Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:04

bigone schreef:
Lichte klachten Susan ? Mijn vrienden hadden lichte klachten , loopneus en een dag niet lekker , dat van jou vind ik niet licht. Houd jezelf goed in de gaten .

Doe ik zeker. Ik hou me heel rustig.

mvdende

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:17

Ik merk ook dat afstand houden steeds lastiger wordt. Ik doe het zelf soms ook niet meer.

Weet je, als je nu nog afstand probeert te houden, kom je in de supermarkt nergens meer. Dan kan je staan blijven wachten voor een bepaald schap, want is de één weg, dan komt de ander wel "voordringen" terwijl jij netjes staat te wachten.

Echt naast iemand gaan staan probeer ik wel nog te voorkomen, maar bijvoorbeeld passeren in het gangpad doe ik nu gewoon wél ipv gaan staan wachten tot er ruimte is. Want er kan niet gepasseerd worden in een gangpad als je je strikt aan de 1,5m houdt, daar zijn de gangpaden te smal voor. Dus eigenlijk één persoon per gangpad en dat gebeurt hier niet en ik ga niet eeuwig staan wachten.

Ook reageren mensen nu echt boos als je ze wijst op de 1,5m...

Lontjes zijn kort, óók de mijne hoor... iedereen is er zó klaar mee!

Vanmiddag naar de dierenwinkel in Den Haag, moet brokken uitzoeken voor mijn hond ( de zoveelste nieuwe zak brok omdat hond het elke keer wéér slecht doet op de brok die ik dan voer. Eeuwige zoektocht lijkt het...)

Vraag me af of die dierenwinkel niet als "uitje" gebruikt wordt nu. Is normaal gesproken wél echt een "attractie" maar nu is alleen het dierenwinkel gedeelte open natuurlijk, dus ik hoop dat er geen ouders met kinderen zijn "om even iets leuks te doen"

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:18

SusanH schreef:
Ja getest. Zondag negatief, gister dus niet ;( . Mild is hier: koorts, zwaar gevoel in ledematen en onderrug, oogontsteking, dizzy als ik een stukje gelopen heb of rechtop heb gestaan (beetje benauwd ook). Begon met een kriebel in de keel. En die 10 dagen kloppen volgens mij niet, is voor huisgenoten. Ik mag, mits 24 uur klachtenvrij (dat gaat nog wel even duren gok ik...) na 7 dagen er uit.

Is in Luxemburg. 10 dagen quarantaine. En rest gezin 6 dagen, dan testen. Bij negatieve uitslag mogen ze weer naar buiten.

Sterkte en beterschap. Hoe doen jullie dat? Zit jij echt opgesloten in 1 kamer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:21

Getup schreef:
SusanH schreef:
Ja getest. Zondag negatief, gister dus niet ;( . Mild is hier: koorts, zwaar gevoel in ledematen en onderrug, oogontsteking, dizzy als ik een stukje gelopen heb of rechtop heb gestaan (beetje benauwd ook). Begon met een kriebel in de keel. En die 10 dagen kloppen volgens mij niet, is voor huisgenoten. Ik mag, mits 24 uur klachtenvrij (dat gaat nog wel even duren gok ik...) na 7 dagen er uit.

Is in Luxemburg. 10 dagen quarantaine. En rest gezin 6 dagen, dan testen. Bij negatieve uitslag mogen ze weer naar buiten.

Sterkte en beterschap. Hoe doen jullie dat? Zit jij echt opgesloten in 1 kamer?

Nee. Slaap wel apart. Maar zit nu in de huiskamer op afstand. Met ventilatie rooster open.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:28

Mijn schoonzoon is gisteren positief getest, hij heeft geen klachten.
Mijn dochter wordt straks getest.
Als zij positief is, moet haar hele afdeling (acute opname ggz) in quarantaine. Zou zo sneu zijn voor de cliënten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:32

Idd voor cliënten is het vreselijk. Bij mij op het werk iedereen alleen op de kamer. En niemand naar familie met de kerst ;( ook niet gezellig samen eten met de mensen die wel thuis zijn zoals andere jaren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:35

We hebben het allemaal gehad... Ook heb ik het idee dat we niet meer zoals in de eerste golf doen. Het egoïsme heeft een overgrote hand gekregen.
Ik moet alleen naar de apotheek en de fietsenmaker. Spier in mijn rug doet heel erg vervelend... en ik zou dan naar de masseur gaan maar kan pas 5 januari bij de fysio terecht.

En dierenvoeding halen is noodzakelijk. Je hond moet toch eten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:40

SusanH schreef:
Idd voor cliënten is het vreselijk. Bij mij op het werk iedereen alleen op de kamer. En niemand naar familie met de kerst ;( ook niet gezellig samen eten met de mensen die wel thuis zijn zoals andere jaren.

Dat zei mijn dochter ook.

2 weken geleden was een collega van haar positief, met klachten.
Alle collega's en cliënten zijn toen getest en allemaal negatief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:54

Bij ons in 1 week helemaal fout gegaan. Vier cliënten met klachten en vanaf toen alleen maar meer zieken. Ging zo snel. Wij werken allemaal met beschermingsmiddelen. Cliënten met klachten meteen in isolatie. En toch zoveel zieken -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:57

SusanH schreef:
Bij ons in 1 week helemaal fout gegaan. Vier cliënten met klachten en vanaf toen alleen maar meer zieken. Ging zo snel. Wij werken allemaal met beschermingsmiddelen. Cliënten met klachten meteen in isolatie. En toch zoveel zieken -O-

Het is echt raar en soms niet te begrijpen waarom soms wel en soms niet het virus zich verspreid.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:57

SusanH schreef:

Ah, super sneu!
En je weet het niet, het virus kan zich zo snel verspreiden...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:10

Beterschap Susan.

Afstand houden in de supers is ook lastig. Helemaal als ze gezellig staan te kletsen of treuzelen incl kar voor het schap waar jij wat uit moet pakken. En ja, dan vlieg ik er soms ook tussendoor
Ga lekker buiten staan ouwenelen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:13

SusanH schreef:

Nou dan vind ik dat je het best wel te pakken hebt hoor! Beterschap en maar goed dat je opnieuw hebt laten testen... zo zie je maar weer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:25

mag schreef:
Hoe doen jullie dat met je jas? Als ik boodschappen doe komen de onderkant van de mouwen op de boodschappen jar, maar kan moeilijk iedere keer mijn jas op 60 wassen. In de zomer geen probleem maar nu voel het wel eens vies.

_O-[/quote]

Mouwen afknippen :D

Nee, daar denk ik niet eens aan. Ik draag een mondkapje, omdat het moet. Ik houd in de supermarkt afstand. Glazen deuren van de koeling pak ik ergens anders dan bij die ring om te openen (waarschijnlijk net als alle anderen :+ ), maar dat deed ik altijd al. Ik was bij thuiskomst mijn handen. En dat vind ik voldoende. Anders kan ik al mijn boodschappen ook wel gaan staan desinfecteren voor ik ze binnen breng. Daar heeft altijd minimaal 1 vakkenvuller aangezeten.
Maar zo ver ga ik niet.

Beterschap Susan!!!

Electra63 schreef:
Mijn schoonzoon is gisteren positief getest, hij heeft geen klachten.
Mijn dochter wordt straks getest.
Als zij positief is, moet haar hele afdeling (acute opname ggz) in quarantaine. Zou zo sneu zijn voor de cliënten.

Oh jeetje dat zou sneu zijn!!! Hier bezoeken we cliënten aan huis. Ik blijf het soms wat bijzonder vinden, maar als cliënten in aanraking zijn geweest met een positieve medewerker hoeven ze niet in quarantaine, omdat de medewerker een medisch mondkapje op had en handschoenen aan. Nu gaat het wel om contacten van vaak maar 15-30 min. maar de 1,5 meter afstand valt daarin niet goed te bewaren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:42

Ik ben voor de verandering eens negatief getest. Aangezien het bij mij tot nu toe om en om gaat zal ik maar extra uitkijken haha.

Voor iedereen fijne dagen. Denk een beetje aan elkaar, geniet van wat wel kan en denk een klein beetje aan de mensen waarvan de operaties niet door kunnen gaan en mijn collega's die aan het eind van hun Latijn zijn, zodat het oppassen en je aan de maatregelen houden wat beter te doen is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:56

SusanH schreef:

Dat zijn ook geen milde klachten hoor.
Onder mild versta ik meer de klachten van mijn buren en kennissen die enkel wat verkouden waren en binnen 2 weken weet vol aan het werk waren.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:59

raket schreef:
Ik ben voor de verandering eens negatief getest. Aangezien het bij mij tot nu toe om en om gaat zal ik maar extra uitkijken haha.

Voor iedereen fijne dagen. Denk een beetje aan elkaar, geniet van wat wel kan en denk een klein beetje aan de mensen waarvan de operaties niet door kunnen gaan en mijn collega's die aan het eind van hun Latijn zijn, zodat het oppassen en je aan de maatregelen houden wat beter te doen is.

Wat ben ik opgelucht voor jou!

En dat laatste klopt helemaal. Samenwerken en elkaar beschermen brengt ons heel ver en is voor mij net de belangrijkste waarde van kerstmis (ook al ben ik niet gelovig), veel meer dan feestvieren en lekker eten.

En dan spreek ik niet over uitzonderingen zoals de laatste kerst van iemand, dat moet kunnen. Maar de meesten kunnen echt wel eens een jaartje sober vieren. Wij gaan in ieder geval ons deel doen om de druk op de zorg zeker niet te verhogen!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:00

beterschap susanH

Corona werkt gewoon vreemd. Mijn oma die Hart en long patient is en 85 kreeg corona in het ziekenhuis toen ze opgenomen was, man ik dacht dat ze er geweest was! Ze is hersteld en heeft alleen wat koorts en hoesten gehad tijdens het verloop

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:05

KarmaChansy schreef:
beterschap susanH

Corona werkt gewoon vreemd. Mijn oma die Hart en long patient is en 85 kreeg corona in het ziekenhuis toen ze opgenomen was, man ik dacht dat ze er geweest was! Ze is hersteld en heeft alleen wat koorts en hoesten gehad tijdens het verloop

Dat is gewone het enge eraan. Je kan niet vooraf zeggen of iemand dood ziek wordt of juist niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:06

KarmaChansy schreef:
beterschap susanH

Ja er is zo langzamerhand echt geen touw meer aan vast te knopen.. Maar gelukkig voor jouw oma! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:07

Ik las gisteren dat een 14-jarige competitie zwemster aan covid overleden is (Brazilie) |(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:10

Sizzle schreef:
Ik las gisteren dat een 14-jarige competitie zwemster aan covid overleden is (Brazilie) |(

Nou dat bedoel ik. Het is ondertussen afwachten tot je aan de beurt bent en hopen dat je er goed vanaf komt en niet iemand waarmee je in contact geweest bent het laatste zetje geeft.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:10

Beterschap SusanH en raket wat fijn!

Ik merk dat het hier op de parkeerplaats stukken rustiger is dan gisteren. Nu is het ook nog geen middag, dus kan nog veranderen. Heb zojuist ook even snel mijn laatste paar boodschappen gedaan. Ik kan het wel even uithouden weer, dus dat is erg fijn.

Het verloop van een besmetting is zo verschillend. Een vriendin van mij is HA, zij gaf ook al aan dat er geen peil op te trekken is. Wel kreeg zij wel al vragen van patienten of zij het vaccin zou nemen. Zij geeft er een volmondig ja op. En dat overtuigd mensen wel om ook te vaccineren. 'Als de HA het zegt...'

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:11

Jeetje, ik vraag me af of er dan niet nog iets onderliggends meespeelt?

Het verloop is ook niet te voorspellen. Nu moet ik zeggen dat ik inmiddels best wat mensen ken die corona gehad hebben, maar waarbij het zich bij de volwassenen gelukkig geuit heeft als een zware griep zonder complicaties. Bij de kinderen erg opvallend van een dagje spierpijn en licht verkouden tot geen enkele klacht (getest omdat moeder positief was).

Mijn neef van 26 is ook positief getest 4 dagen geleden. Hij heeft zich laten testen vanwege een loopneus. Gelukkig tot nu toe niet ziek en geen klachten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-12-20 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:13

KarmaChansy schreef:
beterschap susanH

Hier de achterbuurvrouw. 92 jaar, hartpatient, enkel gebroken, 5 dagen ziekenhuis, 3 dagen weer thuis en corona-positief.
Menske is echt heel slecht geweest, maar als bij wonder lijkt ze er de laatste week weer helemaal doorheen te komen.

Veel beterschap voor de zieken hier en veel courage voor de medewerkers in de zorg !