Phen schreef:Mijn vriendin heeft borderline/persoonlijkheidsstoornis nao en begon te dreigen met zelfmoord en reageerde erg boos/geïrriteerd. Ik probeerde constant zo beheerst en net mogelijk te reageren maar wist letterlijk niet meer wat ik moest doen. (....) We hebben beide even een nachtje geslapen en hebben vanochtend het gesprek verder gezet op een beheerste/normale manier, we hebben elkaar dingen uitgelegd en voor nu is het gewoon even duidelijk.
Maar ik heb nog wat vragen en ik vraag mij af of jullie daar misschien antwoord op hebben. Ze is vrijdag opgenomen omdat ze zichzelf dus compleet verloren was. Ik had gezegd van; opgenomen zijn is absoluut niet prettig, maar nu heb je alle hulp die je kan krijgen, en maak daar alsjeblieft ook gebruik van! Maar het schijnt dus dat ze helemaal geen hulp krijgt op dit moment? Ze houden haar alleen vast en geven medicatie. Werkt dat zo? Bij ggz? De hulpverleners zitten alleen maar in hun hok. Ze heeft letterlijk een mental breakdown en er is niemand waarmee ze kan praten? Ze moet het weekend uitzitten? Ligt dat aan mij of is dat vreemd?
....ik vind het knetteridioot en dom en onbegrijpelijk. Maar ik heb het zelf niet zo op opname. Ik heb het voor mezelf altijd weten te voorkomen - en ik heb dit soort verhalen vaker gehoord.
En zelfs als het een soort 'je moet maar cold turkey afkicken van dat gedoe dat je maar gered moet worden' vind ik het beneden peil. (Inhoudelijk zou het zo gek niet zijn, maar alleen maar afwezig zijn ontkent het feit dat iemand het toch waarschijnlijk niet voor de lol doet - maar juist om wat voor reden dan ook is "vastgeroest" in die rol.)