Joyckuh schreef:C_arola schreef:Dan kun je niet anders??
Sorry dit komt bij mij heel bot over.
Als je dan wel de keus zou hebben als stel je kind raakt bij een ongeluk betrokken en raakt verlamt, in coma en als ze wakker word dan heeft ze een veel lager denkvermogen door de ongeluk gekregen, kan zelf niet meer aankleden, praten of eten. Dan zou je er nog voor kiezen om het kind niet te laten leven als het mogelijk was?
Ik denk dat ik die keuze zou maken. Tenzij mijn kind nog mogelijkheid heeft om een aantal dingen opnieuw aan te leren. Als ik het alleen maar praten, of eten. Echter, blijft mijn kind leven als een kasplantje? Nee, dan zou ik de keuze maken de behandeling stop te zetten en mijn kind laten gaan.... Hoe moeilijk ook.
Idem hoop ik dat mijn ouders dezelfde beslissing maken als ik een ongeluk krijg en moet verder leven als een kasplantje. Dat wil ik niet, dan vind ik geen menswaardig bestaan...
Er is vaker bewezen dat mensen veel meer kunnen dan de wetenschap voor mogelijk hadden gehouden.
Mensen die leefden als ''kasplantjes'' en het zo weten te redden dat ze konden lopen, praten en simpelweg (of eigenlijk niet) kunnen genieten van hun leven.
Zou je dan luisteren naar de wetenschap? Hetgeen dat het onmogelijk houd dat mensen beter kunnen worden als ze bepaalde dingen hebben meegemaakt?
Ik zou het niet kunnen.
Ik zou luisteren naar mijn kind, wat hij wil, en ik zou hem niet doden als hij dat niet wilt.
Klinkt hard, maar zo zie ik het.
En ja, je kan luisteren naar mensen in een coma, naar kinderen, door in hun leven vragen te stellen wat zij zouden willen mocht er zoiets gebeuren.