secricible schreef:De BSO is nog steeds dicht dus dat klopt sowieso niet.
Nee.. voor essentiële beroepen geopend hè.
Het is lastig maar je moet idd ergens beginnen..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vayo schreef:Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.
Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.
secricible schreef:Vayo schreef:Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.
Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.
Dat klinkt inderdaad vrij laks zeg, jeetje..
Hier juist andersom. Moeder van 2 kindjes bij GO positief, kinderen testen lukte niet. Dus werden als positief aangemerkt ondanks geen klachten. Ook al waren er geen klachten. Dus GO en mijn zoontje moesten getest worden.
Uiteindelijk bij tweede poging kinderen negatief getest, heb mijn zoontje wel alsnog laten testen voor de zekerheid aangezien de afspraak toch al stond.
SusanH schreef:Nee hoor, gewoon met een wattenstaafje. De speeksel test is alleen voor hele kleintjes. En is ook geen handige test want die kindjes moeten echt lang sabbellen op dat watje. Vaak krijgen ze dat niet voor elkaar.
pien_2010 schreef:Sizzle ik vind het heel eng het overlijden van die jonge mensen na vaccinatie. Mensen gaan niet zomaar dood vlak na een vaccinatie om dan te denken dat het er niets mee te maken heeft.
Lieke schreef:SusanH schreef:Nee hoor, gewoon met een wattenstaafje. De speeksel test is alleen voor hele kleintjes. En is ook geen handige test want die kindjes moeten echt lang sabbellen op dat watje. Vaak krijgen ze dat niet voor elkaar.
Bij ons vertelden ze dat ze die test niet (meer) doen. Het werkte idd niet. Ze doen die kleintjes ook met wattenstaafje, wel een iets kleinere.
Niet leuk, maar ook geen drama. Het is zo voorbij. Entingen zijn vervelender.
Sizzle schreef:pien_2010 schreef:Sizzle ik vind het heel eng het overlijden van die jonge mensen na vaccinatie. Mensen gaan niet zomaar dood vlak na een vaccinatie om dan te denken dat het er niets mee te maken heeft.
Ze moeten het ook goed onderzoeken uiteraard, maar ook een jong persoon kan natuurlijk wat onder de leden hebben. Zeker de bijwerking koorts is nooit volledig zonder risico. Stel dat iemand al een kleine trombose heeft, dan kan koorts en op bed liggen al de druppel zijn. Dan is het vaccin wel de aanleiding geweest maar niet perse de oorzaak.
Ik moet nog steeds vaak aan Bokker Marieke denken, zo was ze nog vol in het leven en toen pats boem was het over, nog hartstikke jong. Dat heeft echt indruk gemaakt.