Oooh kindergegil, pfffff vreselijk Goof. Wel een leuke foto!
Lizard ook ondanks het miezeren. Knap dat je telkens weet te gaan wandelen!
Wij hebben vandaag vanwege file en volle parkeerplekken ons plan twee keer aangepast en zijn naar het Bodenschneidhaus gewandeld. Heb maar één foto gemaakt. En er waren hordes mensen met sleeën op het pad. Maar toch lekker gewandeld
Wij hebben vandaag een paar kleine wandelingen gedaan. We zijn naar Schoppernau gereden en hebben daar eerst geparaglid . In dat dorp ging ik vroeger altijd met mijn ouders op vakantie, dus extra speciaal. Daarna terug omhoog en toen nog een stukje doorgelopen naar het kruis. We wilden eigenlijk omlaag lopen, maar dat kan blijkbaar niet in de winter. We zijn dus terug omlaag gelopen en naar het huis gelopen waar ik altijd zat.
Met het paragliden hadden we een gopro, dus we hebben er foto's en filmpjes van, maar niks wat een SD kaart kan lezen. Die kunnen we dus thuis pas zien of het een beetje is gelukt
gaucho
Geplaatst: 29-12-24 18:33
Prachtig Jojoleine! Gaaf het paragliden en wat leuk zo'n trip down memory lane.
Balen van de krijsers en de drukte Goof, wel toffe foto !
Sneeuw en zon, jaloers Jojoleinee
Wat een afstand Gaucho, wauw
X2305
Geplaatst: 29-12-24 20:17
Ik val even asociaal dit topic binnen, ik ben een stille meelezer sorry!
Ik wandel zo’n 4-5 keer per week flinke rondes bij ons in de omgeving (Overasseltse Vennen / Groesbeekse bos / Zeven Heuvelen route / Mookerheide / Heumensoord) die ik veel voorbij zie komen. Ik ga ook wel eens met de honden naar de Soesterduinen.
Op al deze plekken is de laatste dagen veel vuurwerk afgestoken (zoals bijna overal) en ik heb 1 hond met erge vuurwerk angst. Nu gaat het op zich prima maar ik zou graag voor oudejaarsdag een andere route willen lopen omdat hij dan zo enthousiast wordt altijd dat hij het vaak vergeet dat er vuurwerk is en weer heel snel is afgeleid Hebben jullie nog tips voor een leuke fijne wandelplek waar relatief weinig vuurwerk is en je fijn kan lopen met de honden? Mag best een route van anderhalf-twee uur zijn. Het liefst dus wat afgelegen waardoor er weinig hangjeugd op de fiets voorbij komt. Dat is hier in omgeving Nijmegen toch al snel bij de bossen. Bij de vennen viel het mee maar dat rondje kan hij dromen inmiddels. Hij mag erg moe worden (en de ander ook)
Mag een uurtje wel vanaf Nijmegen zijn; wil ook een beetje in de buurt blijven van stal ivm geopereerd paard… fijn deze dagen
Ik ben niet bekend in jouw omgeving, hoop dat iemand je van een tip kan voorzien. Ik ga 31-12 inderdaad in de ochtend ook even een goede wandeling met de honden maken, dan zijn ze er in oder geval lekker uitgeweest.
gaucho
Geplaatst: 29-12-24 20:38
Ik liep vandaag op de Veluwezoom, daar hoorden we alleen af en toe heel ver weg wat vuurwerk, ik denk dat als je op een parkeerplaats in het gebied start (Posbank, rozendaalse veld) je helemaal niets hoort.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-12-24 20:42
Noord Limburg? Bijvoorbeeld bij Geijsteren. Lijkt me dat het daar wel redelijk rustig is. Grootste plaats in de buurt is Venray en dat is wel een paar km daar vanaf.
Bedankt voor de leuke tips! Gaan we lekker op pad en even flink uitwaaien En wie weet nieuwjaarsdag dan weer.
Wat verder weg knallen is inderdaad geen probleem en je houdt het nooit helemaal tegen.. maar we kwamen in het bos hier plots allemaal hangjongeren tegen met serieus vuurwerk en dan kan ik helemaal niets meer met hem. Zo sneu! Dus probeer er toch maar iets van te maken.
En wie weet kom ik in plaats van stiekem meelezen vanaf nu ook meepraten
Goed idee X2305, ik ben nu wel benieuwd naar je honden
X2305
Geplaatst: 29-12-24 23:30
We hebben er twee! Eentje is drie en een kruising beagle, Duitse pincher en er zit ook cocker spaniël in. Kan gelukkig goed los lopen, is altijd blij en vrolijk maar wel wat onzeker met vreemde mensen/honden.
De ander is er eentje uit Spanje en heel lief, vermoedelijk wel al wat ouder want hij wordt nu flink grijs en heeft niet zo veel tanden meer.
Ik zal van de week eens foto’s delen van onze wandelingen hier en de omgeving . We wonen echt aan de bosrand dus dat is heel fijn ook met lunchpauzes met werk. En sinds ik honden heb ben ik de natuur veel meer gaan waarderen
X2305
Geplaatst: 29-12-24 23:31
En wellicht komt er nog een teckeltje bij om de groep ‘compleet’ te maken maar ik heb nogal een intensief jaar achter de rug met de beestenboel; dus voorlopig even niets haha.
Beide honden kunnen trouwens goed met anderen en lopen ook veel los, alleen de oudste nu dus niet ivm vuurwerk.
Ik ben wel echt gek op wandelen geworden door de honden. In juni ga ik met mijn moeder een paar dagen naar Malaga en de Caminito Del Ray ook lopen samen Ik kan helaas veel sporten niet beoefenen ivm een spierziekte en niet hardlopen maar wandelen gaat gelukkig wel heel goed.
boedjang
Geplaatst: 30-12-24 01:23
Oh goof kinderen....ik bedoel ouders die niet opletten.... Wouw jojoleinee super gaafzo en Gaucho lekker bezig dan Ik was bij paard, spoort niet die kleine aap hoor boef is t
... en daarna klussen bij zoon. Door naar werk had avonddienst. Lil lekker mee, kon man blijven klussen