GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:14

Zonnetje81 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik slik al lange tijd zwaardere vitamine D pillen vanuit de huisarts. Na elke corona besmetting daalde mijn vitamine D ook enorm, dat heb ik ook in meerdere artikelen toen gevonden. Ik spuit b12 en dat hangt allemaal samen met elkaar. Volgens mijn huisarts een complexe materie.

Alleen ik kon nu geen informatie vinden over het verband specifiek met de medicatie dat het iets extra doet. Dat het belangrijk is dat weet ik.

Ik ken het verband niet, wel dat o.a. vitamine D opname verminderd kan zijn t.g.v. ozempic/mounjaro maar dat is een gevolg van het gebruik en heeft voor zover ik weet geen impact op het effect van de medicatie op werkzaamheid.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:09

En die 165 euro hoeveel ozempic zit daar dan in? De 0.5 dosis? Of 1 mg?
Waar bestel jij dat dan?

Ik bestel het via wellis en dat kost indd 249 voor 4x 0.5 mg
Ik zat mezelf af te vragen… zou je bij Wellis ook om de 1 mg dosis pen kunnen vragen? En er dan gewoon langer mee doen? Of doen ze dat niet?
Dat je de pen met 4mg krijgt en dan bijv alsnog 0.25 of 0.5 spuit en dan er 2 a 3 maanden mee doet?
En is die 4 mg spuit dan ook 249 euro weet iemand dat?
Ik ben nu 6 weken bezig en nog met mijn eerste spuit. Gisteren en vorige week van 0.25 opgehoogd naar 0.38 en er zit nu nog steeds een beetje in

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:02

Als je niks doet hoogt Wellis zelf op, 0,25, 0,5 en daarna 1 mg pen. Ik heb nu de 1 mg pennen en spuit maar 0,5 dus ik doe er echt super lang mee. Geen idee eigenlijk wanneer ik met deze pen begonnen ben, maar er zit nog steeds in, ik heb al een nieuwe pen en ik heb nu een maand gepauzeerd die ik nog een maand terug ga duwen denk ik. Prijs blijft gewoon 249 idd.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:22

O joh dat meen je hogen ze vanzelf op naar 1mg?
Dat wist ik echt niet
Dat zou wel mega fijn zijn voor de kosten!
Vanaf welke maand doen ze dat ophogen?

Update; ik heb het gevonden op hij site dat ie mooi nieuwe dat scheelt echt in de kosten zeg *\o/*
L
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ennasuus op 09-10-25 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:23

Ennasuus schreef:
Dat wist ik echt niet

Hoelang ben je nu bezig?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:27

Ennasuus schreef:
Dat wist ik echt niet

Vanaf de 3e maand. Je krijgt eerst 0.25, dan 0.5 en dan 1 mg. Dit staat allemaal in je gebruiksaanwijzing die je erbij krijgt. Heb je die wel gelezen?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:29

Suzanne F. schreef:
Ennasuus schreef:
Dat wist ik echt niet

Vanaf de 3e maand. Je krijgt eerst 0.25, dan 0.5 en dan 1 mg. Dit staat allemaal in je gebruiksaanwijzing die je erbij krijgt. Heb je die wel gelezen?

Ja wel gelezen maar blijkbaar niet alles opgeslagen

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:30

Zonnetje81 schreef:
Ennasuus schreef:
Dat wist ik echt niet

Hoelang ben je nu bezig?

6 weken bezig nu

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:37

Dan komt het dus nog!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:45

Zonnetje81 schreef:
Dan komt het dus nog!

Nou super

Ik heb trouwens wel flinke haaruitval
Bossen steeds in m’n haarborstel

Slik wel supplementen (a tm Z voor vrouwen, extra vit b en extra magnesium, dan nog creatine en ook nog pms supplementen )en ik eet echt gezond met goeie voedingswaren en vitaminen en eiwitten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:46

Ennasuus schreef:
Zonnetje81 schreef:
Dan komt het dus nog!

Nou super

Ik heb trouwens wel flinke haaruitval
Bossen steeds in m’n haarborstel

Slik wel supplementen (a tm Z voor vrouwen, extra vit b en extra magnesium, dan nog creatine en ook nog pms supplementen )en ik eet echt gezond met goeie voedingswaren en vitaminen en eiwitten

Van creatine houd je vocht vast he! Dat zie je op de weegschaal. Of heb je er geen last van?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:49

Haaruitval heb ik ook heel erg. Maar ben ook heel veel afgevallen, als je net 6 weken bezig bent lijkt me dat wel erg snel?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:54

Van creatine houd je vocht vast he! Dat zie je op de weegschaal. Of heb je er geen last van?[/quote]

Ja dat had ik ook gelezen
Maar ik slik al een aantal maanden creatine dus in die zin zie ik daar nu geen verschil in
Ik doe ook krachttraining erbij dus vind die creatine wel fijn om te slikken ik lijk wel minder spierpijn te hebben dan voorheen de dagen na een sportschool sessie of workout
en ik had ook gelezen dat creatine na langere tijd goed kan werken tegen PMS en t.z.t. tegen overgangsperikelen

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:55

opisop_shop schreef:
Haaruitval heb ik ook heel erg. Maar ben ook heel veel afgevallen, als je net 6 weken bezig bent lijkt me dat wel erg snel?

Ja dat vind ik dus ook!
En ik had gelezen dat Ozempic an sich geen haaruitval veroorzaakt
Maar dat het inderdaad kan komen door het vele afvallen
Maar ik ben nog maar 3.5 kilo kwijt dus dat is niet echt veel

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:35

Ik heb geen last van haaruitval. Misschien komt dat voor als je heel snel veel afvalt? Geen idee verder. Of misschien voedingsstoffen tekort komt?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:58

Ik heb ook last van haaruitval, durf niet te zeggen of het door het afvallen komt of niet want ik heb in het najaar altijd wel een periode dat ik meer haar lijk te verliezen dan normaal. Was wel van plan voor mijn volgende spuit naar een hogere dosis te gaan, maar daar twijfel ik nu dus weer over.. Volgende week eerst maar even bloed laten prikken bij de huisarts.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:23

dank iedereen voor de opbeurende woorden, ik merk dat het me echt goed doet!
ook zag ik wat zaken die ik wel weet maar waar ik misschien wat mee verslapt was.
ik ga weer even echt goed lette op voldoende drinken en mijn vitamines goed blijven innemen, misschien dat dat me wel weer gaat helpen!
van haaruitval heb ik helemaal geen last moet ik zeggen dus ik denk dat het wellicht niet door de Ozempic komt maar miss door het snelle afvallen, of dat je (door het snelle afvallen) ergens toch een tekort opbouwt?
en @ennasuus 3,5 kilo in 6 weken is natuurlijk wel echt veel in een korte tijd!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 15:24

Ja wat fijn hè om zo met elkaar mee te kunnen lezen hoe het iedereen vergaat en tips van elkaar te kunnen lezen!
Mij doet het ook goed :)

En je hebt gelijk ook 3.5 kg in 6 weken gaat eigenlijk best rap dus misschien toch daarom die haren die uitvallen of toch de herfst periode las ik bij iemand …

Ik kan niet wachten om onder de 95 te wegen en t.z.t. onder de 90! Bij 87 heb ik geen obesitas meer maar ‘gewoon’ overgewicht dat is echt een mijlpaal waar ik naartoe wil werken

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 15:53

Dat zou fijn zijn Ennasuus! Ik duim voor je. Gaat je vast lukken!!

Ik vroeg me wel af, algemene vraag hoor, maar door Mounjaro en Ozempic zélf val je toch niet af? Dat gebeurt toch doordat je minder trek krijgt en dus minder eet? Vroeg het me af omdat ik ergens las, meer klikjes gebruiken omdat het afvallen langzamer gaat. Maar zou dat betekenen dat je dan meer eet in de loop der tijd, of bijv. je metabolisme past zich aan aan je nieuwe gewicht? Want wat zouden die paar extra klikjes dan extra doen voor je? Vroeg het me gewoon af trouwens hoor, ik snap het principe van ophogen natuurlijk wel (maar dan met de reguliere doses).

Zelf gebruikte ik tot 2 weken geleden 7,5mg Mounjaro maar door ziek zijn moest ik een week overslaan, maar in die week 'cold turkey' heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt - geen enorme drang meer naar zoet of naar eten in het algemeen. Wat een verademing!!! Het is echt toverspul wat mij betreft en voor het eerst dat het me lukt om een eetpatroon vol te houden. Ik ben ook gewoon afgevallen afgelopen week. Hierdoor heb ik wel vertrouwen in het stoppen t.z.t.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 15:58

Ik ben momenteel ook aant afbouwen met saxenda maar merk dan wel direct dat de behoefte aan zoet terug komt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 16:01

Ryder schreef:
Ik vroeg me wel af, algemene vraag hoor, maar door Mounjaro en Ozempic zélf val je toch niet af? Dat gebeurt toch doordat je minder trek krijgt en dus minder eet? Vroeg het me af omdat ik ergens las, meer klikjes gebruiken omdat het afvallen langzamer gaat. Maar zou dat betekenen dat je dan meer eet in de loop der tijd, of bijv. je metabolisme past zich aan aan je nieuwe gewicht? Want wat zouden die paar extra klikjes dan extra doen voor je? Vroeg het me gewoon af trouwens hoor, ik snap het principe van ophogen natuurlijk wel (maar dan met de reguliere doses).

Jawel. Je valt echt door het spul zelf ook af. Het is ‘en/en’. Het zorgt voor minder eetlust, vertraagt je maaglediging dus langer vol maar het doet ook zeker andere dingen in je lichaam waardoor je afvalt. Ik ben geen arts maar het heeft invloed op je bloedsuikerspiegel en reguleert bepaalde hormonen waardoor je vet verbrandt ipv opslaat.
Ik eet nu eigenlijk bijna weer wat ik voorheen at maar ik kom niet meer aan. Voorheen kon ik na wat ongezonde uitstapjes zo een kilo erbij plakken. Nu niks.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 16:31

Een instabiele bloedsuikerspiegel zorgt ook voor meer cortisol (stress hormoon) en door teveel cortisol sla je weer meer vet op
En glp medicatie stabiliseert juist die bloedsuikerspiegel
Dus wat dat betreft zou het wel kunnen kloppen dat je er sws mee afvalt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:23

Nyaleti schreef:
Ik vraag me iets af. Je betaald wel voor een coach (in iedergeval bij Yazen?) maar tot hoeverre kun je die contacteren bij vragen of problemen?
Net zoals de vraag hier boven, help ik zit op een plateau en val al even niet meer af. Kun je daarvoor niet terecht bij je coach?
Helpen zij bijvoorbeeld ook met een gezonde leefstijl? Tips voor gezonder eten etc? Of is het alleen voor in het begin dat ze helpen kiezen welke spuit etc?

Nee hoor . Ik heb er echt wel veel aan gehad. Ze hebben me op alle fronten goed geholpen. Ik zit nu in het onderhouds programma. Dan kan je nog wel gebruik maken van de hulp maar wordt het je niet meer actief aangeboden.Het onderhouds programma is goedkoper. Ik betaal 49,- per maand en de medicatie. ik gebruik de wegovy en betaal ongeveer 300 en doe daar iets langer dan 3 maanden mee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:43

Goed om te horen dat er wel begeleiding is. Ik heb op mijn werk veel te maken met Yazen en wij krijgen zo vaak vragen waarvan we denken, dit moet je echt aan je arts vragen.
Dus we vroegen ons af of er wel begeleiding was. Vaak is het antwoord dan dat ze heel slecht bereikbaar zijn maar die ervaring lijken jullie niet te hebben.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 05:15

Ennasuus schreef:
En die 165 euro hoeveel ozempic zit daar dan in? De 0.5 dosis? Of 1 mg?
Waar bestel jij dat dan?

Ik bestel het via wellis en dat kost indd 249 voor 4x 0.5 mg
Ik zat mezelf af te vragen… zou je bij Wellis ook om de 1 mg dosis pen kunnen vragen? En er dan gewoon langer mee doen? Of doen ze dat niet?
Dat je de pen met 4mg krijgt en dan bijv alsnog 0.25 of 0.5 spuit en dan er 2 a 3 maanden mee doet?
En is die 4 mg spuit dan ook 249 euro weet iemand dat?
Ik ben nu 6 weken bezig en nog met mijn eerste spuit. Gisteren en vorige week van 0.25 opgehoogd naar 0.38 en er zit nu nog steeds een beetje in

De grap is dat de 0,50 mg pen net zo duur is als de 1,0 mg pen. Heb het een paar maanden geleden opgevraagd.
Ik bestel het via leefstijldirect

Afbeelding