Dieuwke_ schreef:Maar volgens mij is er toch ook nadrukkelijk verzocht om verjaardagen en feesten niet te vieren, ook niet in een geknipte versie? Ik vind een kerstborrel ook not done, net zoals kerstviering met familie. Of je nu een borreltje drinkt met je collega's waar je elke dag zij aan zij mee staat of familie die je misschien eens in de zoveel tijd ziet.
Ik vind een kerstborrel met collega's (ik werk overigens niet zij aan zij met ze) echt iets anders dan een bezoek aan familie. Mijn familie heeft het moeilijk. Ik moet continu de afweging maken tussen mijn ouders (veel) verdriet doen en me aan de regels houden. Ik kan je vertellen dat dat een intense poedersuiker is waarin geen goed of fout is. Zo zwart wit is het niet.
Dieuwke_ schreef:Ik kan inderdaad niet beoordelen hoe noodzakelijk jullie verbouwing is en dat doe ik ook niet. Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen hierin zelf een keuze maakt. De een gaat naar de bouwmarkt en de supermarkt maar niet naar (schoon)familie, een ander zal wel langs familie gaan maar besteld boodschappen en bouwmaterialen online en komt zo niet bij wildvreemden in de buurt. En de regels zijn op dit moment ook wel zo ruim dat iedereen daar een eigen invulling aan gaat geven. Maar laten we elkaar dan niet veroordelen als jezelf ook niet braaf de hele dag thuis blijft zitten.
Laten we allemaal ons gezond verstand gebruiken en verstandig omgaan met onze vrijheid. Dat laatste mis ik.