'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:30

Tanks Knipoog

Ik heb idd een kleurstof probleem mag ik ook niet hebben anders stuiter ik maar hier stuiter ik niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:34

xCarlyx schreef:
ben gestopt met microgynon omdat ik daar heeel lusteloos en misselijk van werd.. Vandaag een afspraak gemaakt met de huisarts, kan volgende week woensdag komen.. Iemand tips voor een vervangend middel? (dan kom ik daar niet helemaaal groen binnen! Knipoog )Voor en nadelen van een spiraal??

Wil je het echt weten?

Ik ben ook gestopt met microgynon omdat mijn baarmoederslijmvlies daarvan afbrak, en als dat weg is, kun je niet meer zo makkelijk zwanger raken... Dus....

Toen werd mij een spiraaltje geadviseerd. Leek me niet echt tof, zo'n ding in je, maar goed. Ik ben toen wel naar een gynaecoloog gegaan bij ons in het ziekenhuis. Ik kreeg de aardige dokter Bobach. Hij zou bij mij een spiraal plaatsen. Nou, zo gezegd zo gedaan (viel bijna flauw van het inbrengen maar dat is per persoon verschillend).
De eerste dagen had ik nergens last van. Tot een week later. Ik kreeg kramp, veel kramp. Ik dacht dat het wel over ging, maar niet dus.

Zat ik woensdag, anderhalve week na het inbrengen op mn werk. Viel ik flauw. Nu is het bij Corus, waar ik werk de vaste procedure dat als er iets gebeurd, er meteen een ambulance moet komen.
Dus zat ik met de ambulance broeders omdat ik pijn in mn buik had van het spiraaltje.
Ik voelde me zwaar poedersuiker, maar toch was het lollig maar goed...

Dus, ik naar het ziekenhuis, zodat dat "kreng" eruit gehaald kon worden. Dat werd gedaan door een andere dokter.
Werd die dokter boos omdat ik het ding had laten zetten. En maar beweren dat ik er geen buikpijn van kon krijgen, want ja, hij zat er goed in blabla. Ik helemaal over mn toeren weg daarzo.

Ik een klacht ingediend (gnegne). Maar goed, volgende dag terug naar dokter Bobach omdat ik al een afspraak had gemaakt.
Toen kreeg ik de Yaz pil dus als advies. Hij noemde ook nog de implantoom maar daar wil ik niet aan.
De Yaz pil is ook niet alles, maar goed.

Dit is dus mijn ervaring van een spiraal. Uiteraard is het niet bij iedereen zo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:02

heftig zeg!

missfcdb,dan moet je je arts vragen om medische noodzaak op het recept voor microgynon te zetten.
dan krijg je van je apotheek de microgynon mee.
wel even erbij zeggen,dan kunnen ze het ook voor je in hun systeem zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:40

Even bot mijn update tussendoor Nagelbijten / Gniffelen Is echt voor de info dit Knipoog Dus dan mag het he Knipoog

Ben inmiddels bijna een week aan de nuvaring. Voel hem niet zitten. Heb heel licht buikpijn zo nu en dan maar dat komt denk ik doordat mijn ongesteldheid eraan zat te komen toen ik begon. De ring houdt dat nu tegen natuurlijk.

Verder lijken de onzuiverheden op mijn rug minder te worden en zit ik nog altijd heerlijk in mijn vel Ja

Heb me aangemeld voor de sms service, erg handig moet ik zeggen zo in combi met die stickers, goed bedacht!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:26

als ik niet zo'n warhoofd was had ik ook aan de nuvaring gebleven.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:07

Hoezo dat snoev?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:08

omdat ik hem weleens vergat te wisselen,of hem na een stopweek vergat in te doen.
(echt hoor ik ben erg)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:10

Dan stel je toch ook dat alarm in via de site.... dat ga ik ook zeker doen!! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:14

ja oke dat was een goeie geweest. ik ben nu alweer een heel tijdje aan de prikpil,en die bevalt ook goed,en hoef ik minder vaak mee bezig te zijn Tong uitsteken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:22

Inderdaad, er zit nu een alarm systeem bij. Als je je aanmeld, word je zowel via email als sms gewaarschuwd. Zowel vantevoren, als op de dag zelf. En je word ook nog gewaarschuwd als je nieuwe ringen bij moet bestellen (dit gaat over de nuvaring, voor de duidelijkheid). Je kan zelfs nog zelf instellen hoe laat je de ring inbrengt en of je door wilt ringen (dus menstruatie overslaan) en zo ja, hoe vaak achter elkaar je dat wilt doen. Echt super OK dan!

Dus misschien weer terug naar de ring Snoevie? Ik ben erg blij met die service, want ik zou geloof ik ook in staat zijn dat ding gewoon te lang te laten zitten, of niet weer in te brengen Bloos

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:23

Ik heb gewoon zin om ermee te beginnen.....( hahah... raar is dat! Lachen )....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:29

het is denk ik wel 3 jaar terug dat ik de nuvaring had,ik weet eigenlijk niet eens of die service er toen was,maarja.

ik denk er wel over op dit moment,omdat de prikpil je lichaam nog een tijdje kan ontregelen als je ermee gestopt bent.

(mijn ex-vriend had het toendertijd altijd over ring-steken als je snapt wat ik bedoel Knipoog )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:30

Hihi... mijn vriend had 'm ook al bedacht ...Knipoog

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:56

nou bedankt voor de info van het spiraaltje.. haha, na dit hele verhaal hoef ik die al niet meer hoor... zal eens vragen of die nuvaring iets voor me is..! klinkt wel heel fijn! Vriendin van me heeft het ook.. bevalt prima!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:04

ik weet niet wat ik straks als voorbehoedsmiddel ga nemen. deze week gestopt met de pil, nu ongi. Even afwachten hoe snel mijn cyclus gaat herstellen. |En als ik net als voorheen weer de eisprong voel, dan weet ik wanneer we extra goed moeten opletten. Plus latex vrije regenjasjes kopen.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:25

Ik heb precies hetzelfde gehad!!
Toen ik hem ging ophalen zeiden ze gewoon; je kan gewoon doorblijven slikken, het is gewoon dezelfde pil!

Maar ik werd er echt gewoon ziek van, en zo misselijk!!
Toen heb ik 4 dagen later maar een stopweek ingelast en daarna was er niks meer aan de hand..

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:30

CarolShadow: ben blij dat ik dit lees, heb hetzelfde gehad als jij beschrijft, maar omdat ze zeiden dat het dezelfde pil was met een andere naam dacht ik dat het wel over zou gaan. Uiteindelijk ben ik toch overgestapt op Cilest pil omdat ik elke maand steeds beroerder ook nog eens werd rond mijn menstruatie en uiteindelijk gestopt. Ik weet wel dat ik dus niet meer aan deze pil begin na mijn zwangerschap.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:44

Sabbientje schreef:
CarolShadow schreef:
Het heet nu inderdaad Ethinylestradiol/levonorgestrel.

Ik heb hiervoor 6 á 7 jaar de pil geslikt, nooit problemen gehad.
Als ik dan terug bereken, klopt het dat de klachten zijn begonnen toen de pil veranderd werd.
Uiteraard hoeft het niet bij iedereen te gebeuren.
Ik doe mijn verhaal dan ook, zodat anderen die ook veranderingen merken e.d. kunnen denken aan de pil evt. zodat ze niet zoals ik anderhalf jaar ermee doorloop.

Deze kreeg ik dus ook opeens.
Ik heb hem 3 maanden gebruikt en toen ben ik, op aandringen van mijn vriend, terug gegaan naar de Apotheek en heb ik de Microgynon 30 teruggehaald.

Ik was chagerijnig en ik voelde mij heel erg kwaad. De hele tijd door.
Snapte er niets van. Mijn emoties sloegen totaal op tilt, want het volgende moment had ik zin om te huilen Verward

Dat is gelukkig over nu ik mijn oude pil weer terug heb. Haha!

Ik waarschuw overigens ook iedereen voor deze wisseling.
Dat zodra ze zich ook maar iets anders voelen, ze direct hun oude pil terug moeten vragen.

Oo jeetje, ik geloof dat ik dit probleem idd ook heb... er werd mij verteld dat er niks veranderd is aan de pil en ik voel me aardig suf de laatste weken.
Ik ga maar eens naar de apotheek volgende week! Ik zit er nu 3 weken aan...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:57

welke zorgverzekeraar heb je?
dat scheelt nogal eens als je je andere merk weer terug wil.
sommigen maken er verder weinig problemen van,terwijl sommige verzekeraars ook erg streng zijn.

zoals Unive,die hier het meest voorkomt in de buurt,die eist dat er op het recept door een arts medische noodzaak bij vermeld word.
ze eisen het niet allemaal hoor!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:03

De Friesland.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:05

als ik volgende week weer werk zal ik het even nazoeken.
dan zet ik het hier neer!
ik weet niet uit mn hoofd onder welke hoofdmaatschappij die valt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:08

Oo dat zou super zijn... ik wist helemaal niet dat er zoveel klachten konden komen. Ze zeiden bij de apotheek dat het dezelfde pil was alleen een andere naam en merkloos of iets dergelijks. Dat maakt me echt niet uit, wel dat ik nu weer 12 uur per dag slaap... en me duf voel.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:21

Herkenbaar dit, ik slikte altijd de diane35, wordt nml gewoon vergoed dus vandaar Knipoog
Werd ineens ook een merkloze variant, en pff ik voelde me belabberd en had weinig zin meer etc, oftewel niets voor mij.
Apotheek beweerde dat ze alleen deze hadden en geen diane35, doktersassistente beweerde hetzelfde, tot ik ineens voor een nieuw recept belde en de nieuwe assistente vroeg of ik de originele wilde of de merkloze
Dus ik zo eeeeh is ie er dan weer, de echte?
ja hoor zegt ze, moet alleen 1 dagje langer wachten voor je m op kan halen ivm bestellen.

Sindsdien nérgens meer last van.

andere billen bevielen me niet, microgynon werd ik misselijk van en weer anderehad ik doorbraakbloedingen etc
Diane slik ik 4/5 strips zonder stopweek en voel me gewoon goed, gaat perfect!
Yazmin raadde ze me evt als vervanger aan maar naja zolang dit goed gaat blijf ik hier bij! al 12 jaar dus das al een hele tijd Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:05

Ik zit bij de friesland, en die heeft het bij mij zelf teruggedraait..... daar heb ik helemaal niks voor hoeven doen. Ik kreeg altijd microgynon, toen ineens die andere, toen nog een andere, en ineens had ik weer microgynon..... Dus denk niet dat ze er erg moeilijk over doen. Mijn ervaring is dat de Friesland eigenlijk nergens moeilijk over doet, alleen weten ze het zelf niet altijd Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:46

het is in de tussentijd idd allemaal een paar keer gewijzigd
ik zoek het even uit volgende week