Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:01

Angela, wat kan muziek fijn zijn :(:) heb dat ook met bepaalde muziek, kan er heel emotioneel van worden maar ook weer gelukkig. Hoe is het verder met je? Hoe gaat het met therapie? Als je zoveel aan muziek hebt dan zou muziektherapie net als PW misschien ook wel iets voor jou zijn? Dacht er zomaar aan.

Pinacolada :(:) welkom terug, volgens mij was ik er toen nog niet (ben er ook alweer even)? Waarom ben je van baan gewisseld? Jammer dat het nu minder gaat, komt dit dan door de nieuwe baan icm de herfst? Doe rustig aan en hopelijk heb je nog iets aan de oefeningen die je toen kreeg. Goed dat je zelf inziet dat je even een stap terug moet doen en hulp zoekt, weet niet of het dan nogmaals zover zal komen, je bent er nu (hopelijk) optijd bij. Wat zei je teamleidster ervan?

Flappie :(:) wat is fibromyalgie precies? Volgens mij heb je het wel eerder verteld maar ben het even kwijt :o Moet je nu daar nog écht op getest worden? Het is altijd vervelend om te horen dat je iets hebt, van de andere kant ben je er nu misschien vroeg bij en kun je erger voorkomen? Of er nog iets aandoen, krijg je daarom die AD en moet je die lang slikken? Wat vragen, sorry hiervoor maar ik ben er niet mee bekend en misschien meerdere hier met mij. Je mag ook via pb antwoorden. Moet je deze week weer werken? Pas goed op jezelf :(:)

PW, hoe was je weekend? Hoop dat het je wat rust heeft gegeven, heb nog vaak aan je gedacht en je gemist ;) Heb er misschien overheen gelezen maar wanneer heb je het gesprek over je WIAuitkering? Of heb je deze al gehad :o

Pilipa, hoe is het nu met jou? Al weer wat rustiger vaarwater?

Sam, hoe gaat het nu met jou, voel je je al wat beter en verloopt verder alles naar wens?

Petulan, met jou alles goed, vakantie nu of net gehad? Bevalt je stage nog zo goed?

Hier gaat het even iets minder, wat last van spanningen, was ook een drukke dag. Vanmorgen een verjaardag, daarna snel naar mn ma en naar huis want mn vriend zou bellen. Vanmiddag heeft er iemand op mn paard gereden, vond ik ook weer erg spannend en zorgde voor de nodige stress want ik had overal spullen maar kon niet alles vinden := Alles is achteraf wel goed gegaan. Heb nu wel pijn op de borst, heb net iets ingenomen. Hopen dat het wat zakt en dat ik zal slapen, neem de laatste dagen weer wel wat in, het is even niet anders. Vind het wel jammer dat ik me weer zo voel, het ging best goed maar het is te verklaren.

Dan vind ik het jammer dat er de laatste tijd toch wat meer egoposts worden geplaatst (of ik zie het verkeerd?), snap dat we niet altijd zin hebben om overal op te reageren, alle begrip hiervoor maar doe het dan op een later tijdstip of geef even aan als het je teveel is. Nu lijkt het (in mijn ogen) of er geen interesse is in anderen terwijl dat dit er misschien wel is. We zijn er hier voor elkaar, bedoel het ook niet verkeerd en wil niemand aanvallen maar ik wilde het wel even kwijt omdat het me dwars zit. Hoop dat we er voor elkaar kunnen zijn, ik zal zeker mn best doen!

Flappie30

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:35

CIV: je hebt pb aangaande fibromyalgieuitleg. Dat van die egoposts van mijn kant kan idd kloppen, maar dit is zeker niet uit desinteresse in de andere. Ik weet op dit moment soms gewoon echt niet goed hoe of wat reageren naar anderen...
Aangaande jouw paardje: die persoon die er mee gereden heeft is dat nog een optie voor meerdere keren er mee te rijden of was het eenmalig ?
Is het te verklaren door dat je vriend terug weg is dat je terug meer last hebt ? Want dan ga ik heel hard mee af tellen met je dat die snel weer terug mag zijn... !

Verder alles goed met iedereen ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:56

Flappie, :PB Zoek iemand die me voor een langere periode kan helpen en dat wil zij wel doen dus dat is zeker positief. Het komt doordat mn ventje weg is en door de drukke dag/weekend, gelukkig ben ik morgen nog vrij en kan ik rustig aandoen. Over een kleine 4 wkn is hij weer thuis, was het maar zover. Hoe is het op je werk?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:36

CIV: Lief dat je aan me denkt zeg :) Lees nogsteeds mee hoor, maar heb niet zoveel te melden :o Maar alles loopt nogsteeds lekker, en ook met school gelukkig! Pak van mn hart hoor!
Ben nu lekker links en rechts wat spulletjes aan het inpakken, ga woensdag een klein weekje naar Barcelona met vriendinnen :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:20

CIV: super dat er eindelijk iemand om de hoek komt kijken die je verder wil helpen met je paard !
Over je vraag van mijn werk: ik zit nog steeds thuis met een gescheurde enkelband en op zich is dat een ideale timing (zeker met de bijwerkingen van die AD die nog even kunnen aanhouden en zodat ik weer even gas kan terugnemen).
Lukt het bij jou nog allemaal om alles enigsinds vlot te combineren ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:50

Flappie, bij mij lukt het wel met werken en huishouden etc. ik werk nu maar 20 uur en kijk steeds uit naar het weekend, als de woensdag voorbij is dan hoef ik nog maar 1 dag. Het is erg prettig om langer weekend te hebben dan te werken :D Weet niet of ik in de toekomst nog meer uren zal gaan werken, momenteel moeten erbij ons mensen uit dus dat is wel even een zorg, hoop niet dat ik erbij zit want ik heb het er naar mn zin. Hoe was je dag te nu toe? Wanneer mag je weer gaan werken?

Petulan, wel uit het oog maar niet uit het hart ;) Wat fijn dat alles goed met je gaat, hou dat gevoel vast en dan is het eigenlijk alleen maar positief dat we je hier niet meer zien. Veel plezier in Barcelona, geniet ervan!

Ik ben thuis wat aan het rommelen, zal zo weer eens verder gaan maar had even een kleine break voor mezelf ingelast.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:43

Hallo allemaal, ik ben weer thuis! Zal eens even bij gaan lezen. Gelukkig is het niet heel veel ;)

CIV: Wat fijn dat je test zo goed uitgepakt is! Echt super en natuurlijk een hele leuke opsteker. Geniet van je chips zou ik zeggen, het doet je geen kwaad zo te lezen ;) Heb je inmiddels weer wat van je vriend gehoord? Kon je vandaag een beetje bijkomen van je drukke zondag? Wel goed dat er iemand is geweest voor je paardje? Klikte het een beetje? Ben wel heel benieuwd.
Wel jammer dat je je even wat minder voelt. Hopelijk voel je je snel weer wat lekkerder. Het is inderdaad niet zo gek, je vriend weer weg en een druk weekend speelt inderdaad zeker mee. Ik merk het ook dat ik na drukke dagen me minder voel. Geeft het je ook extra spanning dat er op je werk mensen uitmoeten? Hopelijk kan jij blijven. En ik denk dat die 20 uur zo heel mooi is voor je. Je kan altijd meer gaan werken, maar dat zou ik zeker niet overhaasten.

De WIA heb ik trouwens alleen nog maar aangevraagd. Daar moet ik binnen twee weken (nu nog 1) bericht van krijgen. Ik weet dus verder nog niks.

Egoposts
Ik vind het trouwens goed dat je de egoposts ter sprake brengt. Het was mij voor het weekend ook al opgevallen en ik ben het helemaal met je eens dat dit erg jammer is. Het is zo een beetje eenrichtingsverkeer en zeker wanneer je je niet helemaal happy voelt is het vervelend als je wel energie steekt in een ander, maar het van niemand terug krijgt. Ik hoop dus ook dat dit weer wat zal veranderen. Ik blijf in ieder geval proberen om interesse te tonen in een ander (en denk dat mij dat ook altijd aardig lukt...)

machotjuh: Heb je met je baas gepraat inmiddels? Ben benieuwd hoe het gegaan is. Hoe voel je je verder?

Angela: Welke CD van Blof was je aan het luisteren? Oktober toevallig? Dat is namelijk een beetje een donker album. Toen die vorig jaar uitkwam ging het met mij helemaal niet goed en heb hem toen meteen grijs gedraaid. Beetje een donker album, wat mooi aansluit bij depressieve mensen ;) Als het een andere CD is ben ik heel benieuwd welke nummers je bedoeld. Er zijn namelijk ook zat andere nummers die heel toepasselijk kunen zijn...
Hoe gaat het verder met je? Hoe gaat het met de deeltijd? Heb je het idee dat je er wat aan hebt?

Pinacolada: Ik ken je nog wel uit het andere topic. Dat was zelfs al het eerste topic. We zitten inmiddels al in deel 4. En ik ben er nog steeds bij, zegt ook wel genoeg denk ik :j Welkom terug in ieder geval, al is het geen goed teken. Jammer dat zo'n terugval hebt. Heb het idee uit jouw verhaal dat je na de vorige keer alles gewoon weer opgepakt hebt, maar dat je niet echt goed aan de oorzaak hebt kunnen werken? Weet natuurlijk niet waardoor jij een burnout gekregen hebt en hoe heftig het was, maar meestal is er wel wat meer nodig dan alleen AD. Jammer dat je niks aan de gesprekken met een psycholoog hebt gehad. Klikte het niet? Ik heb ook wel bij hulpverleners gelopen waar ik niet bij verder kwam.
Goed dat je nu bij een haptonoom loopt. Ik loop zelf ook bij een haptonoom naast mijn reguliere therapieën en ik vind het ook echt heel goed. Het leert mij om weer wat meer stil te staan bij mijn gevoel, want dat heb ik altijd weggestopt. Fijn dat je er ook zo'n positief gevoel over hebt.

Goed ook dat je je teamleidster hebt ingelicht. Mag ik vragen wat voor soort werk je doet? Je schrijft dat je je draai niet zo goed kon vinden. Voel je je er inmiddels wel wat meer op je plek? Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je baan, maar het komt zoals het komt. Ik ben inmiddels mijn baan kwijt en heb er ook nog veel moeite mee. Aan de andere kant is je gezondheid nu even het belangrijkst. Al weet ik hoe gemakkelijk dat is om te zeggen. Het blijft toch door je hoofd spoken. Pas goed op jezelf en blijf niet omwille van je baan doorwerken. Als het niet meer gaat moet je je ziekmelden, hoe rot dit ook is. Is er bij je teamleidster nog iets uitgekomen dat je het misschien wat rustiger aan kunt doen?

Flappie: Gaat het al wat beter met je enkel? Wat dubbel zeg dat je voorgevoel van fibrmyalgie bevestigd is. Fijn omdat je dan weet waar je klachten vandaan komen, aan de andere kant natuurlijk ontzettend ***. Kun je de pb die je naar CIV hebt gestuurd over de fibromyalgie ook naar mij sturen? Ik ben ook wel heel benieuwd naar de dingen die CIV vroeg in haar post.

Ik kan me voorstellen dat je je zwak voelt, al is dat absoluut niet nodig. Logisch dat je nu even met jezelf in de knoop zit. Je bent natuurlijk nog kwetsbaar omdat je nog volop in je herstel zit, hebt al een dip doordat je met je enkel kwam thuis te zitten en nu dit er nog eens overheen. Neem de tijd om het een plekje te geven. Voor nu mag je je even klote voelen. :(:) En wat betreft je timing: Die had inderdaad slechter gekund. Het is natuurlijk flink balen, maar thuis zat je tocht al...

De vraag die je aan je vriend gesteld hebt, heb ik ook wel eens aan mijn vriend gesteld. Hoe reageerde hij erop? Mijn vriend en ik praten er regelmatig over, ik ben ook heel bang dat hij het een keer zat wordt en me zal verlaten. Heel herkenbaar dus. :j De roofbouw die je gepleegd hebt kan inderdaad al veel langer gespeeld hebben. De laatste drie jaren waren misschien het zwaarst en dat is de spreekwoordelijke druppel geweest. Dat was bij mij ook. Mijn werk is de druppel geweest, maar ik was al veel en veel langer mezelf de vernieling in aan het jagen zonder dat ik het doorhad. Het was een levenstijl...

Petulan: Weer helemaal opgeknapt van je Mexicaanse griep? Enne dat je niet zoveel te melden hebt is toch oke? Geen bericht is goed bericht niet waar? Wat leuk dat je naar Barcelona gaat. Lekker er even uit. Geniet ervan.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 26-10-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:51

Zo nu nog even over mijzelf.

Mijn vriend en ik hebben een lang weekendje opgepast op de boerderij. Lekker met de paarden bezig geweest en op stal gerommeld. De eigenaren zijn op vakantie en komen donderdag pas terug. Maar omdat ik geen hele week therapieën wilde missen, zit er vanaf nu iemand anders in huis tot donderdag. Achteraf waren die vier dagen ook lang genoeg. Het was heerlijk en ik heb er echt ouderwets van kunnen genieten, maar ik ben wel gesloopt nu. Toch veel gedaan en later naar bed dan normaal. Ook heb ik niet even een dagje uit kunnen slapen. Ik had na het voeren natuurlijk weer mijn bed in gekund, maar dat heb ik niet gedaan.

Het ging dus heel goed, maar ik merk dat het qua energie e.d. nog lang niet is wat het geweest is. Maar ik bekijk het van de positieve kant: ik ben lekker ouderwets met de paarden bezig geweest, heb alles in stal netjes gemaakt en opgeruimd en dat is al een hele vooruitgang. Ik kon er weer van genieten en dat doet me goed. De schimmel gaat echt super goed en pakt alles ontzettend goed op en ook met het veulen gaat het goed. De merrie loopt weer een klein half uurtje mee in de stapmolen en het veulen blijft dan even alleen op stal. We hebben nog niet eerder zo'n braaf veulentje gehad. Hij hinnikt wel wat, maar is verder heel rustig. En moeders vind het wel even lekker zonder kind :+ Heb nog wat leuke foto's gemaakt, die zal ik zo eens even plaatsen.

Verder zie ik op tegen de rest van de week. Ik ben niet echt uitgerust en de komende dagen zijn erg druk. Ik kan kan er ook niks van verzetten dus dat is wel jammer. Vanavond maar vroeg naar bed en maar zien hoe het loopt. Eigenlijk moet ik ook nog mijn huiswerk maken voor de schemagerichte therapie voor morgen, maar ik denk dat ik dat maar een keertje laat zitten...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:27

Even offtopic wat foto's van het veulen en de schimmel :) :

Afbeelding
Wat is hij stoer he?

Afbeelding

Afbeelding
Ze lijkt hier een beetje pony-achtig vind ik zelf (wat ze overigens niet is)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:24

CIV: ik heb volgende week een presentatie met 2 collega's inhet kader van mijn opleiding en normaal gezien ging ik daar met hun aan werken in het Brabantse, maar ze waren zo vriendelijk om tot bij mij thuis af te zakken. Ben dus wel ziekgemeld maar heb dus toch een soort van zitten "werken". Dus had een drukke dag (met erg weinig slaap de voorbije nachten ook enigsinds vermoeiend te noemen dus...)
Wel lekker dat je werkdagen korter zijn dan het aantal dagen weekend. Ik ga ook proberen om 4x 9 u te mogen werken zodat ik ook doorheen de week even een adempauze heb (merk gewoon dat ik daar nood aan heb). Hoop voor je dat je kan blijven, zeker omdat je het er zo goed naar je zin hebt. Dat is toch ontzettend belangrijk.
Ik kan weer gaan werken, wanneer ik weer kan autorijden. Maar ga even voorzichtig alles goed laten genezen want is mijn rechtervoet en ik moet best veel in de auto zitten dus heeft geen zin om nu snel snel weer aan de slag te willen...

PW: super leuke foto's. Mooi veulen !!! Lekker dat je het toch erg naar je zin hebt gehad dit weekend. Is begrijpelijk dat je nu wel erg moe bent, maar je hebt er wel deugd aan gehad en dat is op dit moment ook erg belangrijk toch. Wat je vroeg over mijn vriend: zijn kort en krachtige antwoord: "hier ga ik je niet voor aan de kant schuiven hoor". (maar toch blijf je onbewust met de schrik zitten, herken je zelf ook wel neem ik aan ?)
Succes de komende dagen en je hebt groot gelijk om eens even nee te zeggen tegen je huiswerk als je gewoonweg te moe bent !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:44

Ik herken dat helemaal. Ik ben na zo'n antwoord ook nooit helemaal overtuigd. Blijf dan twijfelen of hij het wel meent of dat hij het alleen zegt om mij gerust te stellen. (Al weet ik eigenlijk wel dat hij het echt meent)

Verstandig van je om je enkel goed te laten genezen. Je hebt er niks aan om te vroeg te beginnen en er daardoor langer last van te houden. Ik kan me wel voorstellen dat je 4x 9 uur zou willen werken. Een dag extra vrij is toch wel erg lekker. Ik weet ook niet of ik nog wel fulltime wil werken als ik weer kan werken. Denk het eigenlijk niet :n

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:17

PW, wat fijn dat het weekend goed is verlopen, zeker ook omdat je er wat tegen opzag. Het is te begrijpen dat het vermoeiend was, dat zou iedereen hebben, pak nu je rust waar mogelijk en dan maar een keertje geen huiswerk. Fijn dat het goed gaat tussen jou en de schimmel, dat geeft je weer moed. Moet zeggen dat ik blij met je positieve post, hou dit gevoel vast. Mooie foto's, mooi veulen ook!

Bedankt voor je steun mbt de egopost ;) M'n vriend heeft inmiddels alweer gebeld, we hebben weer dagelijks contact. Mn paard was bovenverwachting rustig (?) maar of dit aan de ruiter lag ofdat ze gewoon rustiger is geworden? Kan natuurlijk dat de rust haar goed heeft gedaan. Er komt nog iemand langs dus ik wacht het allemaal nog even af, moet er mn gedachten even over laten gaan. Hoop niet dat ik er uit zal moeten op mn werk en lig er niet wakker van maar merk wel dat het voor een bepaalde spanning zorgt op het werk en deze pak ik weer op, het is nog even afwachten.

Flappie, wat fijn zulke collega's. Jij wilt dan bv de woensdag vrij nemen, niet een lang weekend nemen? Goed dat je alle tijd neemt om je voet te laten genezen, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je je hele leven meedoen, wees er zuinig op!

Hier gaat het wel, hoorde net dat de mex. griep weer een gezond slachtoffer heeft ge-eist, dit vind ik toch maar een eng idee. Hou er niet zo van en ben er best bang van, ook al is dit misschien niet nodig. Verder heb ik deze week een drukke week, gewoon werken en donderdag een verjaardag, vrijdag dag met mn ma, zaterdag en zondag weer een verjaardag, dus ik pak op momenten dat het kan echt even mn rust.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:33

CIV: ik wil idd gewoon een dag in de week vrij hebben, al is het maar om dan het huishouden te kunnen doen zodat ik het weekend lekker kan relaxen (het maakt mij niet zozeer uit welke dag, want de woensdag is erg populair bij onze collega's met kinderen en die krijgen gewoon voorrang bij mij, maar gewoon een doordeweekse dag).
Begrijpelijk dat je de nodige spanningen ervaart op je werk en deze mee neemt, als je een gevoelloos type was zat je nu ook niet in dit foruml denk ik. Wel jammer dat je deze spanning zo erg oppakt dan. Kan je er niet altijd bij hebben op dit moment natuurlijk. Neem je wel op tijd rust met al je verjaardagen in het vooruitzicht ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:33

Cognitieve gedragstherapie voor dummies

Ik heb het boek al een tijdje in de kast en ook het werkboek ervan. Gisteren heb ik ze maar eens even te voorschijn gehaald en ze een beetje door zitten bladeren. Ze zijn wel heel erg nuttig, al is het wat overdreven om én het gewone boek én het werkboek te hebben (maar, ja mijn verzamelwoede he...)

Er staan voor mij zeker hele nuttige dingen, die helder en duidelijk omschreven zijn. Ik denk dat meerdere hier wel wat aan het boek kunnen hebben, vandaar mijn post. Ik vind zelf het werkboek fijner, omdat je daarmee concreet zelf aan de slag kunt. Bij het gewone boek blijft het wat meer bij lezen en informatie opdoen alleen.

Er wordt in gegaan op o.a. denkfouten, (ongezonde) emoties, angst, depressie, obsessies en dwangstoornissen, omgaan met piekeren, een negatief zelfbeeld enz. Heel breed dus. Ik heb zelf een cursus cognitieve vaardigheden gedaan, waar ik naar mijn idee niet zo veel aan had. Nu begrijp ik waarom. Dat was namelijk slecht de basis van wat cognitieve therapie inhoudt. Ik heb bij mijn cursus slechts het begin gehad. (het heet ook niet voor niks cognitieve vaardigheden, het was nl. geen echte therapie)

Cognitieve gedragstherapie voor Dummies is een boek waar je heel goed zelf mee aan de slag kunt (vooral het werkboek dus). Zeker de moeite waard!

(Angela: Jij had hem ook al toch? Heb je er al in gelezen en wat vind jij ervan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:14

CIV: Hoe gaat het nu met jou, nu je mannetje weer weg is en weer aan het werk bent? Kun je een beetje je gedachten verzetten?

PW: Hoe is het eigenlijk afgelopen met je computer? Doet hij het alweer?

Pilipa: Hoe gaat het met jou, is de spanning al een beetje weg? Voel je inderdaad niet schuldig als je niet inhoudelijk kan posten hier, ik vind het altijd wel erg fijn als je aanwezig bent. Ik zal voor je duimen dat je Pa niet weg hoeft meid, zoiets moet je er nu niet bij hebben. Ik vind het knap hoe je je er doorheen slaat, je komt er wel. Het gaat helaas met ups en downs en in de downs leer je het meeste!

PW: Wat een ontzettend goed stukje over succes, ik had hem al gelezen op hyves meen ik. Blijkt meteen maar weer waar jou kracht en kwaliteit ook weer ligt.

Samantha: Hoe is het nou met jou? Wel jammer dat de HA je niet doorverwezen heeft, maar misschien heeft hij gelijk en is deze terugval maar tijdelijk.

Flappie: Ik snap wel dat je bang bent voor Fybro, krijg je daar nu testen voor? Hoe gaat het met je enkel? Hopelijk alweer wat beter, en zoals je zelf al zei misschien komt het nu wel goed uit..

PW: Hoe was de verjaardag van je vriendin laatst? Ging het goed en was het gezellig? Spannend dat je de WIA hebt aangevraagd, maar eigenlijk is het toch weinig anders dan de ziektewet? Het beestje heeft alleen een andere naam, moet je maar denken.
Heb je trouwens voor je zelf op een rijtje kunnen zetten hoe je meer rust kan inbouwen tussen je therapieen?

Petulan: Hoe gaat het nu met je? Ik miste je ook al een beetje.. Veel plezier in Barcelona!

CIV: Wanneer komt de ander op je paardje rijden? Hopelijk zit er iemand bij waarbij je zelf een goed gevoel over hebt.
Ik ga overigens helemaal met je mee wat betrefd de egoposts. Ik doe het zelf ook, en ben me er ook bewust van, maar ik kan het vaak echt niet opbrengen om te reageren. Het gaat namelijk niet echt goed..

PW: Ik was April aan het luisteren en dan de eerste 3 liedjes. Zijn een beetje liedjes waarin ik heel erg mijn eigen 'hoop' terug zie.
Fijn dat het weekend toch leuk was, vond je vriend het ook fijn? En wat een mooie paardjes, vooral die schimmel!
Dat boek heb ik inderdaad ook, en ik vond het wel een fijn en helder boek. Lekker makkelijk geschreven. Gebruik het veel in mijn therapie.

CIV: Fijn dat je weer dagelijks contact hebt met je vriend. Is alles een beetje uitgesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:30

Zo, ik ben weer bij!

Hier gaat het helemaal niet goed. |( Laatst zijn we naar Greenday geweest en toen leek het wel of ik de depressie even thuis heb kunnen laten. Ik heb echt genoten en het was heerlijk. Maar toen ik thuis kwam was het net alsof ik weer met beide benen op de grond werd gegooid. En dat was erg moeilijk te accepteren. De maandag erna met therapie ging het wel ok, al was het wel erg confronterend om mijn paniekaanval bij het concert te bespreken bij de cognitieve therapie. Tranen met tuiten natuurlijk, en vooral helemaal ondersteboven zijn van mijn foute denkpatronen.
De dinsdag had ik creatieve therapie, en daar moesten we een weerbericht schilderen. Alle anderen hadden het verleden genomen toen ze net met de therapie waren begonnen, dan het heden en als ze met de therapie klaar waren als toekomst. Dus al met al best zonnige schilderijen. Ik had het anders opgevat. Ik had het verleden, een aantal dagen terug, het heden, en de toekomst over een aantal dagen. Mijn schilderij was dus een erg sombere bedoeling. Ik had er ook mensen bij getekend, en toen moest ik uitleggen waarom uiteraard. Ik had een zon met een grote dikke zwarte wolk erboven, dat was mijn weekend bij greendag. Het heden was een wervelwind, en de toekomst een zwarte lucht met grote dikke wolken. Bij het verleden stond ik samen met pascal en bij de andere 2 stond ik alleen. Dat was omdat ik het gevoel heb dat als het goed gaat dat ik dan veel mensen om me heen heb en als het slecht gaat dat ik dan alleen sta. Er heftig en confronterend dus..
Woensdag had ik vrij, maar heb ik helemaal niks gedaan, donderdag ben ik ook thuis gebleven van therapie omdat ik buikgriep had. En maandag en vandaag ben ik ook thuis gebleven om even bij te tanken. Pascal was namelijk ook ziek, en ik kan niet met hem omgaan dan. Al met al, zwaar klote dus. |( Donderdag ga ik wel weer, ik heb dan ook een gesprek met Susanne, mijn behandelaar. Dat kan ik wel gebruiken nu. Ik slaap goed, maar ik droom vanalles uit het verleden waardoor ik helemaal overstuur wakker word 's morgens. |(

Dan het leuk nieuws! Afgelopen zaterdag zijn we Beertje en Pardoes gaan halen in Bilthoven. Dik anderhalf uur in de auto gezeten, maar het was de moeite waard. Daar aangekomen heb ik mijn ogen uit gekeken, wat een hoop caafjes. Ze had er wel 30! We hebben even koffie gedronken, en toen hebben we onze kleine vriendjes met hun stamboom mee naar huis genomen. Weer anderhalf uur in de auto voordat we thuis waren. Zondag heb ik ze voor het eerst uit de kooi gehad en ze waren nog zo bang. Gisteravond heb ik deze foto's gemaakt.

Angela_ schreef:
Beertje is dol op komkommer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+:

En Pardoes is dol op paprika!

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn trouwens Merino cavia's, en krijgen lang krullend haar. Ze zijn nu 4 weken oud!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:04

Hey allemaal,
Wilde toch even melden dat ik dit weekend alles op een rijtje heb kunnen zetten en heb de moeilijke stap gezet om meer voor mezelf te kiezen. Ik ben gestopt met het rijden voor de staleigenaar, met uitzondering van de prive paarden. Hij schrok er wel van, maar had er wel begrip voor. Ik heb vervolgens sinds een jaar een 'vrij' weekend gehad! Het was heerlijk. Gelukkig heb ik een aantal fijne mensen achter me staan die me zullen proberen in te tomen en ervoor zorgen dat ik mijn vrije dagen niet meteen weer vol plan.
Ik heb een paar goede tips en adviezen gekregen van PW, waarvoor ik haar heel dankbaar ben. Ik zal beter op mezelf passen, er is er tenslotte maar eentje die dat kan doen... .
Ik denk dat ik hier zo nu en dan nog wel eens binnenspring, om een beetje een stok achter de deur te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:09

Zwelgje, fijn dat je een beetje druk van de ketel hebt gehaald en voor jezelf hebt gekozen. Succes en pas goed op jezelf!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:21

Hey Angela,
Wat rot dat je het even zo moeilijk hebt. Helaas hoort het er helemaal bij. Wel fijn dat je deze week een gesprek hebt met je behandelaar. Wel vervelend dat de therapieën zo confronterend zijn, maar aan de andere kant geeft dat wel aan dat er binnen in je wat gebeurt.

Wel fijn om te lezen dat je wel hebt kunnen genieten van het concert (ondanks een paniekaanval?). Ik had dat dit weekend dat ik alles even van me af kon zetten op de boerderij. Nu ik vandaag weer naar de therapieën ging werd ik ook weer even met mezelf geconfronteerd. Wel probeerde ik het zo te zien dat ik in ieder geval weer even een moment heb gehad dat ik weer kon genieten. En dat is goed. Probeer het zo te zien, al valt het niet mee natuurlijk.

Dat dromen herken ik wel. Ik droom ook veel en word dan doodmoe wakker. Het zal er wel bijhoren dat je dingen aan het verwerken bent ofzo. Ik droom veel over mijn werk of over dingen die zich nu afspelen. Vorig jaar december droomde ik veel over vroeger. Heel irritant dat dromen.

April is ook een mooi album inderdaad. Zijn wat positievere liedjes dan op het album Oktober. Uit deze liedjes kan je inderdaad de kracht halen om door te gaan. Het derde nummer heb ik voor het eerst gehoord op een concert toen de albums Oktober en April nog niet eens uit waren. Toen zat ik nog niet zo lang thuis. Het nummer greep mij ontzettend aan en ik heb toen een flink potje staan janken. Wat een onzettend mooi nummer...

Leuke cavia's heb je trouwens! het zijn echt schatjes.

Zwelgje: Goed dat je de beslissing gemaakt hebt, maar dat had ik je al gezegd. Sterkte met alles!

Petulan: Wat lastig van je schoonvader. Zeker omdat hij zelf geen hulp wil. Dat maakt het heel moeilijk, want wil hij veranderen / beter worden, zal hij er toch echt zelf wat mee moeten.

Ik begrijp je verhaal over de haptonoom niet helemaal. Is dat voor jou of is het de bedoeling dat je schoonvader erheen moet? (Er staat me iets van bij dat jij al bij de haptonoom liep toch?) Ik heb zelf goede ervaringen met de haptonoom. Als je schoonvader geen hulp wil, zal hij zich niet zo makkelijk laten overtuigen. Zoals ik al zei, het moet echt vanuit hem zelf komen. Hij moet de situatie willen veranderen en de confrontatie met zichzelf aan willen gaan. En dat is heel moeilijk. Ik heb ook met hem te doen, maar misschien nog wel meer met zijn omgeving. Hij kiest er zelf voor om er in te blijven zitten door geen hulp te zoeken. Zijn omgeving kiest daar niet voor en is machteloos. Wat een rotsituatie. Sterkte!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:26

Ben benieuwd hoe het volgende week is als ik terug ben :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

Ik ook, maar ben bang dat hij niet zomaar tot een ander inzicht komt. Moeilijk hoor... Geniet in ieder geval van je weekje Barcelona.

Angela: Nog even antwoord op een paar vragen van jou ;) Was ik net vergeten...

Mijn computer deed het later gewoon weer en ik heb er geen problemen meer meegehad. Wat het nou geweest is weet ik niet, maar dat maakt ook niet meer uit.

De WIA op zich geeft ook geen spanning, maar voordat je een WIA uitkering krijgt, moet je eerst weer op gesprek komen en krijg je een keuring. Dat maakt het spannend...

Enne, heb nog niet echt meer rust in kunnen bouwen. Weet nog niet zo goed hoe ik die woensdag nou kan veranderen. Morgen dus gewoon weer een drukke volle dag. Het sporten verschuiven is ook gewoon erg lastig en de boerderij wil ik niet afzeggen nu ik er juist weer meer plezier in krijg. Maar daar hadden we het al over gehad. Ik kijk eerst maar even of ik het zo volhoud...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:32

Flappie, denk je dat het wel te regelen is, een dag in de week vrij? Probeer voldoende rust te nemen, gelukkig maandag geen plannen.

PW, bedankt voor de tip, zal binnenkort ook vast weer wel wat bestellen :P Goed dat je even kijkt of er nog ruimte is voor wat rustmomenten, goed om erbij stil te staan. Hoe is het verder met je?

Angela, zal eerst je vragen beantwoorden want die staat eerst :) Het gaat wel, de weekenden alleen vallen altijd weer tegen, gelukkig zijn het er dit keer niet zoveel. Het werk is een welkome afleiding, vandaag weer veel lol gehad met collega's en mn gedachten kunnen verzetten. Geeft niks als het even niet gaat, je reageert nu toch weer. Van 't weekend komt er nog iemand langs, ben benieuwd. In de liefde alles oke.

Had je nieuwe huisgenoten al even gezien maar wat een schatjes en wat eten ze gezond :D Hoelang worden hun 'manen' ongeveer? Een knuffel voor jou :(:) die kun je wel even gebruiken meid. Het was een heftige week voor je maar door de confrontaties misschien ook een leerzame week, probeer het positief te bekijken. Goed dat je nu even je rust pakt, ben je hersteld van je buikgriep? Succes met je gesprek, heb je opgeschreven wat je wilt bespreken? Zelf doe ik dat weleens omdat je soms toch dingen vergeet. Dromen hoort volgens mij bij het verwerkingsproces, die dingen zullen (onbewust) nog veel met je doen en moeten nog een plekje krijgen, heb dit zelf ook regelmatig helaas, kan dan echt gesloopt wakker worden.

Zwelgje goed te horen dat je weekend je goed heeft gedaan, je vriend was toch weg? Heb je vandaag nog een gesprek gehad of morgen? Succes in ieder geval en goed dat je voor jezelf kiest.

Petulan, wat vervelend voor je schoonvader, ik wilde het ook niet zien maar al had ik het gezien of hadden ze het gezegd dan had ik het ook niet geloofd. Dacht dan: Dat overkomt mij niet, vermoed dat je schoonvader ook zo denkt, erg vervelend om toe te kijken bij zoiets. Goed dat jullie hem willen helpen maar zo te lezen wil hij dit niet of durft het niet toe te geven, hij is toch niet gek. Misschien kun je hem een sessie cadeau geven? Om te herstellen moet je zelf je probleem erkennen en beter willen worden, denk ik. Snap dat je hem wilt helpen maar probeer er zelf niet teveel onder te leiden, hij moet openstaan voor hulp. Veel plezier van de week, heb je er zin in?

Hier gaat het wel, hoor net dat mn vriend niet kan bellen vanavond, dat is wel vervelend wat je zit er toch op te wachten en ik zorg dan altijd dat ik thuis ben. Ging ook al niet goed met zijn pakket, zijn collega was vergeten dat hij het op moest halen maar gelukkig was ik er optijd bij. Vandaag gewerkt, was een welkome afleiding, nog gelachen met collega's en zo mn gedachten kunnen verzetten. Zie wel wat op tegen de drukke dagen die komen gaan, even kijken en misschien toch wat mensen afbellen, doe dit liever niet maar het wordt wel erg druk. Verder slaap ik niet zo goed, ondanks dat ik iets inneem maar ik neem het maar voor lief, ieder uur dat ik slaap is meegenomen en slaap ik niet, dan rust ik toch.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:52

Hey CIV wat jammer dat je je vriend niet meer hebt gesproken gisteren. Fijn dat je op je werk even je gedachten hebt kunnen verzetten. Goed dat je wat dingen af gaat zeggen als je op ziet tegen de drukke dagen. Dat vind ik verstandig. Balen dat je zo slecht slaapt. Hopelijk wordt dat gauw beter!

Ik voel me niet zo goed. Ben vanmorgen op de boerderij geweest. De schimmel ging wel weer heel goed, daar ligt het niet aan ;) Maar ik ben gewoon niet lekker, licht in mijn hoofd, slappe benen, tintelingen in mijn hakken. Heel vreemd. Zo voel ik me ook als ik mijn AD vergeten ben, maar die heb ik toch echt netjes genomen. Ik heb voor vanmiddag muziektherapie afgebeld. Ga zo op de bank liggen en lekker even bijslapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:40

Hey PW, hoe is het nu met je? :(:) Hopelijk voel je je al iets beter, nog gelukt om wat te slapen? Misschien wat grieperig want dat heerst of de vermoeidheid van het drukke weekend die eruit komt? Rust maar lekker uit.

Hier gaat het wel, vandaag weer gewerkt en het ging weer goed, was weer gezellig veel gelachen en slap gel*lt, doet me goed. Vanavond bij mn schoonmoeder gegeten, vriendlief belde nog even maar de verbinding was slecht. Net lekker in bad geweest, nu nog even zitten en weer naar bed. Heb afgelopen nacht gelukkig wat beter geslapen, was ook erg moe (en wat grieperig) dus ik heb er goede moed op voor vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:01

PW: Voel je je alweer wat beter? Ik hoop niet dat jij nu de griep krijgt, die ik afgelopen week had.
CIV: Wat fijn dat je goed hebt geslapen, ik duim voor je vannacht.
Ik ben vanmorgen naar Garuna gegaan en heb haar gelongeerd en bladblaze-proof gemaakt. Ging erg goed. Daarna heb ik even met mijn caafjes gespeeld en dat ga ik nu zo weer doen. Vanmiddag heb ik 8 km in 55 minuten gelopen, was een erg heftig rondje met veel bergjes en afdalingen en veel los zand.
Hier heb ik vandaag gelopen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar normaal loop ik altijd hier:

http://www.ingcredible.nl/blog/pictures/200703041.jpg

http://www.ingcredible.nl/blog/pictures/200703042.jpg

Zijn jullie al jaloers? :P :+

Ik ben door de dames van het loopgroepje gevraagd of ik volgende week vrijdag mee wil lopen in Wageningen in een nachtloop van 5.6 km. Ik twijfel nog of ik dat zal doen. Lijkt me wel erg leuk, maar ja die stomme faalangst.

Morgen weer therapie en ik zie er tegenop.