Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:20

Wauw 35!! *\o/* Wat ontzettend goed

Oeps ik stond vanochtend erop, gaf 72,2 kilo aan dus ik helemaal blij omdat ik dacht dat er een halve kilo af was, bleek dat m'n laatste weegmoment op 71,9 stond hahaha :') Maar ik vind het stabiel en dat is ook prima na een dagje burger king + chips

Loei

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:39

Nou dat is zeker netjes hoor, niets om je onschuldig over te voelen!

JJ, Pffff wat een prestatie, 35 kilo! Super hoor.

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:19

Wow, wat een mooie resultaten!!

Wat dat hardlopen betreft, ik moet ook maar zien of het goed blijft gaan. Er is namelijk een reden dat ik voorheen was gestopt: een hele hardnekkige heupblessure.

Die tip van foto's maken vind ik wel een hele goeie. Ik blijf namelijk vooralsnog een hekel hebben aan mijn spiegelbeeld ;)

O ja, vergeet ik het nog bijna te delen: vanochtend gaf de weegschaal 81 kg aan! Dus weer een halve kilo minder!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:48

Mag ik hier ook aanhaken? Ik ben mijn hele leven al een beetje een jojo-er, maar nu ik ouder wordt (ben 47) gaat de jojo zoveel makkelijker naar boven dan naar beneden :o ......

Nu ik samen met mijn man al een tijdje aan het thuiswerken was, was het hek echt van de dam. Waar ik normaal lunch met een soepje en yoghurt, staan er nu soms pannenkoeken op het menu voor de lunch :9 (hij kookt :D ). Plus wijntjes en daarbij behorende snackjes in de avond.

Alles ging wel steeds strakker zitten, maar toen ik het zondag waagde om op de weegschaal te gaan staan schrok ik toch echt. Ik zit 7 kg boven mijn normale streefgewicht. Eerlijk gezegd, misschien moet ik dat streefgewicht iets aanpassen, want dat haal ik altijd maar voor een paar weken, maar toch: 5 kg moet er wel af.

Dus MyFitnesPal maar weer ingesteld (1800 kcal), bijhouden wat er allemaal naar binnen gaat (en hoeveel calorieen dat eigenlijk zijn) werkt altijd wel. Verder eet ik wel 'normaal', laat de alcohol staan en probeer het snacken drastisch te beperken. De eerste dagen gaat het natuurlijk altijd heel goed, maar dat zal ongetwijfeld nog wel wijzigen de komende tijd.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:51

Welkom turtelito!

Wat een resultaten allemaal! JJ, jij in het bijzonder, wat een prestatie zeg! *\o/*

Door een week vol verjaardagen is er bij mij wat roet in het eten gegooid, maar ik ben weer netjes aan het tellen en alles aan het bijhouden. Er is iets meer dan 5 kg af en ik kreeg nu de vraag of ik was afgevallen. Dat is weer goed voor de motivatie. :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:54

Heb net 5 min op de crosstrainer gestaan _O- _O- _O- _O-

Dat wordt nog flink uitbouwen qua tijd hahaha.

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:55

Ik heb al een tijdje geen update gegeven, maar het gaat goed met me! Ik heb zowaar laatst de -7kg aangetikt *\o/* ik ben er erg blij mee maar helaas is daar +0,7kg bijgekomen door 3 dagen niet te sporten (wel verhuizen) en ongezonder te eten.
Ik vond dat zelf echt bizar snel maar ik denk dat een deel wel vocht zal zijn :=
Nu ga ik weer proberen back on track te komen en de afgelopen 2 dagen lukte dat weer goed, waardoor ik hoop deze week die 0,7kg weer kwijt te zijn.
Ook heb ik een yogamatje gekocht en een fitbit! Werkt motiverend ~~}>
En jullie goede resultaten helpen ook wel bij die nodige motivatie :wow:
Wat zijn jullie goed bezig!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:22

Vandaag een mindere dag, meer gesnoept enzo. Komt omdat ik migraine heb gehad, voel me altijd zo naar daarna dat ik ga snoepen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:44

Claudia het begin is er met sporten.
Geef niet op.

Xelodi dat is jammer.
Kan vocht zijn.

En soms doet een weegschaal ook gewoon raar.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:25

luuntje schreef:
Jj4 wat lekker.
Heb je veel nieuwe kleding gekocht?
.

Ik heb wat oude kleren bewaard als soort van herinnering. ;)
Maar ik moest idd een hele nieuwe garderobe aanschaffen, echt heul vetvelend :D
Toch blijf ik mijn spiegelbeeld raar vinden, ik ben nog niet echt gewend aan mijn ‘nieuwe’ ik.
Ik woog met mijn 1.70m meer dan mijn man van bijna 1.90m -O-
Altijd met op of afstapjes was hij bang dat ik me zou verstappen of erger nog, er door zou zakken. Hij ging dan voor me aan en sprong wat op en neer om te kijken of het sterk genoeg zou zijn. Hoe lief en bezorgd het ook bedoeld was, het voelde vreselijk beschamend. Ondanks dat ik nu alles weer kan (en een heul stuk lichter ben dan mijn man :o), voel ik me af en toe nog heel dik (hoezo nog wat issues doorworstelen ;))

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:42

ik blijf de weegschaal raar vinden. vorige week vond ik het raar dat ik niet was afgevallen. mijn wekelijks weegmoment is op vrijdagochtend, dus ik besloot zaterdag ochtend nog eens op de weegschaal te gaan staan. toen was ik ineens een halve kilo lichter _O-

Ik ben nu op het gewicht hoe ik was toen ik terug kwam van Nieuw-Zeeland vorig jaar. ik ben dus nu in totaal 4.7 kilo kwijt. nu wil ik er nog zeker 4 of 5 af.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:05

Ik ben 2,7 kilo afgevallen, een heel klein begin, maar dat betekend wel dat er van alles gebeurd in mijn lichaam en ik goed op weg ben! Nog 7 te gaan :)

Gisteren weer een crossfit lesje gehad. Ik zit BOMVOL spierpijn! Echt huilen. Moet de wcdeur/wasbak eerst fatsoenlijk vasthouden om te gaan zitten op het toilet, lukt niet anders :') :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:48

Loei sterkte met de spierpijn.

Blackbeauty ik heb dat ook weleens met/op de weegschaal.
Daarom niet te vaak wegen.

Jj4 leuk kleding shoppen.
Heel lief van je man, maar ik zou mij heel erg geschaamd hebben.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:10

Na enkele mindere dagen heb ik mijn motivatie terug. Zojuist 10 min paardgereden en mijn zoontje laten filmen. Pfff wat was dat confronterend. Dat wil ik niet meer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:33

Nele confronterend om jezelf te zien?
Heb je wel fijn gereden?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:22

Wel een goede reminder waar je dit allemaal voor doet! Je kunt het Nele!

Ik had net even een blij momentje. In bikini topje en met korte broek aan bloemen water staan geven in de voortuin. Voor het eerst dat ik dacht: dit kan ik nu best hebben :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:30

+ 0.2 tov vorige week :( we gaan gewoon weer lekker door, net al een rondje hardgelopen :D

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:33

@luuntje: ik rijden ging redelijk. Ik heb een jonge Welsh cob. Het was bijna 2 maanden geleden dat er mee gereden was. Ze was dus heel enthousiast. Ik heb maar 10 min gereden, enkel stap en draf. Daarna aan de hand uitgestapt.

Foto’s kunnen ook confronterend zijn. Ik heb dat echt nodig. Nu ben ik bijna 2 kg kwijt. Dat waren de gemakkelijkste maar vanaf nu zal ik verschil beginnen zien en voelen.

@guacho: ik had ook 3 dagen hetzelfde gewicht en dan opeens in 1 dag 700gram eraf.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:00

Nele jezelf zien of horen kan raar zijn.
Die 2 kg ben je kwijt en motivatie is er.

Gaucho wat jammer.
Misschien door de warmte dat je meer vocht vasthoudt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:46

Ik trok vanmorgen ook ineens m'n riem een gaatje strakker *\o/*
Ondanks dat ik ongesteld ben en gisteravond lekker stokbrood heb gegeten.
Hopelijk zie ik dat volgende week terug op de weegschaal.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:25

Resultaat van een week geen kcal tellen maar gewoon gezond eten en 1 dag een cheatdag: -0.3kg!

Ik ben dus eindelijk de 60,3kg gepasseerd want ben al sinds 18 mei aan het proberen om daar onder te komen. :+

Ik vind mijn gewicht wel prima zo. Heb mijn maatje 36 weer terug in ieder geval dus mijn leuke kleren passen me weer. :')

Ik ga gewoon verder met gezond eten en dan weeg ik me een keer in de week en dan zie ik wel wat er gebeurd. Hoop alleen dat ik soms iets vaker een koekje mag pakken of zo. :=

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:26

Hier even weken afwezig geweest doordat het niet goed ging, in kort samen gevat moeten besluiten mijn pony en kar te verkopen en die zijn nu op proef bij iemand, hakt er even flink in en wat andere tegenslagen. Gevolg weer paar kilo terug eraan, net op weegschaal gestaan en omtrek gemeten op verschillende punten. Zo meteen naar het zwembad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:49

Neverland goed gedaan.

Ik weeg hetzelfde. Hou wel vocht vast.
Normaal schuiven mijn ringen van mijn vingers, nu niet.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:18

Zoals gedacht: de eerste week was heel succesvol: 0,8 kg eraf. Maar goed, nu volhouden, dat is altijd wat lastiger natuurlijk :D . 'Normaal' eten is niet zo'n punt, de gezelligheid (drankjes, koekjes, snackjes) laten staan valt nog niet mee.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:35

Pfff gisteren onverwacht een bbq gehad, was op een verjaardag. Dag daarvoor ook al verjaardag. Straks wegen hopelijk valt het mee.