De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:41

Shaggy09 schreef:
Joman schreef:

Ik zeg nergens dat je perse niet moet gaan he :)
Wel dat je een afweging moet maken, en dat die afweging wat mij betreft niet altijd gaat over hoe IK me voel of wat het MIJ kost.

Maar wat wil je dan?

Joman schreef:
Wat ik wil, is denk ik niet zo interessant.
Het zou bepaalde mensen sieren als het in berichten niet enkel gaat over IK en over ZIJN/HAAR geld. Dat is wat ik zeg.

Maar je kan ze geen ongelijk geven, toch? Waarom zou je je niet over jezelf druk gaan maken als het jóuw geld betreft. Het is niet alsof iemand anders de vakantie heeft betaald.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 09-03-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:41

Het is te hopen dat we snel een warm en vochtig voorjaar krijgen want dan gaat de verspreiding veel minder snel.

xXutopiaXx

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:42

Kunnen we niet misschien een topic maken waar alleen feiten gedeeld worden?! Ik probeer bij te blijven bij de feiten, maar ik lees eigenlijk alleen maar onzinnige discussies tussen steeds dezelfde mensen, over steeds dezelfde onderwerpen..... of is dit topic er al?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:43

bigone schreef:
Het is te hopen dat we snel een warm en vochtig voorjaar krijgen want dan gaat de verspreiding veel minder snel.

Niet vochtig juist! Daarmee verplaats je het virus nog makkelijker. Hoe droger hoe beter. Droog en warm, zoals in 2018 zou volgens mij perfect zijn!

Tancreda4

Ik zou nu gewoon gaan reizen. Over 2 weken vliegen we. In hoop alleen dat we geen Italië 2.0 worden want dan kan het wel eens zo worden dat we niet welkom zijn....

Anoniem

Benzz schreef:
Joman schreef:
Denk je nu echt dat ze ineens voor alles een negatief reisadvies gaan afgeven?
Laatst was de voorman van de reisbranche bij Jinek. Ik heb toch wel smakelijk moeten lachen. Uiteraard betoogde hij dat reizen veilig is, en dat men vooral moet blijven reizen. Dat is natuurlijk preken voor eigen parochie.
Als mensen minder of zelfs stoppen met reizen, heb je het virus zo ingedamd hoor. Waarom denk je anders dat er lock-downs zijn en dat dat in China een mega effect heeft?
De vraag is echter of het zo positief is voor de economie en de reisbranche die daarmee ook gemoeid is. Want als er een negatief reisadvies komt, betekent dit niet alleen dat mensen niet meer vliegen, maar ook dat de verzekeringen moeten uitkeren. Denk maar eens na over die gevolgen...

De vraag is wat belangrijker is, de economie draaiende houden, of de gezondheidszorg minder belasten en de gezondheid van anderen in acht nemen.

Dat gebeurd toch al? Misschien niet bij de complotdenkende mensen die allerlei theorien er op na houden en vooral vanuit paniek redeneren.

Zonder economie geen gezondheidszorg.......

Wat gebeurt toch al?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:44

xXutopiaXx schreef:
Kunnen we niet misschien een topic maken waar alleen feiten gedeeld worden?! Ik probeer bij te blijven bij de feiten, maar ik lees eigenlijk alleen maar onzinnige discussies tussen steeds dezelfde mensen, over steeds dezelfde onderwerpen..... of is dit topic er al?

Gewoon RiVM bijhouden of een andere nieuws site. Zijn diverse life blogs geloof ik. Dit is een discussie forum en blijf je dit houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:44

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Niet vochtig juist! Daarmee verplaats je het virus nog makkelijker. Hoe droger hoe beter. Droog en warm, zoals in 2018 zou volgens mij perfect zijn!

Dan is het wel een verrassing wat je in het najaar gaat krijgen... Om maar even te refereren aan de Mexicaanse griep.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:45

Tancreda4 schreef:
xXutopiaXx schreef:

Gewoon RiVM bijhouden of een andere nieuws site. Zijn diverse life blogs geloof ik. Dit is een discussie forum en blijf je dit houden.

Juist zo zonde, want er zit hier heel veel kennis en lees hier een hoop die ik niet op de standaard nieuwssites kan vinden. Met mijn werk heb ik geen tijd om álle sites uit te pluizen, dus fantastisch dat hier zoveel 'moois' gepost wordt.. maar het is een dagtaak om door alle andere berichten heen te scrollen...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:46

Inderdaad de vroege lente van 2018 zou nu zeker gunstig zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:49

De farmaceutische industrie wordt hier niet slechter van en die maken ook deel uit van onze economie.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:51

Nou ja, als alle oudere zieke mensen die bergen medicijnen gebruiken nu dood gaan aan corona... is dat niet heel best voor de farmaceutische industrie lijkt me. :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:57

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Nee dus volgens de geleerden, vochtige lucht maakt uitgestoten virusdeeltjes zwaarder waardoor het eerder neerslaat , juist in koude droge lucht verspreid het zich verder door de lucht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:58

In Italie zijn ze niet zo happy in de gevangenis omdat ze geen familieleden meer over de vloer mogen krijgen (zie nos). Ook een aantal scholen in Nederland zijn inmiddels dicht. Ben benieuwd of er meer gaan volgen. https://nos.nl/liveblog/2326403-economi ... -rivm.html

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:59

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:03

Winged schreef:
In Italie zijn ze niet zo happy in de gevangenis omdat ze geen familieleden meer over de vloer mogen krijgen (zie nos). Ook een aantal scholen in Nederland zijn inmiddels dicht. Ben benieuwd of er meer gaan volgen. https://nos.nl/liveblog/2326403-economi ... -rivm.html

Dat denk ik wel. En heel eerlijk vind ik het geen slechte zet. Want scholen dicht, betekent dat ook meer ouders thuis (werken). Dit is een bijkomend gevolg, maar lijkt me wel bij te dragen aan het stoppen van de verspreiding. Tenzij gezinnen massaal naar de Efteling gaan oid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:04

Vandaag weer 56 nieuwe bevestigde besmettingen erbij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:04

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ook.com%2F

Citaat:
Sinds dit weekend is het beleid: als een patiënt 24 uur geen symptomen meer heeft, dan mag die weer onder de mensen. ‘Kennelijk heeft het RIVM geconcludeerd dat het besmettingsgevaar dan snel afneemt’, zegt Hijnen.

Verder blijken vrouwen minder vatbaar. Dus dan stel ik ook feministische maatregelen voor. Vrouwen mogen meer dan mannen. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:08

En als het warmer wordt trekken er ook meer mensen op uit (zeker mét kinderen).

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:10

Joman schreef:
Winged schreef:

Dat denk ik wel. En heel eerlijk vind ik het geen slechte zet. Want scholen dicht, betekent dat ook meer ouders thuis (werken). Dit is een bijkomend gevolg, maar lijkt me wel bij te dragen aan het stoppen van de verspreiding. Tenzij gezinnen massaal naar de Efteling gaan oid.

Dat doen ze. Woon in dorpje naast de efteling. Afgelopen weekend gewoon hartstikke druk.

Merk nu wel onrust hier, vele zijn bang voor op slot gaan. Mensen beginnen hier in te slaan..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:11

zonnebloem18 schreef:
Vandaag weer 56 nieuwe bevestigde besmettingen erbij.

Jeetje wat een hoop..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:16

Quote van de rivm:

Citaat:
56 nieuwe patiënten, in totaal 321 positieve testen
Op 9 maart zijn er 56 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen op 321.

De meeste patiënten komen uit Brabant: 134. Na Brabant wonen de meeste patiënten in Utrecht: 52. Van 150 personen is bekend dat zij COVID-19 in het buitenland hebben opgelopen. De meeste patiënten waren in Italië. Hiernaast waren er patiënten in Duitsland, Frankrijk, Iran, Oostenrijk, Kaapverdië, Groot-Brittanië en Hong Kong. Van 90 patiënten wordt nog onderzoek gedaan wat de mogelijke bron kan zijn.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:17

Jammer dat de emotie´s bij sommige best hoog oplopen, laten we het met zijn alle gezellig houden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:22

germie schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ook.com%2F

Citaat:
Sinds dit weekend is het beleid: als een patiënt 24 uur geen symptomen meer heeft, dan mag die weer onder de mensen. ‘Kennelijk heeft het RIVM geconcludeerd dat het besmettingsgevaar dan snel afneemt’, zegt Hijnen.

Verder blijken vrouwen minder vatbaar. Dus dan stel ik ook feministische maatregelen voor. Vrouwen mogen meer dan mannen. :+

Dit artikel deelde ik een aantal blz. geleden ook. :+