3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:58

Gefeliciteerd Frummels! :D :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:06

Gefeliciteerd Frummels!

Ik let zeker goed op Sharon, ik wil juist op een verantwoorde en gezonde manier afvallen. Vandaar dat ik hier al vrij lang zit haha. Nu is eerder het probleem dat ik te veel eet dan te weinig _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:08

Gefeliciteerd Frummels! Lekker genieten vandaag!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:30

Gefeliciteerd Frummels!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:07

Gefeliciteerd Frummels, en wat een schitterend resultaat! Geniet van je dag!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:02

Frummels: dankjewel, valt niet mee als zoveel dingen al vast staan haha

Kelly: ehhh :') ja het was wel okee, laten we het daar maar op houden haha. Fijn dat je een leuke avond had! Ja ik woon samen met mn vriend, dus meestal heb ik het wel onder controle, maar sommige gewoontes gaan er gewoon niet uit en ach als ik dan croissantjes mag eten en dit kan inpassen, vind ik het niet zo erg :Y)

Kim: goed bezig! Haha toen ik 17 was, at ik als een slootgraver en was ik 15 kilo lichter dan nu (wow dat klinkt echt best wel heel erg veel, nu voel ik mezelf zwaar -O- aan de andere kant was ik ook wel een laatbloeier, dus niet helemaal dat ik me volgegeten was, ik was nog best wel in de groei haha ) Top dat je goed voor je lichaam wilt zorgen hoor!

Zo, vandaag echt maar even de viooltjes in de bloembakken zetten en weer verder met het opknappen van de schuur en daarna lekker weer de studieboeken in, ik hou dr zo van :+ okee en terwijl ik dit typ, zie ik dat het regent, dus ik blijf nog eventjes binnen zitten haha. Eerst maar een kopje thee met mn granenbiscuits

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:09

Lekker bezig geweest dus Sharon :)

Lijstje voor vandaag.
O: Groente smoothie
T: Eiwitshake (na het sporten)
L: 2 bruine boterhammen met een dun laagje roomkaas, rucola en een gekookt ei.
T: Wat skyr yoghurt
T: Handje ongezouten ongebrande noten
A: Courgetti met lekker veel groente, eigen gemaakte saus en gehakt.*
T: Waarschijnlijk weer wat skyr yoghurt*

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:14

Aria_zz schreef:
Welkom GdG, ik ken het probleem! Ik ben ook eentje die te weinig eet. Maar je moet echt geen hongerleiden! Je moet vooral gezonde opties kiezen voor wanneer je honger hebt.

Het beste waar ik probeer aan te denken is: ik wil mijn lichaam voeden. Is iets heel simpels, maar het klopt. Ik wil mijn lichaam gezond hebben, dus moet ik het ook daarnaar voeden. En daar hoort eten gewoon bij.

Ik las het inderdaad, dat jij daar (ook) moeite mee hebt. Ik was vooral zo blij dat het me eindelijk weer echt lukte om te lijnen, ipv dat ik na twee à drie dagen alweer de handdoek in de ring gooide :') . Dus gelijk gebruik gemaakt van de motivatie en blij dat het lukte om (heel) weinig te eten (en ik dacht op dat moment ook echt dat ik heel goed bezig was :+ ). Maar goed, na 5 weken (nouja, eerder al) begon ik me toch echt wel flink beroerd te voelen en dat voelde niet goed, vandaar dat ik uiteindelijk in dit topic ben beland.
Wat ik vaak lastig vind is een middenweg vinden, ik ben altijd bang voor de glijdende schaal omhoog. Maar nu ik meer eet voel ik me echt een stuk beter, dus dat ga ik voorlopig wel zo houden. Ik ga in ieder geval een week op zo'n 1550kcal zitten en dan zie ik wel wat dat met mijn gewicht doet. Daarna kan ik het altijd nog wat aanpassen.
Momenteel zit ik in elk geval heel blij te puzzelen met MFP, helemaal verbaasd dat ik telkens nog weer wat mag eten :+ .

Zijn hier trouwens ook mensen die medicijnen slikken die als bijwerking 'gewichtstoename' hebben? Hoe lossen jullie dat op/gaan jullie daarmee om? Moetmag je dan je BMR wat naar beneden stellen als compensatie of moet je het dan meer zoeken in meer bewegen?

Bhriseis schreef:
Ik ben enkel afgevallen toen ik mijn kcal opkrikte van hongersnood naar 1700 ofzo :j

Serieus :wow: ?! Hm, misschien moet ik dan toch eerst maar op de 1600kcal gaan zitten dan. Lastig hoor. Nou ja, het zal toch een kwestie van proberen en evalueren worden.

Wat waren op dat moment (toen je dus overging naar 1700) jouw BMR en de waarde waarbij je op gewicht zou blijven?

@Frummels, ik weet niet waar je vandaan komt maar het klinkt alsof het heel goed gaat, heerlijk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:57

Als je eet onder je BMR, vreet je lichaam eenvoudigweg je eigen spieren en organen op. Dat is echt ontzettend eng, maar ook logisch, hoe moet je lichaam anders energie weten te verzinnen om je basisfuncties te laten gebeuren? Ik woog, toen ik ben gaan opkrikken, zo'n 62 kg bij 1.70 m. Let ook op met extra bewegen om die 1500 kcal die je nu eet te compenseren: extra beweging telt ook mee in de berekening. De hongersnood grens staat trouwens op gemiddeld 1400 kcal. Het is misschien goed om te beseffen dat 1200 kcal eten dus idd niet normaal is, en dat je je niet mag laten meeslepen door mensen die leven op twee crackers en een glas water :(:)

Het is lastig om van mindset te switchen, maar hoe minder jij eet, hoe minder eten je lichaam zal nodig hebben, en hoe sneller het zal bijkomen als je dan eens meer eet. Maar omgekeerd kan je lichaam ook perfect wennen aan dagelijks méér eten, en zal je daar dus niet van bijkomen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:04

En eten is zo lekker :9

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:36

Ik heb een haat liefde verhouding met eten :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:38

Goedemorgen!
Iedereen een goed weekend gehad?

Ik heb een beetje slecht gegeten dit weekend, maar ik zal niet ver over m'n kcal grens gekomen zijn. Nu wel weer zin om normaal te eten en gezond enzo. Aankomend weekend heb ik als doel om normaal te eten, wat ik door de week ook doe. Ik vind dat erg moeilijk.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout pap met banaan
T: 2 vitalu crackers met philadelphia en komkommer
L: 4 boterhammen, 2 met kaas, 2 met smeerkaas en kipfilet
T: bakje optimel Griekse stijl kers, havermoutreep
D: tagliatelle met spinazie, boursin cuisine en gerookte zalm
T: gekookt appeltje met kaneel

Ik heb nog 118 over, maar misschien is de zalm iets meer dan ik ingevoerd heb, dus dat moet ik nog even afwegen :) en anders neem ik nog wat noten vanavond

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:12

Ik hou het in het weekend meestal niet echt bij. Omdat het vaak geen "standaard" maaltijden zijn. Slecht, ik weet het. Maar ik denk dat mijn grootste knelpunt nog steeds bij de TV-knabbels zit. Daar moet ik nog echt wat aan doen.

Vandaag weer bootcampen, dus ben al aan het denken wat ik ga eten middags en vlak voor de training...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:23

Kelly, dat is alle sinds een goed toekomst plan! Net lijstje, ziet er lekker uit!

Riddershow, die knabbels zijn lastig idd. Vroeger (heb nu geen tv meer) verving ik dat door yoghurt oid, maar dan at ik daar wel zoveel ik wilde van. Na een tijd verminderde de ‘zin’ vanzelf.

GdG, dat is een vaak gemaakte fout :j en ik val er ook ten prooi aan. Terwijl ik een tijdje dieet heb gestudeerd. Daar heb ik, wetenschappelijk, de risico’s van dit gedrag gezien, en het maakt me tot op de dag van vandaag bang. Daarom is de app inderdaad erg handig, want dan leer he inschatten hoeveel je eigenlijk mag en dat vul je dan gezond in. Zolang het gezond is en je normale hoeveelheden eet, gecombineerd met beweging, ben je goed bezig. Ja, dit duurt allemaal wat langer, maar uiteindelijk heb je er een duurzamer lichaam mee.

Hier terug van Berlijn. Nog even bekomen. Was een heerlijk weekend, een beetje vanalles gegeten maar niet overmatig veel. En niet extreem ongezond. Deze week er terug voor gaan!
Succes meiden!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:50

Goedemorgen!

Bedankt voor alle felicitaties gisteren, lief :)

Gisteren nog best netjes gehouden eigenlijk, haha. Had geen trek in rotzooi dus 's avonds bij het uit eten lekker een pasta genomen en een wijntje. Overdag brood met gebakken ei en nog wat "normale" dingen die ik anders ook eet.

Vandaag trakteren op werk dus ik heb lekker donuts en citroenfudge cake meegenomen :D

O: scrambled eggs 3 eitjes, champignons en cherrytomaten
T: donut en koffie
L: veldsla met feta, avocado en tomaat + cracker met halve avocado
T: plakje citroenfudge cake en een appel
A: weet ik nog niet
T: kwark met fruit

B: 40 minuten fietsen (retour werk) 30 min yoga

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:27

Goedemorgen allemaal! Fijn weekend gehad? :)

Liezsje: ja inderdaad was wel een lekker dagje!

GDG: ik zou ook niet te laag gaan zitten, 1600 is misschien wel een goed idee! Succes!

Kelly: lekker lijstje hoor! En ach dat weekend compenseer je ook wel weer :)

Riddershow: herkenbaar inderdaad, ik probeer altijd zo goed mogelijk te plannen, soms komt het uit, maar soms ook niet. Ik denk dat het belangrijkste dan is om het in ieder geval los te kunnen laten, dus “jammer van de dag, maar morgen gaan we er weer voor!” Is lastig, maar al zou het je al 1 keer helpen, is dat in ieder geval al 1 keer!

Aria: leuk weekend gehad? Succes deze week! :D

Frummels: lekker bezig! Die cake klinkt lekker zeg, frisse smaak!

Hier weer bezig met de planning voor deze week en wederom studeren :+

Lijstje:
O: cornflakes met melk
T: Liga evergreen
L: 2 kaiserbolletjes met ham en kaas
T: granenbiscuits
A: sla met een ei, aardappels en kabeljauwburger

Calorieën: 1600, dus 2100 te verbranden! Ik weet nog niet of ik wat aan (bewust) beweging ga doen, dus daarom wat lager vandaag. Als ik wel nog wat ga doen, neem ik vanavond nog iets extra’s.
Ik hoop deze week weer naar de sportschool te kunnen! Heb er zo’n zin in!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:30

Sharon: net lijstje! :) Ik vind kaiserbroodjes zo lekker..

Het zijn trouwens 2 donuts geworden :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:46

Haha ja normaal at ik bij een “zondags ontbijt” 2 kaiserbolletjes en 2 mini croissantjes, veel te veel haha, dus nu gesplitst :) ook lekker, 2 donuts! Geniet er lekker van :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:03

Sharon, ja hoor :D was echt een heerlijk weekend. Enorm veel gedaan in korte tijd, maar het meer dan waard. Vooral omdat we beide niet hadden verwacht nog in Berlijn te raken doordat we bijna weer naar huis vertrekken.

Mm donuts. Lekker!
Ik heb hier een aantal ontbijt zaakjes gevonden die erg gezond ontbijt geven, vind ik ook super om te kunnen doen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:13

Mijn lijstje van vandaag, best netjes denk ik, niet zo veel beweging, want paardje heeft vandaag vrij:
O: twee boterhammen met filet americain en stroopvet en een kop thee. (374)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en vruchtenhagel. (439)
T: twee fruitella's en een klein zakje colasnoepjes. (79)
T: ongeveer 50 gram rode biet uit een potje. (38)
A: een halve aardappel, twee scheppen rode kool en een blinde vink. (244)
T: denk kop thee.
B: eventjes paard verzorgen.
Totaal kcal: 1174, maar ik heb ook bijna niet bewogen, dus dat is niet heel erg haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:39

Aria: mooizo! Berlijn staat hier ook nog op t lijstje :)

Kim: ik weet je lengte/gewicht/bmr niet, maar ik vind het echt heel weinig calorieën.. even voor het beeld, 171cm/75kg/1571 calorieën. Gisteren heb ik niks gedaan, dan verband ik al bijna 2000 kcal. Denk alsjeblieft wel goed om jezelf hoor :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:19

Berlijn is leuk! In ben er in november geweest vorig jaar :) fijn dat je het leuk hebt gehad Aria!

Wat Sharon al zegt Kim, pas goed op jezelf. Dit is echt erg weinig, ookal heb je weinig gedaan vandaag.

Hier is het lijstje een beetje anders geworden. M'n avond eten vond ik niet echt lekker :') dus maar een broodje en kruidkoek gepakt. Daar voor laat ik nu m'n bakje yoghurt staan en dan kom ik weer uit!

Ben ook maar niet gaan zwemmen vandaag ivm menstruatie. Vind dat alles behalve fijn. Wel op stal het een en ander gedaan en paardlief gelongeerd :) vanmiddag was het zo slecht weer dat ik ook geen zin meer had om te gaan wandelen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:47

Ja klopt, dit is ook niet normaal hoor. Meestal heb ik veel extra tussendoortjes, misschien pak ik zo nog wel even iets. Mijn bmr is volgens mij 1400, dus ik kijk nog even wat ik eet.

Wat leuk Berlijn Aria!
Wat had je als avondeten Kelly? Ik snap wel dat je niet zo'n zin had, precies toen ik vandaag naar buiten stapte begon het keihard te regenen, ik ben maar snel weer naar binnen gegaan :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:09

Gelukkig! :)
Ik had tagliatelle met spinazie, gerookte zalm en boursin cuisine er doorheen. Om de een of andere reden smaakte het me gewoon echt niet. Ik vond de zalm te overheersend en te weinig van die boursin (maar daar zitten echt veel kcal in, dus wou er niet meer in doen). Ik vind gerookte zalm best lekker, maar niet als het zo overheerst. En het was zegmaar geen supermarkt kwaliteit zalm.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:26

_KellyAV schreef:
Gelukkig! :)
Ik had tagliatelle met spinazie, gerookte zalm en boursin cuisine er doorheen. Om de een of andere reden smaakte het me gewoon echt niet. Ik vond de zalm te overheersend en te weinig van die boursin (maar daar zitten echt veel kcal in, dus wou er niet meer in doen). Ik vind gerookte zalm best lekker, maar niet als het zo overheerst. En het was zegmaar geen supermarkt kwaliteit zalm.

Je zou het ook met gewone gebakken zalm kunnen proberen, is niet zo overheersend en erg lekker :)