Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:15

horssie

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:17

oke das mooi :)
al heb ik niet echt t idee dat ie heel erg hielp vorig jaar, bah heb last van me ogen nu niks an.. 2 jaar geleden kreeg ik er ineens last van daarvoor nergens last van t is wat ;)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:18

ik heb ook extreem veel last van de hooikoorts dit jaar. er staat voor onze flat een grote hazelaar en veel berkenbomen. precies waar ik allergies voor ben. heb last van rode ogen en nies me helemaal gek. heb nieuwe medicatie sins 2 weken en die bevielen erg goed, maar vandaag lijkt niks te helpen... :(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:20

Ik ben ook ruim 30 jaar hooikoortsloos geweest.

Soms begint er ineens van alles tegelijk te bloeien, bijvoorbeeld als het voorjaar wat laat op gang komt. Dan kan de concentratie pollen in de lucht ineens zo hoog zijn dat je er zomaar gevoelig voor wordt terwijl je dat eerder nooit bent geweest. Gebeurde mij in 2006 en sindsdien heb ik ook 'hooikoorts'. Al heet deze vorm niet zo, echte hooikoorts is wat anders. Wat wij ervaren is pollenallergie.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:22

ja wat een ellende, effe buiten zitten en ik merk t al,slaap snachts express niet meer met t raam open.
heb eigenlijk nooit zo'n test laten doen of het daadwerkelijk hooikoorts is. is dat nog handig om te doen? heb verder wel alle symptomen ervan. maar mischien weet ik dan voor welke bomen/pollen ik precies allergisch ben? of maakt t allemaal niet zoveel uit?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:25

Ik heb niet heel ver teruggelezen en mss is het dubbel: de cetirizine 10mg ligt gewoon bij de Aldi en kost 1 euro voor 7 stuks.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:25

Karin schreef:
Ik ben ook ruim 30 jaar hooikoortsloos geweest.

Soms begint er ineens van alles tegelijk te bloeien, bijvoorbeeld als het voorjaar wat laat op gang komt. Dan kan de concentratie pollen in de lucht ineens zo hoog zijn dat je er zomaar gevoelig voor wordt terwijl je dat eerder nooit bent geweest. Gebeurde mij in 2006 en sindsdien heb ik ook 'hooikoorts'. Al heet deze vorm niet zo, echte hooikoorts is wat anders. Wat wij ervaren is pollenallergie.

oh das apart, dacht eigenlijk dat t het zelfde was, maar er zit dus verschil in.
kreeg er ook zo ineens last van erg apart zie er dan maar is van af te komen:P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:28

Ik heb nog nergens last van, ja af en toe een beetje niesen, maar geen erge dingen. Hebben die prikken toch geholpen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:36

Het valt wel onder dezelfde noemer, maar strikt gezien komt hooikoorts later op dan pollenallergie. Van pollen kun je al vroeg in het voorjaar last hebben als de bomen bloeien, hooikoorts 'hoort bij' bloeiende grassen en die bloeien pas later in het voorjaar. Althans, zo is het mij destijds verteld door iemand die meer verstand had van allergieën dan ik.

De medische naam voor hooikoorts is pollinosis en dat geeft IMO aan dat het in feite om hetzelfde verschijnsel gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:38

dan heb ik en hooikoorts en pollenallergie, want normaliter heb ik er echt een hele lange periode last van.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:40

Ik merk dat hooikoorts elk jaar erger wordt bij me. Ik heb het sinds 3 jaar, en heb dit jaar al flink lopen niesen, jeukende ogen gehad en dat soort gevoel. Maar raden jullie me aan om van die hooikoortspilletjes te slikken, of is het het beste als ik het niet zou doen?

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:41

Karin schreef:
Het valt wel onder dezelfde noemer, maar strikt gezien komt hooikoorts later op dan pollenallergie. Van pollen kun je al vroeg in het voorjaar last hebben als de bomen bloeien, hooikoorts 'hoort bij' bloeiende grassen en die bloeien pas later in het voorjaar. Althans, zo is het mij destijds verteld door iemand die meer verstand had van allergieën dan ik.

De medische naam voor hooikoorts is pollinosis en dat geeft IMO aan dat het in feite om hetzelfde verschijnsel gaat.

ja ik zat er net op te googlenen en t komt wel aardig op t zelfde neer als ik t zo lees, met idd wel kleine verschilletjes. t is in ieder geval niks aan om te hebben :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:42

Als het je klachten verlicht, waarom zou je het dan niet doen?

Ik merk dat ik beter functioneer als ik zo'n pilletje neem wanneer ik het nodig heb. Het wordt wat anders als je iedere dag aan je maximale hoeveelheid zit en het helpt nog niet, dan kun je volgens mij beter even langs je HA gaan.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:45

krijgen jullie geen vermoeidheid van die pillen? ik heb nu fexofenadine ofzoiet, van de huisarts. probeer nu 's morgens half pilletje en 's avonds half pilletje te nemen. dit werkt goed (is trouwens niet op dokters advies..). wanneer ik een heel pilletje pak 's morgens, krijg ik erg last van vermoeidheid. erg irri op het werk... ik heb trouwens ook last van watvoor allergie dan ook van meestal eind februari t/m september... grrr...

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:48

Heb vorig jaar allerfre gekocht maar had niet echt t idee dat t hielp eigenlijk.. heb ook nooit allergietest gedaan eigenlijk weet nie of t handig is?

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:49

dat idee had ik ook dat die pilletjes vermoeiend werken, staat ook in de bijsluiter geloof ik.. maar merk ook dat ik nu ook wel vermoeider ben dan normaal als ik er last van heb.. dus of t nou volledig aan de pilletjes ligt? want heb ze nu niet gebruikt en ook ver moeid

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:49

Het kan erg verschillen wat bij wie werkt.

Ik heb Zyrtec gehad tegen allergische reacties op insectenbeten, dat hielp daartegen prima, maar niet tegen hooikoorts. Ook Telfast heb ik geprobeerd, maar dat werkte bij mij helemaal niet.

Van Allerfre word ik trouwens niet moe.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:55

Tot nu toe is de hooikoorts bij mij behoorlijk hevig.
Ben erg 'verkouden' , pijn in mn keel en brandende/tranende oogjes en niezen hoef ik gelukkig alleen maar smorgens.
Het lijkt idd erger van vorig jaar.............

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:08

Nog steeds nergens last van, heel apart :? (wel fijn!)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:40

Zo jij geluk!

Ik ben alweer vanaf half Februari aan het snotteren, niesen en tranen. Gisteren was absurd, was in staat om mijn slijmvliezen er allemaal uit te trekken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:32

Margreet schreef:
Nog steeds nergens last van, heel apart :? (wel fijn!)

Ik ook niet :? vorig jaar heel erg last gehad

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:58

Ik had gisteravond een beetje jeuk .e.d maar het valt me allemaal nog erg mee! Ik ben dan ook allergisch voor kruid- en graspollen, die komen later in het jaar volgens mij.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:01

Pff, wat vervelend voor je TS! Ik heb sinds vorig jaar ineens hooikoorts..... Maargoed, ik had er dit jaar al eind februari last van. Ik slik iedere dag een pilletje van Allerfre en dat werkt echt perfect. Als ik een dag oversla, dan krijg ik eind van de middag altijd hele erge jeukogen en moet ik heel veel niezen (met snotteren en traanogen tot gevolg).

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:04

Maris89 schreef:
Ik had gisteravond een beetje jeuk .e.d maar het valt me allemaal nog erg mee! Ik ben dan ook allergisch voor kruid- en graspollen, die komen later in het jaar volgens mij.

nou ik heb er al last van...het begind bij mij altijd met looporen.....gelukkig nog geen uitslag hier of daar...wel snotter de snotter vandaag ff pilletjes halen. :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:06

Ik heb al jaren last van hooikoorts. Voel me grieperig, benauwd, moe, veel jeuk aan ogen en neus en als iets teveel ruikt of stoft begin ik vreselijk te niezen.

Dit jaar kreeg ik van de dokter (Voor iets heel anders trouwens) fluticasonpropionaat neusspray en het is eigenlijk tegen hooikoorts en stofmijtallergien. Ondanks dat ik de spray hier niet voor kreeg, heb ik wel profijt ervan.
Ik gebruik hem nu alleen als ik merk dat ik wat last krijg van jeuk (zo'n 2/3 dagen) en dan niet meer tot ik weer begin te merken dat ik ergens last van heb.
Zo voorkom ik voor mijn idee de kans op bloedneuzen en dat je niet meer reageert op de werkzame stoffen.

Aan de andere kant zou ik liever iets homeopathisch gebruiken, maar dit werkt dus is het goed.