[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:50

Er zijn oefeningen voor, om je cyclus regelmatiger te maken (het werk van Aviva Steiner) - maar wie weet hoe goed dit helpt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:57

Janneke2 schreef:
Er zijn oefeningen voor, om je cyclus regelmatiger te maken (het werk van Aviva Steiner) - maar wie weet hoe goed dit helpt.

Dankje, daar zal ik ook eens naar kijken :) Niet dat ik mijn cyclus per sé in het stramien wil duwen, maar een beetje regelmaat lijkt me sowieso niet slecht, ook voor mijn gemoedsrust :D

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:33

Hallo vraagje... 3 jan begonnen met de pil Ethinylestradiol/levonorgestrel. 1e maand ook vanaf 3e week woensdag terwijl do laatste pil is menstruatie. Nu in feb ook weer... is dat normaal???? veel last van krampen en buikpijn....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:03

Ik vond de oefeningen van Aviva Steiner heerlijk om te doen en ik haal ze nog regelmatig uit de kast. (Ik deed ze tegen menstruatiepijn, maar ze hebben een regulerende werking.) Het is beslist geen douwen in een stramien. ..!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:14

sandorra schreef:
Hallo vraagje... 3 jan begonnen met de pil Ethinylestradiol/levonorgestrel. 1e maand ook vanaf 3e week woensdag terwijl do laatste pil is menstruatie. Nu in feb ook weer... is dat normaal???? veel last van krampen en buikpijn....

Misschien is deze pil te licht voor je en breek je er dus door heen (doorbraakbloedingen). Verstandig om dus even met je huisarts te bespreken voor eventueel een zwaardere pil. Mij zus had dit namelijk ook met deze pil.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:57

Zijn er hier meer mensen die de yazz 24+4 hebben?

Ik wil graag mijn startdag veranderen van dinsdag naar maandag.
Hierbij wil ik één wit (placebo) tabletje overslaan. Ik zou dan drie placebotabletten nemen ipv de gebruikelijke vier om de startdag één dag naar voren op te schuiven.

In de bijsluiter staat dat je nooit meer dan vier placebotabletten mag nemen, minder mag volgens mij wel, klopt dat? En is de pil dan nog steeds veilig?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:03

Celinee_ schreef:
Zijn er hier meer mensen die de yazz 24+4 hebben?

Ik wil graag mijn startdag veranderen van dinsdag naar maandag.
Hierbij wil ik één wit (placebo) tabletje overslaan. Ik zou dan drie placebotabletten nemen ipv de gebruikelijke vier om de startdag één dag naar voren op te schuiven.

In de bijsluiter staat dat je nooit meer dan vier placebotabletten mag nemen, minder mag volgens mij wel, klopt dat? En is de pil dan nog steeds veilig?

Even logisch geredeneerd, een placebotablet bevat geen werkzame stoffen, een normale pil wel. Met andere woorden, meer placebo's kan wel kwaad omdat je dan niet de juiste hormonen binnenkrijgt, minder zou weinig kwaad kunnen aangezien je dan gewoon de juiste hormonen binnenkrijgt. Ik ben niet bekend met deze pil, maar dat zou mijn beredenering zijn.

Vandaag voor de tweede keer het plaatsen van spiraaltje mislukt. :\ Wie heeft er hier ervaring met het plaatsen van spiraaltje bij de gynaecoloog? Krijg ik dan een verdoving, en moet ik dan van te voren wel of niet paracetamol/ibuprofen nemen?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:19

Ja zoiets staat ook in de bijsluiter idd.

Vervelend dat het plaatsen mislukt is. Ik heb geen ervaring met het zetten van een spiraal. Ik zou alleen geen ibuprofen nemen vooraf, paracetamol zou eventueel wel kunnen, maar dan zou ik dit vooraf wel aangeven bij de gynaecoloog dat je dit hebt ingenomen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:22

Russel, ik laat het altijd bij de Gyno doen. Geen verdoving , van de huisarts heb ik arthrotec gekregen...
Werkte bij mij goed tegen de pijn.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:45

Even vergeten erbij te vermelden, ik heb nog geen kind gehad en het is tevens mijn eerste spiraaltje. Bij het plaatsen kon de baarmoederhals niet gepasseerd worden. Dus ik ga er eigenlijk van uit dat er een roesje/verdoving aan te pas komt. Ik kreeg voor het plaatsen van de huisarts van hemzelf de tip voor ibuprofen, maar ik weet niet wat voor uitwerking dit heeft i.c.m. roesje of verdoving. Maar goed, als ik bericht krijg van de gynaecoloog denk ik dat ik de vraag bij hen zelf neerleg aangezien er volgens mij nogal veel verschillende overtuigingen in zijn.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 03:48

Ik heb de mirena onlangs bij de gynaecoloog gezet en heb ook geen kinderen. Vanwege onregelmatige menstruatie is er bij mij eerst een echo gemaakt om te kijken of daar iets was en er eventuele inbreng problemen zouden kunnen zijn. Dat is dan zeker al het voordeel van de gyno, hij weet vantevoren al hoe het eruit ziet van binnen :D
Een roesje heb ik niet gehad, geen flauw idee ook of dat mogelijk is.
auch, twee keer mislukt lijkt me meer dan onprettig. Ik vond in één keer raak al best wel flut met peren!
Je kunt natuurlijk altijd vragen om meer info als je toch belt om een afspraak te maken. Heel veel succes!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:33

Na hoeveel dagen werkt de pil ( yasmin ) tegen zwangerschap als je niet begint vanaf dag 1 begint van de menstruatie ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:41

Als je nog begint tussen dag 2 en 5 van je cyclus ben je na 7 dagen veilig anders pas na een volledige strip.
Als je verstandig bent gebruik je gewoon de hele eerste strip extra bescherming, dan kan het sowieso niet mis gaan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:45

mymy schreef:
Na hoeveel dagen werkt de pil ( yasmin ) tegen zwangerschap als je niet begint vanaf dag 1 begint van de menstruatie ?

Heeft de huisarts dat niet uitgelegd? En wat dacht je van even de bijsluiter te lezen? Die zit er niet voor niks bij .

Maar inderdaad zoals hierboven uitgelegd.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:46

zonnebloem18 schreef:
Als je nog begint tussen dag 2 en 5 van je cyclus ben je na 7 dagen veilig anders pas na een volledige strip.
Als je verstandig bent gebruik je gewoon de hele eerste strip extra bescherming, dan kan het sowieso niet mis gaan.

Nee ik ben ervoor begonnen, ik ben best onregelmatig ongesteld en had geen zin om weken te wachten erop.
Oke dus ik moet nog gewoon deze strip afmaken inderdaad voor de veiligheid.

Lastig want nergens staat het echt duidelijk.. ja bij een aantal site's na 7 dagen de ander zeggen weer wat anders. In de bijsluiter kan ik het niet vinden.
Ik heb het van de assistent gekregen en hoefde niet naar de huisarts.

Bedankt!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:08

Hoi, ik kom even binnen vallen met een vraagje. Ik slik de pil, gewoon de standaard geloof ik. Nu heb ik vannacht per ongeluk (carnaval he.. haha) de pillen van zaterdag én zondag ingenomen zag ik vanochtend. Nu kan ik niet echt een overdosis krijgen, maar moet ik vanavond dan wel een nieuwe slikken? Zit in mijn tweede week nu :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:24

Je moet vanavond inderdaad wel gewoon 1 slikken, handigste is om dit uit een andere strip te doen en die nieuwe strip te bewaren als reservestrip voor als je een keer een weekje langer wilt slikken of er per ongeluk 1 in het putje valt of voor in je tas in het geval dat je onverwacht ergens anders blijft slapenn

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:10

RusselNuwell schreef:
Even vergeten erbij te vermelden, ik heb nog geen kind gehad en het is tevens mijn eerste spiraaltje. Bij het plaatsen kon de baarmoederhals niet gepasseerd worden. Dus ik ga er eigenlijk van uit dat er een roesje/verdoving aan te pas komt. Ik kreeg voor het plaatsen van de huisarts van hemzelf de tip voor ibuprofen, maar ik weet niet wat voor uitwerking dit heeft i.c.m. roesje of verdoving. Maar goed, als ik bericht krijg van de gynaecoloog denk ik dat ik de vraag bij hen zelf neerleg aangezien er volgens mij nogal veel verschillende overtuigingen in zijn.

Hier ook geen kinderen, bij mij is er ook wat moeite bij de baar moeder hals...
Arthrotec liet mij zo veel ontspannen dat ik er niets van heb meegekregen :)
Hopelijk komt alles goed bij de gynaecoloog !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:57

Ik heb een vraagje :+

Ik ben sinds vorig jaar oktober of november gestopt met de pil. Ik slikte de pil vanaf mijn 15e (vanwege de veiligheid en de regelmaat van ongesteldheid) en ik slikte ook met regelmaat zo 3 a 4 maanden door. Laatste jaren kreeg ik telkens last van baarmoederkrampen buiten de stopweek om, ook tijdens de spannende uurtjes :o en besloot dat ik dus maar zou gaan stoppen met de pil. Sindsdien helemaal geen baarmoederkrampen meer gehad *\%/* dus heel blij, maar ik mis wel het gevoel van " veiligheid" zeg maar. Ik heb dus bijna 8 jaar lang de pil geslikt, en voelde me daar gewoon veilig bij. Sinds ik gestopt ben met de pil had ik meteen een perfecte cyclus te pakken. Om de 3 weken werd ik ongesteld. Alsof mijn lichaam weer snakte naar de natuurlijke gang van zaken zeg maar :+

Nou zit ik met een "probleem". Ik heb begin januari een gezellig avondje gehad met iemand en uiteraard veilig gedaan. Week erna licht ongesteld geworden en sindsdien dus niet meer. Ik begin me dus wel een beetje zorgen te maken zeg maar :=

Kan het zijn dat mijn cyclus nu (door bijvoorbeeld stress? ben aan het verhuizen enzo) weer onregelmatig word en dat het gewoon wat later is?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:17

Kan heel goed door de stress komen :j En dan komt de stress om het te laat of afwezig zijn van je menstruatie er nog bij. Dat merk ik heel goed bij mezelf. Dus: zen ;) En anders voor de zekerheid een testje halen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:36

Ik had een test gedaan maar dat was in de avond en had een hoop alcohol op :') mijn urine was iig doorzichtig wit := dus gok dat die test niet zo betrouwbaar was :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:09

Dan doe je een nieuwe test?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:20

Bedankt voor de tips, ik wacht het wel af, maar het zal hopelijk deze keer wel goed komen :)

Lifaya, ik zou gewoon afwachten, kan heel goed zijn dat je onregelmatig word, en je hebt het gewoon veilig gedaan. Als je binnen een week nog niet ongesteld bent geworden zou ik nog een test doen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:58

Hallo!

Ik kom hier even zomaar binnenvallen. Ik slik sinds 2 maanden de zoely pil. De eerste maand doorgenomen en mijn regels dus niet gekregen, echter zit ik nu bij de 2 de pilstop en heb ik ze ook niet door gekregen. Ik heb vanavond immidels de 2 de actieve pil genomen en nog steeds niets.

Heb de pil 2 maanden aan een stuk correct genomen. Zie op internet wel meer verhalen over het uitblijven van maandstonden maar vind het toch een beetje een eng gevoel. Verder heb ik wel het gevoel dat mijn slijmvlies zeer droog is.. heb wel het gevoel van menstruatie buikpijn gehad af en toe.

Iemand die dit ook al heeft meegemaakt met zoely? Alvast bedankt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:29

ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Wel weer een test gedaan en die was negatief dus ik houd het voorlopig maar even op stress van de verhuizing etc :+