Aria_zz schreef:Welkom GdG, ik ken het probleem! Ik ben ook eentje die te weinig eet. Maar je moet echt geen hongerleiden! Je moet vooral gezonde opties kiezen voor wanneer je honger hebt.
Het beste waar ik probeer aan te denken is: ik wil mijn lichaam voeden. Is iets heel simpels, maar het klopt. Ik wil mijn lichaam gezond hebben, dus moet ik het ook daarnaar voeden. En daar hoort eten gewoon bij.
Ik las het inderdaad, dat jij daar (ook) moeite mee hebt. Ik was vooral zo blij dat het me eindelijk weer echt lukte om te lijnen, ipv dat ik na twee à drie dagen alweer de handdoek in de ring gooide
. Dus gelijk gebruik gemaakt van de motivatie en blij dat het lukte om (heel) weinig te eten (en ik dacht op dat moment ook echt dat ik heel goed bezig was
). Maar goed, na 5 weken (nouja, eerder al) begon ik me toch echt wel flink beroerd te voelen en dat voelde niet goed, vandaar dat ik uiteindelijk in dit topic ben beland.
Wat ik vaak lastig vind is een middenweg vinden, ik ben altijd bang voor de glijdende schaal omhoog. Maar nu ik meer eet voel ik me echt een stuk beter, dus dat ga ik voorlopig wel zo houden. Ik ga in ieder geval een week op zo'n 1550kcal zitten en dan zie ik wel wat dat met mijn gewicht doet. Daarna kan ik het altijd nog wat aanpassen.
Momenteel zit ik in elk geval heel blij te puzzelen met MFP, helemaal verbaasd dat ik telkens nog weer wat mag eten
.
Zijn hier trouwens ook mensen die medicijnen slikken die als bijwerking 'gewichtstoename' hebben? Hoe lossen jullie dat op/gaan jullie daarmee om? Moetmag je dan je BMR wat naar beneden stellen als compensatie of moet je het dan meer zoeken in meer bewegen?
Bhriseis schreef:Ik ben enkel afgevallen toen ik mijn kcal opkrikte van hongersnood naar 1700 ofzo

Serieus
?! Hm, misschien moet ik dan toch eerst maar op de 1600kcal gaan zitten dan. Lastig hoor. Nou ja, het zal toch een kwestie van proberen en evalueren worden.
Wat waren op dat moment (toen je dus overging naar 1700) jouw BMR en de waarde waarbij je op gewicht zou blijven?
@Frummels, ik weet niet waar je vandaan komt maar het klinkt alsof het heel goed gaat, heerlijk.