Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Laura_ schreef:Ik laat het doen bij een kliniek waar ze niet aan overnachting na de operatie doen en voor een dubbele kaakoperatie moet je altijd een nacht blijven. En ze zeiden dat het fijner is om eerst de bovenkaak te verplaatsen en vast te laten groeien zodat ze de onderkaak er op de juiste manier tegenaan kunnen zetten als de bovenkaak goed vastzit, en dat je daardoor een nog beter resultaat krijgt. Het herstel van alleen een boven- of alleen een onderkaakoperatie gaat als het goed is ook sneller en met minder pijn en ongemak dan van een dubbele kaakoperatie. Dus ik vind het zelf niet zo erg eigenlijk, maar misschien piep ik daar tegen die tijd wel anders over
Zoe26 schreef:Ik snap je beredenering volkomen. Het enige wat ik kan toevoegen als ervaring is dat 2 operaties heb gehad en juist niet op zag tegen de 2e na de 1e. Als het zou moeten zou ik nu de 3e doen zonder schrik. Ik ben ongeduldig, maar verder was het te doen. Na mijn ervaring heb ik juist dat ik blij ben dat het zo gegaan is en ik niet graag alles ineens had gewild. Vind dat zo heftig. Dus ieder zijn ervaring, er is geen goed of fout hierin.
De kliniek zal het vast allemaal ervaren hebben en het is schijnbaar een goed concept anders draaien ze niet door op deze manier. Ik zie het bij ons ziekenhuis, tegelijkertijd geopereerd door 2 verschillende artsen. Dezelfde operatie en 2 compleet verschillende behandelen. Hiermee bedoel ik. Beide kaken vast, ik na week losseren elastieke, zij 3 weken vast en zo meer elastieke. Ieder een vaste werkwijze van die chirurg en beide hebben een goed resultaat.
Gewoon doorgaan en het hele spannende traject ingaan. Succes iig alvast en als je dit topic leest vind je een hoop tips!