Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:20

Solarpleure en Forumster, koppie op en niet opgeven hoor! In beweging zijn is altijd nog beter dan op de bank zitten. Voor het afvallen kan ik jullie helaas geen tips geven.
Ik wil wel als tip geven om niet iedere dag te meten en te wegen, dan word het een obsessie.

MadelonSunny: verbazingwekkend hoe snel je spieren en conditie weer weg zijn hè. Goed dat je weer begonnen bent!

Vanmorgen de Shred gedaan en straks 6w6p omdat ik daar vanmorgen geen tijd meer voor had :')

Morgen ga ik een dag mountainbiken, heftig!! Het is al even geleden, dat ik echt de bagger in gegaan ben, dus misschien sla ik shred morgen over en doe ik alleen 6w6p. Als ik op tijd wakker ben doe ik de shred voor het fietsen.

Geen idee of deze al heeft gestaan, maar vond het wel toepasselijk voor dit weekend.
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:10

Zijn hier ook dames die hardlopen en daarna nog een workout van Jillian pakken?
Ik heb nu namelijk les 1 van Evy gelopen maar ik heb het idee dat ik niks heb gedaan, was zo weer op adem. Dus nu wil ik er nog wat achteraan plakken. Welke workout zou hier geschikt voor zijn?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:17

Verbrand je echt veel vet met JM?
Ik wil namelijk niet echt vet verbranden want dan blijft er weinig over ... maar ik weet niet :\
En als iemand fitspiration blogs heeft, ik zou ze graag willen :=

Jolien87

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:21

Bij Jillian verbrand je altijd wel vet, omdat zij in alle workouts cardio verwerkt.
Maar als je zo min mogelijk wil verbranden, zou ik de shred en Ripped vermijden.
Als je overall spiermassa wil opbouwen, zou je No More Trouble Zones kunnen doen. Daarbij werk je -in tegenstelling tot wat de titel zou beweren- aan alle spiergroepen en er zit relatief weinig cardio in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:32

Jolien87 schreef:
Ik heb nu namelijk les 1 van Evy gelopen maar ik heb het idee dat ik niks heb gedaan, was zo weer op adem. Dus nu wil ik er nog wat achteraan plakken. Welke workout zou hier geschikt voor zijn?

Even als vervolg op mijn vorige bericht:
nadat ik van het hardlopen weinig had gemerkt qua inspanning, ben ik er net nog even flink tegenaan gegaan met NMTZ.
Hierbij heb ik niet alles gedaan, puur bij gebrek aan een comfortabele mat. Ik heb er nu eentje van de Action maar bij langere plankposities voelen mijn handen echt beurs. Dus helaas. Maar desondanks is mijn lijf alsnog flink aan het werk geweest vandaag. :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:09

Lekker bezig Jolien! Bij cardio vind ik sowieso dat je snel hersteld van die inspanningen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:36

Ik doe wel eens hardlopen en een work out combineren. Vaak ochtend hardlopen en avond shred en of 6w6p dat doe ik vooral wegens tijdgebrek, dat ik het opsplits.

Pas wel op dat je je gewrichten niet overbelast. Ik denk inderdaad dat NMTZ beter is na een rondje hardlopen.
Ik merk dat als ik shred na het hardlopen, ik echt last krijg van mijn knieën en heupen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:01

Ik zat eerst ook te denken aan shredden of rippen na het hardlopen maar ik weet nog van vorig jaar dat daar erg veel springwerk in zit. Dus die opties vielen al af. En in NMTZ zit voornamelijk krachttraining en aardig wat matwerk dus die keuze was uiteindelijk snel gemaakt. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:50

Ik zou na hardlopen ook niet shredden of rippen. Idd nmtz of 6w6p.
Jolien: ik denk ook eerder aan je gewrichten. Ik doe de oefeningen op laminaatvloer (planken dan he), dat is echt hard en ik merk nergens wat aan.

Ik vind ripped level 1 echt niets aan. Duurt me ook te lang met 37 minuten. Zijn de andere levels ook zo lang? Shredden was aan tijd beter en vanaf level 1 al intensiever.
Ik twijfel of ik vanaf morgen met ripped level 2 verder ga, of ga shredden + 6w6p

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:53

De shred is het kortste programma, al de rest is minstens 30 min.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:09

Maar ripped was toch het vervolg van shred of heb ik dat nu verkeerd begrepen? O.o
Dan zou je toch verwachten dat hij intensiever is?

Ik ben nu bezig met shred lv. 1, maar dat stretchen bij die cooling down lukt me niet helemaal haha xD

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:35

Haha Emily, dan ben ik gelukkig niet de enige :p
Ik krijg überhaupt mijn benen al niet zo wijd, en met voorover buigen zit ik nog rechtop.
Das ook een kwestie van herhalen want merk dat het inmiddels al ietsje beter gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:22

xEmily schreef:
Maar ripped was toch het vervolg van shred of heb ik dat nu verkeerd begrepen? O.o
Dan zou je toch verwachten dat hij intensiever is?

Ik ben nu bezig met shred lv. 1, maar dat stretchen bij die cooling down lukt me niet helemaal haha xD

Ripped kun je zien als de grote broer van de Shred.
Officieel is het nooit een vervolg genoemd op de Shred, maar het is wel een logisch vervolg als je wilt voortborduren op de Shred.

Net als dat NMTZ (nadruk ligt op krachttraining) en BFBM (nadruk ligt op cardio) met elkaar zijn te combineren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:57

Jolien ik heb een tijdje gecombineerd maar mijn lijf was echt niet blij! Resultaat zere schenen en knieeen! Nu doe ik het om en om en dat gaat stukken beter!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:04

Je bedoelt NMTZ en BFBM?
Ik denk ook niet dat het verstandig is om die op dezelfde dag te doen aangezien het allebei behoorlijk intensieve workouts zijn. Volgens mij krijg je inderdaad het meest optimale resultaat als je ze per dag om en om doet. Natuurlijk wel incl. een rustdag per week. ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:05

Het springen in shred brak echt op! Conditioneel ging het allemaal prima maar mn spieren en pezen vonden het echt niet tof!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:10

Tegen het eind van de Shred heb ik ook onwijs veel last gehad van mijn knieeën en dit was echt geen spierpijn.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:56

Had ik ook Jolien, lag bij mij aan de side lungs, zodra ik die verving door bridges nergens meer last van.
En t filmpje van Ripped 1 is wel 37 minuten, maar de daadwerkelijke workout is nog steeds 21 minuten. Er zit een langere warming up en cooldown in, en een nutteloos intro fipje van (volgens mij) ruim 2 minuten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:23

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

Even als vervolg op mijn vorige bericht:
nadat ik van het hardlopen weinig had gemerkt qua inspanning, ben ik er net nog even flink tegenaan gegaan met NMTZ.
Hierbij heb ik niet alles gedaan, puur bij gebrek aan een comfortabele mat. Ik heb er nu eentje van de Action maar bij langere plankposities voelen mijn handen echt beurs. Dus helaas. Maar desondanks is mijn lijf alsnog flink aan het werk geweest vandaag. :)

Dit heb ik ook, maar volgensmij ligt het eerder aan je gewrichten. Het planken zelf vind ik echt niet moeilijk, maar mijn handen beginnen echt pijn te doen op den duur. Hierdoor kan ik Yoga Meltdown ook niet echt, je moet gewoon zoveel op je handen steunen. Ik heb ook best dunne polsen dus ik denk dat het daar misschien door komt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:41

Ik kan dus niet op mn handen steunen! Kwam daar met 30DS achter hahaha nooit opgevallen maar ik kan 1 positie niet maken met mn hand! Rol nu de mat iets op en dan gaat het wel! Heel vaag! Dokter zegt dat als ik er last van heb ze wel een foto kunnen maken. Maar heb er nooit problemen mee gehad verder dus laat het zo! Maar goed komende 6 maanden in ieder geval niet te intensief meer sporten dus doe nu enkel wat losse oefeningen en probeer nog een tijdje te hardlopen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:52

Doet dat zeer aan je handen of polsen? Ik heb met bijv bodypump speciale polsbandjes om, om overstekken ed te voorkomen.

Vandaag 1500 kcal verbrand met alleen sporten, das meer dan ik vandaag heb ingenomen.
Vanmorgen shred en 6w6p, en zojuist nog bijna 40 km gefietst met MTB parcourtjes tussendoor. Ik heb nog energie voor 100, maar ga braaf rustig aan doen nu. Straks nog even met de hond wandelen en dan is het genoeg. Nu even een eiwitshake en een douche nemen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:30

Pfff nou daar ben ik weer mensen.

Ben hier ongeveer 2 maanden niet meer geweest. Ongeveer 2 maanden gelden, op valentijnsdag heeft mijn nu ex-vriend mij een bericht gestuurd dat ik die avond niet meer hoefde langs te komen, ipv te zeggen wat hem dwars zat. Toen hij een paar dagen later weer wou praten kwam hij met alleen maar verwijten naar mij toe. Ik had sowieso al een tijd het gevoel dat hij me heel weinig steunde met mijn studie en andere dingen die ik belangrijk vond. Heb hem dus laten weten dat ik geen zin meer had om op deze manier met hem verder te gaan, en dat vond meneer nog gek ook.

Daarna is het sporten er een beetje bij in gezakt. Heel stom eigenlijk, maar op dat moment had ik er echt totaal geen zin meer in.

Toch maar weer begonnen vandaag. Ik miste het gevoel wat je achteraf krijgt als je helemaal bezweet bent, je benen spaghetti zijn maar je het wél afgemaakt hebt :D.

Ben dus weer opnieuw begonnen met 30 days shred. Maar merk wel dat het al meteen beter ging dan de eerste keer. Kon meteen alles behalve de push ups op 'moeilijk' meedoen. Push ups kan ik nu misschien iets van 40% op 'moeilijk' doen? Ik moet er vooral goed op letten dat ik mijn handen goed onder mijn schouder neerzet. Soms belanden die stomme handen nog voor mijn schouders en dan is het meteen een stuk lastiger :+.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:35

Mooi dat je weer begonnen bent na zo'n zware tijd Muntdrop!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:34

Ah bah wat naar Muntdrop. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er even niet meer naar stond om te gaan sporten.
Hoe gaat het nu met je? Kan je het al achter je laten?
Wel goed dat je het sporten nu weer oppakt en toppie dat het begin beter is dan de vorige keer. Dan komen die push-ups echt wel weer. :(:)

Ik geniet heerlijk van mijn rustdag en ga morgen weer flink aan de bak. Ik heb gisteren en eergisteren NMTZ gedaan dus morgen pak ik denk ik BFBM. Even speciaal aan de vetjes werken.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:49

ik kom me hier ook eens melden,

ik ben momenteel ook bezig met afvallen, maar vanwege chronische ziekte gaat het niet heel erg hard. nu leek mij dit wel een goede optie. ik volg namelijk al zumba op de wii en ik skeeler weer bijna elke dag.

hopelijk dat dit voor mij gaat werken, waarschijnlijk begin ik morgen met die 30 days