Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 02:53

ik ga ze uitdelen op 2 maart en 7 ,aart, hoge opkomst verwacht. ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 09:29

Er is terechte kritiek op de i-pod actie. Hoezo we moeten iets verkopen? :+

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:41

Charaz schreef:
Macusa schreef:
We gaan toch ook niet alle mannen inentent tegen prostaatkanker? Ik vind dit een ronduit enge campagne. Mijn dochter niet hoor!

Misschien omdat dat niet mogelijk is :)*

Onzin, als de heren wetenschappers dáár tijd in zouden steken zouden daar vast ook een een prik voor kunnen bedenken. Noem mij gek, maar het zijn wel steeds de vrouwen waarmee geexperimenteerd wordt. Hoeveel campagnes zijn er eigenlijk geweest over de mannenpil? Wie heeft hier een man of een vriend die aan de pil is? Die betaat ook hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:47

Macusa schreef:
Onzin, als de heren wetenschappers dáár tijd in zouden steken zouden daar vast ook een een prik voor kunnen bedenken. Noem mij gek, maar het zijn wel steeds de vrouwen waarmee geexperimenteerd wordt. Hoeveel campagnes zijn er eigenlijk geweest over de mannenpil? Wie heeft hier een man of een vriend die aan de pil is? Die betaat ook hoor.

Voor onderzoek is tijd en veel geld nodig.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:45

Ik heb vandaag de brief gehad.. Maar zoals paar pagina's terug te lezen ga ik niet.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:59

Macusa schreef:
Macusa schreef:
We gaan toch ook niet alle mannen inentent tegen prostaatkanker? Ik vind dit een ronduit enge campagne. Mijn dochter niet hoor!

:+

als dat mogelijk is met een beetje tijd een vaccinatie voor prostaatkanker ontwikkelen, dan was hij er al lang geweest.. en voor longkanker, borstkanker, maagkanker etc en was de kanker nu allang de wereld uit.

Het verschil is dat baarmoederhalskanker in een aantal gevallen door een virus wordt veroorzaakt, het herpes virus. Bij bijv prostaatkanker ligt er geen virus aan ten grondslag. Een herpes virus infectie is niet te genezen. Soms doet het lichaam het zelf, maar als dat niet gebeurd is er niets tegen te doen. Daarom die vaccinatie! Ik zou als ik wat jonger was hem wel gehaald hebben.
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 21-02-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:04

ik heb 2 dochters van 12 en 15 en die gaan ook niet. ik heb geen proefkonijntjes op de wereld gezet :n

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:07

Macusa schreef:
Jilly_Hayco schreef:
Een beetje vriendelijker mag ook wel? >;)
Dat die fabrikant mijn gezondheid niet kan schelen weet ik ook wel, maar als mijn dokter denkt dat ik het beter niet doe, had hij het wél gezegd. Ik ga er al mijn hele leven, en weet onderhand wel dat hij altijd eerlijk is als je om raad vraagt.
En dat internet is ook zo gevaarlijk voor zo'n dingen. Er zit absoluut waarheid tussen, maar een deel is gewoon zever of opgeblazen. Ik vertrouw dus nog steeds meer op dokters dan het internet.

Realiseer jij je wel dat artsen er wel degelijk belang bij hebben dat jij die prik krijgt, omdat zij bonussen krijgen van farmaceutische bedrijven?
Dit lijken wel praktijken van de tweede wereldoorlog.

Dus je kunt tegenwoordig niet eens meer van het oordeel van je arts(en) uitgaan? Vind ik toch wel erg ver gaan.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:13

Santigo_ schreef:
Macusa schreef:

Realiseer jij je wel dat artsen er wel degelijk belang bij hebben dat jij die prik krijgt, omdat zij bonussen krijgen van farmaceutische bedrijven?
Dit lijken wel praktijken van de tweede wereldoorlog.

Dus je kunt tegenwoordig niet eens meer van het oordeel van je arts(en) uitgaan? Vind ik toch wel erg ver gaan.

en dit is weer een uitspraak die nergens op gebaseerd is, het is VERBODEN om bonussen van de farmaceutische industrie aan te nemen..

Dit is dus echt waarom dit HPV vaccin in slecht daglicht staat, mensen die de meest afschrikwekkende uitspraken doen, terwijl ze in werkelijkheid kant noch wal slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:53

Ik wil hier ook even mijn zegje doen, als het mag.

Onlangs heb ik ook hier de brief gekregen.
Uit mezelf schijt ik al in m'n broek voor prikken, en toen ik enigszins op zoek ging naar wat informatie over die prik vond ik dingen die mij niet zo aanspraken.
Bijwerkingen als epilepsie en verlamming.
Ik weet niet wat er waar van is maar het heeft mij behoorlijk laten schrikken.

Mijn moeder respecteert mijn mening, als ik hem niet wil dan hoef ik hem niet, maar mijn vader wilt dat ik hem haal.
Ik ben er echt hartstikke bang voor en ik hoop dat ik hem kan overhalen dat ik het niet hoef.....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:57

Emmaa_ schreef:
Ik wil hier ook even mijn zegje doen, als het mag.

Onlangs heb ik ook hier de brief gekregen.
Uit mezelf schijt ik al in m'n broek voor prikken, en toen ik enigszins op zoek ging naar wat informatie over die prik vond ik dingen die mij niet zo aanspraken.
Bijwerkingen als epilepsie en verlamming.
Ik weet niet wat er waar van is maar het heeft mij behoorlijk laten schrikken.

Mijn moeder respecteert mijn mening, als ik hem niet wil dan hoef ik hem niet, maar mijn vader wilt dat ik hem haal.
Ik ben er echt hartstikke bang voor en ik hoop dat ik hem kan overhalen dat ik het niet hoef.....

Het is NIET verplicht, dus je ouders kunnen lekker door blijven zeuren maar het hoeft niet perse, het is je eigen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:11

Nou mijn vader vind dat het niet mijn eigen keuze is....
Hij zegt dat hij zelf mensen kapot heeft zien gaan doordat ze baarmoederhalskanker hadden.
Nou het spijt me voor die mensen maar ik ga hem écht niet halen....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:14

Voor de mensen die willen weten hoe het zit met Big Pharma (en Big Business) en nog steeds de illusie hebben dat het hen om onze gezondheid en well-being te doen is.

Neem 58 minuten de tijd en bekijk deze film: http://video.google.nl/videosearch?q=ca ... bis+cures#

En dan deze quote van een Amerikaanse kankerexpert: "The more money you spend on cancer, the more cancer you get," says Dr. Sam Epstein, cancer expert and author of The Politics of Cancer "The more drugs are bought, the higher the profit. The more disease there is, the greater the profit."

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:37

Ik ben niet zo huiverig voor de bijwerkingen, het is een vaccin voor het ontwikkelen van anti-stoffen, vergelijkbaar aan alle inentingen die je op het consultatieburo krijgt. En geloof mij daar zijn ook (klein percentage) kinderen slechter afgekomen dan de bedoeling van zo'n vaccin is.

Waar mijn angst ligt, is meer in het preventieve onderzoek, de zgn uitstrijkjes die dan (misschien) verwaarloosd worden. Door de vrouwen zelf onder het mom, ben toch ingeënt, wat kan mij gebeuren? Door doktoren, met name door inenting en de leeftijdgrens (nu 35?).

Ik heb zelf kanker, eentje die zich normaal pas laat zien bij mensen van 60 of ouder. Dit gebeurt bij baarmoederhalskanker ook vaak, te laat aangetroffen bij jonge vrouwen, dit omdat de periodieke onderzoeken vanaf een bepaalde leeftijdsgrens pas beginnen.

Dus meiden, eigenlijk heb ik liever, of je je nu wel inent of niet, dat jullie je minimaal elke 5 jaar, vanaf het moment dat je sexueel actief bent laat onderzoeken door middel van een uitstrijkje................

Zelf heb ik vanaf 1984, vanaf mijn 21ste (geboorte zoon) uitstrijkjes laten maken, alle PAP-stadia doorlopen, diverse keren verschillende behandelingen gehad. Nu willen ze preventieve verwijdering van baarmoeder omdat ik al kanker heb.

Dus meiden, wees aub zuinig op je lijf, denk goed na, maak voor jezelf de goede keus MAAR laat geen onderzoeken schieten, voor wat schijnveiligheid!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:37

StillAngel schreef:
Het is NIET verplicht, dus je ouders kunnen lekker door blijven zeuren maar het hoeft niet perse, het is je eigen keuze.

Denk dat als ik een dochter van die leeftijd had ze mooi zou kunnen luisteren en mee gaan.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:45

QualityLover schreef:
Ik begrijp ook wel dat ranna ons wil waarschuwen, en er kunnen natuurlijk wel mensen overleden zijn aan die prik, maar als je die prik niet haalt en je krijgt later toch baarmoederhalskanker, sla je jezelf wel flink voor je hoofd lijkt mij. En mocht je bloed gaan klonteren, ben je snel dood. Met kanker is de lijdensweg veel langer ;) Bestralingen etc, waarvan je niet eens weet of het wel werkt. :)

Ja, maar als je hem wel haalt en er toch een flinke bijwerking (op lange termijn) aan overhoudt, lijkt me dat hetzelfde gebeurt. Ik heb de brief opgestuurd dat ik hem niet ga halen, ik wacht liever nog eventjes.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:48

Ik ga de prikken wel halen. Hoop niet dat ik een van de bijwerkingen krijg. We zien het wel.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:59

Ik zou eerst mijn dochter laten gaan en haar de prikken laten halen. Maar ik krijg nu toch mijn twijfels. Hoe zit het met het effect op lange termijn? Bijv bij een zwangerschap of het effect op de ongeboren kindjes? Weten hoe het met de meisjes gaat die nu worden inge-ent, hoe het met hun is over 20 - 30 jaar? Dat kunnen ze nu nog niet weten. Uit de onderzoeken blijkt dat de vaccinatie maar 5 tot 8 jaar werkt. Wat moet je daarna? Om de 5 jaar een herhalingsspuit halen? En de bijwerkingen vind ik ook niet zo'n veilig idee. tuurlijk de kans dat je last krijgt van ernstige bijwerkingen is erg klein. Maar toch. En ik weet ook dat de entingen die babies krijgen, ook een klein percentage last krijgt van ernstige bijwerkingen. Maar de entingen DKTP en BMR die babies krijgen bestaan al heel lang. En dit is nog een erg nieuw vaccin. Waarom verlagen ze de leeftijd voor uitstrijkjes niet van 30 naar 25 jaar? en doe niet 1 keer in de 5 jaar zo'n verplicht uitstrijkje, maar 1 x in de 3 jaar. Kortom, ik weet het niet meer.
Zo las ik ook ergens dat het gebruik van tampons de kans op baarmoederhalskanker vergroot. Vanwege de samenstelling van de tampons, de stoffen die gebruikt worden en omdat tampons inwendig van alles afsluiten, waardoor het lekker kan gaan broeien. Nu wil ik niet het gebruik van tampons verbieden, want die dingen zijn zo handig. Ik heb er veel baat bij. Maar ook zo'n opmerking zet je aan het denken. Misschien verstandiger om gaan met tampons, vaker verschonen en als het niet echt nodig is, niet gebruiken. Tja. lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:01

Ik ga niet, maar ben ik de enigste die geen brief heeft gehad ofzo?
Ik heb nog niks te horen gekregen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:05

Ik heb de brief vandaag gehad ...
maar het liefst haal ik hem liever niet ... :n
Niet omdat ik bang ben voor naalden, maar bang voor de bijwerkingen.
Oké, als je (zoals al een keer is gezegd) de bijsluiter van een asperine leest schrik je ookal.. maar goed.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:12

ik moet ook!
ik heb mijn eerste prik op 18 maart, ik ben opzich wel voor deze prik want anders kan je toch zo even baarmoederhals kanker krijgen, misschien krijg je het nu ook nog later maar je beschermt je er tegen, ik vind het iig een goed idee!!

alleen wie weet wat de bijwerkingen zijn dan? zou ik opzich wel even willen weten met waar ik rekening mee kan gaan houden :Y)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:15

Ergens bij de eerste pagina's staat een filmpje .. ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:16

QualityLover schreef:
Ik begrijp ook wel dat ranna ons wil waarschuwen, en er kunnen natuurlijk wel mensen overleden zijn aan die prik, maar als je die prik niet haalt en je krijgt later toch baarmoederhalskanker, sla je jezelf wel flink voor je hoofd lijkt mij. En mocht je bloed gaan klonteren, ben je snel dood. Met kanker is de lijdensweg veel langer ;) Bestralingen etc, waarvan je niet eens weet of het wel werkt. :)

Citaat:
· Het verband tussen een HPV-infectie en baarmoederhalskanker is een aanname.
De vaak herhaalde term ’een noodzakelijke oorzaak’ is iets heel anders dan sluitend wetenschappelijk bewijs.

· Uit onderzoek is bekend dat een HPV-infectie meestal vanzelf weer verdwijnt. Waarom dat bij een heel enkele vrouw niet gebeurt, is onbekend.

· Een verrassende studie-uitkomst is dat meisjes/vrouwen die op het moment van vaccinatie de HPV-vaccinstammen bij zich dragen, maar liefst 44,6% meer kans lopen om baarmoederhalskanker te ontwikkelen…

Voorafgaand aan de vaccinaties worden ontvangsters niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest.

· De HPV-vaccins zijn gebaseerd op genetisch gemanipuleerde virusonderdelen (virus gelijkende partikels, VLPs). De Amerikaanse arts dr. Bill Deagle zegt over deze in de natuur nooit eerder voorgekomen entiteiten: ”De DNA-inhoud voegt zich in in het gastheer-DNA, en in die zin is het vaccin dus levend. Het maakt genetisch gemodificeerde gastheren [lees: mensen]. Het is een gencassette met schakelgenen die epigenetisch [vanuit externe omstandigheden] genen kunnen aan- en uitzetten die onvruchtbaarheid teweegbrengen, auto-immuniteit, en kanker met abnormale orgaanontwikkeling.”

· De VLPs mogen dan niet infectueus zijn, zij brengen veel gevaarlijker gevolgen teweeg.

· Dr. Rebecca Carley bevestigt: ”We gaan een enorme toename zien in onvruchtbaarheid en baarmoederhalskanker.”

· Daarnaast bevatten beide HPV-vaccins behalve een obscene hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium, nog andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren, zoals de eiwitten afkomstig van de kweekbodem van de virus gelijkende partikels (VLPs) – bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen… Deze eiwitten kunnen in het lichaam op korte termijn een anafylactische shock veroorzaken, en op de langere termijn verschillende auto-immuunreacties.

· In de landen waar al eerder met HPV-vaccinaties werd begonnen, hebben vele ernstige negatieve effecten plaatsgevonden. Dat geldt zowel voor Gardasil (in Amerika en bijvoorbeeld Spanje), als voor Cervarix (Groot-Brittannië).

· Een document van de Food and Drug Administration (FDA, vergelijkbaar met bij ons het RIVM) meldt dat Gardasil, sinds de invoering in Amerika in juni 2006, gemiddeld één dode per maand heeft opgeleverd... naast allerlei andere ernstige gevolgen, zoals de verlammingsziekte Guillain-Barré, een verschijnsel ook bekend na toediening van andere vaccins.
(Controversial HPV Vaccine Causing One Death Per Month: FDA Report. 140 "serious" adverse reactions, including 27 "life threatening" cases, 10 spontaneous abortions, and 6 cases of the debilitating Guillain-Barre Syndrome reported since January 2008, http://www.lifesitenews.com/ldn/2008/jul/08070316.html)

· In februari 2009 haalde Spanje 76.000 doses Gardasil van de markt nadat twee meisjes in Valencia enkele uren na hun HPV-vaccinatie in de intensive care waren beland.

· De bescherming die de HPV-vaccins zouden bieden, houdt waarschijnlijk niet langer dan zo’n 5 jaar aan. Booster injecties zullen dus nodig zijn – met alle risico’s van dien.
Bron: Désirée L. Röver, Medisch researchjournalist Désirée L. Röver beschikt over een breed historisch overzicht van de Westerse patentgeneeskunde. Daarnaast heeft zij via haar wereldwijde contacten met artsen, therapeuten en onderzoekers een gedegen wetenschappelijke onderbouwing verzameld in het fascinerende veld van complementaire en holistische benaderingen van gezondheid. Naast het schrijven van artikelen geeft zij lezingen en workshops, en treedt zij regelmatig op als dagvoorzitter van (medische) congressen en openbare debatten.

@ Elise - Vaccinatie geeft nooit garantie dat je de betreffende ziekte niet krijgt!

abc12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:35

Ik ga niet.
Ik heb overlegt met mijn moeder, en die vond dat er te weinig informatie was (bij die envelop). Ik vind het ook maar een eng idee, en ja, ik heb spijt als ik het later krijg, maar ook als ik die prik krijg en daardoor een ander soort kanker krijg ;)

Edit: Vreemde zin :+

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:06

iemand nog een tip zodat ik mn ouders kan overhalen dat ik niet WIL! .
oke misschien zou ik er later wel spijt van krijgen als het allemaal wel een 'goede' prik was .
en als de bijwerkingen er niet waren , zou ik toch over mn angst heen moeten voor de naalden . en omdat mn oma in augstus ook is overleden aan Kanker.
maar ik vind het maar een naar idee met al die bijwerkingen .
mn moeder zegt dat ze eerst de dokter gaat bellen om te vragen .. maar alsnog vertrouw ik die kerel niet ..
ik wil het gewoon NIET met die bijwerkingen .
maarja hoe maak ik mn ouders wijs dat het NIET verplicht is .
ik heb ook al meerderen malen gezegt dat ik niet dood wil door een prikje. of verlamt .. maar ze denken dat het allemaal wel een beetje mee zal vallen .. HELP!:P