Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pharagirlke schreef:Als ze mij morgen vertellen dat ik zwanger ben en dat ik onder geen enkele voorwaarde abortus mag plegen... Dan houd ik er zelf ook mee op. Niet iedereen wil kinderen, niet alleen kan het opbrengen om te houden van kinderen... Niet omdat het niet gepland is of omdat het niet in het leven past oid... Gewoon omdat ze daar niet geschikt voor zijn, zich daar niet goed onder voelen... Ik ga me niet mijn hele leven kl*te voelen omdat ik door de pil en condoom heen zwanger ben geraakt en de eerstvolgende 18 jaar opgescheept zit met een kind. Niet zo snel denken dat "de meeste" het niet zo ervaren.
_Ella_ schreef:Een ongeboren kind kan ook gewoon opgroeien, mits hij nog even de navelstreng en warme buik van de moeder mag hebben.
pharagirlke schreef:Als ze mij morgen vertellen dat ik zwanger ben en dat ik onder geen enkele voorwaarde abortus mag plegen... Dan houd ik er zelf ook mee op. Niet iedereen wil kinderen, niet alleen kan het opbrengen om te houden van kinderen... Niet omdat het niet gepland is of omdat het niet in het leven past oid... Gewoon omdat ze daar niet geschikt voor zijn, zich daar niet goed onder voelen... Ik ga me niet mijn hele leven kl*te voelen omdat ik door de pil en condoom heen zwanger ben geraakt en de eerstvolgende 18 jaar opgescheept zit met een kind. Niet zo snel denken dat "de meeste" het niet zo ervaren.

_San87_ schreef:Coloured schreef:
Als je het ongeboren kindje vanaf de conceptie ziet als leven, vind je een abortus dus moord. En als je het als moord ziet, en deze kindjes kunnen niet voor zich zelf opkomen, dan is het logische gevolg dat je er zelf voor opkomt.
Hoe weet jij of die 'kindjes' willen dat jij voor ze opkomt? Gelukkig zullen ze niet worden bij een moeder die ze niet wil, dat leid tot psychische problemen vaak leidend tot fysieke problemen. Of geloof je als pro lifer ook niet in wetenschap?
pharagirlke schreef:Ik bedoel niet dat ik per definitie gericht zelfmoord pleeg, wel dat mijn leven dan op houd voor mij.
Overigens heb ik vandaag nog gezegd dat als ik echt geen abortus zou mogen doen in die situatie dat ik mezelf desnoods van de trap gooi... Echt, ik wil onder geen enkele voorwaarde een kind ter wereld brengen.
Rienn schreef:Ik heb een vaste relatie, en mijn vriend en ik willen beide geen kinderen. Temninste nu nog niet. Ik weet niet wat wij zouden doen mocht ik perongeluk zwanger raken. Het enige wat ik weet is dat ik het hem gelijk vertel, en we er dan samen over moeten praten en samen een keuzen gaan maken.
Edit;
Als ik zwanger zou raken van één avondje plezier, dan zou ik het weg laten halen! Hoe stom ik zelf dan ook ben geweest. Ik weet alleen niet of ik het de ander zou vertellen..
MamboBeach schreef:pharagirlke schreef:Ik bedoel niet dat ik per definitie gericht zelfmoord pleeg, wel dat mijn leven dan op houd voor mij.
Overigens heb ik vandaag nog gezegd dat als ik echt geen abortus zou mogen doen in die situatie dat ik mezelf desnoods van de trap gooi... Echt, ik wil onder geen enkele voorwaarde een kind ter wereld brengen.
Nee, dat begrijp ik maar ik vind het gewoon heel raar om dat te horen omdat ik me er niets bij voor kan stellen, vandaar...
Kijk, ga ik puur uit van het kindje zou er voor mij geen enkele abortus meer gepleegd mogen worden maar andere kant kan ik me voorstellen dat het ook wel een 'uitkomst' kan zijn, helaas...
Als je zelf wel graag kinderen hebt of er iig mee om kan, kan ik me goed voorstellend dat het moeilijk voor te stellen is dat er mensen zijn die er absoluut niets mee te maken willen hebben en die het simpelweg niet zouden kunnen... MamboBeach schreef:pharagirlke schreef:Ik bedoel niet dat ik per definitie gericht zelfmoord pleeg, wel dat mijn leven dan op houd voor mij.
Nee, dat begrijp ik maar ik vind het gewoon heel raar om dat te horen omdat ik me er niets bij voor kan stellen, vandaar...
Kijk, ga ik puur uit van het kindje zou er voor mij geen enkele abortus meer gepleegd mogen worden maar andere kant kan ik me voorstellen dat het ook wel een 'uitkomst' kan zijn, helaas...
pharagirlke schreef:Ik bedoel niet dat ik per definitie gericht zelfmoord pleeg, wel dat mijn leven dan op houd voor mij.
Delphi schreef:Yeyo schreef:Het is gewoon een moeilijke discussie, sinds ik zelf moeder ben (en voor het eerst leven voelde met 20 weken) kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die met 22/23/24 (in Spanje mag tot 32 weken geaborteerd worden) weken een kindje laten weghalen, eigelijk snap ik zowiezo niet waarom mensen het doen, tenzij je een kindje gaat krijgen wat bij voorbaat al kansloos is in het leven door een handicap die niet met leven verenigbaar is o.i.d.
Weet je dat echt zeker? Als het zo is vind ik dat zeer schokkend ook al ben ik niet per definitie tegen abortus. Met die termijn is het al lang geen abortus meer, maar gewoon de bevalling opwekken. Mijn dochter is met exact 32 weken geboren (prematuurtje) en heeft het zonder al te veel medische ingrepen overleefd. Wat moet ik me er dan bij voorstellen? Maken ze zo'n kindje eerst dood en wordt het dan geboren of laten ze het na de geboorte dood gaanRaar dat er nog 'abortus' gepleegd mag worden na de levensvatbaarheidstermijn.
dan werd de foetus geinjecteerd met dioxine zodat de foetus sterft aan een hartstilstand.pharagirlke schreef:MamboBeach schreef:
en dat begrijp ik dan weer... Ik snap heel goed dat sommige mensen zich daar niets bij kunnen voorstellen....Als je zelf wel graag kinderen hebt of er iig mee om kan, kan ik me goed voorstellend dat het moeilijk voor te stellen is dat er mensen zijn die er absoluut niets mee te maken willen hebben en die het simpelweg niet zouden kunnen...
daantjuhhh schreef:MamboBeach schreef:
Als je hebt gezien wat ik heb gezien dan weet ik zeker dat je er anders over denkt.
Er zijn kinderen die echt beter af zouden zijn als ze er niet waren.
Mijn broertje is slechtziend en hij zat door de weeks op een internaat voor slechtziende blinde kinderen.
Daar zat ook een heel gezin aan kinderen.
3 stuks die allemaal slechtziend waren.
Hun moeder was slechtziend en verstandelijk beperkt.
Zij heeft op dit moment nog 2 kleine koters die ook slechtziend zijn die nog wel onder haar ouderlijke macht met toezicht staan.
Maar de overige 3 zitten allemaal in de adoptie/weeshuizen molen..
Nou geloof mij, dat is echt geen pretje voor die kinderen.
Ze zitten bijna elk weekend weer ergens anders.
Gescheiden van hun broertjes en zusjes...
Die kinderen zijn echt niet gelukkig.
En die moeder, ach dat fokt maar door...
Ook vraag ik mij af hoe je zou denken als iemand verkracht is en daardoor zwanger zou zijn?
Of dat je weet dat je kindje ernstig gehandicapt is dat je weet dat het een leven gaat krijgen met veel pijn?
Chiqa schreef:Kaka schreef:En visa versa zijn er bijzonder onrespectvolle uitspraken en uitdragingen van pro-abortusstrijders. Dat is niet ter zake doende in dit topic.
O vertel eens, kom eens met een quote waar zijn wij niet respecvol?
Chiqa schreef:Blue_Eyes schreef:Het verschil zit hem erin dat prolifers ook dat kindje zien als een medemens waar je respect voor dient te hebben.
Respect, laat me niet lachenProlifers die dr om bekend staan abortusklinieken te bestoken met brandbommen, schieten op dokteren, telefonisch bedreigen , mikpunt van geweld?
Dat noem jij respect voor de medemens?
Mindim schreef:En iedereen over een kam heen scheren is ook niet netjes..

Mindim schreef:Meid lees je eerste bericht eens. Een standpunt hebben is oke, maar hoe jij het op tafel gooit is grof.