Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:28

Hallo iedereen !

Ben al een paar daagjes mee aan t lezen met jullie. En als het mag zou ik graag mee komen praten !

Ook heel me leven al aan de gang met overgewicht. Paarjaar geleden de stap genomen voor een gastric bypass maar toen toch op stop gezet omdat ik dacht het toch nog 1 keer zelf te proberen. Helaas niet gelukt door alle problematiek rondom mijn leven. Nu zit ik toch weer in het gastric bypas traject alleen enorme wachtlijst op het traject ivm Corona. Nu lijkt het me leuk om de komende tijd hier mee te praten om toch de motivatie vast te houden om zelf al door te gaan met de handvaten die ik van de diëtiste heb gekregen !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:33

Wees welkom! Nieuw vleesch is altijd leuk!

Deel ook als het wat minder gaat, maar zeker ook als het goed gaat.

Ik heb gisteren een spijkerbroek maat 29 binnen gekregen. Het was een kwestie van die hangbuik erin proppen maar het past. :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:53

Gefeliciteerd Esther met je nieuwe baan! Wat goed! Wanneer ga je beginnen?

Prachtige foto Gaucho, waar is dat? En je had het rijk voor jezelf alleen zo te zien. Hier schijnt de zon, ga zo met de lunch even een blokje om.

Welkom biggirl, balen dat je zo lang moet wachten op hulp, maar hopelijk geven de ervaringen hier je ook steun en motivatie.

Negerzoen, ik heb dat ook hoor, als ik eet wil ik ook echt lekker en goed eten, anders ga ik later sneller snaaien. Ik heb dat vooral als ik van stal kom ‘s avonds en nu helemaal met de avondklok, we eten nu vroeg en als ik dan om 21.00 binnen kom zeilen lust ik wel weer wat...gisteravond dus weer m’n bosbessen met kwark en pietsje muesli gegeten. Dan zit ik goed vol en duik ik de kast niet in op zoek naar lekkers....m’n vriend blijft gewoon lekkers eten en kopen dus er is altijd wel verleiding :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:55

Ik pak meestal in de avond als ik echt snaaitrek heb ook een bakje kwark.
Daarna is de snaaitrek vaak ook weer weg, dus dat is fijn :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:57

Hier ook kwark 's avonds :j meestal met een banaantje.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:02

Wat bij mij goed helpt is een cracker met zuivelspread en wat jam. Net een mini taartje en stilt de zoete trek :j Was er niet iemand uit dit topic die daar mee kwam? Die heeft me echt gered!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:06

Ligt er ook een beetje aan wat voor trek ik heb. Soms pak ik een maiswafel/twee maiswafels met een beetje pindakaas met nootjes.
Ook een heerlijke traktatie en niet zo heel overdreven qua voedingswaarden... :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:34

Yep eens. Rijstwafel met zuivelspread of suikerarme jam is ook een prima idee.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:22

Alles met suiker krijg ik juist extra trek van.. Ik heb het geluk dat ik in de avond weinig trek heb :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:39

Mooie sneeuwfoto's hier! En iedereen aan de wandel in/door de sneeuw, goed bezig hoor.
Hier ook genoeg sneeuw, gelukkig staan de paardjes aan huis en werken we thuis, dus we hoeven niet de weg op. De bezorger van HelloFresh was er zondagavond gewoon, zelfs op tijd! Dat vond ik behoorlijk bewonderenswaardig, ik had wel doorgegeven dat hij niet de dijk af moest rijden (want niet zeker of hij weer naar boven zou komen :D ), dus we zijn naar elkaar toe gewaad in de sneeuw. Toch een beetje gewerkt voor mijn eten O:) .

Verder weer prachtige eet-foto's van Gaucho, die zonder keuken nog mooiere dingen klaarmaakt dan ik ooit ga redden.

Gefeliciteerd Es_ther met je baan, super dat je kan gaan doen waar je voor gestudeerd hebt!

Dan had Roosch Foxy verwaarloosd maar heeft het ondertussen weer goedgemaakt en paste daardoor in haar slanke broek *\o/* .

Welkom biggirl. Heftig hoor, zo'n traject, hopelijk vind je hier in de 'wacht'tijd wat motivatie.

Dan las ik nog wat over snaaien. Dat doe ik wonderlijk genoeg door de week helemaal niet, maar in het weekend :o :o . Dan 'mag' ik van mezelf ook een wijntje en daar horen dan toch ook echt 'ongezonde' dingen bij. Natuurlijk helemaal niet zo erg, maar ik ben zo slecht in maat houden. En ik kan ook gewoon heel erg veel eten voor ik vol zit, dus dat helpt ook niet. Het is nu nog maar dinsdag, dus ik neem me gewoon voor dat het dit weekend wel gaat lukken.....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:49

Ik heb spierpijn, van wandelen door de sneeuw :') . En net wezen wandelen en sleeën! Ik vind dit weer toch wel lekker.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:24

Hier weer **** nieuws gehad ivm mijn vader. Dus weer even goed gaan uitkijken |( |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:24

Ah arabella :(:). Knuffel voor jou

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:27

Ah wat naar arabella!! :(:)

Es_ther schreef:
Ik heb spierpijn, van wandelen door de sneeuw :') . En net wezen wandelen en sleeën! Ik vind dit weer toch wel lekker.

Ha ik had ook spierpijn van de wandeling door de sneeuw gisteren. :')

Hoop later van de week op het ijs te staan, benieuwd hoe me dat afgaat..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:55

Dikke knuffel, Arabella. :(:)

Hier ook spierpijn van het door de sneeuw lopen. Ik vond het al zo suf, fijn dat ik niet de enige ben. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:21

Ik zat ook echt zo van wtf, hoe kan dit.. uurtje gewandeld gisteren en spierpijn joh. Feest van herkenning! *\o/*

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:21

Wahahha. Hier ook zo stijf.. loop 3x op een dag naar mijn paardjes heen en weer. Valt niet mee whahah

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:39

Sterkte Arabella :(:)

Ik heb ook flink spierpijn, met name hamstrings, maar ik dacht dat dat van de kettlebells kwam, maar heb inderdaad ook flink door de sneeuw gesjouwd. Net op stal flink met sneeuwschuiven bezig geweest, dus dat zal ook wel spierpijn worden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:08

arabella2000 schreef:
Hier weer **** nieuws gehad ivm mijn vader. Dus weer even goed gaan uitkijken |( |(

Sterkte Y;(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:13

arabella2000 schreef:

Sterkte -O- :knuffel:

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:14

Sterkte arabella Y;(

Hier in zuidlimburg gelukkig niet veel sneeuw en dus geen spierpijn van de sneeuw whaha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:21

Je loopt ook anders door de sneeuw. Soms over een bult sneeuw springen, je loopt iets voorzichtiger natuurlijk en ik merk dat ik ook soms wat kleinere pasjes zet :')

Afbeelding
Maar, wel weer een mooie foto <3

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:25

Het is nu zo mooi. Kan zo genieten van mijn paardjes.
Deze bijv..
Afbeelding
Mijn bejaarde shetty..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:27

Ik heb een uurtje bokszaktraining gedaan in de garage. Maar mijn hemel wat is het koud zeg :Y) flink aan de bak om mezelf een beetje warm te krijgen. Haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:37

Otti1977 schreef:
Het is nu zo mooi. Kan zo genieten van mijn paardjes.
Deze bijv..
[ [url=m/Y90JNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn bejaarde shetty..

Heel mooi <3

Lekker bezig Müsli!