Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Karin schreef:Ik ben ook ruim 30 jaar hooikoortsloos geweest.
Soms begint er ineens van alles tegelijk te bloeien, bijvoorbeeld als het voorjaar wat laat op gang komt. Dan kan de concentratie pollen in de lucht ineens zo hoog zijn dat je er zomaar gevoelig voor wordt terwijl je dat eerder nooit bent geweest. Gebeurde mij in 2006 en sindsdien heb ik ook 'hooikoorts'. Al heet deze vorm niet zo, echte hooikoorts is wat anders. Wat wij ervaren is pollenallergie.
Karin schreef:Het valt wel onder dezelfde noemer, maar strikt gezien komt hooikoorts later op dan pollenallergie. Van pollen kun je al vroeg in het voorjaar last hebben als de bomen bloeien, hooikoorts 'hoort bij' bloeiende grassen en die bloeien pas later in het voorjaar. Althans, zo is het mij destijds verteld door iemand die meer verstand had van allergieën dan ik.
De medische naam voor hooikoorts is pollinosis en dat geeft IMO aan dat het in feite om hetzelfde verschijnsel gaat.
(wel fijn!) Maris89 schreef:Ik had gisteravond een beetje jeuk .e.d maar het valt me allemaal nog erg mee! Ik ben dan ook allergisch voor kruid- en graspollen, die komen later in het jaar volgens mij.