2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:58

Daphara schreef:
Gister weer bij de HA geweest voor de bloeduitslagen. Mijn schildklier doet nog steeds niet wat het moet doen. Ondanks verhoging in medicatie is het schildklier hormoon gelijk gebleven, alleen de antistoffen tegen het schildklierhormoon zijn toegenomen, terwijl die minder moeten worden.
Mijn lichaam vecht dus tegen de medicatie en ik krijg nu een extra pilletje erbij om dagelijks te slikken.

Ik ben wel 2 kg afgevallen in de laatste 6 weken, wat op zich volgens mijn HA best knap is met een super trage schildklier. Ik had liever het dubbele gehad, ik werk mij er suf voor, 4-5 dagen in de week sporten en goed gezond eten. Sinds ik op 1 juni begonnen ben, zit ik nu op -5,4 kg

Ook met de voedingsconsulent er nog over gehad gister na mijn HA bezoek, iedereen is heel tevreden over de voortgang met het afvallen behalve ik dus. Ik had al het dubbele er af willen hebben.

-O-

Frustie he.. je lijf zegt nee en je lichaam ja.. :(:)

Maar echt, ik snap de artsen en je consult. Je MOET en MAG ook echt tevreden zijn! Verandering heeft tijd nodig en soms iets meer.. <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:04

Lastig daphara :(:) maar als ik het zo hoor vind ik het al heel wat dat dit je dan is gelukt! Ik snap dat je graag meer had gehad, maar als iedereen er door de omstandigheden juist tevreden over is, zegt het denk ik wel iets over hoe knap het is dat je dat bereikt hebt! :j

Hier twijfelde de schaal vanmorgen even over 99.8, maar schoot toen toch nog maar weer 300 gram naar boven := so close, bijna onder die 100 grens!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:19

Vervelend Daphara, van de slechte waarden en dat je je niet tevreden over je resultaten voelt. :(:) Ik vind het ook knap dat het je toch is gelukt om af te vallen ondanks de tegenslagen!

Ooh, lekker Tigress dat je bijna onder de 100 zit. Elk nieuwe tiental vond ik ook weer even spannend / leuk. :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:34

Daphera ik snap je goed, maar als iedereen om je heen trots op je is, is dat in ieder geval een teken dat je goed bezig bent!

Tigress bijna onder de 100 dus! Fijn joh.

Ik zit inmiddels weer in de bus naar het vliegveld. Einde van onze mini vakantie met zijn 2en. Super fijn gehad maar ook wel heel erg blij mijn kindjes morgen weer te zien!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:10

Tigress schreef:
Hier twijfelde de schaal vanmorgen even over 99.8, maar schoot toen toch nog maar weer 300 gram naar boven := so close, bijna onder die 100 grens!

Je bent er toch wel nog een keer op gaan staan he? Dat doe ik altijd om zeker te weten dat dat rotding gelijk heeft!

Afvallen met een trage schildklier is heel irritant, maar het kan. Goed opletten dat je niet teveel cortisol aanmaakt en lezen over bijnieruitputting is erg interessant. Stoppen met (te) fanatiek trainen heeft mij veel balans gebracht!

Lekker naar huis Elize, geniet van het ontvangst van je kinderen! Die zijn vast ook helemaal blij en door het dolle heen straks. Was warm in Barcelona he?

Ik bereid mij voor op mijn allereerste les “small grouptraining” straks om half 7. Boksen en circuit. Ben serieus een beetje bang geloof ik - iets met plankenkoorts en angst voor een drill instructor. Whaaaghrrr...

jaimy10

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:13

Nee nee, you can do itttt gurl *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:19

Ik moet nog 4 kilo en dan ben ik onder de 100. Hoop dat toch binnen 1.5 maand bereikt te hebben.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:12

Hoe was het sporten Bianca?

Ik kan niet wachten zaterdag weer naar zumba gegaan. Zodra er weer een keer een les is ga ik ook BKick doen. Heb volgens mij door al het vele lopen in de warmte wel wat conditie opgebouwd (hoop ik).

Maar geloof niet dat Barca heel veel warmer was dan hier. Enige is dat het daar niet echt afkoelt in de avond, daarentegen had de hotelkamer wel weer airco wat ook wel heel fijn is.

Eind deze maand krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuis.. daar komt op de zuidzijde toch ook echt airco, kijk er nu al naar uit!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:04

ElizeVdS schreef:
Hoe was het sporten Bianca?

I’m still alive! Haha... kom net terug van mijn rondje hardlopen. Lekker buiten, 18 graden is top!

Trainen was zó leuk gisteren, zwaar maar zo’n lekker gevoel na afloop. Ben wel een beetje bevooroordeeld betreft sporten en zou het liefst meteen weer trainen om met Jaimy op een podium te staan bijv. :D #ambitieus

Maar ik ben ouder en wijzer en ken mijzelf gelukkig iets beter. Ben wel heel blij dat ik mij zoveel beter voel zonder die onnodige kilo’s. Het is weer fijn om leuke kleding uit je kast te halen voordat je naar je werk moet en moet wennen aan mijn nieuwe maat.
Nog 3 kilo te gaan!

Geniet van de vrijdag mensen, bijna weekend!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:46

Heerlijke Eliza lekker de airco haha, met die hitte pff..
Maar Bianca, wel een leuk idee <<)

Ik mag morgen weer naar mijn wedstrijd coach, ben benieuwd. Gaat naar mijn idee goed. Zie wel degelijk verschil alleen verlies geen gewicht. Wat geen ramp is :D

Fijne dag allemaal! :wave:

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:55

Waaaah. Even heel erg gedemotiveerd. Ruim een kilo zwaarder! Heb me onwijs netjes ingehouden op vakantie en super veel gewandeld. Heb er zo de balen van!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:01

ElizeVdS schreef:
Waaaah. Even heel erg gedemotiveerd. Ruim een kilo zwaarder! Heb me onwijs netjes ingehouden op vakantie en super veel gewandeld. Heb er zo de balen van!

Kan ook vocht zijn he! Sinds wanneer ben je terug? Weeg over een paar dagen nog eens!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:03

Door jullie positieve instelling en lekkere gezonden recepten gaat het hier goed. Ik heb veel steun aan jullie, bedankt!

@urosa Heb je je jurk gepast? En hoe gaat het met je? Ik mis je in dit topic.

@elize een kilo is er zo weer af. Gewoon volhouden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:10

Gisteren terug gekomen.. maar kilo is er zo weer af gaat hier dus niet helemaal op gezien ik niet snap waar hij vandaan kan komen, dat is het probleem juist :'(

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:16

Waar ben je heen geweest op vakantie?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:21

He balen Elize, maar nu gewoon weer verder gaan. Heb je wel een leuke vakantie gehad? Dat is toch eigenlijk het belangrijkste? Over 10 jaar herinner je je vast niet meer wat je na je vakantie woog, maar de vakantie zelf nog wel. Kan die kilo niet gewoon vocht zijn geweest? Ik houd van vliegen ook altijd wat vocht vast.

Bianca goed bezig met sporten! Ik heb een PT ingehuurd om me in 12 weken fit te krijgen :D Morgen eerste les, dus ben benieuwd of er nu eens wat gaat gebeuren.

Ik houd dus ook enorm vocht vast. En de laatste tijd heb ik ‘s avonds ongeveer een uur na het eten enorm last van mijn buik. Dan zet hij op met lucht en gaat hard rommelen. Geen idee hoe dit komt. Ik eet geen dingen dan anders. Ga hierdoor wel elke avond beroerd naar bed. In de ochtend moet ik dan als ik wakker word is het weer over.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:26

Kan alsnog vocht zijn, Elise. Ik zou ook over een paar dagen nog een keer wegen.

Daphara, rot dat je niet het resultaat boekt wat je had gehoopt. Maar als de mensen om je heen je veren in je reet steken, wel een beetje van genieten. Slecht werkende schildklier is gewoon poedersuiker om mee af te vallen, maar je doet het wel gewoon!

Door de warmte hier ook niet zoveel zin om te eten en eigenlijk helemaal niet om te sporten. Maar wil toch echt een iets strakkere buik gaan kweken nu ik zoveel kwijt ben, dus dat wil ik wel echt volhouden. Dan maar eerder uit m'n bed.

En een reminder; het is weer een oneven week. Dus het is weer doorgeef-week. Het lijstje kan volgende week iets later zijn omdat ik een paar dagen weg ga. Moet nog een hoop regelen voor ik weg ga, maar het lijstje komt zeker!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:27

5 daagjes Barca zonder de kinderen. Vakantie was leuk maar heb echt onwijs op eten gelet, had ik dus net zo goed niet kunnen doen. Daar baal ik gewoon mega van.

Zeker gezien ik maar 8 kilo kwijt wil in totaal, ruim 1 omhoog zonder het te kunnen verklaren is dus meteen een flink percentage. En het zijn net die kleine stukjes die het moeilijkste zijn kwijt te raken weet ik uit ervaring.

Maar ja.. ik hoop inderdaad dat er gewoon weer opnieuw een dalende lijn komt en dit alleen een vervelende tegenslag is :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:36

Reken er maar op dat ze in spanje enzo extra zout en olie ed toevoegen. Mensen zweten daar zoveel dat het nodig is. En dan kan je wat vocht vasthouden. Ik kom ook net terug van een week spanje, heel erg opgelet met af en toe een ijsje oid, elke dag 50/60 banen en alsnog +1,5, de dag erop was daar al weer 0,7 van weg en als ik gisteren niet een dagje weg incl snacken had gehad weet ik zeker dat ik alweer bijna op het gewicht van voor vakantie was

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:53

Is het inderdaad geen vocht? Hou ook enorm veel vocht vast op dit moment, soms scheelt dat zelfs 4/5kg!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:58

Ik hoop het maar. We zullen het aankomende dagen zien.

Het is gewoon een mega teleurstelling als je zo je best doet, al die heerlijke dingen laat staan (niet elke dag een ijsje naar braaf toekijken dat manlief wel geniet, maar 1 x aan de sangria, alle heerlijke (vette) tapas maar met heel kleine mate eten etc) en dan dit. Dan ben je gewoon teleurgesteld en een beetje geïrriteerd.

Maar ja, gewoon op de goede weg verder gaan en indd maar hopen dat het maar vocht is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:01

Ik hou ook veel vocht vast.

Ik vind weegschaal van oma veel leuker, ben altijd spontaan 2 kilo lichter op dat ding :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:03

even vluchtig gelezen ik dacht dus altijd dat je moet ontbijten meestal ga ik dus met tegenzin doen.. dat intermittent fasting heb ik es nagezocht had er nog nooit van gehoord, dit lijkt me wel wat!

mijn grootste probleem zijn koekjes grr maar die probeer ik niet meer te koprn, drink verder alleen water of zwarte koffie (meestal maar 1 kopje per dag) helaas lijk ik alleen maar aan te komen

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:12

Vocht, weekje eraf. Keep going!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:30

ElizeVdS schreef:
Ik hoop het maar. We zullen het aankomende dagen zien.

Het is gewoon een mega teleurstelling als je zo je best doet, al die heerlijke dingen laat staan (niet elke dag een ijsje naar braaf toekijken dat manlief wel geniet, maar 1 x aan de sangria, alle heerlijke (vette) tapas maar met heel kleine mate eten etc) en dan dit. Dan ben je gewoon teleurgesteld en een beetje geïrriteerd.

Maar ja, gewoon op de goede weg verder gaan en indd maar hopen dat het maar vocht is :)

Dat snap ik helemaal. :j
Hopen dat het inderdaad vocht is en het er zo weer af is!

SecretLIN schreef:
even vluchtig gelezen ik dacht dus altijd dat je moet ontbijten meestal ga ik dus met tegenzin doen.. dat intermittent fasting heb ik es nagezocht had er nog nooit van gehoord, dit lijkt me wel wat!

mijn grootste probleem zijn koekjes grr maar die probeer ik niet meer te koprn, drink verder alleen water of zwarte koffie (meestal maar 1 kopje per dag) helaas lijk ik alleen maar aan te komen

Dat deed ik inderdaad ook, met grote tegenzin ontbijten (en vervolgens juist sneller/meer honger krijgen). Maar niet ontbijten is echt zoveel fijner!