[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:01

Ik heb een vraagje over de Mirena.

Ik heb de Mirena spiraal nu bijna een jaar, naar volle tevredenheid. Ik ben eigenlijk nooit meer ongesteld, alleen om de paar weken een klein beetje bruine afscheiding (het is geen tampon/maandverband waard) Maar nu ben ik toch al vanaf het weekend een beetje ongesteld, het duurt dus langer en het is ook heftiger dan normaal. Nu ben ik eigenlijk een beetje bang dat de Mirena misschien verschoven is ofzo. Iemand hier ook ervaringen mee??

_janet_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:04

Geen idee. Misschien even de huisarts bellen

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:15

_janet_ schreef:
Geen idee. Misschien even de huisarts bellen

Ga ik ook doen als het niet beter wordt. Wilde alleen even weten of hier misschien mensen waren die ook zoiets hebben gehad met de Mirena

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:30

Ik heb de mirena sinds oktober vorig jaar... de "klacht" die jij schrijft heb ik geen last van..
wel had ik de laatste tijd aanhoudende krampen en dacht ook dat mirena misschien verschoven was.. dus bij gyn geweest voor echo.. de kans dat een mirena verschuift is echt nihil!
De klachten die ik heb hebben dus ook niks met de mirena te maken maar des te meer met mijn bodembekkenspieren...

ik zou het nog even aankijken als ik jou was, en als het lang aanhoudt kan een check bij de ha/gyn nooit kwaad!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:50

Danicque_ schreef:
Pfff, ik heb sterdil nogiets.. de pil die je eingelijk altijd standaard krijgt. Alleen vergeet ik 'm nogal snel en zodra ik hem 's avonds neem ipv 's ochtends, word ik gelijk de volgende dag ongesteld? Dat klopt toch wel niet helemaal lijkt me?

?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:21

De minera laat ik er denk ik vanmiddag uithalen, ben gister bijna van mn stokje gegaan van de pijn en het is nou genoeg. Heb het 10 weken geprobeerd maar het gaat echt niet..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:23

Danicque_ schreef:
Danicque_ schreef:
Pfff, ik heb sterdil nogiets.. de pil die je eingelijk altijd standaard krijgt. Alleen vergeet ik 'm nogal snel en zodra ik hem 's avonds neem ipv 's ochtends, word ik gelijk de volgende dag ongesteld? Dat klopt toch wel niet helemaal lijkt me?

?

Kan wel, is een tussenbloeding. Moet je hem gewoon goed innemen, heb je daar ook geen last van :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:24

Probleempje.

Ik heb de pil doorgeslikt. Vorige week woensdag had ik geloof ik stopweek. Maar heb hem tot gisteravond doorgeslikt. Alleen nu ben ik ongesteld geworden.

Hoe nu verder? Strip afmaken en stopweek? Of nu stoppen en nieuwe strip beginnen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:08

Ik stop altijd als ik door mijn pil heen ga, gewoon omdat mijn lichaam anders heel erg gaat protesteren (hoofdpijn, buikpijn, heel erg moe etc). Ik houd, als ik aan het begin van mijn doorslikstrip door ga, dan stop ik direct en houd de dagen aan van een stopweek.
Is het aan het eind, dan slik ik door tot mijn strip op is en doe dan gewoon een stopweek.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:27

eenitraM schreef:
Probleempje.

Ik heb de pil doorgeslikt. Vorige week woensdag had ik geloof ik stopweek. Maar heb hem tot gisteravond doorgeslikt. Alleen nu ben ik ongesteld geworden.

Hoe nu verder? Strip afmaken en stopweek? Of nu stoppen en nieuwe strip beginnen?

als je de pil doorslikt is de kans op spotting heel groot, soms is het een beetje en soms heel veel. is het hinderlijk dan kun je beter een stopweek inlasten en daarna beginnen met een nieuwe strip.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:34

Heb nu twee weken de nuvaring en nog steeds moe. Ook hoofdpijn en misselijk is dat normaal?

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:37

IceQueen schreef:
Heb nu twee weken de nuvaring en nog steeds moe. Ook hoofdpijn en misselijk is dat normaal?

Ja dit is normaal, het is een bijwerking. dit komt meestal in de eerste 3 maanden voor, daarna zou dit minder moeten worden

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:45

pppppfffff heb er nu al de balen van. Krijg echt de neiging em er weer uit te halen. Dit is voor mijn vriend ook niet echt leuk zo.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:01

IceQueen schreef:
pppppfffff heb er nu al de balen van. Krijg echt de neiging em er weer uit te halen. Dit is voor mijn vriend ook niet echt leuk zo.

je kunt deze bijwerkingen met iedere anticonceptie krijgen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:03

Fronika schreef:
eenitraM schreef:
Probleempje.

als je de pil doorslikt is de kans op spotting heel groot, soms is het een beetje en soms heel veel. is het hinderlijk dan kun je beter een stopweek inlasten en daarna beginnen met een nieuwe strip.

Dus dat betekend meer gele/rodige afscheiding? Ik heb nu een tampon in. Als ie vanavond schoon is, dan ga ik verder met de pil.

Ik ben nu wel erg vermoeid. Lopen en traplopen gaat niet. Paardrijden niet en fietsen al helemaal niet.
Is er een verband?

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:13

Fronika schreef:
IceQueen schreef:

je kunt deze bijwerkingen met iedere anticonceptie krijgen

Daarom was ik ook helemaal gestopt met de pil. Ik kan helemaal niet goed tegen hormonen. Had gehoopt dat dat bij de nuvaring minder zou zijn, maar misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:05

Ik ben weer thuis. Het vervangen van mijn Mirena is me heel erg meegevallen. Huisarts heeft het netjes gedaan :j

Had een half uur voor de afspraak wel ibuprofen geslikt, en met name het plaatsen van de klem op mijn baarmoedermond was behoorlijk pijnlijk, maar het verwijderen was een fluitje van een cent. Het passen voordat de nieuwe erin ging, was ook wel weer even pijnlijk, het plaatsen zelf viel weer mee.
Nu een zeurend menstruatiekrampgevoel, kruip ook nog even een uurtje terug mijn bed in met een kopje thee en een kruik en dan denk ik dat ik er wel weer tegen kan.

Voordeel is dat mijn baarmoeder al gewend is aan 'iets' erin, die reageert dus echt wel minder heftig dan toen die eerste er 5 jaar geleden in ging.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:50

Vraag aan de nuvaring gebruikers, hebben jullie ook meer last van puistjes sinds jullie de nuvaring gebruiken :?

Ik zelf heb ineens heeel veel puistjes, terwijl ik hiervoor nooit 1 had.

Ook ruim voor mijn menstruatie heb ik er al last van :\

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:00

Ik ga 8 juni ook naar de gyneacoloog voor een spiraaltje, dan is het eerste gesprek. Word het dan meteen de keer daarna tijdens de menstruatie geplaatst?
Krijg wel lichtelijk de bibbers als ik de verhalen hier lees dat het best pijnlijk is :=

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:02

Ik laat waarschijnlijk ook een mirena plaatsen.
Maar dan wil ik het graag in mijn vakantie laten doen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:04

Nog een vraagje: Vanaf waneer is een spiraaltje betrouwbaar? meteen na het plaatsen of duurt dat even?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:14

_janet_ schreef:
Ik laat waarschijnlijk ook een mirena plaatsen.
Maar dan wil ik het graag in mijn vakantie laten doen.

Ik laat hem ook ergens in de vakantie plaatsen nu niet handig met examens :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:17

ik loop de hele dag op het werk, dus heb ook geen zin om met buikpijn rond te lopen (als ik buikpijn krijg)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:35

Nou, ben ik weer. Pijn is eigenlijk nagenoeg weg, dus het is me alles bij elkaar heel erg meegevallen.

Wanneer je de Mirena laat plaatsen binnen 7 dagen nadat je menstruatie is begonnen, is die meteen betrouwbaar als anticonceptiemiddel. Wanneer het plaatsen op een ander tijdstip gebeurd, is hij pas betrouwbaar na de eerste menstruatie.

Ik ga zo gewoon werken trouwens, mijn buik is nu niet pijnlijk meer, gelukkig.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:23

Marije_jiplover schreef:
Nou, ben ik weer. Pijn is eigenlijk nagenoeg weg, dus het is me alles bij elkaar heel erg meegevallen.

Wanneer je de Mirena laat plaatsen binnen 7 dagen nadat je menstruatie is begonnen, is die meteen betrouwbaar als anticonceptiemiddel. Wanneer het plaatsen op een ander tijdstip gebeurd, is hij pas betrouwbaar na de eerste menstruatie.

Ik ga zo gewoon werken trouwens, mijn buik is nu niet pijnlijk meer, gelukkig.

Je bent direct na het plaatsen van Mirena tegen zwangerschap beschermd, mits Mirena geplaatst is tijdens de menstruatie.
Wordt Mirena buiten de menstruatie geplaatst, dan is het nodig om gedurende 7 dagen een aanvullende anticonceptiemethode te gebruiken