Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:01

Yesterday schreef:
Gem, wat fijn dat je weer kunt lopen, hoe is het vandaag gegaan met de 10 km?

Ben een beetje laat met reageren, maandag en dinsdag altijd drukke dagen.

Venloop was heel heel héél druk! De eerste km moesten we een aantal keer wandelen en zelfs een keer stilstaan. Gelukkig had ik geen doelen gesteld, behalve uitlopen en genieten van het weer mógen lopen. Wel Strava aangezet, maar pas weer op gekeken na de finish. En dan toch (omgerekend over km 2 tot en met 10) de tweede tijd neergezet 'ooit', rond de 58 minuten.
Had een te 'snelle' startkleur (overgekocht via startbewijzen.nl); kreeg van een loopmaatje de tip om achteraan in dat snelle tijdvak te starten zodat je de eerste km's prettiger kunt lopen dan in mijn 'eigen' kleur. Niet gedaan, was bang dat ik me zou laten verleiden om te hard te gaan, maar nu was het veelal inhalen, af en toe ingehaald worden en vaak ingehouden lopen.
Maar wel heel gezellig, langs de hele route geen 5 meter dat er geen publiek of muziek was! :)

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:19

Klinkt als een leuk evenement! Best groot ook of niet? Wel irritant als je de eerste km niet gelijk lekker kunt lopen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:50

Noeps schreef:
Klinkt als een leuk evenement! Best groot ook of niet? Wel irritant als je de eerste km niet gelijk lekker kunt lopen.

Bijna 24.000 deelnemers, waar van 8000 aan de 10K ... echt een groot evenement.
Ik snap trouwens niks van de tijdregistratie in combinatie met de plaatsing. Was best een beetje benieuwd, maar de uitslagenlijst is wel raar. De brutotijd (tijd tussen startschot en finish) wordt aangehouden voor de plaatsing, maar 8000 man gaat niet tegelijk over de startlijn. De nettotijd is van startlijn tot finish, dus je zou zeggen: dat is de tijd die je loopt en bepaalt op welke plaats je eindigt. Toch?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:57

Gem schreef:
Noeps schreef:

Ik snap trouwens niks van de tijdregistratie in combinatie met de plaatsing. Was best een beetje benieuwd, maar de uitslagenlijst is wel raar. De brutotijd (tijd tussen startschot en finish) wordt aangehouden voor de plaatsing, maar 8000 man gaat niet tegelijk over de startlijn. De nettotijd is van startlijn tot finish, dus je zou zeggen: dat is de tijd die je loopt en bepaalt op welke plaats je eindigt. Toch?

Dat is wel gebruikelijk ja :+

Maar 8000 man! Ik vond 200 al veel

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:07

liespower94 schreef:
Dat is wel gebruikelijk ja :+

Maar 8000 man! Ik vond 200 al veel

Was dan ook blij dat ik met een aantal loopmatties afgereisd was, want ik word in mijn eentje nogal paniekerig bij de massaliteit van zulke evenementen. Geen overzicht, zelfs met plattegrond niks kunnen vinden :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:28

24.000 :wow:

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:35

Mag ik me hier ook aanmelden? :D Ik ben al een aantal jaren aan het hardlopen en doe ieder jaar een aantal wedstrijden mee. Maar ik ben nu wat fanatieker geworden en ga proberen wat meer doelen te stellen. Tot nu toe heb ik nooit verder gelopen dan 16km (ten miles), maar wil heel graag naar de halve marathon toe trainen!

Zitten er ook bokkers op strava? Misschien leuk om elkaar te volgen!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:44

Welkom Jumping , nou netjes toch 16 km. Vind knap dat je zo bezig bent.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:00

Gem schreef:
Noeps schreef:

Nee in wedstrijd is het altijd de bruto tijd die telt. Bij grote evenementen starten daarom licentie houders voorin. mensen zonder licentie doen dan ook niet mee aan de wedstrijd. Maar banketstaaf is het soms wel bij grote evenementen dat je het podium mist om dat je geen brede schouders genoeg had om je op de voorgrond te drukken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:42

Huh? De uitslagen staan bijna altijd op volgorde van de netto tijd. Ik zie heel af en toe bij een inschrijving apart benoemd dat de bruto tijd geldt.
Lijkt mij toch dat de wedstrijdlopers vooraan staan zodat niemand hen voor de voeten loopt?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:49

Greetje63 schreef:
Nee in wedstrijd is het altijd de bruto tijd die telt. Bij grote evenementen starten daarom licentie houders voorin. mensen zonder licentie doen dan ook niet mee aan de wedstrijd. Maar banketstaaf is het soms wel bij grote evenementen dat je het podium mist om dat je geen brede schouders genoeg had om je op de voorgrond te drukken.

Oh dat wist ik helemaal niet joh. Wat banketstaaf dan als je inderdaad een podiumplaats hebt volgens je netto tijd. Nouja, ik ben gelukkig niet snel genoeg in wedstrijdjes om me daar druk over te hoeven maken. :+

Ik zit ook op strava Jumpingrider, pb je effe! 16 km is zeker een nette afstand en als je die kunt, kun je ook al een halve marathon lopen is mijn mening. De sfeer tijdens zo'n wedstrijd doet zoveel dat je het met gemak volhoudt tot het eind. :)

In Zandvoort waren er ook iets van 14.000 deelnemers. Ik vond dat wel netjes gedaan, want alle starts en categorieen waren zo netjes verdeeld gedurende de dag dat je geen 'last' had van elkaar.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:10

Goede organisatie scheelt heel veel!
Ik heb net mijn hardloopkleding aangetrokken. Wil nog een keer die 15 km lopen waarvan ik volgende week zaterdag de wedstrijd heb.

Echt super leuk dat hier zoveel fanatieke lopers in dit topic zitten met zoveel verschillende niveaus. Ik vind jullie echt inspirerend :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:32

Ik kom me ook even melden. Loop al langer te roepen dat ik meer moet sporten, maar vind dat ik mezelf eerst maar moet bewijzen door structureel hard te lopen voordat ik een sportschool abo mag :+

Lang verhaal kort: Afgesproken dat ik eind mei met een paar mensen de Vestingloop in Den Bosch loop, 5km. Heb nog 7 weken om mezelf daarvoor klaar te stomen. Gisteren dus vol goede moed voor de eerste keer gaan lopen.

...

En halverwege een giga bui hagel en regen en wind op m'n dak gekregen. Loop ik daar, midden tussen de weilanden in een t-shirt. Zie je het voor je ? >;) Leuk hoor, dat hardlopen :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:38

Piekosjj schreef:
Lisitano zo mooi is de veluwezoom! Wel pittig terrein om door hard te lopen of viel het mee?

Op het moment zelf vond ik het meevallen maar ik zag gisteren mezelf terug op de foto en mijn gezicht zegt toch echt anders _O- Ik loop niet snel, dat scheelt al. Zwaar zand ken ik van het strand, maar die héuvels!
Maar ik mag natuurlijk echt niet miepen over Hollandsche heuvels tegen iemand die in Zweden holt :D

Wat leuk dat er zoveel fanatiek rennen! Straks na werk maar weer even een rondje doen. Eens zien hoe de spieren en ook mijn lies dat vinden. 11 mei ren ik voor het eerst een wedstrijd (en zonder hond), en dan wil ik 10 km in een uur gaan redden. Ik moet daar wel wat voor trainen.

Ik zit ook op Strava, Nikki K.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:53

Haha woon ik nou net in een aardig plat deel vh land :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:31

Die heuvels dat went wel hoor, ik loop ze elke week. Alleen gaan ze de ene keer makkelijker dan de andere keer.
In juni loop ik de 18km van de Veluwezoomtrail, dat worden ook pittige heuveltjes.

Deze week gaat het lopen bij mij bagger, ben op een of andere manier heel moe.
Zaterdag mijn laatste lange duurloop voor Enschede en dan doe ik het volgende week heel rustig aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:44

Ik woon in Arnhem, das wel een beetje buitje op, bultje af :+. Wel goed voor de spiertjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:17

Hee leuk, ik kom uit Duiven.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:29

Leuk Nirvana, ik ga ook meedoen aan de vestingsloop in den Bosch!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:08

Ik ben helaas een hele tijd niet aanwezig geweest! Had het zo enorm druk met van alles en nog wat. Heb wel geprobeerd om zeker 1 keer per week te gaan hardlopen maar dat heeft niet echt voor progressie gezorgd. Ik wil nu wel weer actiever gaan lopen :)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:39

Hier ben ik ook weer terug! Vandaag eindelijk een goed loopje kunnen doen. Anders gaat men hartslag echt tegen het maximum aan maar nu zat die er een heel stuk onder en kon ik vlot 4km lopen. Ik loop nu 2x per week 3 a 4 km, om mijn enkel niet teveel te belasten. De ligamenten bleken in januari over te zijn en er was ook een stukje bot afgekraakt dus ik ben er heel voorzichtig mee. Men paard heeft een nieuw plekje en ik heb er zelf een super leuk looptoertje bij. Wat een omgeving.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zag mensen voorbijkomen die goeie wedstrijden liepen, super! Wil ik ook graag eens doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:08

Gezellig met de hond op pad :D !
Wij gaan morgenavond weer. Wilden vanavond, maar kregen een paar buien, en als ik moet kiezen tussen droog of regen, dan is de keus snel gemaakt :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:14

Greetje63 schreef:

Nou, die podiumplaats boeit me niet, maar vind het wel interessant om te zien hoe mijn looptijd zich verhoudt tot de rest van mijn rubriek.

Arzil, ik heb juist altijd begrepen dat er vanaf 16K een soort breekpunt is, waarna je snel leegloopt als je daar niet specifiek op traint. Vanaf die afstand moet je ook je tekorten onderweg aanvullen. In mijn oude loopgroep mocht ik tot de 16 meelopen, daarna vond de trainer het onverstandig (gezien de tijd dat ik nu aan het lopen ben) dat ik nog meetrainde met de HM - groep.

Heb nu weer een paar keer 10 gelopen, gisteren een herstelloopje van 6,5 (langzaam tempo) met de hond, en wil weer gaan opbouwen naar de 16 / wellicht half juni de HM van Maastrichts Mooiste. Ik zit overigens ook op Strava ;)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:18

Wist ik niet Gem :) Ik zorg dat ik al vanaf 7 km gelletjes en dextro en water inneem. Dus dat ik in ieder geval voldoende energie heb om de run uit te lopen.

Als er nog meer strava'ers zijn die ik nog moet toevoegen moet je maar even pb'en. :)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:39

Wat zijn gelletjes? Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit iets meegenomen onderweg. Op wedstrijden delen ze vaak dingen uit maar met trainen loop ik altijd zonder. Voor de 16km train ik ook maar tot de 13/14km en dan lukt op de wedstrijd zelf die 16km wel.

Hoe nemen jullie water mee, zit dat niet in de weg?