Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:32

Haha valt niet mee hè Ninus. Goed om je tijdens eens los te laten.

Ik loop hier eigenlijk altijd hoogtemeters in het bos. Het is moeilijk om vlak in de buurt geen hoogtemeters te lopen in de natuur.
Vanmorgen 220HM op 21.5km en dat valt nog erg mee.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:40

Wauw supervixen. Hert toch maar mooi vastgelegd !
21 km is wel pittig. Geen spierpijn erna ?

Ninus: Ook stevig loopje. Geniet van je verlof en van de klusjes :+

Vandaag 3,3 km rondje gedaan. Nu nog wat tussendoor gestapt, maar geloof dat ik deze binnenkort wel uitloop. Bedankt voor de broekadviezen. Als ik het lopen nog een week of 2-3 volhoud schenk ik me er eentje. Of als ik de 5 km uitloop :Y)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:42

Ik had er 13 vandaag :')

Wat was je crazy evenement ook alweer Musli?

Goed bezig Betadine +:)+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:22

Ninus schreef:
Ik had er 13 vandaag :')

Wat was je crazy evenement ook alweer Musli?

Goed bezig Betadine +:)+

HYROX Amsterdam **\O/**

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:23

Ziet er leuk uit, maar was vast zwaar? Leuk als afwisseling ook!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:24

Ninus schreef:
Ziet er leuk uit, maar was vast zwaar? Leuk als afwisseling ook!

Het was zeker zwaar, gemiddelde hartslag van 178 :'). Maar wel ook echt heel gaaf!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:25

Welkom terug, Fenn. Wat balen dat je zo’n last van die bekkeninstabiliteit hebt!

Ninus, jij bikkel!

Gezellig dat je samen hebt kunnen lopen!

Woh, ziet er pittig uit, Musli. Wat stoer!

Goed bezig, betadine!

Komende zaterdag heb ik mijn volgende uitje alweer: 10 km trail. Ontzettend zin in!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:52

Miss Montana, fijn dat je lekker gelopen hebt, leuk dat je man mee is gegaan!
Loopt hij vaker hard?

Mooie foto's SV, gaaf dat hertje!
Fijn dat je er weer 21 km op hebt zitten.

Suusje, fijn dat je je weer beter voelt, leuk rondje zo te zien!

Puera, dat klinkt gezellig, je veulen aan huis met de shetty's en paard, bijzondere kruising, kan me voorstellen dat je daar voor gevallen bent!
Wat leuk dat je een 10km trail gaat doen! In de buurt?

Kylan, bedoel je met Ton, Ton van Duivenvoorde?
Heb je daar gereden? Ik ben daar wel eens geweest, toen ze nog samen in Coevorden zaten, vind Ton een leuke fijne vent!

Ninus, gaaf dat je 18km door de modder heb gecrost! Goed bezig, mooi dat je genoten hebt!

Musli, jeemig zeg dat ziet er inderdaad crazy uit, wat een heavy evenement!
Knap gedaan hoor! Mijn hartslag zou gemiddeld op 200 zitten, haha.

Goed gedaan Betadine, ga zo door!

Welkom terug Fenn.

Hier vandaag 15km gedaan, mijn man weer mee op de fiets, maar ga volgende keer weer alleen, want hij wil niet over de mulle paadjes, maar die vind ik juist zo leuk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:06

betadine schreef:
Wauw supervixen. Hert toch maar mooi vastgelegd !
21 km is wel pittig. Geen spierpijn erna ?

Ninus: Ook stevig loopje. Geniet van je verlof en van de klusjes :+

Vandaag 3,3 km rondje gedaan. Nu nog wat tussendoor gestapt, maar geloof dat ik deze binnenkort wel uitloop. Bedankt voor de broekadviezen. Als ik het lopen nog een week of 2-3 volhoud schenk ik me er eentje. Of als ik de 5 km uitloop :Y)

Moet je zeker doen. Heb je dik verdiend tegen die tijd en dan kun je nog meer mooie kilometers maken.

21 km is niet pittig voor mij normaalgesproken. Daar heb ik ook geen spierpijn van (tenminste als er geen 1000 hoogtemeters inzitten of zoiets geks).

Ik heb dit jaar al 49 keer een minimale afstand van 21.1 km gelopen. Daar zitten dus ook lopen van een langere afstand bij, bijvoorbeeld marathons en ultra's.
Ja dat hou ik bij, omdat ik dat leuk vind :+ :+

Puera welke trail ga je lopen?

Ieris ik snap wel dat je man niet door dat mulle zand wil met de fiets. Wel lief dat hij meefietst!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:14

Ieris hij is een stuk sportiever dan dat ik ben. Hij ging al regelmatig hardlopen en nu ik ben begonnen is hij ook weer wat fanatieker. Wat leuk dat jou man klok mee gaat op de fiets. Mulle paadjes fietst inderdaad niet zo lekker.

MuSLi wow wat een inspanning! Ik wordt al moe als ik naar dat lijstje kijk :') knap gedaan hoor!

Betadine wat broeken betreft ben ik heel blij met mijn fusion broek. Zo fijn dat ik naast de lange ook nog een korte er bij heb gekocht deze week. Het is tenslotte weer wat warmer de laatste dagen :D

Welkom Fenn. Hopelijk kan je weer opbouwen zonder last te krijgen van je bekken.

SV lekker rondje weer en prachtige foto’s zoals altijd. Is de spierpijn dan toch nog van je 75 km?

Ninus dapper gelopen hoor, klinkt als een pittige ronde. Moe maar voldaan op de bank en dan genieten van je week vrij.

Puera waar ga je die trail lopen dat het 36 graden kan worden?

Suusje ook lekker gelopen :)

Hier vandaag een kort rondje van 2,5 km gedaan. Dag zat vol gepland met andere leuke weekend afspraken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:56

Gewoon hier in Friesland een trail, in Gaasterland.
Afgelopen donderdag had Buienradar een foutje. In de 14-daagse stonden temperaturen van 35-37 graden voorspeld, met windkracht 7-8. :))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:03

Ah dat is wel een bijzondere voorspelling inderdaad. Dan liever dat herfstweer wat we nu hebben ;)

Ik heb ook mijn eerste loopje opgegeven. 5 km in Mirns in november.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:19

Leuk! Mooie omgeving daar!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:30

Mizzmontana had nog wat last van mijn hamstrings daardoor ja. Leuk dat je aan een loopje mee gaat doen!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:57

Leuk MizzMontana, dat gaat vast helemaal goed komen. Toch leuk om je op te geven voor loopjes, ook een soort stok achter de deur om te blijven trainen.

Haha, ja ik had het ook gezien Puera, al klopt de wind geloof ik wel. Qua temperatuur vind ik het ook vrij warm, gelukkig niet de 35 graden die voorspeld was }:0 Leuk dat komende zaterdag een 10 km trail gaat lopen, waar is deze? Lijkt mij ook een mooie afstand. Ik loop inderdaad samen met de hond, heel fijn en gezellig. Behalve de laatste 4 km, dan heeft hij geen zin meer. Dan komt hij weer op "bekend" terrein en is zijn werklust verdwenen.

Wauw SV; jij maakt echt veel kilometers! Knap hoor.

Jij ook lekker bezig Ieris, en leuk dat je man weer mee ging op de fiets. Wil je zoon na vorige week nog verder trainen met hardlopen of was het alleen voor die loop dat hij ging trainen?

Gaaf Musli, zoiets wil ik ook nog eens doen. Ik ben gek op wall ball shots en de farmer carry. Die burpee broad jumps sla ik dan liever over...

Goed gedaan Betadine, een nieuwe broek loopt vast nog fijner/sneller *\o/*

Lekker bezig Ninus, 18 km is een mooi aantal als het een mud run was. Fijn dat jullie lekker genoten hebben. Snelheid en afstand loslaten probeer ik ook steeds meer te doen, maar betrap me er toch op dat ik dan graag onder die 6 min/km wil blijven.

Lekker gelopen Kylan? Lekker van het weekend genoten met je man?

Welkom Fenn, herkenbaar die klachten na een zwangerschap. Ik heb ook eerst bij de fysio na gevraagd of ik mocht beginnen met hardlopen, wil ook geen blijvende schade. Veel oefeningen gedaan en uiteindelijk na 10 maanden weer begonnen met hardlopen.

Ik heb mij gisterenavond nog opgegeven voor de 10 Engelse mijl in Apeldoorn op 5 februari. Een leuke thuiswedstrijd. En heb mij laten informeren naar een loopband, word waarschijnlijk de Easy Fit loopband.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:50

Leuk Suusje, die heb ik ook wel eens gelopen.

Vanmorgen heerlijk gewandeld in het bos in Montferland. Morgen weer trailen. Ik denk dat ik weer naar Montferland ga, veel pittige heuvels. Heb ik wel zin in.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:53

Goedemorgen,

Veel plezier met je trail vandaag SV.

Vanmorgen ook al gezellig een rondje gedaan met Ieris. Bos is prachtig nu. En we hebben onszelf een doel gesteld voor de HM in maart. Hebben we iets om naar toe te werken *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:36

Heerlijk Suusje en mooi doel!

Veel plezier SV!

Hier een lekker rondje van 14km in 5.40. Perfect weer en het was lekker rustig achter de dijk. Dit keer wel veilig over de weg in plaats van door de modder, het kan niet altijd feest zijn :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:38

Hee de watervallen bij Loenen.
Mooi doel suusje, welke ga je lopen? Gokje: de Stevensloop?

Ik heb 22km getraild met pittige heuvels, 400 hoogtemeters.

Op de eerste foto staan gereconstrueerde loopgraven uit de eerste wereldoorlog. Daar zijn er een aantal van in het Bergherbos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 25-10-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:16

Ziet er heerlijk uit <3
Het is best prima weer ook vandaag!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:06

Ziet er prachtig uit SV, echt genieten nu he in de herfst!
Goed bezig weer 22 km in de benen!

Ninus, mooi rondje Ninus, zo behoorlijk tempo zeg! Ja dat zal wel lekkerder gelopen hebben dan in de modder!

Ja vanochtend fijn gelopen met Suus, we hebben 6km in 6min/km gedaan, en daarna ben ik nog naar huis gedribbeld, en gewandeld, in totaal 12 km gemaakt.
Was echt genieten in het bos, lekker rustig en heerlijk weer.
Ja we hebben besloten dat we samen onze halve marathon gaan lopen op 20 maart, in Eerbeek, de lenteloop.
Er zijn diverse afstanden, ook trails, en de halve marathon.
En ik ga waarschijnlijk ook mee doen in Apeldoorn 5 feb. Weet alleen nog niet of ik dan de 16km doe, of rustig aan de 25km.

SV, heb even gekeken naar de Stevensloop, ziet er ook leuk uit, die moet ik als oud Nijmegenaar natuurlijk wel een keer gaan lopen! En mijn moeder tipte al over een hele leuke hv marathon in Sint Antonius, die valt ook precies op 19 maart.
Waarom zijn de leuke evenementen nu allemaal in hetzelfde weekend :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:18

Mooie fotos van de watervallen! Gezellig dat jullie samen zijn geweest suusje en ieris. Leuk doel ook de halve marathon volgend voorjaar :)

SV ook weer prachtig op pad geweest in het bos. Genieten hoor!

Ik heb gisteren nog wel een rondje gedaan, gewoon lekker rustig 7,5km. Vandaag een drukke dag op kantoor en vanavond mijn tas inpakken, want morgen reis ik voor werk naar Berlijn. Daar is donderdag en vrijdag een project kick-off. De hardloop spullen gaan uiteraard mee, hopelijk kan ik voor of na de vergaderingen nog lopen. Vrijdag avond kom ik dan weer thuis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:50

Tof Kylan, ik vind Berlijn echt een geweldige stad, hoewel ik geen stadsmens ben. Hopelijk kun je er een rondje maken!

Ik heb ook een keer meegedaan met een trail van de Lenteloop. Lekker klein evenement. Leuk!
Apeldoorn is ook goed georganiseerd, en een leuke route. Laatste kilometers loop je enigszins omlaag, dat is wel fijn.

De Stevensloop heb ik alle afstanden een keer van gedaan, maar ben ik wel klaar mee. Saai parcours, vooral de 21km. En de keer dat ik de 10 liep was het mega mega mega koud en werd je bijna van de Waalbrug afgeblazen. Er waaiden startnummers van mensen de Waal in :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 00:29

Suus: mooie foto's en gezellig zo met een gemotiveerde medebokker :D
Is de hond de jouwe of die van Ieris ? Ik neem ook mijn hond mee, maar wat kan die irritant zijn als we langs onze iets verdere buurhonden lopen. Trekt die bijna mijn schouder uit de kom. Op andere straten geen enkel probleem en loopt die netjes mee en ook veel los, maar waarom de buurhonden rode zone zijn geen idee.

Ninus: Mooie tijd. Modder is zo relatief. Hier is zware leem en dat is op veel plekken al snel onbegaanbaar. Dan verkies is ook wel het asfalt, al heb ik gelukkig ook veel mooie paden is mijn directe omgeving.

Supervixen: Mooie herfst-trail en afstand. Is dat aarde op je linker knie ?

Kylan: Suc6 in Berlijn.

Vanochtend rondje van 3km gelopen aan 6:9/km. Heel tevreden mee voor een 3de loopje. Ga toch een andere app als start to run gebruiken. Wil graag iets completer. Wil ook graag weten wat mijn top snelheid is (ik sprint voor ik uitstap :+ ).
Wel beetje spierpijn deze namiddag, rechterbil. Had ook nog dressuur deze avond en voel me een beetje oud nu. Gelukkig moet ik er niet te vroeg uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:05

Betadine dat is een tatoeage. Ik heb er een behoorlijk aantal.

Afbeelding

Drie kilometer voor een derde loopje vind ik al best veel. Snap dat je dan spierpijn krijgt. Waarom vind je je topsnelheid belangrijk?