Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:25

ja en het is zo zielig, hij heeft obstipatie, en onwijs grote drollen zitten in de weg, zijn hele poeperd dik ,zo zielig. Ik zit gewoon te janken als ik bij m zit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:26

Maar ja janken deed ik toch al de hele dag. Ik heb besloten een paar van mijn katten weg te doen.

Ik moet keuzes maken, zodat ik een baan kan zoeken die minder verdiend,maar wel beter bij me past.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:30

Jeetje CM, dat is een moeilijke keuze :(:). Heb je al een goed huisje in gedachten? Wij hebben een kat die naar familie is verhuisd. Ik heb ooit de hond weg willen doen maar liep hele dagen te huilen dus ze is toch maar gebleven, achteraf was dit ook de juiste keuze, heb er geen spijt van gehad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:47

Ja ik heb gewoon teveel diertjes om voor te zorgen, ik probeer mijn aandacht al zoveel mogelijk te verdelen, maar 9 katten en 5 paarden dat is gewoon teveel.
Nu behoeven de 2 allerjongste paarden weinig aandacht. Maar toch elke dag even controleren op wondjes, dikke benen etc.
En 2 paarden te rijden en een langzaam aan zadelmak maken.

Maar ja hier heb ik al maanden geen energie meer voor.

Echt ik heb de hele ochtend zitten brullen om dit besluit.

Maar het idee dat de jongens dalijk veel meer aandacht krijgen vind ik wel weer heel fijn.
Plus dat ze gecastreerd worden en dus niet meer zo''n last hebben van de hormonen

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:58

Ik wil er nog wel 1tje bij maar ik vrees dat mn wederhelft hier niet zo op zit te wachten, het is ook altijd maar afwachten of het goed gaat natuurlijk. Maar ik zal mn bedje eens opzoeken, het was een zeer vermoeiende dag. Denk dat ik als ondersteuning nog maar iets inneem, dat heb ik wel verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:02

Pfff, wat een moeilijk besluit CM. Sterkte..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:33

AJ , volkomen !!

Dat is ook ons struikelblok, we trekken ons teveel aan van wat een ander van ons vind of over ons zegt.

Toen ik vrachtwagen reed viel een keer een boer tegen me uit , vanwege iets waar ik niets aan kon doen. Ik begon spontaan te janken.

Want sja waarom kunnen wij daar niet tegen... wij proberen toch alles beter dan perfect te doen :+

Reading was trouwens ook confronterend...
Moet keuzes maken... blijf anders maar op die rotonde rijden en neem geen afslag.

Daarom ben ik nu dus echt knopen aan het doorhakken...
Financieel zorgen dat ik minder kosten heb.
Dan kan ik werk vinden dat beter bij mij (en mijn lichaam) past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:00

Wat zegt ze dan? Ik begrijp het niet helemaal?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:54

AJ: ik snap dat je dit persoonlijk opneemt, dit zou ik ook doen ook al zie ik het nu vanaf de zijkant en denk ik niet dat het zo bedoeld is, als hoe het bij jou overkomt. Maar begrijp je volledig als je zegt dat dit je dag weer verpest.
Ik denk dat wij dit allemaal hebben idd: voor iedereen goed willen doen en als we dan worden aangesproken over iets waar we niets aan kunnen doen, compleet van slag zijn. Daar kan ik iedereen de hand in schudden die dit ook voelt.

Ik ben ook aan het leren van ipv iedereen te willen plezieren en overal een goede indruk achter te laten, gewoon voor me zelf op te komen. Want je kan niet in iedereen zijn ogen zijn zoals je zou willen zijn/overkomen. Heb gisteren (na dat vriendlief terug kwam van zijn ouders) en vandaag ook weer tegen hem gezegd dat wat hij kiest tov zijn ouders zijn keuze is, maar dat ik op dit moment voor mezelf kies en ik op dit moment geen contact wens te hebben met zijn ouders (dit zou mij nl emotioneel weer bergafwaarts doen gaan nl) om dat zij dingen die ik zeg compleet anders/verkeerd interpreteren en dit dan ook verkeerd geïnterpreteerd/gelogen gaan verder vertellen en ik hou er niet van dat er complete leugens over mij worden rondgestrooid. Doe ik zelf ook niet !

Maar hij is het gelukkig met mij eens en vertrouwd zelf zijn eigen ouders niet en wenst zelf ook de afstand te behouden op dit moment. Het wordt nu even tijd voor ons ! (klinkt misschien egoïstisch maar moeten we soms wel eens leren worden met zijn allen zo hier denk ik :))

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:28

Ah nu snap ik het verhaal van je instructrice.

Om heel eerlijk te zijn zou ik ook erg boos zijn als ik hoorde dat mijn bijrijder in een blubberbak heeft gereden met mijn paarden.
Dit kan idd peesblessures veroozaken, of de kniebanden oprekken bij een glijer.

Dus dat begrijp ik van dr, maar dan had ze wel duidelijker moeten zijn tegen jou. Moeten zeggen dat je niet in de buitenbak moest rijden.

Als ik jou was zou ik dr bellen en je excuses aanbieden en zeggen dat je dit niet wist.
Niet iedereen is op en top paardenkenner, komop iedereen maakt fouten!!!
En dat je er niet van gediend bent dat ze jou zo op stang jaagt met zulke vage smsjes!

Maar ze zal dus gewoon erg bezorgt zijn geweest om dr paarden. En dat kan ik dus wel snappen. Ze zal alleen totaal niet in de gaten hebben dat ze jou enorm heeft gekwetst nu !

Ohh Salem heeft vannacht gepoept, en hij was vanochtend weer helemaal vrolijk en tierig.
Gelukkig maar !!
Ik vond een soort staartje ofzo van een speelgoedmuis tussen zijn drollen :oo Zou dat het geweest zijn??

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:49

Beetje geslapen? Ik niet zo maar ben niet angstig geweest, voel me nu daarin tegen weer wat onrustig/vervelend. Word rustig aandoen vandaag, heb ook even nergens zin meer in. Hoop dat dit gevoel snel overgaat, komt natuurlijk door wat er gisteren is gebeurt maar ik vind het weer wel vervelend, hoopte hier vanaf te zijn. PS: De oma die zoiets lelijks over mij zij van de week, krijgt een spoedopname.

CM, fijn dat hij gepoept heeft! Hoe voelt hij zich nu? Hoe is het met jou?

AJ, jezelf weer slecht gaan voelen bij het minste geringste ken ik ook, erg vervelend is dat. Ik blijf dan teveel in het negatieve hangen terwijl dat ieder nadeel ook zijn voordeel heeft. Jammer van je instructrice maar dan hou je daar de volgende x rekening mee, je kunt er nu niets meer aandoen.

Angela, hoe is het met jou?

Edit; heb het even verandert
Laatst bijgewerkt door koi op 11-07-09 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:50

Die instructrice was niet van mij :P

Maar van AJ :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:55

Is aangepast :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:26

Daarom zei ik al, eigenlijk zou iemand dagelijks even de updates moeten opstellen per persoon.

We zijn allemaal zo van de wap :')

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:29

Denk niet dat we ons daar toe kunnen zetten maar het idee is goed. Hoe is het nu met je kitten en met jou?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:54

AJ: super dat je er niet mee blijft zitten malen en er verder niets mee doet. Vind het persoonlijk een goed sms'je waarin je duidelijk aangeeft dat je de boodschap hebt begrepen maar dat je het liever wat straight to the point hoort in het vervolg van haar en gelijk heb je.

Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest voor een complete make-over en heb er nog mijn twijfels over maar vriendlief vind het leuk staan. Denk dat het misschien de gemoedstoestand is waar ik mij de laatste weken in bevind dat ik zo kritisch ben. Herkennen jullie dit ook of is dat gewoon onzelfzekerheid van mijn kant uit ?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:04

Goed zo AJ! Dit is echt hét voorbeeld van het aangeven van je grens! Top hoor!

Flappie, het is altijd even wennen als je met iets heel anders bij de kapper vandaan komt ;) laat het even bezinken! Je vriend vind het leuk, dat zegt toch ook wel wat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:22

Goedemiddag!

Flappie: ik ken het wel, ik moet ook altijd even wennen aan mijn eigen kop als ik bij de kapper ben geweest.

AJ: knap dat je dat zo hebt gesmst, maar zelf had ik gebeld denk ik. Praat toch net iets makkelijker.

Petulan: Hoe is het met jou?

CM: Fijn dat je kitten weer aan de beterende hand is, en muizenstaartje kunnen veel teweeg brengen.

Ik ben vanmorgen met de paarden weggeweest. We zijn eerste geworden met bestgaand aangespannen van het stamboek. Daarna was er nog een soort vaardigheidsspelletje, waarbij ik de tijd heb bijgehouden. Vond ik best knap van mezelf, want ik durfde eerst niet goed. Bij de 2e combinatie deed mijn stopwatch het niet meer, en raakte ik in paniek. Gelukkig zette het niet door.. Ik schaamde me wel even.

Ik ben nu net thuis, en ben echt bekaf..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:38

Goed gedaan Angela! Zowel de prijs van bestgaande als je rol als jury! Op die manier heb je gemerkt dat je paniek kan komen, maar niet altijd door hoeft te zetten. Vandaag was er het punt dat jou angst afnam voordat jij het toeliet om de situatie over te nemen! Knap :j :*

Met mij gaat het opzich wel goed (qua koppie) maar heb wel een buikgriep :( Moet maandag naar de dokter omdat er vermoedens zijn van (blinde) darmontsteking..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:09

Thanks.. Ik had het zo nog niet bekeken..

Balen van je buikgriep! Een tip, als je meer pijn krijgt als de sodemieter naar de HA (post)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:27

AJ goed van je !
Je mag best wat vaker voor jezelf opkomen ;)

Flappie : voor en na foto !! :D

Angela, fijn om te horen, goed gedaan vandaag !
Door je angsten onder ogen te zien kun je ze kwijt raken, dus je hebt dat goed aangepakt !!

De kitten zit lekker beneden te spelen, stomme beest zeg hoe krijgt ie het voor elkaar .
Ohw ohw ohw ..

Waarom vreet ie dat dan ook op ??
Heb de rest van de knaagbare dingen weggehaa;d nu :x

Heb Sjaan vandaag voor het eerst weer gereden, de hele week ziek geweest dus niet uit huis geweest.

Ze liep best lekker, daar was ik blij mee natuurlijk.
Had naderhand zelfs nog energie om Lazy in het bos te rijden, ze genoot met volle teugen dat malle beest :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:49

Vandaag een cd gemaakt met meezingers en janknummers, kan weleens lekker zijn. Met muziek op nog wat gepoetst en vanavond naar mn ma geweest, was wel gezellig. Mn vriend belde pas later dus ik voelde spanning alweer opkomen := . Nu gaat het wel, ben nogsteeds wel erg emotioneel en moe. Weer maar optijd naar bed. Als ik terug denk aan gisteren dan krijg ik weer kippenvel, zie nu al op tegen de maandag.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:35

CIV: probeer morgen van een ontspannen en hopelijk rustige, stressloze zondag te genieten en hopelijk lukt het om je batterijen nog wat op te laden !!! (misschien allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor :)). Wel leuk idee die CD trouwens.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:36

Ik heb straks lekker een heet bad genomen met heerlijke aromatisch olie erin :) Heerlijk gerelaxt!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:10

Allemaal een beetje lekker geslapen? Ik best wel, heb lekker uitgeslapen en zit nu nog in mn pyjama, wil vanmiddag nog wel iets doen. Nouja willen, het zal moeten gebeuren, even stofzuigen, wassen en misschien nog strijken. Van de week 4 dagen werken en daarna gaan we gelijk naar 20uur, ben er wel aantoe.

Flappie, hoe is het met jou? Nog iets gehoord van je nieuwe job?