Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:59

ja inderdaad, de meeste op basis van hormonen, en als je daar niet tegen kunt dan heb je dus een probleem

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:30

Mijn moeder kan ook niet tegen de pil (is gevaarlijk voor haar)
Dus dan maar een condoom.
Ookal zit er een knoop in Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:33

Ik heb het probleem dat ik niet goed tegen hormonen kan (pil, pleister = migraine) én overgevoelig ben voor latex (condoom = jeukkkkkkkkkkk) dus het is erg lastig geweest om een geschikt anticonceptiemiddel te vinden. Heb nu (na drie kinderen) een spiraaltje, en dat bevalt goed. Maar kan me voorstellen dat je als veertienjarige geen spiraaltje laat plaatsen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:47

Dowski schreef:
ja inderdaad, de meeste op basis van hormonen, en als je daar niet tegen kunt dan heb je dus een probleem

Dat is heel zeldzaam als je geen enkele vorm van anticonceptie kunt verdragen. Daarnaast kun je condooms gebruiken (ook de vrouw) en anders geen sex, of de gevolgen accepteren.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:50

Ongeloflijk schrikken, en afvragen wie de vader is en wat hij heeft uitgespookt toen ik sliep Knipoog
Ben pas een kind, wat moet ik een kind Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:54

MISTRAL94 schreef:
Dowski schreef:

Dat is heel zeldzaam als je geen enkele vorm van anticonceptie kunt verdragen. Daarnaast kun je condooms gebruiken (ook de vrouw) en anders geen sex, of de gevolgen accepteren.

Cool, ik ben zeldzaam! Haha!

Maar goed, je kan er vrij makkelijk over praten, maar leuk is absoluut anders hoor... Ik had zoveel last van hoofdpijnen dat ik gewoon vaker ziek was dan aanwezig op m'n werk. En toen gíng het op zich nog wel, maar als je zorg moet dragen voor een klein kindje kan je natuurlijk niet op je bed liggen met hoofdpijn

Ben dus heel blij dat het spiraaltje uiteindelijk wel voor me lukt, maar als volwassen getrouwde vrouw, in de vruchtbare leeftijd met ditto echtgenoot is 'geen sex' natuurlijk ook niet echt een optie. Wij hebben dus onze drie kindjes gewoon geaccepteerd, maar ben wel erg blij dat er nu geen nummer vier onderweg is hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:58

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is maar vind het wat kortzichtig om te denken dat het bij de pil stopt aan anti conceptie. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden. En als je echt geen kinderen wilt (en volgens mij ging dit om hele jonge meisjes) zijn dat keuzes die je maken moet, wat je voor jezelf overwegen moet wat je wel of niet wilt.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

ik denk niet dat ik kortzichtig denk. Ik zeg alleen dat als je niet tegen anticonceptie kunt die op hormonen werken dat het dan heel beperkt wordt.
Zo ken ik ook een meisje wat dus geen pil mag slikken, een spiraaltje kon niet geplaatst worden, dan blijft er maar verdomd weinig over.

ik vind gewoon dat als je ondanks dat je bescherming hebt gebruikt, toch zwanger raakt, hoeft de rest van de wereld niet zo hard te zijn met: "als je oud genoeg bent om seks te hebben...."

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:11

Maartje1990 schreef:
15 jaar en een kind, moet dan maar gewoon geen seks hebben.. tegenwoordig liggen de grietjes met 13 al met een vent in bed En als de condoom scheurt.. en ze raakt daardoor zwanger, had ze maar gewoon óók de pil moeten slikken! Als een 15 jarig grietje dat dan toch zo persee wil (wat ik dus echt te jong vind) dan vind ik dat ze dan maar zowel de condoom moet gebruiken áls de pil slikt. En die kinderen die zelf verantwoordelijk genoeg zijn om te beslissen dat ze op hun 15 seks kunnen hebben en op hun 15e dit kunnen zonder of alleen met een condoom die moeten dan ook maar de verantwoordelijkheid van een kind op zich dragen. Diegene die het weg laten halen doen het echt niet omdat ze denken aan het welzijn van de baby hoor, maar omdat hun eígen leven dan naar de poedersuiker is! Niet iedereen heeft een kinderwens nee, maar dat had ze zich dan maar even wat eerder moeten bedenken, niet?

Ja jij bepaalt wie aan de pil gaat en niet, Lips are sealed Gestoord
niet iedereen slikt de pil en dat is ook niet nodig en dat bepaal jij dan ook niet.
en overigens, ik slik wel al heel vroeg de pil, maar hij komt er zo doorheen hoor, maar ik ga daarvoor echt NIET overstappen naar een zwaardere pil, weer die hel in...
condoom moet voldoende zijn, kijk heb je seks ZONDER condoom word het een ander verhaal, maar jij doet nou net of het verplicht is om de pil te slikken ROFL

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:11

Maar tegenwoordig zijn veel mensen nou eenmaal erg laks met anticonceptie. Als mensen alles gedaan hebben om het te voorkomen en het gebeurd alsnog vind ik dat sneu maar als ze te laks zijn en ze raken zwanger denk ik ook had je beter op moeten letten. Voorkomen is beter dan genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 01:35

MISTRAL94 schreef:
Dowski schreef:
en wat als je de pil niet kunt verdragen?
Er zijn tegenwoordig genoeg andere anticonceptie mogelijkheden

Ik heb nog niets gevonden waarvan ik denk dat het geschikt zou zijn voor mij bijvoorbeeld anders hoor Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:39

Nouks, heb je een spiraaltje geprobeerd? Het zetten kan erg veel pijn doen (ik voelde niks, maar ken ook mensen die flauwvallen, dus ik was heel bang) maar als je hem eenmaal hebt... geweldig!!

Ik had altijd een vrij zware menstruatie, maar nu is het bijna helemaal weg zelfs!

Sorry, terug on-topic Nagelbijten / Gniffelen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:30

Als ik vandaag erachter zou komen dat ik zwanger zou zijn, dan zou ik het zeker houden, het is paar jaar eerder als geplant maar dan zeker gewenst.

Mijn vriend zou me ook steunen en de vaderrol zeker op zich nemen. Lachen

Maar hopelijk wachten we nog een jaar of 2. Clown

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:08

Ik zou denk ik in paniek mijn vriend opbellen. Nagelbijten / Gniffelen
Zou het niet houden, ben nog te jong en ik wil zeker nog even wachten met kinderen. Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:10

Als ik er vandaag achter zou komen dat ik zwanger was zou dat wel heel bijzonder zijn omdat ik geen kinderen krijgen kan.
Zou het nu op bijna 45 jarige leeftijd ook niet meer willen hoor, hoe groot mijn wens ooit was om moeder te worden.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:11

dan ben ik superrr blij ermee Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:55

L0veJ0la schreef:

Nou dan maar hopen dat het snel gebeurd Haha!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:12

patjelisa schreef:
L0veJ0la schreef:

Nou dan maar hopen dat het snel gebeurd Haha!

Hehe daar ben ik al bezig ermee.. en ik ben al halfjaar gestopt met mijn pil.. Clown ik wacht nog steeds Verdrietig

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:17

Nou................

'ongelukjes' kunnen altijd gebeuren natuurlijk, maar ik zie het vaak misgaan door laksheid van de vrouw/het meisje zelf....
Als je wéet dat er iets is gescheurd of als je wéet dat er iets mis is gegaan met de pil (ziek, braken)
En je kiest er toch voor om gemeenschap te hebben (of dat is al gebeurd)
dan bestaat er nog altijd zoiets als de morning after pil en dat soort dingen.

Stel dat het mij wel zou overkomen, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk met pijn in mijn hart toch kiezen voor abortus. Ik ben nu 21, studente, en nog láng niet klaar voor een baby. Ik heb eigenlijk een grondige hekel aan baby's..... Koe
Ik heb niet voor niets mijn VWO diploma gehaald en volg nu een pittige studie, ik wil zelf ook nog een toekomst hebben..... en natuurlijk nog lekker genieten van het leven Vork

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:29

Dan heb ik een probleem, aangezien me ex binnen no-time al een nieuwe vriendin had. Ik met een nieuwe baan start+opleiding en een huis heb gekocht waar geen slaapkamer over is voor een kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 02:31

Als ik nu zwanger zou blijken te zijn dan zou ik denk ik in paniek raken.. En dan pas nagaan denken van wie is de vader dan en hoelang ben ik al zwanger? Verward
En hoe moet ik dat kind opvoeden ik moet een pappa voor baby vinden!

En zo zou ik dan heel de zwangerschap gestrest rondlopen vrees ik Huilen van het lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:30

Shanna schreef:
Als ik nu zwanger zou blijken te zijn dan zou ik denk ik in paniek raken.. En dan pas nagaan denken van wie is de vader dan en hoelang ben ik al zwanger? Verward

En zo zou ik dan heel de zwangerschap gestrest rondlopen vrees ik Huilen van het lachen

Een kind opvoeden kun je ook alleen mocht de vader je laten zitten Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:41

MISTRAL94 schreef:
Shanna schreef:

Een kind opvoeden kun je ook alleen mocht de vader je laten zitten Knipoog

Vind ik ook Nat..
alleen merk nou ik 21 ben dat ik toch wel wat gemist heb...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:52

Het is het mooiste idd maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je niet koste wat het kost verder moet gaan met iemand waarmee je niet leven kunt. Dat is voor zowel het kind als jezelf ook niet goed.

Ik had iemand anders in mijn leven die die vaderrol op zich nam dus wat dat betreft heb ik niets gemist. Maar kan het me wel voorstellen dat je er moeite mee hebt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:54

ik droom de laatste tijd ook vaak dat ik zwanger ben.........echt vaag,want dan zou ik ook zoiets hebben van WATSKEBURT