Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:57

Ik zou samen met vriendin lopen alleen die was te laat met inschrijven en heeft zich nu als sponsorloper ingeschreven. Dus ik loop alleen. Nou ja alleen... :=
Jullie starten dus al eerder

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:01

Ik loop ook alleen hoor!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:06

Goed bezig iedereen!

Ik heb vocht in m'n knie zitten, dus ben nu 3x per dag aan het koelen+rust nemen. Hopelijk alleen overbelast of verdraaid, en niet weer een gescheurde meniscis, zoals in m'n andere knie.
Nog even niet lopen dus...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:36

Iedereen die dit weekend aan een run meedoet:veel succes +:)+!
Ik ga zo meteen weer voor een rondje na een week die hardlooptechnisch gezien niet zo'n succes was. Planning was zondagmiddag-dinsdagavond-donderdagmorgen. Zondagmiddag was gelukt. Dinsdagavond halverwege afgebroken omdat ik kotsmisselijk was en gistermorgen was ik zó moe dat ik het niet trok om om 6.30 al te gaan lopen.
Dus nu ga ik vanavond en zondagmiddag en misschien morgenmiddag nog een klein rondje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:06

Mag ik jullie er even op wijzen dat dit een informatief topic op MW is en geen HK-topic. :)
Als je over tijden etc wilt kletsen kan je beter in een van de HK-hardlooptopics gaan meepraten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:23

Ik vind het erg verwarrend dat beide topics (zowel dit topic als het HK-topic waarin ik meeklets) 'Hardlopen deel / #3" heten, dat maakt het uit elkaar houden welke post in welk topic mag niet veel gemakkelijker.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:31

Om het nog verwarrender te maken, er is in de HK ook een hardloopmotivatietopic (voor de broodnodige motivatie), da's ook een 'spin-off' van deze. Ik wist zelf niet eens dat er ook een ander topic was ;-).

[HK] Het hardloop-MOTIVATIE-topic

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:03

Meiden,

Ik als amateur heb jullie advies nodig :')

Ik heb mezelf maanden geleden opgegeven voor een hardloopwedstrijd vandaag (6.3km), echter heb ik er niet zo'n rekening mee gehouden. Waardoor ik donderdagavond gewoon ben gaan bodypumpen en bodyattacken. Gister (the day after) een klein beetje spierpijn in mijn billen, echter stond ik daarnet op met verstijfde / spierpijn benen (de bekende 2e dag is het ergste := ).

Ik weet wel, zolang ik blijf zitten voel ik het niet... maar de stijfheid blijft. Ben ik in beweging dan heb ik er veel minder last van. Dus beweging is goed, maar zou het verstandig zijn om te gaan hardlopen? :+

Aan de ene kant denk ik: DOEN! Ik denk (hoop) dat ik de stijfheid eruit loop tijdens de run.
Aan de andere kant denk ik: is het wel verstandig? :o?

Hebben jullie advies voor mij?!
Dankzij hardlopen heb ik nog nooit spierpijn gehad, dus weet eigenlijk niet hoe het zit met spierpijn en hardlopen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:09

Loop je vaker hard? Dus kan je conditioneel gezien die 6,3 km aan zonder (extra) spierpijn? Dan zou ik het gewoon doen, maar ik ben ook iemand die dan door zn eigen spierpijn heenloopt onder het motto 'dan komt het goed los' :P.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:23

De laatste tijd heeft het hardlopen buiten een beetje stil gelegen, wegens gebrek aan motivatie (daarom had ik ook niet zo'n erg in de run) :=

Maar heb wel heel fanatiek meegedaan met groepslessen, apparaten en ook iedere keer een stukje gelopen op de loopband op de sportschool. Ik gok dat ik het conditioneel wel aan kan. Maar ik heb meer zoiets van; zou het kwaad kunnen om er doorheen (proberen) te lopen :+
Zit niet te wachten op blessures :Y)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:27

Ik weet niet of ik zelf zou gaan lopen (waarschijnlijk wel O:) ) maar ik denk dat het niet verstandig is. Je moet voor je spieren gaan zwemmen of een half uurtje wandelen. Hardlopen zou teveel belasting kunnen zijn.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:29

Als het gewoon normale spierpijn is dan zou het wel kunnen hoor. Door beweging worden de gifstoffen juist sneller afgevoerd waardoor je er minder last van krijgt. Maar alleen doen als je lichaam het wel gewent is om z'n afstand te lopen!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:39

De run is dichtbij dus ik ga nog even verzinnen, heb nog een paar uur de tijd om te beslissen. Het is inderdaad wel normale spierpijn, geen hevige pijnen of steken op bepaalde plekken. Gewoon een beetje een verstijfd gevoel, dat erger word als ik stil zit :+

Maar ben bang dat ik wel zo eigenwijs ben om het uiteindelijk toch te doen :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:29

Ik loop ook wel eens hard met spierpijn. Als ik op maandag BB heb gedaan dan voel ik dat dinsdagavond ook nog wel. Goed opwarmen en stretchen vooraf helpt dan wel. Dus ik denk dat je wel de run kan doen!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:59

Pantykous schreef:
Je mag wel opletten dat je geen shinspints krijgt.. Heb je wel goede schoenen?

http://www.runinfo.nl/shinsplints.htm

@Sting: Heb er 40 minuten over gelopen vanochtend. :j

ik vrees dat ik dit heb.. Iedere keer als ik rond de 3,5 km kom, dan krijg ik een bobbel op mijn scheenbeen die pijnlijk is als je erop duwt.. Dan duurt het weken vooraleer het weer weggaat, en als ik dan opnieuw begin, en terug bij 3,5km ben, begint alles terug opnieuw...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:05

sympie schreef:
Pantykous schreef:
Je mag wel opletten dat je geen shinspints krijgt.. Heb je wel goede schoenen?

http://www.runinfo.nl/shinsplints.htm

@Sting: Heb er 40 minuten over gelopen vanochtend. :j

ik vrees dat ik dit heb.. Iedere keer als ik rond de 3,5 km kom, dan krijg ik een bobbel op mijn scheenbeen die pijnlijk is als je erop duwt.. Dan duurt het weken vooraleer het weer weggaat, en als ik dan opnieuw begin, en terug bij 3,5km ben, begint alles terug opnieuw...

Goed laten rusten dan maar!

Het vocht uit m'n goede knie is nu zo goed als weg, blijf nog even koelen. Maar nu zit er weer vocht in m'n slechte knie (gescheurde kruisband), dus kan ik nog weer langer rusten en koelen -O-.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:43

Wat is dat gaaf zeg, zo'n hardloopwedstrijd! Heb ook voor mijn doen ontzettend hard gelopen gisteren, 4 mijl of 6,4 km in 34,12. Ben nog 63e van de 3500 ofzo geworden ook!

@Sympie: heb je wel goede schoenen? Hoe bouw je op?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:23

Lekker tempo Pantykous, daar zou ik het voor doen 13 oktober! Gisteren weer getraind, zat op 40.52 voor de complete 4 mijl. Baalde echt, had vorige week 38 minuten namelijk.... Had voor mijn gevoel wel regelmatig wat sprintjes getrokken, maar blijkbaar niet genoeg :(.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:47

Ik heb een vraagje, hoe snel is snel op 2 km? Ik doe namelijk mee aan een vierkamp samen met 3 clubgenoten en we moeten 2km hardlopen. Nu kan ik wel 5 km aan een stuk lopen maar 2km wat sneller valt dan weer vies tegen. Ik had 9.50 dus 4.55 per km, is dit acceptabel? En heeft een van jullie wel eens 2km zo snel mogelijk afgelegd? Zou ik dan mogen weten hoe snel?
We hebben nog een week om te trainen (of eig beter gezegd te kijken hoe de afstamd het beste in te delen (na hoeveel meter versnellen, dacht zelf op 1500 meter wat versnellen en op laatst 200 meter alles eruit halen wat je nog kan) is dit een beetje goed of niet? (of dat misschien niet mag ivm blessure gevaar ofzo)

En dan als laatste, echt enorm veel respect voor de mensen die die wedstrijden lopen, lijkt me nog steeds dood en dood eng! En dan ook nog zo'n toptijden! Super!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:03

Ik ben laatst mijn rondje van 3,5 km zo snel mogelijk gelopen, liep toen 11,7 km per uur. Denk dat ik voor 2 km misschien op 13 ofzo zou kunnen zitten, maar niet veel harder omdat je dan zwáár buiten adem raakt ;).
Qua verdeling weet ik inderdaad niet, ben zelf ook nog wat aan het testen op dat gebied (constant iets sneller, sprintjes tussendoor of aan het eind...? )

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:20

Wat een rust hier!

Heeft iemand een app die ook regelmatig de gemiddelde snelheid noemt? Dus dan dat je muziek even uitvalt en dat hij dan zegt 'Je rent nu 9 km per uur". Heb nu Endomondo, maar die zegt dat 1 keer per km en zou het wel vaker willen weten. Dit met het oog op een bepaalde streeftijd en als ik steeds mn mobiel in mn handen moet houden, lijkt me ook niet praktisch.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:39

ik heb runkeeper, die zegt het elke 5 minuten (in het engels bij mij) maar volgens mij kan je het ook instellen dat ze het vaker of minder vaak zegt. Zit ook een handige intervalfunctie op. Enige nadeel vind ik dat hij bij mij nogal eens de weg kwijt is...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:45

In het engels maakt me niet uit! En dan stopt je eigen muziek gewoon eventjes? Had runkeeper toevallig gisteren gedownload, maar nog niet mee gerend ;).

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:54

ja geloof dat het naar de achtergrond gaat. Haar stem is in ieder geval erg duidelijk en ze zegt het om de 5 minuten. je kan wel aangeven of je het in miles of km wil enzo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:55

Ik mag vrijdag weer beginnen met hardlopen van de fysio, heb dan een pauze van 3 weken gehad, dus weer een paar stspjes terug nemen, dat wel.