Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:07

Ik heb nu de 3e van 6 pogingen gehad. Vorige keer was poging 5 raak, dus kan dat ze nog wel iets langer willen proberen.Maar eerlijk gezegd heb ik zelf zoiets van als het na 6 pogingen niet gelukt is wil ik wel gewoon door.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:25

Wij waren ook ingesteld op 6 rondes IUI's, alleen was er één ronde waarbij het zaad niet goed genoeg was door griep. Toen moest er een ronde 7 achteraan, daar hadden we niet op gerekend en viel tegen. Die 7e ronde zei ik letterlijk bij de inseminatie: 'stop dat zaad erin, dan kunnen we daarna eindelijk door naar IVF'
Mevrouwtje keek wel even raar op..

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:14

Vanmorgen de punctie gehad. Viel reuze mee, geen centje pijn.
Nu wel een beetje last van de eierstok en best wel duf van de morfine.
2 van de 4 blaasjes zat een eicel in. Deze zijn alleen nu ingevroren omdat vriend niet heeft kunnen presteren onder de druk

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:15

Wat fijn dat de punctie meegevallen is het toch twee eitjes opgeleverd heeft. Wat vervelend voor je vriend en wat frustrerend voor jou. Na al dat gedoe nog geen terugplaatsing. Hoe nu verder? Wonen jullie dicht genoeg genoeg bij t ziekenhuis om het thuis te kunnen opleveren zeg maar? Of invriezen?
Voor ons gesprek met de ivf arts mocht mijn vriend nog even onverwachts zijn donatie gaan doen in t kamertje. Die was zo overdonderd, uiteindelijk wel gelukt maar geen bruikbare cellen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:56

Collibeke wat vervelend voor je vriend, al lijkt het mij ook niet makkelijk om dat onder druk te doen. Maar t blijft vervelend dat t zo is gelopen. Wel fijn dat je geen last hebt gehad van de punctie! Hoe gaat t nu verder?

Ramiro hoe is t nu met jou?
Valt het mee met de hormonen?

Ik duim voor je lautje dat t snel raak mag zijn!

Ik heb deze cyclus echt onwijs last van de endo en mijn cyclus is weer zo vaag als wat helaas. Ik heb een jank dag vandaag waaruit ik kan leiden dat ik richting ongesteld worden ga :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:18

Saaarr schreef:
Ik heb deze cyclus echt onwijs last van de endo en mijn cyclus is weer zo vaag als wat helaas. Ik heb een jank dag vandaag waaruit ik kan leiden dat ik richting ongesteld worden ga :')

Ik voel nu 2 jaar na de geboorte van mijn zoontje ook her en der weer wat steken. Ik dek dat de endo ook weer terug is.
De hoop dat er heel misschien spontaan nog een zwangerschap zou komen (omdat je dat zo vaak hoort na IVF) is ook wel vervlogen. Ik word in juni 43. Ik prijs me gelukkig met mijn mooie mannetje, maar de wens voor een 2e is toch ook gewoon nog heel sterk. Onvruchtbaarheid sux

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:23

De wens voor een tweede is niet minder groot dan voor een eerste.

Merk wel dat ik mij er in begin te berusten dat, dat heel grote gezin er niet gaat komen. Maar geen tweede zou ik echt heel erg vinden.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:51

Crazycat, is jouw zoontje geboren na een IVF/icsi traject? Hoe erg is jouw endometriose?
Ik ben zo bang dat ik nooit zwanger zal raken door die rot endo ;(

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:24

Saaarr schreef:
Crazycat, is jouw zoontje geboren na een IVF/icsi traject? Hoe erg is jouw endometriose?
Ik ben zo bang dat ik nooit zwanger zal raken door die rot endo ;(

Ja ik had begin 2015 een kijkoperatie, om te kijken wat voor problemen er waren. De endometriose is toen bij toeval gevonden. Ik had nooit extreem veel last, maar heb ook een hoge pijngrens. Zat een restant van een kleine cyste op 1 eierstok en verder endo in de douglasruimte wat direct verwijderd is. Maar bij ons zit het grootste probleem bij mijn man. Mei/April 2015 eerste ICSI behandeling, niet zwanger en niks in de vriezer. 2e poging was juni 2015, niks in de vriezer, maar wel zwanger. Ik ben bevallen dmv keizersnede in Maart 2016 3 maanden voor mijn 41e verjaardag. Vanaf 40 wordt hier in Oostenrijk niks meer vergoed, dus een nieuwe poging zit er voor ons niet meer in.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:48

Balen dat daar nog een poging er niet inzit en vervelend dat de endo weer last geeft :(
T blijft allemaal gewoon klote idd ;(

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:22

Ik heb wel positief nieuws, ik ben zwanger. Heel heel pril, dus ja er kan nog veel mis gaan, afgelopen jaar 3 miskramen gehad dus ik verwacht niet dat het nu wel goed loopt, maar sja, toch ben ik al zooo blij. Hopelijk mag het nu wel eens goed gaan... meer medicatie nemen dan dat ik nu al doe, kan niet dus 't is beetje op goed geluk nu... duimen dat mijn lichaam de zwangerschap niet opnieuw aanvalt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:43

Gefeliciteerd !!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:52

Dank je, ik hoop dat het mag blijven duren :)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:52

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag alles goed verlopen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:04

Gefeliciteerd!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:23

T is hier wel weer een rollercoaster,... deze ochtend bruinverlies en lichtere zwangerschapstest dus veel kans dat dit toch wéér fout loopt. We raken er aan gewend...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:03

Hier gaat het even niet zo goed. Moeder weer op de ic. Zelf op tandvlees aan het lopen. Heb gisteravond ook aan vriend gevraagd of hij mij goed in de gaten houd. Dat ik niet helemaal instort....

Dus ben aan de ene kant wel blij dat er geen terugplaatsing is geweest, deze spanningen zijn niet goed.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:47

Heel veel sterkte Colinneke!

Sofie hoe gaat het met jou?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:17

Ik ben vandaag langs de gynaecoloog mogen gaan, hij ziet nog niets op echo, wat normaal is.
Maar volgens mij hoeft het geen miskraam te worden. hCG was 66, progesteron 89,1. Dus donderdag opnieuw bloed laten prikken en dan moet het uiteraard gestegen zijn. Dat bruinverlies hoeft niet persé iets te zijn... dus nog bange dagen...

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:07

Colinneke veel sterkte!
Sofie ik denk aan je, hopelijk goed nieuws donderdag!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:59

Sofie ik had dat ook altijd de eerste dagen zwanger. Heel vervelend ja maar duim met je mee dat je het blijft plakken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:28

Veel sterkte Sofie!

Hier net weer afspraak gemaakt voor volgende ronde IUI.MOrgen nog voortgangsgesprek met de gyneacoloog. Gaan ronde 4 in alweer.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:03

Hoe gaat het nu Sofie?

Lautje, hopelijk is het deze ronde raak!

Ik heb vandaag de startecho weer gehad. Alles was rustig er zaten nog 3 blaasjes van 12mm. Waarschijnlijk zullen die nog kleiner worden. Ik ben vandaag weer begonnen met spuiten. Deze keer 50. Volgende week weer een vervolg echo.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:13

Tot hiertoe gaat het goed, natuurlijk is dat vaag, dus donderdag nieuwe bloedafname, volgende week echo. Hopelijk zit het dan ook echt goed...

Hoe gaat het met jullie?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:18

Dadelijk naar het ziekenhuis. Gesprek hoe nu verder. Vriend is nog steeds van slag. Is heel bang dat het de volgende keer weer niet lukt. Hopelijk kunnen ze hem gerust stellen.