Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissFloorx schreef:Oh wat naar Sandra... veel sterkte!Dat afvallen komt vanzelf wel weer.
Hier ook weer even een terugval. Ik merk dat ik echt struggle met de weekenden. Doordeweeks is er niets aan de hand en gaat het prima. Maar in de weekenden vind ik het zo lastig.Nu werk ik op zaterdag ook nog in de keuken met allerlei lekkers bij de hand wat het ook niet makkelijker maakt. Vind het echt even moeilijk... Weet ook niet hoe ik hieruit kom. Aangezien het elk weekend hetzelfde liedje is.
Neverland schreef:Fjordjes heb jij wel al eens berekent hoeveel je mag eten op een dag? En hou je bij wat je eet? Zijn er niet stiekem een paar dingen wat een bom zijn qua kcal? Probeer alleen maar mee te denken.
Mijkee goed bezig!![]()
Ik merk in mijn omgeving dat sommige een beetje flauw doen als ik iets lekkers laat staan. Afgelopen zaterdag een verjaardag en ik wees iets af. En dan krijg ik direct zo'n opmerking als: 'dat kun je makkelijk hebben!' Eh ja, met die instelling ben ik 13kg aangekomen destijds.....
Terwijl toen ik 13kg zwaarder was kreeg ik opmerkingen als: elk pondje gaat door het mondje.
Waarom moet er altijd zo'n opmerking gemaakt worden over eten. Als iemand iets niet wil is het toch gewoon oke en hoef je daar niks over te zeggen. En als iemand wel iets wilt ook al weegt die persoon 150kg dan hoef je daar ook niks over te zeggen.
Neverland schreef:Oh bij mij zijn de eiwitten juist ontzettend vullend!
Honger hebben lijkt me nooit de bedoeling bij een dieet. Het is namelijk een nieuwe lifestyle die je vast moet kunnen houden. Heb je dat ook na een grote maaltijd? Of alleen tussendoor?
Koolhydraten zijn ook niet persee slecht. Volkoren is bv wel goed.
Lieke schreef:Fjordjes, wat je moet eten hangt er af van persoon tot persoon. Een handige richtlijn is je BMR berekenen, hiervoor zijn verschillende tools te vinden op internet, bijv: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/
Je BMR is dan de ondergrens. Om te bepalen wat je moet eten om af te vallen pak je je dagelijks gebruik en trek daar 500 kcal vanaf. Vervolgens moet je dan gaat uitproberen wat dat met je doet en evt je kcal daarna nog aanpassen.