Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:25

Ik ben ook wel bang voor negatieve veranderingen als ik zou stoppen. K wil binnenkort eens de dokter bellen voor info, wie weet kan die mij overtuigen.
Gaat de nuvaring trouwens via de dokter?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:27

Ik kan alleen maar zeggen dat de negatieve verandering echt niet opweegt tegen de positieve verandering in mijn geval...
Nuvaring gaat idd via de HA.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:33

Wat zijn bij jou de negatieve dingen dan?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:37

Mijn menstruatie is de eerste 2 dagen een stuk heftiger. Met pil verloor ik veel minder bloed dan nu, zonder. Dus ik moet iets vaker de boel verwisselen. Tja, en je kunt je menstruatie niet meer plannen. Dat is soms ook wel jammer. Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:40

dingetje schreef:
Mijn menstruatie is de eerste 2 dagen een stuk heftiger. Met pil verloor ik veel minder bloed dan nu, zonder. Dus ik moet iets vaker de boel verwisselen. Tja, en je kunt je menstruatie niet meer plannen. Dat is soms ook wel jammer. Knipoog

Ja dat plannen vind ook een groot nadeel. Maar met de nuvaring kon je toch ook plannen, of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:42

Dat weet ik niet.. Ik gebruik "niets" meer op het moment. Knipoog

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:45

Nuvaring laat je 3 weken zitten dan stopweek net als de pil, dus kan je indd plannen.
Ik heb nu ook dus helemaal niks, en mijn eerste menstruatie valt zo mee, die is nog beter dan met pil hahah. Hopelijk verander ik zelf ook nog een beetje dan blijf ik mooi van die rotzooi af.

Alleen heb een beetje problemen met condooms erg irri Bloos en heb nog geen oplossing.
Die dingen werken gewoon niet mee hahah Bloos

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:45

Plannen doe en kan ik op dit moment toch niet... Wanneer ik twee stippen door wil slikken heb ik tijdens het slikken van de tweede strip altijd bloedingen.

Maar dit alles wel eerst even met mijn vriend over leggen..> Voor hem zitten er namelijk wel nadelen aan Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:47

Dat plannen zou ik graag willen houden, vind ik toch wel erg makkelijk.
Ik ga nu idd ook met condooms te maken krijgen, aangezien ik het net uit heb met mijn vriend (deden altijd zonder). Dus dat wordt ook nog wennen.
Qua menstruatie weet ik het niet... heb nooit problemen daar mee gehad. Nooit buikpijn of wat dan ook. Wel is het met de jaren (vanaf pilgebruik) zo dat ik minder lang ongesteld ben.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:48

Ach... het zijn best grappige dingen. Clown

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:50

dingetje schreef:
Ach... het zijn best grappige dingen. Clown

Niet als je er niet mee overweg kan en er een hoop verprutst Tong uitsteken Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:52

Condooms zijn voor mij-ons- echt géén optie.
We hebben het na mijn bevalling twee weken met condoom moeten doen en het was vreselijk.
Ze knappen eraf,je krijgt ze niet om,het voelt vervelend en is duur.
Tijdens het werk glijd hij af,of het omdoen duurt zo lang dat het moment al voorbij is Clown

Nee,voor mij geen condooms meer
Daarom,ik wil gaan informeren naar een spiraaltje,hoewel ik dat erg eng vind allemaal.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:53

Ach ook daar kun je wel weer om lagen.... Of wanneer die dingen te klein zijn.... hihi en wat doe je dan :p

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:54

Tivoli, die problemen hebben wij ook met de condooms, voornamelijk dat je hem niet ver genoeg om krijgt
( lekker genant haha) en kweet er geen oplossing voor, terwijl het soms wel lukt hahaha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:56

Die lastige probleempjes zijn er in het begin toch. Maar, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat! Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:58

Pfff ik vind het zo'n gedoe zeg, condooms. Echt een ramp! Vind het ook echt niet fijn bezig zijn.
Ben nu tijdelijk even gestopt met de pil om te kijken of 'libido returns' zeg maar Vork Maar buh, heb er nou al genoeg van ROFL
Even een maandje zonder pil proberen en daarna even informeren naar de nuvaring.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:59

Ik heb 2 jaar geleden een spriaaltje laten zetten (Mirena), omdat ik (en mn vriend nog minder) goed werd van die stemmingswisselen door de hormonen in de pil.
Ik ben op mijn 15e aan de pil gegaan, voornamelijk omdat ik vreselijk onregelmatig en zwaar ongesteld was + veel pukkels.
Na de pil zijn de pukkels wel ieieieieieietsje meer geworden, maar ja, het zij zo.
Mn hormoonhuishouding is nu iig een stuk beter! Ben ik blij om ( en m'n omgeving ook - was soms echt niet te harden!)

Spiraaltje is ideaal! Inbrengen was een hel, maar dat is eenmalig en daarna helemaal geel last gehad oid. Hij kan max. 5 jaar blijven zitten en zodra je hem eruit laat halen kan je direct zwanger worden, ook prettig idee met het oog op de toekomst.
Ow, en ik kreeg 75% vergoed, ook niet slecht!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:02

Ik heb ook nog even overwogen om een spiraaltje te nemen maar gezien mijn leeftijd, kinderwens en andere ongemakken, heb ik besloten om even helemaal niets aan hormonen te gebruiken. Een spiraaltje vind ik toch ook wat eng. Je stopt toch iets in je lichaam wat er niet hoort...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:03

BrittKitt schreef:
Even een maandje zonder pil proberen en daarna even informeren naar de nuvaring.

Een maandje is onvoldoende om al resultaten te zien...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:06

Kwa libido die is bij mij nu echt veeeel beter, ben der net een klein maandje vanaf!
Alleen tja nu lig je elke keer in de slappe lach met die stomme condooms, Clown

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:08

2misty2 schreef:
Kwa libido die is bij mij nu echt veeeel beter, ben der net een klein maandje vanaf!
Alleen tja nu lig je elke keer in de slappe lach met die stomme condooms, Clown

Haha! Oefening baart kunst! Haha!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:11

dingetje schreef:
Ik heb ook nog even overwogen om een spiraaltje te nemen maar gezien mijn leeftijd, kinderwens en andere ongemakken, heb ik besloten om even helemaal niets aan hormonen te gebruiken. Een spiraaltje vind ik toch ook wat eng. Je stopt toch iets in je lichaam wat er niet hoort...

Een pil hoort er eigenlijk ook niet.... Maar ik begrijp je standpunt!
Een Mirena spiraaltje is overigens wel heel anders dan een koperspiraaltje, wat 'vriendelijker', zeg maar.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:11

dingetje schreef:
BrittKitt schreef:

Een maandje is onvoldoende om al resultaten te zien...

Ik vraag me altijd af waarom zo veel mensen dat zeggen. Als een maandje onvoldoende is om resultaten te zien, waarom raken mensen dan zwanger door de pil heen? Als één dagje een pil missen al genoeg is om tóch een eisprong te krijgen, dan kun je er toch eigenlijk al vanuit gaan dat de hormonen je lichaam uit zijn? Anders zou er geen eisprong plaats kunnen vinden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:17

De pil is nooit 100% veilig, ook niet als je hem netjes iedere dag slikt.
Mijn zus is aan het proberen zwanger te worden en de dokter had haar verteld, dat het lichaam er zo'n 3 maanden over doet om alle stoffen van de pil uit het systeem te krijgen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:20

Ik ben 4 weken geleden gestopt met de pil, om 2 redenen, ik slik hem al 14 jaar en wilde er vanaf, had altijd veel hoofdpijn tijdens mijn stop week. We willen wel graag een kindje, maar niet meteen, dus we doen het wel met condoom. Ik merk wel dat ik vrolijker ben nu ik gestopt ben met de pil en overal meer zin in heb.