Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:19

Hou je vast aan dat dit gevoel ook weer weg gaat. Maar ik vergeet dat zelf ook steeds als ik in een mindere periode zit. Mijn vader is 72 geworden maar hij was echt nog heel fit en gezond |( Iedereen in de familie vind het zo bijzonder dat ons kindje op pap z’n verjaardag geboren is. Hij heeft ook een tweelingbroer. Hij was hier maandag en pinkte wel even een traantje weg.

Het voeden an sich is gelukkig niet pijnlijk meer maar het aanhappen sinds 2 dagen wel. Kolven ook iets meer dus ongetwijfeld iets met hormonen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 12:27

Super fijn om te lezen Azmay!!

@charlotte nee voor nu gaan ze niets doen. Alles ziet goed uit en heb ook geen regelmatige krampen ofzo. Donderdag staat weer een controle gepland. Voor nu zit er niets anders op dan weer afwachten.

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:46

Sterkte Charlotte!

Azmay, wat fijn dat het goed gaat zeg!

Gnome, pff snap dat je ff stress had. Gelukkig kon je langs voor een echo.

Vanmorgen vroeg was mn buik heeel vervelend. 2 u wakker van gelegen. Harde buiken kramperig. Kon er niet van slapen. Uiteindelijk voorbij en kon nog even slapen gelukkig.

Vanavond ons bed eindelijk beneden zetten. Heb ook bed verhogers binnen gekregen vandaag dus die gaan er meteen onder. Scheelt weer over een paar weken een hoop gedoe.
Gister veel gedaan dus vandaag rustig dagje. Best wel last van mijn buik.

Sommige ook zo’n last van maagzuur? Oohh echt verschrikkelijk gelukkig werken rennies meteen. Maar van de week lag ik een uur wakker en werd alleen maar erger en erger en had niks meer…. Uiteindelijo was melk mijn redder in nood.

Fijn weekend iedereen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:25

Maagzuur heb ik een tijd omeprazol voor geslikt, was echt niet meer te doen met de normale trucjes en ook rennies en gaviscon deden niet meer genoeg.

Nimue vind de telefoon echt vreemd, dus een mooie foto maken is een uitdaging _O-
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 13:46

Freekieee schreef:
Sterkte Charlotte!

Azmay, wat fijn dat het goed gaat zeg!

Gnome, pff snap dat je ff stress had. Gelukkig kon je langs voor een echo.

Vanmorgen vroeg was mn buik heeel vervelend. 2 u wakker van gelegen. Harde buiken kramperig. Kon er niet van slapen. Uiteindelijk voorbij en kon nog even slapen gelukkig.

Vanavond ons bed eindelijk beneden zetten. Heb ook bed verhogers binnen gekregen vandaag dus die gaan er meteen onder. Scheelt weer over een paar weken een hoop gedoe.
Gister veel gedaan dus vandaag rustig dagje. Best wel last van mijn buik.

Sommige ook zo’n last van maagzuur? Oohh echt verschrikkelijk gelukkig werken rennies meteen. Maar van de week lag ik een uur wakker en werd alleen maar erger en erger en had niks meer…. Uiteindelijo was melk mijn redder in nood.

Fijn weekend iedereen!

Die tijd wel gehad ja. Inderdaad dan rennies genomen en slaap met 2 kussens. Was wel een korte periode bij mij gelukkig. Rustig aan vandaag!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 13:46

Azmay schreef:
Maagzuur heb ik een tijd omeprazol voor geslikt, was echt niet meer te doen met de normale trucjes en ook rennies en gaviscon deden niet meer genoeg.

Nimue vind de telefoon echt vreemd, dus een mooie foto maken is een uitdaging _O-
[ [url=m/b5yPYi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha nou ze blijft een poppie <3

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:25

Wat een schatje Azmay <3

Freekie hier geen maagzuur gelukkig!

Kiwi en Charlotte wat een verdriet dat jullie vaders zo vroeg overleden zijn :knuffel:

Lisette haha rustig aan doen is soms lastig. Al kan ik het best goed eigenlijk :')

Hier een hele rustige baby vandaag, voel haar wel maar veel minder dan anders. Zit te twijfelen om even te bellen. Misschien eerst even lunchen zo, kijken of ze daar wakker van wordt.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:33

MissAnnemijn schreef:
Wat een schatje Azmay <3

Freekie hier geen maagzuur gelukkig!

Kiwi en Charlotte wat een verdriet dat jullie vaders zo vroeg overleden zijn :knuffel:

Lisette haha rustig aan doen is soms lastig. Al kan ik het best goed eigenlijk :')

Hier een hele rustige baby vandaag, voel haar wel maar veel minder dan anders. Zit te twijfelen om even te bellen. Misschien eerst even lunchen zo, kijken of ze daar wakker van wordt.

Ook op je zij gelegen al enzo? En anders lekker bellen! Ik ben daar zelf te laks in. Maar is mij niet vaak genoeg gezegd bij twijfel gewoon echt bellen. Liever te vaak dan de te weinig.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:00

Wat lief Azmay, fijn dat het zo goed gaat.

Hier ook maagzuur, met name in de avond/nacht. Rennies helpen inderdaad erg goed gelukkig.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:37

Wij zijn vandaag met de bakfiets een rondje boodschappen gaan doen. Ik vond het maar spannend. Überhaupt dat autostoeltje in die bak en ook dat ik net daarvoor live gevoed had en niet weet of hij dan na 1,5 uur of na 2,5 uur weer komt maar ging gelukkig helemaal goed. Ik kon zelf gelukkig ook prima op een zadel zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:22

Lekker joh kiwipitje, nu heb ik zin in aardbeien :+

Volgens mij zitten wij in een regeldag. Mevrouw ligt een half uur rustig in haar bedje en is dan zo goed als ontroostbaar tot we haar bij ons pakken. Net ook beide borsten gehad en het flesje leeg. Dutje voor mij is er niet van gekomen :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:47

Lisette oh dat gevoel herken ik zo erg. Ik baalde ook echt dat ik toen rustiger aan moest doen van de verloskundige. Maar ik merkte wel dat het hielp om mij beter te voelen. Wel gezellig zo met de hondjes op de bank. Hoop dat jij je er ook beter door gaat voelen.

Charlotte veel sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. Mooi dat jullie kleine de naam van je vader gaat dragen.

Kiwi wat een mooie gedachte dat je vader en de kleine op dezelfde dag jarig zijn. Heeft zo moeten zijn.
Heerlijk weggeweest op de fiets! <3 Fijn dat alles goed gegaan is, dan ga je de volgende keer veel ontspannender op weg.

Gnome wow wat een schrik. Gelukkig kon je een echo maken en was alles goed. Je blijft wel kramp en vocht verlies houden dus? Ik hoop ook voor je dat het wat rustiger gaat worden nu. Steeds die schrik en onzekerheid is ook niet fijn.

Azmay wat fijn dat het zo goed gaat! <3 Wat een mooie foto ook. Dat haar! Wauw ♡
Vervelend die regeldagen! Klinkt inderdaad wel als eentje met dat vele drinken.

Freekieee wat naar van je buik. Goed dat je vandaag dan even je rust pakt. Ik had ook erg veel last van maagzuur, gelukkig hielp de Gaviscon bij mij nog wel. Vervelend is dat hé, dat gevoel in je slokdarm!

MissAnnemijn bij twijfel altijd bellen toch. Beter een keer te veel dan te weinig. Of gaat het inmiddels beter?

De fotoshoot was echt leuk. Hidde deed zó goed mee. <3 De fotograaf was ook heel fijn, gaf goede tips enz.
We hebben deze twee foto's al van der gekregen en ben hier al zó blij mee.
Afbeelding
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:56

Wauw prachtige foto’s Marieke!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:03

Al meer beweging gevoeld Missannemijn? Hier een adhd baby vandaag :')
Kiwi, oeh lekkere dingen gehaald, aardbeien en meloen eet ik nu ook veel, maar die uit de supermarkt zijn nog niet zo lekker als in de zomer, wel fijn dat het goed ging!
Mriek, moooooi!

Ik heb vanmiddag braaf een middagdutje gedaan, nu hopen dat ik vannacht ook kan slapen..
Maagzuur nog geen last van gehad, wel een gevoelige buik maar dat komt vast van het porren met de echo gisteren..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:12

Aah wat een geweldige fotos mriek.

En kiwipitje rondje boodschappen. Fijn dat het allemaal goed verliep. Effe eruit.

Korte bijleespost aha. Wel bijgelezen maar vanmorgen alle beesten gedaan en nu weer aan het werk tot elf. Dus even geen uitgebreide reacties.

Hier wel last van borrelende buik sinds slikken van de ijzertabletten. Gewoon schamend hoorbaar die buik.

Gelukkig nog geen obstipatie erdoor want dat kan wel bij die tabletten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 20:43

Prachtige foto's Mriek!!

Het rommelt hier lekker door met kramp inderdaad. Vocht eigenlijk nu weer niet meer gezien sinds vanmorgen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:03

Was wel heerlijk weer kiwipitje! Maar snap dat je het wel spannend vond zo.

Ben heel benieuwd Gnome! Hoop zo voor jou dat het echt even doorzet.

Hier hadden wij weer wat…. Wilde ons bed uit elkaar halen op zolder zodat hij eindelijk weer de slaapkamer in kon. Hoorde we opeens gemiauw….
Kjken we uit het raam, zit onze kat in het puntje van de boom… heeft heel erg der best gedaan om door het raam naar buiten te kunnen… van alles geprobeerd.

Uiteindelijk verdieping lager heeft mijn man de boom weten te pakken en naar zich toe getrokken, en ik op zolder half hangend uit het raam Maze gepakt….

Maar ons bed staat eindelijk weer zoals het hoort op de eerste verdieping normaal in de slaapkamer *\o/* bedverhogers meteen er onder want scheelt best gedoe om te doen. Weet wel dat ze na de kraamweek meteen eronder uit gaan.. nu opzoek naar een opstapje want kom er niet fatsoenlijk op.

En als ze er onderuit zijn kan ook de ledikant eromheen. Is nu niet echt te doen

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 21:11

Ohhh die kat. Ze weten zichzelf wel in de nesten te werken hé.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:50

Oh die kat, draakje.
Hier ook een x gehad de kat in de boom langs fietspad. Dus omstanders de brandweer gebeld, toen ik de honden uit ging laten zag ik het dus snel brandweer geannuleerd want tja is de eigenaar er moet je betalen.

Lange ladder gehaald en zwager Kat uit de boom gehaald. Althans bijna beneden sprong ze uit zijn armen en rende weer hard weg.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:17

Ooh onhandige kat :') gelukkig kunnen bevrijden!

Freekie fijn dat de slaapkamer af is!

Gnome fijn dat het vocht weg is maar hopelijk gaan die krampen nog wat productiefs doen ook.

Marlis ook een rommelbuik maar dan anders :Y)

Lisette goed je best gedaan in ieder geval!

Mriek mooie foto <3

Azmay pittig zijn die dagen inderdaad!

Kiwi lekker even boodschappen doen met z'n drietjes

Ik heb uiteindelijk toch maar gebeld en moest maar langskomen voor CTG. Daar ook wat rustig maar gelukkig alles goed, en vanavond is ze wat meer aanwezig geweest ook. Hopelijk blijft het zo :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:25

Fijn dat ze toch nog aanwezig is en je ctg gehad heb.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:35

Dit is trouwens echt zo oncomfortabel. Continu ligt het hoofdje net onder mn rechter borst/ribben en je ziet dus ook gewoon dat zo raar liggen. Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 22:36

Poehhh dat ziet er inderdaad pijnlijk uit zeg. Gaan ze haar niet proberen te draaien?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:44

Gnome schreef:
Poehhh dat ziet er inderdaad pijnlijk uit zeg. Gaan ze haar niet proberen te draaien?

Hoe het er nu naar uit ziet denk ik niet. Een gyneacoloog liet keizersnede vallen ivm te weinig vruchtwater en placenta voor. Maar verder wordt er pas met 36 weken over gesproken dus voor nu nog niks.

Dus afwachten.
Maar ik wil zelf ook niet draaien. Want factoren waarbij het vaak niet lukt en welke ik kan afvinken zijn een voorliggende placenta, te weinig vruchtwater, te sterke buikspieren. En hartje kan ook tijdelijk langzamer gaan en het is al een heel rustig kindje.

Dus ik wil liever een keizersnede als ze zelf niet draait en dus in stuit blijft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 22:59

Ja dat zou ik dan ook doen inderdaad. Hoe gaat het met de controles?