Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:55

ingedebruijn schreef:
Needje schreef:
Wij hebben ook zo’n soort weegschaal op de club.
Wel leuk om te zien.
Spoiler:
[ [url=m/B4Nmw4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mij zie je ook dat benen achter blijven.
Dat wist ik zelf natuurlijk al. Dus wel grappig om dat bevestigd te zien

Ja ik vond het ook wel fijn om eens op papier te hebben. Ben ook nog maar 3 maanden bezig ongeveer na ruim 7 jaar niks doen.

Train je voornamelijk op je romp dan?

Nee :')
Ben gewoon minder goed met m'n benen. En kan ook mezelf minder pushen daarbij. Lastig dus.
Maar doe m'n best. En hopelijk kan ik het ooit op zelfde niveau krijgen. haha

I love my Gymshark.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:46

Kleding boeit me echt niks, zolang het maar niet te strak zit en te warm is, :+

Vandaag trainen geen tijd voor. Hoop morgen ochtend te kunnen

EmptyWords

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:03

Ik wil vooral shirts die wat langer zijn. Met 50 kilo teveel op mn lijf klimt alles nogal snel omhoog.

Ben wel echt fan van under armour

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:57

Ik sport nu nog in een kloffie van AH en Lidl.
Al heb ik inmiddels het luxe probleem dat m'n broek dusdanig is meegerekt en ik inmiddels gekrompen ben, dat die van m'n kont afzakt tijdens de warming-up :')

Heb nu dus een simpel broekje van Decathlon gekocht.

Als ik straks nog wat meer gewicht kwijt ben wil ik mezelf wel trakteren op een mooi setje kleren van Under Armour.
Heb al een hoodie van UA en die bevalt erg goed met paardrijden.
Vind de sportkleding ook echt erg leuk, maar dus nog even wachten tot ik het verdiend heb :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:30

Ik wil echt dat alles strak zit, op een trui met hardlopen na. Losse kleding vind ik heel vervelend :=

Net nog een stuk hardgelopen :D Ik ben alleen niet gemaakt voor dit weer, geef mij dan de sportschool maar weer :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:45

Ik wil graag nog een keer een broek van stronger of lu lu lemon, maar ik vind ze wel erg duur. := Nu heb ik een broek van de H&M en eentje van xxlnutriotion.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:12

Sinds kort heb ik een under armour broek en ben er erg blij mee :D denk dat daar nog wel meer van gaat komen. Ik heb ook een Skechers broek, die is ook heel fijn!
Shirtjes maken mij niet zo veel uit...
Normaal heb ik veel van de Decathlon.

Goed hoor hardlopen met dit weer :) als het koud is vind ik het niet zo erg, maar regen is echt niet mijn ding.

Vanmorgen weer mijn rondje krachttraining gedaan, merk dat het al steeds beter gaat met het nieuwe schema en ik bijna alles al voorzichtig wat hoger qua gewicht kan pakken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:05

Ik net ook weer geweest. Halfuurtje op de hardloopband en daarna wat buikspier oefeningen gedaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:14

UA is echt dik het geld waard. Zit zoveel beter. Ben bijna jarig dus volgende maand wordt de collectie flink uitgebreid haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:35

_Dreamer schreef:
Ben ik trouwens de enige die ook echt gemotiveerd kan worden door nieuwe/leuke sportkleding? M'n collega's keken mij heel raar aan net :')
Maar ik kan daar echt zoveel motivatie van krijgen :D _O-

Jaaaa! Ben helemaal verliefd op mijn Gymshark-broek :):) daardoor raak ik ook echt gemotiveerd. Heb op AliExpress dan ook look a likes besteld, blijken heel fijn te zijn.. krijg ze aankomende week binnen als ‘t goed is :):)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:43

Ik ben totaal niet met kleding bezig qua sporten. Ik draag gewoon wat ik op het voetbalveld ook droeg :') ik houd van los en bewegingsvrijheid dus het liefst in korte sportbroek of een trainingsbroek van mn vriend.

Mijn trainingsschema is als volgt:
Dag 1
Deadlift sumo. Eerst een opwarmsetje met 40 kg. Dan 3 setjes van 10 met 60 kg
Lunge walk 3 setjes van 15 met 6 kg in iedere hand
En dan een combi oefening
A) lat pull down brede grip 2 setjes van 15 met 45 kg
B) shoulder press 2x15 met 6 kg in iedere hand

Dan buikcircuit en afsluiting op de fiets. Maar dat haat ik dus ik ga op de loopband.

Dag 2
Box squat 3x15 met 50 kg. Eerst een opwarmsetje met 30 kg.
Hiptrust 3x15 met 50 kg. Eerst een opwarmsetje met 30.
Dan weer een combi
A) row pully machine 2x15 met 45 kg.
B) lateral raise standing 2x 15 met 4 kg

Buikcircuit en dan op de tabetta.

Nu een week niet geweest door omstandigheden. Moet dag 2 nog 1x doen en dan een nieuw schema

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:45

Ik merk wel dat ik het lastig vind hoe ik moet beginnen. Ik heb nooit echt kracht training gedaan en ga nu maar een beetje random die apparaten langs om wat te doen.

Is er misschien iemand die wil helpen met een schemaatje? Want ik ben atm heel erg gemotiveerd maar wordt niet gemotiveerd van geen idee hebben wat ik aan het doen ben en of het allemaal wel helpt :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:52

Bieden ze dat niet aan op je sportschool? Meestal leggen ze je graag de oefeningen uit en waar ze goed voor zijn enzo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:08

Ik sport op het universiteits sport centrum dus wel begeleiding maar niet echt veel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:14

Wat is je doel? Sterkere benen (mijn hoofddoel), meer evenwicht (rug en buik, mijn tweede doel)? Of alles trainen? En hoe vaak ga je?

Mijn dag is als volgt:
Been dag:
Fietsen/springtouw .
3x10 losse Squad met 40 kilo
Hipthrust 20 kilo 3x10
Benen wijd apparaat
Benen naar elkaar toe apparaat
Leggpress
Zitten en benen omhoog duwen apparaat

Armen
pull down 32 kilo (?) 3x10
2 andere arm apparaatje
Slam ball met 8 kilo 3x10
Zo’n ding wegdrukken die lijkt oo een slee, en dan aan een touw terugtrekken. 3x om en om met een vriendin.
Buikspieren, Afwisselende oefeningen met gewichten (kilo).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:25

Mijn doel is sterker worden fitter worden en afvallen. Ben nu bezig met een schemaatje proberen op te stellen met behulp van internet, maar lees overal al wel om als ik 4 keer per week wil gaan, om de dag een spiergroep aan te halen. Ben nu bezig met een onder lichaam en boven lichaam schema. Maar vind het wel lastig. Hoeveel oefeningen per groep? Wil ook niet met zo’n stang staan squatten tussen al de mannen dus wil ook een beetje oefeningen waarvan niet iedereen denkt: wtf doet zij (zal vast niemand denken hoor maar zo voelt het wel, zeker omdat ik er pas net kom)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:26

sureido schreef:
Ik merk wel dat ik het lastig vind hoe ik moet beginnen. Ik heb nooit echt kracht training gedaan en ga nu maar een beetje random die apparaten langs om wat te doen.

Is er misschien iemand die wil helpen met een schemaatje? Want ik ben atm heel erg gemotiveerd maar wordt niet gemotiveerd van geen idee hebben wat ik aan het doen ben en of het allemaal wel helpt :=

Ik wil je mijn schema wel sturen. Dan pak je van alles wat maar het is wel een risico vind ik om oefeningen te doen als je niet zeker weet of je de juiste houding hebt tijdens de oefeningen. Zo heb ik mezelf al een paar keer de vernieling in geholpen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:28

Ik ga wel veel sporten met vriendinnen en die helpen mij ook veel! En heb wel 2 jaar geleden flink gesport, wel met begeleiding dus ik weet gelukkig wel een aantal dingen waar ik op moet letten. Fijn als je je schema wilt sturen! Inspiratie :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:38

Ik sport ook eigenlijk altijd samen, vind ik motiverender!

Gister niet geweest dus dan de komende 6 dagen maar haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:41

Mijn schema is volgens mij het standaard schema waar iedereen bij ons mee begint. Alleen de gewichten worden per persoon bekeken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:19

Sureido, ik wil vanavond wel eens voor je kijken als je wil? :)

Mijn eigen schema is niet zo geschikt omdat ik een specifiek doel heb en het is ook niet echt voor beginners maar ik heb wel vaker voor vriendinnen etc schema's gemaakt!
Ga je 4x per week?

Mijn schema deze week is min of meer hetzelfde als vorige week maar dan bij bijna alles 2 reps extra, dus waar ik vorige week maandag 4x6 deadlifts deed is het nu 4x8 enzovoorts. Maar die extra 2 reps maken het ZOVEEL zwaarder :') Vind het wel echt onwijs fijn om weer structuur te hebben en dat iemand me vertelt wat ik moet doen, dat haalt het denkwerk en de twijfel heel erg weg voor mij. Gaat goed dus!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:26

Je hebt een pb!

De ergste spierpijn zit in m’n schouders armen en buik dus ga vandaag dan voor benen en billen. En dan morgen weer andersom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:23

Als je krachttraining met losse gewichten wil opbouwen zou ik sowieso even een paar keer een personal training lesje nemen. Dan wordt de drempel lager en er wordt op je vorm gelet waardoor je het ook gelijk goed aanleert. Je kan echt heel veel in je lichaam kapot maken en blesseren als je je vorm en coordinatie niet onder controle hebt dus zou echt uitkijken met een halterstang op mn rug slingeren en lekker gaan squatten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:49

Dankzij het uploaden hier is het schema compleet onleesbaar dus ik probeer het vanavond nog even op een andere manier voor je.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:55

Iemand die voor mij ook een schema zou willen maken? De personal trainers hebben op het moment geen tijd om mij hierbij te helpen :=