Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:03

Jasmijn76 schreef:
Durante schreef:
Goeiemorgen!
Doen jullie ook wel 's mee aan wedstrijden,of gewoon puur voor jezelf?
Hier in groningen is net de 4 mijl geweest,maar zoiets is gewoon niks voor mij, ik vind het zo massaal.
Al die mensen die aan de kant staan te kijken,zou er de zenuwen van krijgen hihi.
En dan tussen al die andere lopers inlopen,nee dankje.
Aankomende zondag hebben ze hier de plantsoenloop,ik zat eerst te twijfelen om mee te doen,mijn vriend wil wel meedoen,het is minder druk als de 4 mijl,maar ik wacht er toch maar even mee.
Ik ben meer een jogger,ren dus niet zo hard,en ik denk dat iedereen me dan zo voorbij loopt :D
Ik ga eerst lekker in m'n eentje en af en toe samen met mijn vriend rennen.
Mijn vriend loopt veel harder dan mij en houd 't ook veel langer vol, hij is een ervaren loper, en geeft me af en toe advies, wel handig.

wil graag de 5 km van ladysrun r'dam lopen....dat is mijn weddenschap...en daar begon het allemaal mee!...de weddenschap is ondertussen vervallen maar wil zo graag iets voor mezelf presteren..dus...wil ik er echt voor gaan...het begin is er..maar het einde is nog lang niet in zicht...ondertussen rook ik nog steeds...dus zal het allemaal conditioneel gezien wat minder snel gaan

jasmijn76:als je wilt stoppen met roken kijk dan eens naar het topic stoppen met roken :D ik ben nu bijna 11 maanden rook vrij,en mede dankzij dat topic is het mij gelukt om van mijn verslaving af te komen.
door het te lezen zal je zeker gemotiveerd raken ;)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:39

messica schreef:
Hi there, lees al een tijdje mee en wilde ook graag een poging doen om te beginnen. Ik ben hard op zoek naar een mp3 speler om het programma van start to run op te zetten. Iemand nog tips waar je een beetje een goedkope mp3 speler kunt kopen?
En als jullie gaan lopen wat voor tempo houden jullie dan aan, echt meer joggen of toch wel sneller dan dat? Ik heur het graag.. *D

Kijkshop! 14 euro.

Wat betreft het tempo...Ik denk dat ik meer aan het joggen ben. Gisteren de laatste 3 min wel een hoger tempo geprobeerd. Toen had ik mijn tong wel op straat hangen. :P

Phylos

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:43

Morgen ben ik weer aan de beurt..voor het eerst met het schema..ben benieuwd..

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:47

Ok ik had gister al bij de media markt gekeken en daar heb je ook wel van die goedkopere modellen. Hebben jullie ervaring met een goedkope mp3 speler? Dat gaat wel een tijdje mee? In ieder geval bedankt voor de reactie's!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:52

Jeannine schreef:
Zo ik ben ook weer terug. 4.5 km gelopen en het ging best lekker.

@ Jeanine JAmmer dat je het niet volhield. Lijkt me eignelijk ook wel leuk om zoeits te doen. Dan ga je toch net iets verder als wanneer je zelf gaat.
Je punt achter een zin is in een smiley veranderd trouwens hahaha *grapje*

Ik heb een gekneusd borstbeen :Y)
Officeel van de HA mag ik niks...

Dus ben opzich wel tevreden :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:23

Durante schreef:
Goeiemorgen!
Doen jullie ook wel 's mee aan wedstrijden,of gewoon puur voor jezelf?
Hier in groningen is net de 4 mijl geweest,maar zoiets is gewoon niks voor mij, ik vind het zo massaal.
Al die mensen die aan de kant staan te kijken,zou er de zenuwen van krijgen hihi.
En dan tussen al die andere lopers inlopen,nee dankje.
Aankomende zondag hebben ze hier de plantsoenloop,ik zat eerst te twijfelen om mee te doen,mijn vriend wil wel meedoen,het is minder druk als de 4 mijl,maar ik wacht er toch maar even mee.
Ik ben meer een jogger,ren dus niet zo hard,en ik denk dat iedereen me dan zo voorbij loopt :D
Ik ga eerst lekker in m'n eentje en af en toe samen met mijn vriend rennen.
Mijn vriend loopt veel harder dan mij en houd 't ook veel langer vol, hij is een ervaren loper, en geeft me af en toe advies, wel handig.

Ik heb de ladiesrun (5 km) van de Zeeuwse Kustmarathon gelopen en 19 dec ga ik 7,5km lopen tijdens de Aagtekerke Run.
Mp3 op en gaan! Ik zie de mensen aan de kant geeneens eigenlijk (hoor ze ook nie... := )

messica schreef:
Ok ik had gister al bij de media markt gekeken en daar heb je ook wel van die goedkopere modellen. Hebben jullie ervaring met een goedkope mp3 speler? Dat gaat wel een tijdje mee? In ieder geval bedankt voor de reactie's!

Ja, maar geen goede ervaring. 2x een goedkope gehad, van de Blokker ofzo geloof ik. Ding ging na paar maanden al kapot. Nu eentje van 40 euro gekocht en die doet t echt keurig!
Heb er trouwens wel zo'n koptelefoon die je om je oor kan 'klemmen' als het ware bijgekocht; die oordopjes vallen er echt steeds uit bij mij.

Ik ga vanavond als het goed is nog een rondje...Samen met vriendlief (mag niet meer alleen lopen in het donker)
Nu hopen dat t wel ietsje beter weer is dan nu.... :oo

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:34

ik had gister voor het eerst gelopen en het ging echt goed. Ik begon gewoon bij les 1 en dat ging mij eigenlijk nog wel makkelijk af.

Ik zit alleen zo tegenop om in de regen te lopen.. Dat vind ik echt helemaal niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:55

In de regen rennen is heerlijk, echt geloof me! Je moet gewoon gaan en denken aan die lekkere warme douche bij thuiskomst. Heerlijk! :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:57

Angela_ schreef:
In de regen rennen is heerlijk, echt geloof me! Je moet gewoon gaan en denken aan die lekkere warme douche bij thuiskomst. Heerlijk! :D

hahahahahahaha, ik zal het voor mijn eerste keer in mijn achterhoofd houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:58

Als je gaat denken, bah ik word nat, en iew wat een vies weer dan ga je ook minder lopen. Terwijl het tijdens regen lekker fris is, en je eigenlijk super kan lopen.

Ik ga dadelijk een rondje met de loopgroep.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:00

Ja oke daar heb je ook wel gelijk in. Morgen ga ik weer lopen dus als het dan regent word het mijn eerste keer.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:06

http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners.htm
Hier staan ook nog wat beginnersschema's!

Ik liep altijd al af en toe een rondje totdat ik mij via werk opgaf om mee te doen aan de dam tot damloop!
Heb vervolgens in 4 maanden zo goed getraind dat ik in september de dam tot dam loop, 16,1 km in 1:33:23 heb gelopen!
Behoorlijke afstand, maar wat voelde het heerlijk toen ik klaar was. Nu heb ik het een paar weken druk gehad en heb ik de sportschool boven het hardlopen gesteld, mede door het weer.. Mijn afspraak met mijn hardloopbuddy voor donderdag staat dus hopen op een beetje redelijk weer :o

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:34

ff offtopic: @ de nog schoolgaande bokkers in dit topic: Hebben jullie een leuk idee voor een klassenuitje? Mijn klas wil wat doen en nu had de juf (ik) bedacht om gewoon releaxed ergens te gaan eten. Kids vinden dit geen leuk idee en die willen actie. Hebben jullie enig idee?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:37

Paintballen?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:46

sHaKiEjLaVeR schreef:
Paintballen?

Helaas te duur voor veel kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:48

Ergens survivallen of teamspellen doen? Boerengolf?

Ik ga een rondje doen, tot later!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:48

Ik heb eergister ook heerlijk gelopen. Lekker door het bos. Het was erg regenachtig, maar vond het wel lekker, want anders heb ik het zo warm. Mijn moeder ging mee en het was modderig dus we hebben er een soort cross van gemaakt. Heuveltjes, flinke afdalinkjes, onder en over boomstammen/takken.
Was erg leuk om een keer te doen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:19

Zo, net wel helemaal nat geregend, maar wel zo'n 5 km gelopen, met les 14 van Start To Run. Heb dus een flinke stap terug gedaan, ivm mn week griep. Blij dat ik t heb gedaan, heb nu alles goed vol kunnen houden in lekker relaxed jogtempo, vant weekend weer ns wat meer/harder!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:20

Jaan81 schreef:
Zo, net wel helemaal nat geregend, maar wel zo'n 5 km gelopen, met les 14 van Start To Run. Heb dus een flinke stap terug gedaan, ivm mn week griep. Blij dat ik t heb gedaan, heb nu alles goed vol kunnen houden in lekker relaxed jogtempo, vant weekend weer ns wat meer/harder!

Super! Zit je dan al bij les 14 op 5 km?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:24

Je loopt dan in totaal iets van 35 min, waarvan je begint met 2min hardlopen, 1 min wandelen, 3 min hardlopen, 2 min wandelen en dan 3x6min hardlopen, met 2 of 3 minuutjes wandelen ertussen.
Ik wandel dan wel stevig door en dan maak je best meters hoor! Zat nu op 4,78km, geloof ik.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:30

Heb je een kmteller mee ofzo?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:56

Ik heb net in totaal 7.7 km gelopen en ik heb er 48 minuten over gedaan. ging heerlijk, flink wat sprintjes getrokken en wat stukken iets rustiger gelopen. Het is toch wel leuk om met een loopgroep te lopen, dan train je toch net iets harder. En het is gezellig!

Vrijdag de bergrace in Wageningen, mijn eerste loop!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:48

Angela_ schreef:
Ik heb net in totaal 7.7 km gelopen en ik heb er 48 minuten over gedaan. ging heerlijk, flink wat sprintjes getrokken en wat stukken iets rustiger gelopen. Het is toch wel leuk om met een loopgroep te lopen, dan train je toch net iets harder. En het is gezellig!

Vrijdag de bergrace in Wageningen, mijn eerste loop!

gaaf hoor!..en hoeveel km is die loop??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:51

ben ook net terug van het lopen, bij mij moet je vooral niet teveel verwachten..maar het viel echt niet tegen!...wilde mn schema bijhouden..maar het ging zo lekker dat ik een dikke km achter elkaar heb gerend, nou ja!..gejogd...maar toch voor de roker onder ons...vind het echt wel dapper van me en het ging ook gewoon erg lekker!...het weertje was echt heerlijk!...heb vandaag ook niet zoveel gerookt voor mijn doen..ben bijna van mn hoest af dus hopelijk scheelt dat ook weer een hoop

morgen maar eens naar de sportschool!