Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:12

Ontkennen is helemaal lekker PW.... Ik verdom het om ooit nog een woord met hem te wisselen, tot hij zijn oprechte excuses maakt voor alles wat hij heeft gedaan en dat is een heleboel.Misschien dat ik dan even zal luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Maar dat doet hij toch niet. En ik voel me te goed om net te doen of er niks aan de hand is. Ik vind het dus ook niet moeilijk om geen contact te hebben.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:13

Knap hoor. Ik ben nog niet zo ver dat ik die beslissing durf te maken...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:17

Pfff, ik zit mezelf zo in de weg met allemaal opgekropte emoties. Ben boos en verdrietig tegelijk en weet ook niet wat ik er allemaal mee moet. Vanochtend heb ik de hele ochtend van ellende weer op bed gelegen en heb nu de neiging om ook maar weer naar bed te gaan...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:19

PW hoe voel je je nu? Hoop dat je een passende oplossing vind voor je probleem en dat je eruit komt. Kan helaas niet zeggen wat je ermee moet doen, wat heb je zelf in gedachten? Zoeken je ouders zelf ook contact of komt het van 1 kant? Heel erg dat je vader dat deed, dat is niet de manier om met je kinderen om te gaan. Misschien lucht het je op dat je hier steeds iets weg zet zoals je nu doet? Kan weleens helpen dat andere van de situatie afweten, gedeelde smart is halve smart. Sterkte en je weet het mn pb-box staat open.

Sifra, helpen ademhalingsoefingen dan niet of krijg je het daar alleen maar benauwder van? Wel lekker dat je slaapt, dat doet een mens goed.

Heb mn geld van het hoofdstel teruggekregen dus ik kan het nu ergens anders uitgeven, dat is wel fijn. Ben al wel een beetje zenuwachtig voor morgen maar dat komt meer omdat als dit niets wordt, het weer wel even zal duren voor zich weer iets aandient. Wil toch graag iets om handen hebben als mn vriend zo weg is. Soms kan ik hier heel emotioneel over zijn en het andere moment is het net of het besef er niet is en het me niets doet ofzo, heel raar. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn, kan er denk ik beter mee huilen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:21

Ik kan me het wel voorstellen dat het je op sommige momenten even niks lijkt te doen. Een soort zelfbescherming misschien?
Het is dubbel zo spannend morgen omdat je zo graag wat wil hebben, dat begrijp ik wel. Ik zal in ieder geval voor je duimen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:22

Meiden, wat knap dat jullie al jullie leed van vroeger durven te delen. Dat je dit al durft, is ook weer een hele goede stap hoor!! Ben trots op jullie :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:24

CIV schreef:
Misschien lucht het je op dat je hier steeds iets weg zet zoals je nu doet? Kan weleens helpen dat andere van de situatie afweten, gedeelde smart is halve smart. Sterkte en je weet het mn pb-box staat open.

Ik moet zeggen dat toen ik het hele verhaal getypt had er wel iets van me afviel. Eigenlijk durfde ik het niet, maar ik moest het gewoon ergens kwijt... Heb 2 juni pas weer een gesprek bij de psychiater namelijk.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:25

Bedankt PW, als je je beter voelt als je naar bed gaat dan moet je dat gewoon doen. Of misschien helpt het om te mediteren? Weet niet waarom ik het ene moment echt veel huil en het andere moment wil ik wel maar dan komt het weer niet, ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan, verwacht dat het erg tegen gaat vallen, dan kan het alleen maar meevallen.

Sifra, wat goed dat jij die keuze hebt kunnen/durven nemen. Je hebt voor jezelf gekozen! +:)+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:26

Hey Petulan hoe is het met jou?
En waar ik vooral benieuwd naar ben: Hoe gaat het met de haptonomie? Bevalt het nog steeds? Ik heb 26 mei mijn eerste afspraak...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:28

Denk dat dat wel de goede instelling is CIV, kan het idd alleen maar meevallen. Wij zijn er in ieder geval voor je!

Ik ga zo weer even proberen te mediteren. Probeer dat trouw iedere avond te doen. Gisteren ging het alleen voor geen meter. Veel te veel aan m'n hoofd. Maar vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen.

(Ik voel me trouwens zo lui als ik gewoon overdag op bed ga liggen)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:34

Ik voel me ook niet prettig als ik niets doe. Heb nu even wat janknummers opgezet, even lekker huilen. Zal jullie misschien wel heel hard nodig hebben. Hoop voor je dat het mediteren vanavond beter gaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:36

Lekker janken kan soms zo fijn zijn. Bij mij lukt het alleen niet. Denk ook dat dat deels door de medicijnen komt. Ik heb zowieso wel moeite met me te uiten, maar door de medicijnen ben ik wel meer afgevlakt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:38

Pollewoppy schreef:
Hey Petulan hoe is het met jou?
En waar ik vooral benieuwd naar ben: Hoe gaat het met de haptonomie? Bevalt het nog steeds? Ik heb 26 mei mijn eerste afspraak...

Ja gaat lekker hoor :) Heb alleen last van emotie-eten, waar ik me heel zwak door voel wanneer ik er aan toegeef :\ Beweeg gelukkig wel weer genoeg, en heb vandaag ook nieuwe skeelers gekocht. Dus die pizza van daarnet is dan weer enigsinds goed te praten ;) doe het ook alleen als er niemand bij is, dus ook echt stiekem. Voelt ontzettend slecht, heb nu gelukkig niets slechts meer in huis!

Ben niet meer bij mn hapto geweest, ik heb maandag pas weer een afspraak staan. Merk wel dat ik mn basis beter kan voelen, en me ook al wel beter op mezelf kan richten. Stom he, na 3 sessies. Maar het maakt gewoon veel (positieve) indruk op me, waar ik graag mee aan de slag wil gaan

Janken is niet meer zo mijn ding, ik raak daar te snel/veel van over de zeik.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 14-05-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:38

CIV : wat voor een muziek luister je dan als ik het vragen mag ?
ik doe het zelf ook wel vaak dus ben wel benieuwt .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:41

@ Petulan: Wel goed om te lezen dat je er zoveel baat bij hebt!
goed dat je skeelers gekocht hebt. Het mooie weer komt eraan, dus dat komt helemaal goed met je!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:43

Pollewoppy schreef:
Knap hoor. Ik ben nog niet zo ver dat ik die beslissing durf te maken...

Ik voel het gewoon zo. Is eigenlijk vanzelf zo gaan. Voor mijn gevoel zou het raar zijn om gewoon met iemand om te gaan die ons zo behandeld heeft. Maar ik denk dat dat met eigenwaarde te maken heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:44

En eigenwaarde is iets wat ik nog moet ontwikkelen. Klinkt misschien stom, maar zo is het wel. Heb een zelfvertrouwen van 0,0 momenteel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:47

Ik zet muziek op waar ik emotioneel van word, muziek kan me echt raken. Bij zijn dat dan meestal de Nederlandse nummers en een beetje degene waar ik mezelf in herken. Kan het iedereen aanraden, anders ben ik ook niet iemand die makkelijk huilt alhoewel het steeds beter gaat, weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Hoe voel je je nu BillyBoy?

Petulan, lekker skeeleren, ik kan het niet maar ik wandel graag. Daarnaast heb ik niet hetzelfde probleem als jij, ik val juist af met stress. Ben zo 5 kilo kwijt op een week, is ook niet prettig. Pizza's lusten wij overgens ook graag :Y) dus dat hebben we wel gemeen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:48

Ik ben 12 kilo aangekomen toen ik ging samenwonen. Zijn er in 3 maanden wel 7 af gegaan, maar die laatste 5 gaan me niet lukken ben ik bang. :o

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:51

Spannend CIV, je tweede gesprek morgen. Hoe laat is het? Zal voor je duimen....
Ademhalingsoefeningen maken het vaak alleen maar erger. Wat ik wel doe als ik echt doorschiet is even een paar ademhalingen mee tellen, in 2, 3 , 4 en uit 2, ,3 ,4, 5, 6. Daarna moet ik dan juist weer even afleiden van mn ademhaling anders maak ik er helemaal een zooitje van. Wel erg vervelend, maar het gaat nu al een paar jaar zo met ups en downs. Echt wennen doet het helaas niet, maar kan er wel beter mee omgaan. Zodra ik spanning heb slaat het gelijk op mn ademhaling. Het werkt beter om gewoon de spanning te verminderen, dan gericht op mn ademhaling te gaan letten. Via een omweg dus zeg maar.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:53

Wat bij mij goed werkt is om te denken dat de adem vanzelf naar binnen stroomt. Daarna adem ik op een fffffffff rustig uit, zeg maar de lucht uit me laten stromen. De balans voldoende in/uitademen voel je vanzelf :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:57

Ik ga zo mediteren. Proberen of het vandaag wat beter gaat.
Met mediteren richt ik me ook altijd op mijn ademhaling. Het lijkt me echt lastig als je zo onrustig wordt van je ademhaling Sifra. Vermoeiend lijkt me het ook. Je zal vast al wel van alles geprobeerd hebben ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:58

CIV : nog steeds het zelfde niet echt helemaal super .
morgen weer naar Billy toe dat zou ik me wel weer beter voelen !

petulan : misschien een stomme vraag maar ga je dan juist wel eten of juist niet ? :')

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:01

PW : ik hoop voor je dat he tnu beter gaat ;) !
ik heb erg lang op mensendieck gezeten en daar hielpe ze met me ademhalen , benaudheid , hyperfentilatie , me zelf te leren ontspanen en tegen stress enz.
dat hielp op het begin maar later niet meer jammer genoeg

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:09

Dank je Pr_BillyBoy.
Ben nu met 2 goede vriendinnen op msn, dat is wel even fijn. Kan bij hun even mijn verhaal kwijt. Ze kennen mijn situatie tenslotte ook.