Hey allemaal, ik doe echt mijn best om hier mee te praten, maar elke keer vergeet ik het haha. Ik moet wel echt weer even een stok achter de deur hebben, want ik merk dat ik weer wat dikker wordt haha, niet alleen in gewicht, maar ook echt hoe ik eruit zie.
Mooie lijstjes komen er voorbij! Veel plezier Kelly! Gewoon lekker genieten, en met vandaag een beetje opletten, komt het vast goed!
Welkom GdG, ik ken het probleem! Ik ben ook eentje die te weinig eet. Maar je moet echt geen hongerleiden! Je moet vooral gezonde opties kiezen voor wanneer je honger hebt.
Het beste waar ik probeer aan te denken is: ik wil mijn lichaam voeden. Is iets heel simpels, maar het klopt. Ik wil mijn lichaam gezond hebben, dus moet ik het ook daarnaar voeden. En daar hoort eten gewoon bij.
Ik heb het idee dat ik meer begin te zweten telkens ik sport
Dit weekend let ik niet op, zit nu op de bus richting Berlijn! Even een weekendje weg nu het nog kan, voor ik naar huis ga. Maar, heb wel allemaal gezonde road snacks mee, wat dan wel weer goed is.
Geniet van het weekend iedereen!
Bhriseis
Geplaatst: 27-01-18 12:57
Ik ben enkel afgevallen toen ik mijn kcal opkrikte van hongersnood naar 1700 ofzo
Mooi gezegd Aria, zo bekijk ik het ook. Mooi lijstje heb je trouwens.
Welkom terug Kimmie!
Kelly, dat klinkt als een heel gezellige avond, geniet ervan!
Sharon, tuinieren Ik kan echt niet wachten tot het lente wordt! Hoewel we dit jaar wellicht bijna geen planten buiten zetten met onze uitgravende pup
Daantje, haast tien cm van je taille af, wat knap!! Dat is al een flink maatverschil!
Sanne, wandelen tikt ook best aan qua kcal verbruik. Mijn hond is ook mijn partner in crime
Het wordt een werk-weekend hier. Gisteren echt een enorme baaldag gehad op het werk, en wellicht wat te weinig (maar wel gezond) gegeten van de stress. Ik stond in het station en wou zo graag een chocolademuffin kopen, maar heb het niet gedaan. Ik wou door een baaldag niet mijn dieet verpesten, want ik was zo boos dat ik er wellicht toch niet van genoten zou hebben. En achteraf was ik best trots. Ik ben thuisgekomen en heb vervolgens gemealprept voor het weekend zodat ik daar alvast niet aan hoef te denken. Heb mij 's avonds ook nog flink afgereageerd in de balletles, en dat luchtte wel op.
De teller staat nu op -1,5 kilo op 2,5 weken Ik kon de weegschaal wel knuffelen vanochtend haha.
Vandaag:
O: 2 mini croissants, bakje Griekse yoghurt, koffie met melk T: Redbull light (want moe en zoooo veel werk), meer koffie met melk L: Wortelsoep met geroosterd brood en roomkaas A: Penne met wat witte wijn, light room, groene pesto, kruiden, paprika en courgette, quorn T: Kwark met sinaasappel, cottage cheese en ananas en wss nog iets van cracotte ofzo B: Als ik tijd heb een uurtje met de hond
Diëtist mag ik denk ik niet van mijn moeder, omdat ze dan weer denkt dat ik doorsla haha. Gelukkig ben ik ook helemaal niet te zwaar, maar ik merk dat ik nu helemaal niet lekker in mijn vel zit omdat ik mezelf nu aan de zware kant vindt. Niet eens qua gewicht, maar wel qua lijf.
Wat een goede spirit (ik kan geen goed ander woord vinden ) van je Aria! Goed bezig! Supergoed Bhriseis!
Ik denk dat dit ongeveer mijn lijstje van vandaag gaat zijn (maar misschien wordt het wel heel anders, want ik kan niet zo goed vantevoren plannen): O: twee boterhammen met pindakaas en hagelslag en een kop thee. L: drie boterhammen met een of twee hartig en een of twee zoet haha en een beker melk. T: ik denk iets van fruit oid tussendoor. (of misschien niks). A: pasta met kalfswangetjes T: misschien wat chips of een koekje oid. B: 60 minuten paarden verzorgen, 15 minuten fietsen, ongeveer 45 minuten paardrijden.
Bhodi
Geplaatst: 27-01-18 13:28
Kim: het is ook lastig, gaat zo snel soms haha! Balen dat het wat minder gaat zeg.. prima lijstje toch vandaag?
Aria: net lijstje hoor en veel plezier in Berlijn!
Bhriseis: haha echt tuinieren is het nog niet, even viooltjes in de bakken doen en wellicht verder met “slopen”. We hebben ruim een jaar terug een huis gekocht met 2000m2 (verwaarloosde) grond. Afgelopen zomer kwam het er niet van, maar dit jaar willen we los. Het is vandaag mooi droog dus dan kunnen we iets doen Haha een pup, ja wij willen de tuin netjes maken en hopelijk over 2 jaar een pup, dus duimen dat het dan goed gaat! Wat voor pup hebben/krijgen jullie? Netjes hoor, ik ben ook zoiets afgevallen sinds die tijd, keep up the good work!
Zo, mn beweging alweer gehad 4,6 km wandelen en 4,6 km fietsen (ik moest mn fiets ophalen) Ik kwam er ook achter dat de saus voor mn pasta niet meer goed is en ik heb alleen nog maar kaassaus (voor groente) in huis dus dat gaan we maar eens proberen kans is groot dat het niet te eten is, maar nood breekt wet!
Kimmie, gaat het 'fout' met eten of met te weinig bewegen? Als je je daar bewust van bent, kan je er wellicht tijdig opletten waardoor je je mentaal goed blijft voelen? Ik merk dat ik me echt dik voel als ik een paar dagen ongezond/niet voedzaam eet, dus doe ik dat ook bijna niet meer, omdat ik het dat rotte gevoel niet waard vind.
Wat leuk jullie verbouwproject! Wij hebben sinds september een kruising Shiba Inu en Windhond Komt een uit opvang in NL die Bulgaarse pups opvangt. Echt een schat van een beest, maar hij heeft onze enige mooie plant (passiflora die om de tuin parasol groeide) helemaal uitgegraven En tomaatjes ging hij van de planten pikken, dus die zet ik dit jaar ook niet Kaassaus met courgette en champignon bij pasta kan nog lekker zijn, maar uit een pakje weet ik ook niet. Wie weet bedenk je wel iets geniaal!
En dank je voor de complimentjes Ik stond maaaaanden stil dus dit is érg leuk! Ook omdat ik het zie aan de smeltende vetjes
Ja super leuk! Al kan in huis ook nog wel een hoop gebeuren dat was helemaal uitgeleefd, maar intussen wonen we erg mooi al zeg ik het zelf oh dat klinkt echt als een hele gave kruising zeg! Wel een beetje ondeugend zo te lezen haha. Ja dit gaat echt een mengelmoes worden, maar ook weinig zin om te koken dus ik laat het voor nu wel eventjes zo yesss vetjes die weggaan, is altijd goed!!
Mijn lijstje is alweer veranderd haha, ipv 3 boterhammen bij de lunch 4, en als tussendoortje een blikje frisdrank. Het avondeten is dan wel weer lichter, helaas geen kalfswangetjes, maar een gewone simpele pasta of chili con carne.
Bhriseis, eigenlijk allebei wel een beetje. Ik heb de laatste tijd de neiging om ontzettend veel te eten bij de lunch als ik thuis eet en om 's avonds meer te snoepen. Omdat ik op dit moment helaas niet meer kan rijden op mijn paard, is mijn beweging ook veel minder. Maar omdat ik nog wel elke dag naar stal ga om hem te verzorgen, heb ik geen tijd om een andere sport te gaan doen. Maar ik moet echt erop gaan letten dat ik alleen nog maar ongezonde dingen mag eten op mijn cheat dag.
Zijn jullie er trouwens op de hoogte van dat je bij sommige zorgverzekeraars ook 'cursussen' hebt? Ik zit bij zorg en zekerheid en volg bij een sportschool een 'preventie cursus'. Hierbij heb ik 10 weken een sport en voedingscoach en kan ik onbeperkt sporten. Krijg dit grotendeels vergoed
Misschien voor sommige mensen hier ook een goede optie?
Kimmie25501
Geplaatst: 27-01-18 20:43
Mooi Maanlicht!
Lieszje, klinkt goed! Ik ben alleen nog geen 18, dus ik heb geen idee hoe dat werkt met zorgverzekeringen Ik zal het eens opzoeken!
StillAngel
Geplaatst: 28-01-18 00:12
Maanlicht schreef:
Was super lekker
Gelukkig!! ik heb het idee dat het echt iets is van "you hate it or love it" met sushi.
Lieszje, weet je toevallig waar je dat kan vinden? Het klinkt wel interessant
StillAngel, ik denk inderdaad hetzelfde over sushi ik lust het wel, maar je mag me er echt niet voor wakker maken. Zie dat sommige er soms helemaal wild van worden haha
Ik ben gisteren heerlijk uit eten geweest met vriendlief ik had van te voren al op de kaart gekeken, en ik zou gaan voor carpaccio en slibtong of biefstuk. Maar toen kwamen we daar en kregen we een broodplankje en een slagersplankje. M'n vader had ze verteld dat wij kwamen, en hij is hun vis leverancier, dus dat vonden ze leuk maar toen ging mijn planning in de soep dus het werd verder geen voorgerecht meer, wel de slibtong en nog een toetje. Geen spijt van tot nu toe vandaag gewoon even wat minder eten! Ben ook nog eens ongesteld geworden, dus ik ga proberen vrijdag pas weer te wegen
Even een egopost, vandaag weer gewogen en 77,1 er gaat iets heel erg goed hier haha.
Vandaag cheat day want ik ben jarig en we gaan zo naar de starwars identities en daarna Italiaans eten
Bhodi
Geplaatst: 28-01-18 10:33
Liezsje: nee dat wist ik niet, ik zou wel eventjes kunnen gaan kijken, bedankt voor de tip! Succes in de sportschool. Ik heb mezelf ergens aangeleerd dat je niet in het weekend naar de sportschool ''kan'' slaat natuurlijk nergens op, maar anders moet ik met de auto naar de stad en daar heb ik geen zin in haha
Kim: ik wist niet dat je nog zo jong was, denk je er wel om dat je genoeg eet?
StillAngel: dat denk ik inderdaad ook, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit heb gehad, omdat het niet echt trekt, maar wellicht vind ik het erg lekker!
Kelly: hij is inderdaad gelukt, was wel wat saai qua smaak, maar ik heb mn eten weer binnen! Je eten klinkt echt heerlijk zeg, jammer van de planning, maar is niet anders. Als je maar genoten hebt!
Frummels: goed bezig zeg! Gefeliciteerd en geniet van je dag!
Zo, zondag vandaag! Bij mn vriend thuis hebben ze op zondag altijd ''lekkere broodjes'' en af en toe wil hij dat dus ook wel graag, maar jeeeeetje wat een calorieën zeg! dat merk ik gewoon in de rest van mn dag..
Lijstje: 2 mini croissantjes met kaas T: banaan L: geroosterde boterham met ham T: granenbiscuits A: 2 bolletjes met 1 kipburger en tomatensoep B: 4km wandelen
Calorieën: 1691 te verbranden: 2291 Gister mn negatieve energiebalans weer gehaald! Fijne zondag allemaal!
Ja vind ik ook hoor! Maar ben altijd bang dat als ik een keer slecht eet ik daar in blijf hangen. Dus vandaag gewoon weer proberen de draad op te pakken!
Wauw wat goed Frummels! Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van
Haha Sharon, dat je je eten weer binnen hebt, zegt wel genoeg ik heb zeker genoten, echt een hele leuke avond gehad! Lekker lijstje heb je! Ik vind bij m'n vriend zijn in het weekend ook altijd lastig qua eten.
Ik weet nog niet wat ik ga eten, wel wil ik gaan wandelen. Misschien nog even paardrijden, maar dat weet ik niet
Nou vergeet ik je helemaal te feliciteren Frummels! Dus gefeliciteerd en ik hoop dat je vandaag een leuke dag hebt!
StillAngel
Geplaatst: 28-01-18 10:42
Lieszje schreef:
Ik denk dat je het wel kan vinden op de site van je zorgverzekering
Ach een keer moet kunnen toch?
Ik ga zo richting de sportschool Denk alleen dat mijn knie wat overbelast is, dus daar moet ik wel even rekening mee houden
Heel erg veel succes, zet 'm op!
Silver_Bolly
Geplaatst: 28-01-18 10:43
Ik ben even een tijdje afwezig geweest qua posten. Wel de hele tijd meegelezen maar wil nu echt weer aan de bak!
Gefeliciteerd Frummels! Op je verjaardag mag je ook best cheaten.
Mijn lijstje voor vandaag: O: Optimel vanillevla met wat biologische cruesli T: 1 Banaan L: 1 forcaccia broodje van de lidl T: 1 peer A: Frietjes met mayonaise en een bamischijf (op t werk) B: Werken van 13.00-22.15 (gehandicaptenzorg) Waarschijnlijk tijdens de dienst 30 min lopen met een cliënt en 45 min fietsen met een cliënt.
StillAngel
Geplaatst: 28-01-18 10:43
Frummels schreef:
Even een egopost, vandaag weer gewogen en 77,1 er gaat iets heel erg goed hier haha.
Vandaag cheat day want ik ben jarig en we gaan zo naar de starwars identities en daarna Italiaans eten