Die drakenbloed boom ken ik ook niet. Het is net of er een lamp op schijnt.
Ik maak die startrails met een soort van lange sluitertijden. In mijn camera zit een functie om meteen te stacken. Dus ik kies dan 15 seconden en dan zet ik de sensor open. De camera maakt dan steeds beelden van 15 seconden, sluit de sensor nooit, maar plakt elke 15 seconden zelf de foto's op elkaar. Dat heeft als nadeel dat als een accu leegraakt dat je helemaal niets hebt (is me ook al overkomen, ik zag het lampje knipperen, dacht ok, nog 5 minuten, de opname zelf was gelukt, maar in de 20seconden ruisonderdrukkingsbewerking ging het helaas mis en dan heb je niets. Maar als voordeel dat je gewoon maar 1 raw bestand hebt en 1 foto en niet zelf meer hoeft te stacken. Ik zie dus op het lcd scherm al tijdens het maken van de foto resultaat. Ik heb in het geval van gisteren dus 1 foto gemaakt met een sluitertijd van 20 seconden. Verder niets bijzonders er mee gedaan en waar de startrails op te zien zijn had een totale sluitertijd van 45 minuten, opgedeeld in steeds 15 seconden belichten.
Ik ben er nog niet achter wat de ruisonderdrukking precies doet. Want ik had die uitgezet bij het fotograferen van noorderlicht en kreeg ook prima foto's. Je leest wisselende verhalen of het wel of niet aan moet staan. Maar met ruisonderdrukking is de verwerking en dus het opslaan van de foto beduidend trager.
Ach, het is gewoon een avondje vullen met je hobby zeg maar.
gaucho
Geplaatst: 11-03-22 09:37
Gaaf Germie. Hier in het westen sowieso te veel luchtvervuiling, ik heb het op vakantie wel eens gedaan.
Nog even snel een rondje gewandeld voor ik zo in de auto stap voor een weekendje Ardennen, zin in. Weer wordt iets minder zonnig maar nog steeds lekker.
Bootsiebob
Geplaatst: 11-03-22 10:39
Mooi die rust Gaucho. Veel plezier in de Ardennen!
Ik heb ook wel eens zo’n star trail foto gemaakt, maar heb er eigenlijk het geduld niet voor. Sterren kijken vind ik wel leuk
Mandyy beterschap met de blaren Wat heb je gedaan?
Noordje mooie foto’s van daar en die boom, geweldig Die heeft al heel wat gezien in zijn leven Ik heb gewoon domweg mijn teen hard gestoten aan de rand van een deur. En het deed even flink zeer, alleen dacht ik dat het niet zo ernstig was en heb niet gekoeld. Pas toen ik weer ging lopen voelde ik dat het mis was en deed mijn sok uit, jawel… niet fraai.. Gelukkig de middelste, ik denk dat ik die minder belast dan de buitenste twee
Goof dat zou leuk zijn! Ik kan ook echt genieten van honden, ze zijn zo vrolijk. Soms vind ik het een beetje jammer om zo ver van jullie vandaan te wonen. Dan is afspreken eenvoudiger. Maar ja, Zuid-Limburg is toch wel erg mooi
Dat valt denk ik wel mee Lizard . Ik neem een hele hoop nieuwe geurtjes mee naar huis voor ze, dus die kunnen alsnog hun lol op
Mandyy
Geplaatst: 11-03-22 12:49
Noordje gelukkig is de koffer er weer, mooie foto's!
Germie gave foto's!
Gaucho veel plezier in de Ardennen! Mooi rondje heb je er al op zitten.
Bootsiebob ik heb op regenlaarzen waarvan de voering stuk was gelopen.
gaucho
Geplaatst: 11-03-22 15:21
Zo, Faringo opgepikt bij Zaltbommel en we zijn al heerlijk aan het genieten.
pien_2010
Geplaatst: 11-03-22 15:22
Mooi noordje en grappig je drakenboom en palmbomen foto's. Jojoleinee en Gaucho leuk. Hondje uitlaten vind ik schattig. Gaucho en Faringo prachtige foto's en veel plezier.
Eelmo
Geplaatst: 11-03-22 15:54
Ik houd het allemaal niet bijgelezen, sorry. Maar weer veel mooie foto's van iedereen!
Ik ben net terug van een heel fijn rondje Duivelsberg. Even hoofd leegmaken en genieten van het zonnetje.
Mooi Eelmo en gezellig gaucho en Faringo! Geniet ervan daar
Leuke foto van een lieve speurneus.
Mandyy ai, dat doet pijn… hopelijk zijn je blaren snel genezen
lizard
Geplaatst: 11-03-22 17:19
Ik heb vanmiddag eerst bij de Loozensche linie gelopen. Redelijk dichtbij huis. En nog nooit geweest. Ik zag het toevallig op fb langskomen. Het is een oude versterking. En het silhouet is met loop bruggetjes aangegeven. En het water is een vechtarm. Daarna naar Gees, Drenthe. En nog een stukje gewandeld.
Wow, wat een mooie boom Noordje. Bijzonder. Mooie ochtendfoto's van gaucho en moonsparkle. Bootsiebob, heel jammer dat je niet dichterbij woont ja. Ik zou mijn hond zo aan je toevertrouwen. Jojoleine heeft ook al zo'n lieverd bij zich. Faringo en gaucho, echt onwijs veel plezier gewenst! Ben benieuwd naar jullie spierpijn na de rit haha. Hele mooie eerste foto's! Eelmo, mooie locatie en mooie foto's. Lizard ook, weer een mooie locatie. Wel erg open zo te zien? Leuk centrum Marlinderooz. Befunny, dat is een leuke foto van je verzorgpaard zo. Echt heel leuk.
Ik heb vanmiddag enkel een rondje hardgelopen. Het was heerlijk weer, wilde er nog even uit na werk en vergadering. Morgen lekker naar het bos.