Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:51

En als je dan eerst die paracetamol met codeïne neemt? wat gebeurt er dan?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:53

ik kan ook niet stilzitten hoor dan wordt ik echt gek...toeval wil ook dat ik (toen ik er nog veel last van had) de aanvallen op mijn werk kreeg (wat ook de oorzaak van de stressklachten was) en ja op mijn werk kun je niet even zeggen ik heb migraine ik ga naar huis (ik ben begeleider op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten).

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:58

Citaat:

Zou ik ook eens moeten proberen ja, dan weet ik geloof ik dat het ook spanningshoofpijn kan zijn.

Ik zit me te bedenken Lammie, dat ik dat neem omdat ik anders niet kan slapen en dus wakker lig te wezen als ik alleen Imigran neem...

Edit: vond een leuk onderschrift van iemand:

MAAK EVEN EEN AFSPRAAK MET MIJN HOOFD, DIE REGELT MIJN LEVEN :D ! (van Loesje geloof ik...)

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:20

tjah ik kan nooit slapen als ik een aanval heb...hoe graag ik soms ook had gewild/zou willen...gelukkig nu al weer bijna 2 maand aanvalvrij...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:39

Ik gebruik nu 30 dagen propranolol. Ik heb daardoor een lage bloeddruk (zonder propranolol zat het al tegen te laag aan) en ik hoopte dat het desondanks toch wel goed zou gaan. Ik heb nu 2 weken geen aanval meer gehad, maar ik heb net dus na het douchen een half uur op de grond kunnen gaan zitten... Helaas...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:43

ik had dat ik het nog kouder kreeg dan ik normaal al had en dat ik vaak duiselig was en daardoor ook regelmatig aan de grond belande, ook had ik veel blauwe lippen en blauwe nagels en toen ben ik maar eens naar de huisarts gegaan met de mededeling dat er iets niet helemaal goed ging en toen meette hij mijn bloeddruk en toen gaf hij aan dat mijn bloeddruk wel heel erg laag was en stopte ook gelijk met de propranolol...
ik heb het overigens maar 2 weken geslikt...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:49

Koud heb ik het ook wel meer ja. Mijn bloeddruk is de vorige keer toen ik bij de huisarts was (met propranolol) 100/65 en daarvoor 110/80. Niet erg hoog dus. Het probleem is alleen dat ik het wel heel jammer vind om er nu weer mee te stoppen. Ik had wel 3 aanvallen in de week, maar ja, dit is ook niet alles.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:51

ik had dagelijks aanvallen...ik ben na de propranolol door de huisarts naar de neuroloog gestuurd en die kwam op het geweldige idee van de depakine...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:54

Van de metropolol (Selokeen, zelfde als propanolol) kreeg ik het idd ook koud en hartkloppingen als ik ze vergat :o . Ook wel wat slapeloosheid, maar verder verdroeg ik ze prima.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:54

Waarom gebruik je ze nu niet meer dan?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:57

Wat gaan jullie snel!

Ben net terug van de dokter, had de afgelopen dagen heel erg last van m'n ogen (nu nog steeds trouwens). Net alsof je in een felle lamp hebt gekeken, maar het gaat niet weg. Het is net of alles schittert. Ik dacht dat het misschien te maken had met de combinatie sneeuw en zon vorige week. Maar volgens de huisarts is het waarschijnlijk gewoon van de migraine (die dus vanmorgen nog niet weg was) en omdat de aanvallen niet altijd hetzelfde zijn, heb ik ws daar nu extra veel last van. Ik kan tijdens mijn migraine zowiezo al geen fel licht hebben en nu is het nog eens extra, het deed gisteravond gewoon pijn in m'n hoofd toen ik een auto tegemoet reed in het donker.

Soms zou ik wel een willen dat ik een display had waarop stond wat ik nou precies voel: 1) migraine 2) gewone hoofdpijn 3) bijverschijnsel van migraine enz.....

Lalidan: ik heb geen last van m'n borstwervels gelukkig, wel een lage ruggewervel en bovenin m'n nek zit een knakje, maar verder hoofdzakelijk m'n knieën en schouders.
Ik probeer het nu in de gaten te houden of dat evt. verband met elkaar heeft, ik probeer er weer extra op te letten dat ik mijn hoofd goed draag zeg maar.

Erretje schreef:
Edit: vond een leuk onderschrift van iemand:

MAAK EVEN EEN AFSPRAAK MET MIJN HOOFD, DIE REGELT MIJN LEVEN :D ! (van Loesje geloof ik...)

Deze ga ik onthouden!!

* edit typefouten verwijderd, sorry, m'n hoofd doet het nog niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 14-01-09 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:57

ik heb het nu ook nog wel koud maar dat komt doordat ik gewoon standaard een lage bloeddruk heb (110/55).
maar ik ben dus wel opgelucht dat ik nu die propranolol niet meer slik (ondanks dat depakine wel een veel zwaarder medicijn is).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:59

Ik ben ook geen warmbloedig mens, heb het snel koud en tijdens migraine aanvallen helemaal, dan heb ik meestal een extra dik vest erbij aan. Bloeddruk is bij mij meestal ook aan de lage kant, maar huisarts had hem net op 120/80 gemeten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:03

ok...dan had je nu een hele nette bloeddruk.(volgens mij, zoals ik heb geleerd op school in ieder geval)..het wordt vaak pas echt laag genoemd als de onderdruk onder de 65 is en de bovendruk onder de 100 is, bij mij is dus die onderdruk het probleem...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:12

Emytje schreef:
Waarom gebruik je ze nu niet meer dan?

Omdat ze de scherpe kantjes er wel vanaf haalde maar de frequentie er niet veel minder om werd. En die is/was 3a4 x per week. Dus zou ik Topamax gaan proberen maar dat durf ik niet vanwege de grote kans op zware bijwerkingen (zeker in het begin) en ik een beebietje van 6 maanden heb en een jochie van 4 heb. Straks lazer ik van de trap af ofzo met de kleine, dat soort dingen. Of doe ik ze wat aan door de stemmingswisselingen, daar heb ik sowieso wel last van, ben bang dat het versterkt wordt dan.

Ik was wel een stukje relaxter van de selokeen :D !

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:19

ik was door de propranolol wel vaak heel rustig...maar ja dat ben je al snel als je om de haverklap onderuit gaat (lees flauwvalt)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:48

lammie2701 schreef:
ik was door de propranolol wel vaak heel rustig...maar ja dat ben je al snel als je om de haverklap onderuit gaat (lees flauwvalt)
_O- :')

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:52

tjah nu kan ik er wel om laggen maar toen echt niet...ben ook vaak zat door collega's gevonden dat ze zoiets hadden van wat doe jij nou? en de eerste keer was ik zelfs een kwartier weg en hebben ze de arts (die op dat moment op het dagactiviteitencentrum spreekuur had) laten komen...oops...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:32

De manier waarop je het schreef was erg droog! Daar moest ik om lachen :o .

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:08

Dat is inderdaad geen doen als je kleine kinderen hebt, lijkt me ook erg lastig. Maar hoe heb je dat eigelijk gedaan toen je zwanger was? Alleen paracetamol geslikt?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:31

Erretje schreef:
Ik had de afgelopen dagen hoofdpijn, nu voel ik er een zitten, maar ik weet nu niet of het een nieuwe is of dat hij 'doorzeurt'. Als ik nu Imigran zou nemen weet ik zeker dat het weg is.

Bijvoorbeeld: tot en met zondag had ik rechts achter mijn oog last (zondagmiddag even de kindjes naar opa&oma, even mijn paard een knuffel gegeven en met medicatie uurtje naar bed gegaan, beetje liggen doezelen en het was daarna wel weg. Sinds Maandagmiddag heb ik links doffe pijn achter mijn oog :? Daarvoor heb ik maandagavond een Imigran en Paracetamol met Codeine genomen, gisterochtend voelde ik me redelijk goed, later op de dag nam het ietsje toe, maar niet genoeg om weer een Imigran te nemen (misschien moet ik dat dus wel doen een paar dagen totdat ik echt niks meer voel?).

Heb jij ook niet dat je je er teveel op focust en telkens oplet of het misschien doorzet en erger wordt? Zodat je het bijna opwekt?
Ik zelf heb soms die neiging wel, dan wil ik zo graag dat het niet doorzet omdat het net slecht uitkomt, dat ik telkens ga testen of het erger wordt (doet het meer pijn, wordt de verdikking boven mijn oog erger, dat soort dingen). Op dagen dat ik dan verder niks hoef en het als het ware loslaat, is de kans groot dat er niks gebeurt verder. Herken je dit?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:33

Erretje schreef:
Citaat:

Zou ik ook eens moeten proberen ja, dan weet ik geloof ik dat het ook spanningshoofpijn kan zijn.

Klopt! Bij spanningshoofdpijn (die je weer kunt krijgen van de spanning dat je misschien een migraine aanval krijgt) helpen gewone middelen wel, bij migraine niet. Maar vaak neem ik dan uit voorzorg toch ook gewoon Imigran, omdat die bijna in alle gevallen wel werkt! :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:36

Laurabram schreef:
Ben net terug van de dokter, had de afgelopen dagen heel erg last van m'n ogen (nu nog steeds trouwens). Net alsof je in een felle lamp hebt gekeken, maar het gaat niet weg. Het is net of alles schittert. Ik dacht dat het misschien te maken had met de combinatie sneeuw en zon vorige week. Maar volgens de huisarts is het waarschijnlijk gewoon van de migraine (die dus vanmorgen nog niet weg was) en omdat de aanvallen niet altijd hetzelfde zijn, heb ik ws daar nu extra veel last van. Ik kan tijdens mijn migraine zowiezo al geen fel licht hebben en nu is het nog eens extra, het deed gisteravond gewoon pijn in m'n hoofd toen ik een auto tegemoet reed in het donker.

Duren die flikkeringen bij jou zo lang? Wat rot! Ik heb dat sowieso niet bij elke migraine aanval en als het wel zo is, vaak maar een uur. Dan kan ik daarna nog niet echt lekker zien voor mijn gevoel (kan ook niet goed lezen), maar die vlekjes en schitteringen zijn op zich wel weg ...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:41

Emytje schreef:
Dat is inderdaad geen doen als je kleine kinderen hebt, lijkt me ook erg lastig. Maar hoe heb je dat eigelijk gedaan toen je zwanger was? Alleen paracetamol geslikt?

Een van de mooiste bijwerkingen van zwanger zijn is dat bij 80% van de vrouwen de migraine wegblijft of in ieder geval verminderd, dat was bij mij ook zo, heerlijk!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:42

simodi schreef:
Klopt! Bij spanningshoofdpijn (die je weer kunt krijgen van de spanning dat je misschien een migraine aanval krijgt) helpen gewone middelen wel, bij migraine niet. Maar vaak neem ik dan uit voorzorg toch ook gewoon Imigran, omdat die bijna in alle gevallen wel werkt! :o

Doe ik inderdaad ook ;)