Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:51

secricible schreef:
De BSO is nog steeds dicht dus dat klopt sowieso niet.

Nee.. voor essentiële beroepen geopend hè.

Het is lastig maar je moet idd ergens beginnen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:01

Sizzle ik vind het heel eng het overlijden van die jonge mensen na vaccinatie. Mensen gaan niet zomaar dood vlak na een vaccinatie om dan te denken dat het er niets mee te maken heeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:05

Mijn idee ook. En toeval bestaat niet.
Maar dat niet alles vlekkeloos ging verlopen, was natuurlijk wel te verwachten. Dat is nooit met nieuwe geneesmiddelen of vaccins.
Niettemin heel erg triest voor de betrokkenen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:06

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:08

Vayo schreef:
Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.

Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.

Dat klinkt inderdaad vrij laks zeg, jeetje..
Hier juist andersom. Moeder van 2 kindjes bij GO positief, kinderen testen lukte niet. Dus werden als positief aangemerkt ondanks geen klachten. Ook al waren er geen klachten. Dus GO en mijn zoontje moesten getest worden.
Uiteindelijk bij tweede poging kinderen negatief getest, heb mijn zoontje wel alsnog laten testen voor de zekerheid aangezien de afspraak toch al stond.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:51

secricible schreef:
Vayo schreef:
Hier valt toevallig mijn mond open. Op de school van mijn dochter was een besmetting. Maar het kind was a-symptomatisch dus van de GGD hoefde de klas niet in quarantaine. Nu is er een besmetting in groep 1-2 en die klas zit nu wel 10 dagen (of op dag 5 testen) in quarantaine incl. de juffen.
Op de andere school (deze school zit in hetzelfde gebouw als mijn dochter haar school) 4 besmettingen. De GGD heeft de opgelegde quarantaine opgeheven.

Ik heb gisteren mijn dochter thuisgehouden om eens af te wachten wat er ging gebeuren en omdat ik wist dat er op die andere school nog kinderen in afwachting waren van de uitslag van hun test. Zo streng is het dus allemaal niet met besmettingen op school en de quarantaine.

Dat klinkt inderdaad vrij laks zeg, jeetje..
Hier juist andersom. Moeder van 2 kindjes bij GO positief, kinderen testen lukte niet. Dus werden als positief aangemerkt ondanks geen klachten. Ook al waren er geen klachten. Dus GO en mijn zoontje moesten getest worden.
Uiteindelijk bij tweede poging kinderen negatief getest, heb mijn zoontje wel alsnog laten testen voor de zekerheid aangezien de afspraak toch al stond.

Ik vind het zeer laks bij ons en dan met name de andere school. Die school zit nota bene in hetzelfde gebouw en als ik niemand kende wiens kinderen daar zitten, had ik niet eens geweten dat daar besmettingen waren en de quarantaine opgeheven is. Ik vind de info en uitleg die wij als ouders hieronder ontvangen enorm summier.

Mijn dochtertje geeft wel aan dat ze op school nooit in directe aanraking komen met andere klassen. En de juf heeft onlangs Corona gehad. Ze gaat maandag denk ik gewoon naar school, tenzij er besmettingen bij komen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:09

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:13

Waarom is het op NL scholen blijkbaar zo lastig met besmettingen?
In Frankrijk zijn de scholen al heel lang weer open en in Zwitserland zijn ze gewoon helemaal niet dicht geweest deze herfst/winter, bso ook niet. Deze week was er weer een grote schoolsteekproef. Van 4000 getesten 2 positief, dat vind ik nou niet echt schokkend of zo.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:15

Och Sizzle , hier word niet preventief getest ( nog niet) en testen valt volgens een aantal BN ers onder kindermishandeling.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:22

Kinderen krijgen een speelseltest, dat is niet erg invasief of zo. Op onze kleuterschool (3 klassen op hetzelfde terrein) is nog niet gestest of een grotere groep in quarantaine geweest, tot nu toe was er nog totaal geen aanleiding voor.
Wel zijn enkele ouders besmet geraakt op hun werk maar de kinderen hebben het blijkbaar niet mee naar school genomen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-03-21 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:25

Sizzle schreef:
Kinderen krijgen gewoon een speelseltest, dat is niet erg invasief of zo.

Onder het spelen :D

Sorry weet het flauw

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:25

Sizzle schreef:
Kinderen krijgen gewoon een speelseltest, dat is niet erg invasief of zo.

Nee hoor, gewoon met een wattenstaafje. De speeksel test is alleen voor hele kleintjes. En is ook geen handige test want die kindjes moeten echt lang sabbellen op dat watje. Vaak krijgen ze dat niet voor elkaar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:29

Tja ik vind het geen kindermishandeling, maar ik vind het wel belangrijk dat een kind er zelf ook achter staat dat het getest wordt. Mijn kinderen geven aan getest te willen worden op dag 5 mochten ze in quarantaine moeten. Mijn jongste van 10 wilt zelfs heel erg graag een keer getest worden :+ Een steekproef zou ik dan ook niet erg vinden als ik daar van te voren over op de hoogte gesteld ben en dit kan overleggen met de kinderen. Helemaal met een steekproef ... als ze het niet willen dan gebeurd het niet.

Mocht onverhoopt testen een drama blijken en één of beiden geven hier aan nooit meer getest te willen worden, dan is dat helemaal prima. Dan houden we ons netjes aan de 10 dagen quarantaine en doen dan niet mee aan een eventuele steekproef. Juist omdat kinderen er amper ziek van worden en het voor hen medisch totaal niet noodzakelijk is vind ik dat een kind zelf achter het testen moet staan. Anders gewoon niet.

Ik ken iemand waarbinnen het gezin 3 mensen besmet waren, 1 niet en de jongste testte ook negatief. Hij moest van de GGD nog een keer testen omdat de besmette ouders vanwege de leeftijd van het kindje geen afstand konden houden. De eerste keer testen ging goed, de tweede keer was drama en is niet gelukt. Kind is overigens 3. Toen moesten ze het een paar dagen later nog eens proberen. Zoiets zou ik echt nooit doen.

Maar als ik kijk hoe het er hier op school aan toe gaat stel ik meer vraagtekens bij de adviezen en opgelegde regels van de GGD dan het testen. Een (deel van de) klas niet in quarantaine omdat een klasgenoot a-symptomatisch is? Eerst quarantaine opleggen en dan opheffen? Ik vind het allemaal maar rommelig en onduidelijk.

EDIT speekseltest zou ik totaal geen problemen mee hebben. Al worden ze 3x daags getest. Ik weet niet tot welke leeftijd je voor je kind een speekseltest aan kunt vragen en of dat überhaupt mogelijk is, maar dat zou ik wel toejuichen!!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:39

SusanH schreef:
Nee hoor, gewoon met een wattenstaafje. De speeksel test is alleen voor hele kleintjes. En is ook geen handige test want die kindjes moeten echt lang sabbellen op dat watje. Vaak krijgen ze dat niet voor elkaar.

Bij ons vertelden ze dat ze die test niet (meer) doen. Het werkte idd niet. Ze doen die kleintjes ook met wattenstaafje, wel een iets kleinere.
Niet leuk, maar ook geen drama. Het is zo voorbij. Entingen zijn vervelender.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:45

pien_2010 schreef:
Sizzle ik vind het heel eng het overlijden van die jonge mensen na vaccinatie. Mensen gaan niet zomaar dood vlak na een vaccinatie om dan te denken dat het er niets mee te maken heeft.

Ze moeten het ook goed onderzoeken uiteraard, maar ook een jong persoon kan natuurlijk wat onder de leden hebben. Zeker de bijwerking koorts is nooit volledig zonder risico. Stel dat iemand al een kleine trombose heeft, dan kan koorts en op bed liggen al de druppel zijn. Dan is het vaccin wel de aanleiding geweest maar niet perse de oorzaak.

Ik moet nog steeds vaak aan Bokker Marieke denken, zo was ze nog vol in het leven en toen pats boem was het over, nog hartstikke jong. Dat heeft echt indruk gemaakt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:45

Lieke schreef:
SusanH schreef:

Bij ons vertelden ze dat ze die test niet (meer) doen. Het werkte idd niet. Ze doen die kleintjes ook met wattenstaafje, wel een iets kleinere.
Niet leuk, maar ook geen drama. Het is zo voorbij. Entingen zijn vervelender.

Ik ken iemand waarbij het echt een drama was voor het kind. En vaccinaties is voor de gezondheid van het kind zelf. Testen praktisch nooit, dus ik vind dit geen goede vergelijking.
Mijn kinderen willen laten testen als dit moet. De jongste hoopt zelfs ooit getest te moeten worden :+ Maar als dit toch een drama wordt dan houdt het op. Ik ga geen angstig of huilend kind laten testen. Zelfs als ze aangeven dat ze het niet willen is dat voor mij al genoeg om te zeggen ´er wordt niet getest´. Vaccinaties is een ander verhaal, dat moet gewoon van mij, maar dat is ook direct voor hun eigen gezondheid.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:03

Hier ook hoor, mijn dochter is zo bang voor dokters dat een tandartscontrole nog niet eens lukt, ze doet dr mond niet open. Met een stokje in neus en keel gaat dus echt niet zonder dwang lukken. Ik wil dr best een keuze geven, maar ga liever 10 dagen in quarantaine dan die angst nog meer vergroten, want dat gaat ook tegen werken als er wel wat is. Inenting ging de laatste keer dan wel prima dankzij de handige arts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:31

Sizzle schreef:
pien_2010 schreef:

Ze moeten het ook goed onderzoeken uiteraard, maar ook een jong persoon kan natuurlijk wat onder de leden hebben. Zeker de bijwerking koorts is nooit volledig zonder risico. Stel dat iemand al een kleine trombose heeft, dan kan koorts en op bed liggen al de druppel zijn. Dan is het vaccin wel de aanleiding geweest maar niet perse de oorzaak.

Ik moet nog steeds vaak aan Bokker Marieke denken, zo was ze nog vol in het leven en toen pats boem was het over, nog hartstikke jong. Dat heeft echt indruk gemaakt.

Dat verhaal ken ik niet. Was dat een natuurlijke dood?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:43

Ja, voor zover je over natuurlijk kunt spreken op die leeftijd ;( Embolie als ik het goed in herinnering heb.
Ondanks dat ik haar nooit in het echt ontmoet heb mis ik de waardevolle gepassioneerde bijdragen in de fokkerij topics.

Bij vrouwen tussen de 30 en 50 zijn bloedstollingsproblemen soms best wel serieus aanwezig uiteraard (denk o.a. aan pilgebruik), als je dan toevallig ook net een prik gehad hebt kan dat best heel dom toevallig samenkomen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-03-21 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:45

Ach......ik ken haar niet via Bokt.....triest hoor....

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 07:13

sureido schreef:
Das ook precies wat gaat gebeuren de komende twee maanden (en daarna). Tempo wordt echt veel hoger.

Tja eerst zien dan geloven.
Ik werk op de vaccinatiestraat en wij wachten vol spanning...
Alles en iedereen is er klaar voor dus daar zal het niet aan liggen

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 07:58

Gisteren was er een interview met de programmadirecteur vaccinaties bij Nieuwsuur geloof ik. Interessant kijkje in de keuken en dan blijkt maar weer hoe complex alles is en hoe makkelijk het roepen is vanaf de zijlijn.

Er staat nu op de NOS een artikel over dat interview. In juli iedereen een eerste prik onder voorbehoud van levering. Dat is wel goed nieuws.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:59

Ik moet het ook nog maar zien hoor. Er werd in het begin beloofd dat er bepaalde groepen voorrang zouden krijgen. Die weten nu nog steeds niet waneer en door wie ze geprikt gaan worden.
Zelfde met de verlengde lockdown. Er is schijnbaar wel gezegd dat er daarna dingen verruimd gaan worden.
Ik geloof het niet meer zo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:08

Blijkbaar waren die 2 Oostenrijkste vrouwen met dezelfde batch geprikt, ze hebben nu die Batch on-hold gezet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:03

Sizzle schreef:
Blijkbaar waren die 2 Oostenrijkste vrouwen met dezelfde batch geprikt, ze hebben nu die Batch on-hold gezet.

Oei wat vreselijk, dus wellicht iets fout mee.

Tja ik word waarschijnlijk met Astra Z geënt, en dit nieuws vind ik dus echt TUK en zeer verontrustend.