Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:als je op wikipedia kijkt naar Pandemie, dan zie je dat de laatste pandemie heel wat jaren geleden is,
en dat er doorgaans erg veel mensen bij overlijden.
waarom zou dat niet weer kunnen gebeuren, we voelen ons allemaal wel zo veilig in ons mooie landje hier,
maar de gezondheidszorg kan niet alles oplossen, voor deze vorm van griep heeft niemand weerstand kunnen opbouwen.
Marigold schreef:Lyonesse schreef:Daarnaast gaat het geen pandemie worden, dat is het al.
ja precies, maar ik krijg de indruk dat mensen zo gewend zijn dat in NL alles veilig en op te lossen is, en ze zich daardoor misschien niet kunnen voorstellen dat wij nu net zo kwetsbaar zijn als ieder ander..
Citaat:Schock-Nachricht! Virus ist schon mutiert
Es ging schneller als befürchtet: Der Schweinegrippe-Virus A/H1N1 ist bereits mutiert. Brasilianische Wissenschaftler konnten den neuen Stamm der Seuche bei einem Patienten in Sao Paolo isolieren.
Die neue Variante wurde vom Bakteriologischen Institut Adolfo Lutz A/Sao Paolo/1454/H1N1 benannt, nachdem die Forscher das Virus mit Proben der Schweinegrippe aus Kalifornien verglichen hatten.
Nach Angaben der Forscherin Terezinha Maria de Pavia enthält das untersuchte Hämagglutinin-Protein Veränderungen. Es ist allerdings bisher noch nicht bekannt, ob die Mutation aggressiver ist als die bisher bekannte A/H1N1-Variante, wegen der die Weltgesundheitsorganisation WHO eine Pandemie-Warnung ausgerufen hatte.
Könnte die Schweinegrippe zu einem tödlichen Stamm mutieren – wie 1918 die Spanische Grippe, die Millionen Menschen auf der ganzen Welt tötet?
Auf jeden Fall ist die Mutation – genau wie der bisher bekannte Virus – wichtig für die Wissenschaftler, um einen Impfstoff herzustellen.
Inzwischen hat die „normale“ Schweinegrippe weitere Todesopfer gefordert. In Argentinien starben drei weitere Menschen an dem Virus. Damit sind in dem südamerikanischen Land bisher vier Menschen an den Folgen der neuartigen Krankheit gestorben, wie der stellvertretende Gesundheitsminister Carlos Soratti erklärte. Ein Toter sei ein 28-Jähriger, der vor rund zehn Jahren wegen einer Leukämie-Erkrankung eine Knochenmarkstransplantation erhalten hatte, sagte Soratti weiter.
Nach letzten Angaben der WHO (Stand Freitag) wurden bislang etwa 30 000 Fälle von Schweinegrippe in 74 Ländern registriert. Fast 150 Patienten starben. Die Todesfälle traten vor allem in Mexiko, den USA, Kanada, Chile, Kolumbien, Costa Rica, der Dominikanischen Republik und Guatemala auf.
REST OOK VERTAALD schreef:schokkerend nieuwsbericht, virus is al gemuteerd!
Het ging sneller dan gedacht: het varkensgriep virus A/H1N1 is inmiddels al gemuteerd. Braziliaanse wetenschappers konden de nieuwe versie van de ziekte in Sao Polo isoleren
De nieuwe variant wordt door bacteriologisch instituut Adolfo Lutz A/Sao Paolo/1454/H1N1 genoemd, nadat de onderzoekers het virus met samples van de Mexicaanse griep uit Californië vergeleken hadden.
Volgens vermelding van onderzoeksterTerezinha Maria de Pavia bevat het onderzochte hemoglutine-eiwit veranderingen (mutaties?), het is nog niet bekend of de mutatie agressiever is dan de bekende A/H1N1-Variant, vanwege welke de wereldgezondheidsorganisatie WHO een pandemie waarschuwing uitgeroepen heeft.
kan de mexicaanse griep tot een dodelijke stam muteren – zoals in 1918 de spaanse griep, die miljoenen mensen over de hele wereld doodt?
*tot zover vertaling, strekking lijkt me nu wel duidelijk*
In ieder geval is de mutatie – net als het tot nu toe bekende virus – belangrijk voor de wetenschappers om een vaccin samen te stellen .
Intussen heeft de "normale" Mexicaanse griep meerdere dodelijke slachtoffers geëist.
IN Argentinië zijn weer 3 mensen overleden. Hiermee zijn er tot nu toe in de Zuid-Amerikaanse lande 4 mensen overleden aan de gevolgen van deze nieuwe ziekte, zoals de plaatsvervangende minister van gezondheid Carlos Soratti verklaarde. Een van de overledenen is een 28 jarige die 10 jaar geleden een beenmergtransplantatie gekregen heeft als behandeling van leukemie, voegde Soratti verder toe.
Volgens de laatste gegevens van de WHO (vrijdag) zijn er tot nu to ongeveer 30 000 gevallen van Mexicaanse griep in 74 Landen geregistreerd. Bijna 150 patiënten zijn overleden. De dodelijke slachtoffers kwamen vooral uit Mexico, de USA, Canada, Chile, Columbia, Costa Rica, der Dominkaanse Republiek en Guatemala
highwaykind schreef:REST OOK VERTAALD schreef:schokkerend nieuwsbericht, virus is al gemuteerd!
Het ging sneller dan gedacht: het varkensgriep virus A/H1N1 is inmiddels al gemuteerd. Braziliaanse wetenschappers konden de nieuwe versie van de ziekte in Sao Polo isoleren
De nieuwe variant wordt door bacteriologisch instituut Adolfo Lutz A/Sao Paolo/1454/H1N1 genoemd, nadat de onderzoekers het virus met samples van de Mexicaanse griep uit Californië vergeleken hadden.
Na vermelding van onderzoeksterTerezinha Maria de Pavia enthält (?) het onderzochte hemoglutine -eiwit veranderingen, het is nog niet bekend of de mutatie agressiever is dan de bekende A/H1N1-Variant, vanwege welke de wereldgezondheidsorganisatie WHO een pandemie waarschuwing uitgeroepen heeft.
kan de mexicaanse griep tot een dodelijke stam muteren – zoals in 1918 de spaanse griep, die miljoenen mensen over de hele wereld doodt?
*tot zover vertaling, strekking lijkt me nu wel duidelijk*
In ieder geval is de mutatie – net als het tot nu toe bekende virus – belangrijk voor de wetenschappers om een vaccin samen te stellen .
Intussen heeft de "normale" Mexicaanse griep meerdere dodelijke slachtoffers geëist.
IN Argentinië zijn weer 3 mensen overleden. Hiermee zijn er tot nu toe in de Zuid-Amerikaanse lande 4 mensen overleden aan de gevolgen van deze nieuwe ziekte, zoals de plaatsvervangende minister van gezondheid Carlos Soratti verklaarde. Een van de overledenen is een 28 jarige die 10 jaar geleden een beenmergtransplantatie gekregen heeft als behandeling van leukemie, voegde Soratti verder toe.
Volgens de laatste gegevens van de WHO (vrijdag) zijn er tot nu to ongeveer 30 000 gevallen van Mexicaanse griep in 74 Landen geregistreerd. Bijna 150 patiënten zijn overleden. De dodelijke slachtoffers kwamen vooral uit Mexico, de USA, Canada, Chile, Columbia, Costa Rica, der Dominkaanse Republiek en Guatemala
En ook ik sluit me aan bij de mensen die zich zorgen maken.
Betere wetenschap dan bij de Spaanse griep betekent dus niet dat we ook een betere weerstand hebben tegen een nieuw virus, alleen dat er mogelijk beter behandeld kan worden. Als dat ding sneller muteert dan er vaccins gemaakt kunnen worden schiet het ook allemaal weinig op.
En als het virus zo muteert dat het agressiever en/of resistenter wordt.
Iedereen die nu roept dat er zo overdreven wordt wil ik nog wel eens horen als er echt veel mensen erg ziek worden.
En voor mezelf maak ik me ook een klein beetje zorgen, ben al niet gezond en pik al bijna elke rotbacil die voorbij vliegt op.
Word dus ook niet bepaald vrolijk van alle pandemie info, voordeel is dan wel weer dat ik vrijwel huisgebonden ben en dus niet zo snel met patienten in aanraking zal komen wat het besmettingsrisico weer flink terugdringt (hoop ik)
Munnie schreef:Als iedereen zich meer zorgen zou maken zou het ook niet zo snel verspreiden. Iedereen denkt zal wel mee vallen waardoor het nu dus al overal is.
Van mij mogen ze snel iets vinden tegen dit virus ik heb geen zin om straks allerlei dingen in acht te moeten nemen en bijna niet meer naar buiten mogen omdat er niks voor is.
Munnie schreef:Als iedereen zich meer zorgen zou maken zou het ook niet zo snel verspreiden. Iedereen denkt zal wel mee vallen waardoor het nu dus al overal is.
Van mij mogen ze snel iets vinden tegen dit virus ik heb geen zin om straks allerlei dingen in acht te moeten nemen en bijna niet meer naar buiten mogen omdat er niks voor is.
Munnie schreef:Ik maak me ook niet echt zorgen hoor ik doe lekker wat ik wil. Bedoel eigenlijk als iedereen nou zou bedenken niet op en neer te gaan vliegen naar Mexico en Amerika waar het begon dan was het minder snel gegaan natuurlijk was het hier gekomen maar niet zo snel als nu.
Nu is er een nieuwe variant die waarschijnlijk in een paar weken ook over heel de wereld is verspreid omdat iedereen gewoon doet wat die wou doen.
Het is ook nog niet bekend wat die nieuwe variant nu precies inhoud misschien werkt dat medicijn wel niet wat er nu wordt gebruikt dus als mensen niet zomaar even naar Mexico Amerika gaan hebben ze een stuk meer tijd om het uit te zoeken en er eventueel een medicijn voor te maken. De verspreiding naar Amerika is natuurlijk niet zo makkelijk te voorkomen maar bij de rest van de wereld ligt er nog een heel stuk zee tussen.