in de weg.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:02

Ben bang dat je dan wel iets door moet prikken hoor..
mijn piercing was echt niet stabiel na een maand.. die bleef maar door 'zeuren' . Maar denk niet dat je hem gelijk opnieuw hoeft te zetten :) Denk dat het wel goed komt.