Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:33

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:36

Pandora2 schreef:
Gister zijn de eerste trucks met vaccins vanuit de Pfizer-vestiging in Puurs onder politiebegeleiding vertrokken.
Moet best wel een speciaal gevoel geven als truckchauffeur denk ik :P

https://www.hln.be/binnenland/eerste-pf ... ~a5419f2b/

Denkt ineens aan die reclames met de coca cola truck, ieder jaar rond kerst....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:37

Haha ja inderdaad, die mooie grote met allemaal lichtjes rondom <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:49

Pandora2 schreef:
Gister zijn de eerste trucks met vaccins vanuit de Pfizer-vestiging in Puurs onder politiebegeleiding vertrokken.
Moet best wel een speciaal gevoel geven als truckchauffeur denk ik :P

https://www.hln.be/binnenland/eerste-pf ... ~a5419f2b/

Ja en dat werd uitgezonden op journaal en dat vond ik zo vreselijk dom. Pfizer wilde er absoluut geen aandacht aan besteden en dat begrijp ik heel goed in deze rare wereld vandaag de dag.

Femke_Tweety schreef:
Denkt ineens aan die reclames met de coca cola truck, ieder jaar rond kerst....

aaaach Femke. Mijn jongste zoon, als kindje (nu al 30+), ging helemaal uit zijn dak als hij deze reclame van coca cola langs zag komen op TV. Cocacola vonden wij niet verantwoord, dus dronken de jonge kinderen niet, maar de reclame gaf zoveel commotie _O- bij de Benjamin. Geweldig. De herinnering van dat kleine uit zijn plaat gaande manneke, was ik kwijt en is weer helemaal terug.

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:15

Afbeelding

Dit bedoelen jullie ? ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:27

Fitzroy schreef:
[ [url=m/OZSFS0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit bedoelen jullie ? ;)

:D _/-\o_

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:54

Fitzroy schreef:

Dit bedoelen jullie ? ;)

Best trieste evolutie ;(

Hier vanmorgen vroeg opgestaan
Om 6.30 bestelling opgehaald bij de bakker ,huis gepoetst en hup naar zee voor een lange strandwandeling met ons knuffelcontact : onze hond ..op enkele kitsurfers na ,het strand voor ons alleen ..nat ,wind en koud en eens hard geroepen fiets CORONA :))
Doorweekt onze bestelling van allerlei lekkers in Zeebrugge opgehaald
En nu in de infraroodsauna {:) ,gashaard aan ,lekker chillen en dan Y)(^)
Merry christmas !!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:55

Ach, trieste evolutie... Coca Cola is ook niet zo gezond, begreep ik ;) Het vaccin kan niet slechter zijn :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:09

Fitzroy schreef:

Dit bedoelen jullie ? ;)

Hahaaaahaaaa, precies ja. Dat was wel ongeveer het beeld dat ik zag :D

Blijkbaar ben ik niet de enige :D :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:39

Er zijn reclames die je bijblijven. Zo was ik als klein meisje fan van de reclame van aegon. Met die paarden

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:46

Blue_Eyes schreef:
Ach, trieste evolutie... Coca Cola is ook niet zo gezond, begreep ik ;) Het vaccin kan niet slechter zijn :P

Het gaat niet om gezond of niet
Denk dat veel mensen elk jaar uitkeken naar de reclame van coca cola ,die verveelde ook nooit zelfs al kwam ze 100 keer voorbij ..die van budweiser met de grote paarden ook <3
Ik kijk niet uit naar reclame over vaccins :n ..bij ons draait er trouwens al ééntje rond van CM over vaccineren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:54

Nou zo staat hij er nu bij. En zijn postcode loterij broertje is ook weer uit het stof getrokken:

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:03

Fitzroy schreef:

Dit bedoelen jullie ? ;)

:') :') _/-\o_

Ik denk dat veel mensen toch wel blij zijn met de vaccins trouwens.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:30

Veel beterschap Susan, wat naar voor je.
Ik weet dat alles wat geen ziekenhuis opname is onder mild valt, maar dat voelt niet zo natuurlijk. :(:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:54

Eleeke schreef:
Veel beterschap Susan, wat naar voor je.
Ik weet dat alles wat geen ziekenhuis opname is onder mild valt, maar dat voelt niet zo natuurlijk. :(:)

Waarom is dat? Hoe noem je de mensen met alleen een verkoudheid dan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:59

De GGD (?) hield dat aan in het begin. Milde klachten = geen ziekenhuis. En daar heb je natuurlijk nog wel gradaties in, maar dat was destijds natuurlijk minder van belang.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:02

Mijn dochter is gelukkig negatief getest.
Dat betekent, dat de cliënten van haar afdeling niet in quarantaine hoeven met de kerst.
Dat is voor haar een hele opluchting.
Maar zij en schoonzoon moeten maandag wel opnieuw getest worden.
De test van vandaag was eigenlijk te snel.
Als zij dan weer negatief is, hoeft zij niet langer in quarantaine.
Schoonzoon heeft nog steeds helemaal geen klachten, ondanks positieve test.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:09

Wat vreemd dat schoonzoon ook opnieuw moet testen. Die test dan toch sowieso weer positief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:18

Nou mijn leidinggevende is doodziek geweest, week lang 40+ koorts. Dat noem ik echt niet mild :n Raar dat ziekenhuisopname het verschil is tussen mild en niet mild..
Heb ook wel een beetje moeite met de berichtgeving rondom de mutaties, ineens grenzen en luchtruim dicht. Ik snap niet waar deze paniek nu ineens voor nodig is terwijl we tot 3 weken terug nog naar curaçao mochten vliegen :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:19

SusanH schreef:
Wat vreemd dat schoonzoon ook opnieuw moet testen. Die test dan toch sowieso weer positief?

Ja die was positief getest, maar zonder klachten.
En nu moeten ze samen maandag weer.

Het gekke is, dat zijn besmette kennis met meerdere mensen in aanraking is geweest en alleen mijn schoonzoon positief is getest, terwijl die super fit is.
De anderen hadden zich echter wel te vroeg laten testen.

Ach, we zullen het maar weer afwachten.
Wel fijn, dat mijn dochter en zo snel terecht kon en gewoon binnen 6 uur de uitslag binnen had.
Gewoon hier in een teststraat in de buurt.
Vorige keer moest zij naar een algemeen ziekenhuis voor de test, waar mijn werkgever een contract mee heeft, maar dat is wel 60 km verderop ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:40

Relaxed schreef:
Nou mijn leidinggevende is doodziek geweest, week lang 40+ koorts. Dat noem ik echt niet mild :n Raar dat ziekenhuisopname het verschil is tussen mild en niet mild..
Heb ook wel een beetje moeite met de berichtgeving rondom de mutaties, ineens grenzen en luchtruim dicht. Ik snap niet waar deze paniek nu ineens voor nodig is terwijl we tot 3 weken terug nog naar curaçao mochten vliegen :n

En vooral dat je vanaf dinsdag een negatieve pcr test moet overleggen. Zijn ze wel een beetje laat mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:45

Susan, heel veel beterschap. :(:)

Boodschappen, wat een ramp. Ik ben gelukkig maandag bij de Sligro geweest en voor 2 weken ingeslagen. Daar was het goed te doen, wel drukker maar de gangen zijn zo breed, je komt bij niemand in de buurt. Gisteren even bij de balie van de Jumbo geweest, gekkenhuis daar. Daarna nog wat kleine boodschappen gedaan bij de buurtsuper, daar stond de parkeerplaats ook vol, 5 auto's passen er. _O- En vandaag naar de markt voor groentes en bloemen. Nog nooit zo rustig geweest daar. Ik denk dat iedereen in de supermarkt was. :+
Verder nog een test laten doen. Lopen toch al weer 3 weken met lichte verkoudheid klachten (snotterneus, met name 's nachts), al eerder daarom getest en negatief, maar je weet nooit of je het in de tussentijd erbij hebt gekregen. Mooi weer negatief, dus mijn ouders en mijn tante kunnen morgen met gerust hart komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:47

purny schreef:
Relaxed schreef:

En vooral dat je vanaf dinsdag een negatieve pcr test moet overleggen. Zijn ze wel een beetje laat mee

Beter laat dan nooit, we staan qua besmettingen in de top drie van de wereld (per miljoen inwoners) dus dat ze nu alle reizigers die per openbaar vervoer, vliegtuig,bus, boot, trein een negatieve test eisen zou tijd worden. Hadden ze maanden geleden moeten doen.
Boodschappen? Heb maandag wat gehaald en wilde gister de rest doen, rijen dus naar huis, vandaag zelfde verhaal.
Dus ons kerstdiner word kop soep met rollade, dag erop pannenkoeken met spek en appel en zondag patat. En ijs na.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:58

Dat bedoel ik bigone. Ze hadden het in juni al in moeten voeren toen de meute naar Spanje ging.

Maar het kabinet is wel vaker laat met dingen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:27

Een stuk dat een deel hiervan goed verwoordt: https://www.socialevraagstukken.nl/colu ... -dan-ooit/

"[...] Doordat de overheid een beroep bleef doen op verantwoordelijkheidsgevoel en gezond verstand, zonder daarin een coherente lijn te trekken, zonder de daarvoor noodzakelijke structuur en maatregelen te treffen, waren burgers op elkaar aangewezen. Dat gaf vanaf het begin al wrijving, hoewel er aanvankelijk nog veel saamhorigheid en solidariteit was. [...]"