Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:38

Hier ook een ''mindere'' week. Maar vandaag weer met volle moed begonnen met wandelen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:39

Oh wat naar Sandra... veel sterkte! :(:) Dat afvallen komt vanzelf wel weer.

Hier ook weer even een terugval. Ik merk dat ik echt struggle met de weekenden. Doordeweeks is er niets aan de hand en gaat het prima. Maar in de weekenden vind ik het zo lastig. |o Nu werk ik op zaterdag ook nog in de keuken met allerlei lekkers bij de hand wat het ook niet makkelijker maakt. Vind het echt even moeilijk... Weet ook niet hoe ik hieruit kom. Aangezien het elk weekend hetzelfde liedje is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:44

MissFloorx schreef:
Oh wat naar Sandra... veel sterkte! :(:) Dat afvallen komt vanzelf wel weer.

Hier ook weer even een terugval. Ik merk dat ik echt struggle met de weekenden. Doordeweeks is er niets aan de hand en gaat het prima. Maar in de weekenden vind ik het zo lastig. |o Nu werk ik op zaterdag ook nog in de keuken met allerlei lekkers bij de hand wat het ook niet makkelijker maakt. Vind het echt even moeilijk... Weet ook niet hoe ik hieruit kom. Aangezien het elk weekend hetzelfde liedje is.

Je kan in het weekend toch 1 dag als cheat day benoemen.
De hele week eet je gezond en zorg je dat je netjes aan je kcal komt.
En dan 1 dag in het weekend eet je lekker waar je zin in hebt.
Ik had zaterdag zin in stokbrood, dus heb dat ook gegeten.
Met eiersalade, brie en knoflookboter :9

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:02

Oeps, loop ineens 10 pagina's achter. Ben een weekje niet geweest hier ivm laatste week van de opleiding en toetsen en examens. Resultaat: geslaagd! Natuurlijk lekker een BBQ gedaan met mijn klasgenoten, daardoor "maar" 0,2 kg afgevallen deze week.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:30

Gefeliciteerd en toch netjes dat je wel iets kwijt ben van je gewicht, alle beetjes helpen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:50

Ik was 1 kg weer kwijt, maar ik heb deze week een hele slechte week gepland staan, vanavond bijvoorbeeld al bij 't Zusje eten :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:03

Helaas weer aangekomen, ben aan het jojoen. Ene week wat eraf en de andere week het er weer bij...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:10

Anna, Dani, gefeliciteerd.

Fjordjes dat is naar.
Eet je meer of beweeg je minder?

Mijn ringen gaan weer soepel af.
Heb ook veel op de wc gezeten vandaag.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:14

Ik denk meer eten maar weet het niet zeker. Ik beweeg 5 dagen per week met m'n werk (schoonmaken) en 3x per week ook nog met m'n paard.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:44

Ik heb even een blij momentje **\O/** vanochtend stond de weegschaal op 80,8 kg! vorige week nog op 81,5 kg. Ik begin het nu ook te merken in mijn riemen, die moet ik nu allemaal op het strakste gaatje doen. Rond mn taille ben ik ook 4 cm kwijt. Dus we gaan vrolijk verder :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:56

Mijkee wat goed.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:25

Fjordjes heb jij wel al eens berekent hoeveel je mag eten op een dag? En hou je bij wat je eet? Zijn er niet stiekem een paar dingen wat een bom zijn qua kcal? Probeer alleen maar mee te denken. :)

Mijkee goed bezig! *\o/*

Ik merk in mijn omgeving dat sommige een beetje flauw doen als ik iets lekkers laat staan. Afgelopen zaterdag een verjaardag en ik wees iets af. En dan krijg ik direct zo'n opmerking als: 'dat kun je makkelijk hebben!' Eh ja, met die instelling ben ik 13kg aangekomen destijds.....

Terwijl toen ik 13kg zwaarder was kreeg ik opmerkingen als: elk pondje gaat door het mondje.

Waarom moet er altijd zo'n opmerking gemaakt worden over eten. Als iemand iets niet wil is het toch gewoon oke en hoef je daar niks over te zeggen. En als iemand wel iets wilt ook al weegt die persoon 150kg dan hoef je daar ook niks over te zeggen. _-:(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:35

Neverland, heel herkenbaar en dan vooral: 'doe niet zo ongezellig' of 'als jij niet neemt, wil ik ook niet'.
Heel irritant, maar inmiddels wordt ik juist alleen maar sterker in mijn 'nee' door dit soort opmerkingen.

Fjordjes, is het geen idee om naast je werk en paard ook 1 of 2 keer per week nog iets anders te doen qua sport. Je lichaam is natuurlijk gewent aan deze beweging, als je daardoor ook nog extra sport geef je een nieuwe impuls. En ik denk dat je nog niet echt aan het jojo-en bent, maar meer dat je stabiel bent (een kilo wisselen is eigenlijk wel normaal). Dus eigenlijk moet je dan net een extra prikkel krijgen om af te vallen.

Mijke, mooi resultaat al!

Anna dani, gefeliciteerd!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:08

Ik ben iig 2 cm van de taille kwijt en m'n werkbroek kan weer dicht zonder dat ik bang hoef te zijn dat de knoop er af knalt of mn kont er uit scheurt *\o/* _O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:32

Neverland schreef:
Fjordjes heb jij wel al eens berekent hoeveel je mag eten op een dag? En hou je bij wat je eet? Zijn er niet stiekem een paar dingen wat een bom zijn qua kcal? Probeer alleen maar mee te denken. :)

Mijkee goed bezig! *\o/*

Ik merk in mijn omgeving dat sommige een beetje flauw doen als ik iets lekkers laat staan. Afgelopen zaterdag een verjaardag en ik wees iets af. En dan krijg ik direct zo'n opmerking als: 'dat kun je makkelijk hebben!' Eh ja, met die instelling ben ik 13kg aangekomen destijds.....

Terwijl toen ik 13kg zwaarder was kreeg ik opmerkingen als: elk pondje gaat door het mondje.

Waarom moet er altijd zo'n opmerking gemaakt worden over eten. Als iemand iets niet wil is het toch gewoon oke en hoef je daar niks over te zeggen. En als iemand wel iets wilt ook al weegt die persoon 150kg dan hoef je daar ook niks over te zeggen. _-:(

Ik hou aan wat de app Myfitnesspal aangeeft maar geen idee of dat teveel is. Waar kun je dat vinden wat je mag aan calorieën? Ik hou in de app ook bij wat ik eet.

@ lieke Ik zou graag willen fietsen ipv altijd met de auto maar ik heb nog geen goede fiets. Ik denk dat ik daar wat mee moet gaan doen. Zit alleen nu in een lastige 'tijd', mijn oma is ernstig ziek en wordt niet meer beter en we zijn bezig met een ander huis. Is natuurlijk geen excuus maar dat speelt bij mij wel mee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:32

@ fjordjes: altijd lastig dat soort tijden! Toch is het denk ik belangrijk om te achterhalen waar het probleem zit. Ik weet natuurlijk niet hoe het werkt voor jou, maar bij mij gaat het echt om aanpassen van vaste routines.

Over routines gesproken... eigenlijk weet ik al heel lang wat bij mij het probleem is... De routine in het weekend, daarin zitten echt teveel drankjes. Dat moet ik echt gaan aanpakken nu. Verder gaat het echt goed, ik sport en beweeg veel, bouw ook echt spieren op, zie er goed uit... Maar dat laagje vet op mijn buik, met name is het probleem.
Vanmorgen op de weegschaal gewoon geen goed getal. Nu kan het zijn dat de hormonen meespelen, ik heb namelijk nog wel een cyclus maar word niet meer ongesteld, dus waar ik me precies bevind is gokken. Maar aan mijn borsten te zien en te voelen, speelt ook dat mee. Maar ook dat is geen excuus.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:08

Claudia fijn dat je werk roek weer goed past.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:22

Hier gaat het wisselend. Op zich kan ik me goed houden aan het aantal calorieën per dag wat ik had berekent, en ik probeer ook minder koolhydraten te eten en meer eiwit omdat dit volgens my fitnesspal niet goed in balans was, maar ik blijf maar honger houden :\
Heb daardoor in het weekend uiteindelijk ook 2 cheat days gehad ipv 1, omdat ik er klaar mee was.
Dus hier moet ik wel een oplossing voor vinden want anders is het niet goed vol te houden...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:39

Oh bij mij zijn de eiwitten juist ontzettend vullend!
Honger hebben lijkt me nooit de bedoeling bij een dieet. Het is namelijk een nieuwe lifestyle die je vast moet kunnen houden. Heb je dat ook na een grote maaltijd? Of alleen tussendoor?

Koolhydraten zijn ook niet persee slecht. Volkoren is bv wel goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:42

Hier gaat het vrij slecht :') Midden in de afronding van de scriptie en ook midden in een verbouwing, we kunnen niet/amper bij de keuken dus vaak wordt het dan toch iets makkelijks. Maar dat is gelukkig maar t/m zaterdag, dus tot die tijd maak ik er maar het beste van en de schade halen we daarna wel in :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:30

Fjordjes, wat je moet eten hangt er af van persoon tot persoon. Een handige richtlijn is je BMR berekenen, hiervoor zijn verschillende tools te vinden op internet, bijv: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

Je BMR is dan de ondergrens. Om te bepalen wat je moet eten om af te vallen pak je je dagelijks gebruik en trek daar 500 kcal vanaf. Vervolgens moet je dan gaat uitproberen wat dat met je doet en evt je kcal daarna nog aanpassen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:34

Neverland schreef:
Oh bij mij zijn de eiwitten juist ontzettend vullend!
Honger hebben lijkt me nooit de bedoeling bij een dieet. Het is namelijk een nieuwe lifestyle die je vast moet kunnen houden. Heb je dat ook na een grote maaltijd? Of alleen tussendoor?

Koolhydraten zijn ook niet persee slecht. Volkoren is bv wel goed. :)

Ja precies :) ik heb het alleen tussendoor. Of ja soms ook na de lunch al snel. Ik eet inderdaad nog wel volkoren producten, maar met mate. Vroeger at ik gerust brood voor ontbijt en lunch, nu ontbijt ik met kwark. Mocht ik wel een keer ontbijten met brood dan neem ik bij de lunch weer wat anders :)
Ik ontbijt nu met magere kwark, aangevuld met muesli, en vaak fruit zoals een banaan of kiwi. Ik denk dat ik toch maar eens volle kwark ga proberen weer, vroeger ook wel gedaan maar hoor wisselende verhalen over welke je nu het beste kan pakken.

@xJitskee Bij een verbouwing snap ik dat je er nu even niet aan toe komt!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:54

Heb je geen tussendoortjes die genoeg vullen tot de volgende maaltijd? Een klein bakje yoghurt met appel en kaneel bijvoorbeeld. Of mijn favoriet is nu een snee volkoren roggebrood met avocado en spinazie.

En wat beter is qua kwark is maar net wat jij nodig hebt... Ik kijk altijd hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten er in een product zitten. Volgens mij zitten er in magere meer koolhydraten en eiwitten en minder vetten. En in volle minder koolhydraten en eiwitten maar meer vet. Ik heb altijd moeite met genoeg vet binnen te krijgen dus ik pak altijd de volle producten. Ik probeer mijn macro's altijd zo goed mogelijk in evenwicht te hebben. :j Maar pak gewoon wat voor jou het beste vult zou ik zeggen. :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:17

Lieke schreef:
Fjordjes, wat je moet eten hangt er af van persoon tot persoon. Een handige richtlijn is je BMR berekenen, hiervoor zijn verschillende tools te vinden op internet, bijv: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

Je BMR is dan de ondergrens. Om te bepalen wat je moet eten om af te vallen pak je je dagelijks gebruik en trek daar 500 kcal vanaf. Vervolgens moet je dan gaat uitproberen wat dat met je doet en evt je kcal daarna nog aanpassen.

Thnx even uitgerekend en ten opzichte van Myfitnesspal zou ik dan ongeveer 250 calorieën minder moeten eten dan wat ze daar opgeven. Kan het daarin aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:22

Wat voor mij wel eens wilde werken tegen het hongergevoel was groente toevoegen aan elke maaltijd. Als ik bijvoorbeeld twee boterhammen at voor lunch, at ik er bijvoorbeeld 1 met kaas en 1 met kipfilet en daar doe ik dan sla onder en tomaat en/of komkommer op. Of een rauwkost erbij of een zelfgemaakte soep met alleen maar groenten voor ernaast, dat vult bij mij best wel zonder dat het echt veel calorieën zijn. Dan zit ik net wat langer vol en kan ik mijn tussendoortje naar achteren schuiven, waardoor ik voor mijn gevoel beter uitkom. En inderdaad eventueel goed vullende tussendoortjes gebruiken.